Nu Online
Momenteel zijn er 153 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

In welke mate dien je rekening te houden met de familie?

  12-9-2017 10:45:03
Ik zit nog steeds wat met een dilemma en wou even jullie mening horen.

Wij wonen in het Gentse, maar ikzelf ben afkomstig van de Westhoek. De familie van mijn verloofde is afkomstig van De Kempen. We zijn dus "in het midden" gaan wonen :-)
Heel graag zou ik trouwen in mijn geboortestad (waar ook mijn (groot)ouders getrouwd zijn, begraven zijn,...) , maar dan moet de familie van mijn verloofde die dag 3,5 uren rijden met de wagen. (Het feest is in het Gentse). Ze slapen de avond van het feest al op verplaatsing, dus ik wil niet dat ze 2 nachten op verplaatsing moeten slapen.

Er zijn 2 kampen ontstaan: het ene kamp zegt dat het ONS feest is en WIJ moeten kiezen wat we willen. Het andere kamp zegt dat het vriendelijk is om ook rekening te houden met onze gasten, om ook hen een aangename dag te bezorgen. (Het is toch dichte familie, niet een verre vriend).

Het alternatief is hier een kerkje in Gent, maar veel binding heb ik daar niet mee.... Voor mijn vriend maakt het niet zoveel uit. Typisch! ;-)

Wat denken jullie?

Een nog altijd vertwijfelde bruid...

P.S. de ouders van mijn vriend zullen ons waarschijnlijk ook een beetje sponsoren... (niet het halve feest, maar toch)

Sofie
4-8-2017
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1632


bieke

 Meld misbruik12-9-2017 22:05:40

Hoi Sofie,

Bedoel je dan dat ze ook de avond voor het feest in de buurt van de westhoek overnachten? Of dat de ceremonie en feest op verschillende dagen zijn?

Ze kunnen toch gewoon 's ochtends vertrekken van thuis uit naar zee en daarna mee naar Gent? Het is max een uurtje rijden.
Zelf trouwen we ook in de westhoek en hebben familie uit Antwerpen, die maken er een weekendje zee van of rijden 's nachts terug.

Groetjes



Peter

 Meld misbruik12-9-2017 23:15:37

Wat je ook kiest, het zal voor sommigen een afstand zijn. En vaak willen bepaalde mensen toch nog naar huis ook. Als je dan koos voor een nachtfeest, dan stappen bepaalde familieleden om die reden vroeg op.

Denk dus vooral ook na over de 'timing' van je feest. Misschien is dat 's middags (receptie en maaltijd), in de namiddag en (voor-)avond (dansgedeelte) doen nog zo'n slecht idee niet? Die afstand zal minder impact hebben.



Sofie
4-8-2017
 Meld misbruik13-9-2017 12:07:43

Dag Bieke,

De dichte familie uit de Kempen slaapt de avond van het feest op de feestlocatie. Feest en ceremonie zijn op 1 dag. Als we het in de Westhoek doen, moet de familie eerst 2 uur 's morgens rijden vanuit de Kempen naar daar (het is echt vérre Westhoek). Het feest is in het Gentse, dus na de ceremonie moeten we dan sowieso allemaal (wij ook) een uur en kwartier nog rijden naar de feestlocatie. Dat ligt al vast, en wilden we ook per se in de buurt doen waar wij wonen. Een weekendje kust zit er dus niet in...

Groetjes,
Sofie



Stevie
22-7-2017
 Meld misbruik15-9-2017 15:01:36

mmm ik zou de verplaatsing tussen feestzaal en ceremonie zo kort mogelijk houden. De mooie sfeer die je opgebouwd hebt in de kerk ga je volledig verknallen als je iedereen meer dan een uur in een auto laat zitten. Je moet geen feeling hebben met de plaats...Maar met de mensen rondom je. Als je gelovig bent is God toch overal? Zo dus ook in een kerk in Gent.



Stephanie
6-10-2018
 Meld misbruik22-9-2017 12:03:54

Tijdens onze zoektocht naar de perfecte locatie hebben we ons steeds gehouden aan max 1 uur rijden van onze ouders en dichte familie. We willen namelijk dat onze gasten zich comfortabel voelen om op tijd te komen voor de ceremonie én 's avonds lang te blijven feesten. Als ze nog lang in de auto naar huis moeten, willen ze misschien op tijd doorgaan en dat zouden we jammer vinden.



Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info