Nu Online
Momenteel zijn er 167 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Muziek voor in de kerk

  19-1-2018 17:22:21
Ik en mijn verloofde hebben al lang een hele lijst met mooie muziek klaar voor in de kerk. Maar deze week zijn wij langs de pastoor geweest en hij raadde ons muziek af. Liever live gezongen of met de piano. Omdat gewone liedjes te lang duren voor in de kerk...
Hoe doen jullie dat? Of zijn er veel bekende liedjes zoals van Adele, Clouseau,... in kortere versies terug te vinden?

x Sofie

sofie

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 6896


Pascal

 Meld misbruik21-1-2018 7:27:17

Hey Sofie,

Normaal gezien zijn de radioversies van liedjes altijd wel korter dan de "originele" nummers... Normaal vindt je dan wel wat liedjes die ongeveer 3 minuten duren... (uiteraard ligt dit wel aan welke nummers je wil) Zoek bijvoorbeeld eens op I-tunes naar de liedjes die jullie willen, meestal krijg je dan wel een lijst met zowel de originele als covers. De lengtes van de nummers staan er dan ook bij.
Hou ook rekening dat als je live muziek of een muzikant met een piano bijvoorbeeld de kostprijs meestal ook omhoog jaagt. De andere kant is dat het wel meer aangepast en persoonlijker is natuurlijk...
Succes met je zoektocht en probeer vooral jullie eigen ding te vinden...
Mvg
Pascal Bleyen
Discobar Lable



Peter

 Meld misbruik21-1-2018 14:43:40

Gewone tracks afspelen hebben ze inderdaad niet graag. Vooral in de kerk. Seculiere ceremoniesprekers zijn veel toegankelijker.

Maar de reden is inderdaad begrijpelijk. Bij afspelen van die tracks zitten de mensen wat 'te wachten'. Terwijl ze bij live muziek veel meer aandacht hebben voor die muziek.

Je kunt zelf wel nummers op voorhand bijsnijden met een wave editor.

Maar wie moet het afspelen? En hoe? Bij de begrafenis van mijn vader in de kerk moest het op een CD staan. Bleek de muziek van een kletterige draagbare radio-cd te komen en de idioot die het moest afspelen, laten we hem voor alle gemak koster noemen, vergat bijvoorbeeld af te drukken en deed dat pas als een volgende nummer al 4 seconden bezig was...



sanderijn

 Meld misbruik22-1-2018 9:46:23

Hallo Sofie,

mocht je toch voor live muziek opteren...contacteer me gerust vrijblijvend via tantrijn@hotmail.com
Mvg,
Sanderijn



sofie

 Meld misbruik22-1-2018 13:25:46

Bedankt voor jullie reacties. We gaan proberen kortere liedjes te zoeken. Live muziek is super maar past niet meer in ons budget.

Mvg

Sofie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info