Nu Online
Momenteel zijn er 111 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mijn trouwjurk de onzekerheid

  9-8-2016 13:58:49
Lieve medebruidjes,

De jacht op mijn trouwjurk liep niet altijd over rozen... Ik ben heel onzeker en een echte twijfelaar.
Ik had in mijn gedachten dat ik een simpele trouwjurk wilde hebben (marylise). In de eerste boetiek heb ik dan ook zulke jurk gekocht. Na 1 dag begon ik echter te twijfelen... Had ik niet beter wat verder rondgekeken of een ander model gepast. Dus ik teug naar die boetiek en met heel veel begrip hebben ze mij een andere jurk laten kiezen. Helemaal in de ban van ons huwelijk keek ik regelmatig naar say yes to the dress. Ik begon te denken.... Waarom ga ik niet voor een echte prinsessenjurk met grote rok.... Dus ik weer naar de boetiek en gezien de jurk nog niet definitief besteld was, was er geen enkel probleem om nog eens rond te kijken.
Uiteindelijk gekozen voor een pronovias met heel veel tule.
Het verschil met die eerste jurk (heel aanpassend en simpel) met deze echte prinsessenjurk is immens groot.
Bij de pasbeurt vorige vrijdag waren 4 mensen mee... Ze zaten alle 4 in tranen toen ik buiten kwam. Dat gaf me wel een goed gevoel.... Maar het echte Wow gevoel heb ik zelf nooit gehad (bij geen enkel kleed trouwens).

Gezien het grote verschil met mijn eerste jurk en het gedacht dat het echt niet makkelijk zal zijn om erin te dansen, vraag ik me af of ik misschien moet kijken voor een 2de jurk, die ik dan enkel aandoe in het laat.
Maar:
1. ik vrees dat mijn getuigen dan gaan denken dat ik de eerste jurk echt niet mooi zou vinden. Of dat ze de 2de jurk maar gewoontjes vinden en ze het jammer vinden dat ik mijn mooie kleed uitdoe.
2. Ik voel me wel een beetje een bridezilla nu... Als ik nog een 2de kleed zou kopen
3. Als ik eventueel zou opteren voor een 2de kleed mag dit echt niet te duur zijn (mijn budget is bijna op. En waar kan ik nog een jurk vinden voor binnen 4 weken?

Pfff zoveel twijfels.... Ik weet het allemaal niet goed meer!

Leen
9-9-2016
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1581


Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-8-2016 15:42:03

welke jurk heb je aangekocht? Ik zou gewoon niet twijfelen en bij je keuze blijven, probeer je kleed eens te passen met je haar en makeup zoals je die op de dag zelf zou hebben?! dit kan een wereld van verschil uitmaken!




Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik9-8-2016 16:15:05

Dat gevoel heb ik ook maar het is bijna daar en ik ga/kan nu niet meer veranderen..
Ik vind het persoonlijk al een duur kleed dus ga ik het ook wel een ganse dag/nacht dragen 😜



Elien
10-12-2016
 Meld misbruik9-8-2016 16:52:26

Ik ken ook dat gevoel, maar ik besef nu ook heel goed dat er inderdaad heeeel veeeeel andere mooie kleedjes bestaan, maar dat zien en weten de gasten toch niet. Op jouw dag, ziet iedereen jou in dat ene prachtkleed en dat gaat op hun netvliezen gebrand staan. Ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als ze achteraf over mij zeggen dat ik die ene bruid was met 2 bruidskleedjes.... Ik ga wel voor het dansfeest een reservekleedje halen (iets goedkoop van een gewone kledingszaak) en dat heb ik nog gezien bij andere trouwfeesten.



Sofie
1-10-2016
 Meld misbruik9-8-2016 17:44:04

Herkenbaar... Bij mij ook meteen twijfels enzo maar ik ben wel niet meer veranderd omdat ik dacht, het gaat misschien eerder over onzekerheid over mezelf dan over de jurk en dus gaat dat met elk kleed zo zijn! Wel heb ik nog altijd zo iets van oh misschien waren er nog mooiere of betere kleedjes maar ja, er zullen er altijd nog zijn want er zijn zoveel opties. Maar ik kijk niet meer verder want het is nu zo, het is te laat om nog te veranderen en het zal wel goed zijn.
Ik denk dat we onze kleedjes hebben gekozen met een reden... Je zal sowieso wel stralen! En het feit dat ze in tranen zijn en het nog niet eens die dag is, dat zegt ook veel!

Ik heb trouwens ook veel naar dat programma gekeken en eigenlijk krijg je zo wel onrealistische verwachtingen hoe het er aan toe moet gaan met die jurk en dat kiezen enzo, dat wauw gevoel ken ik ook niet op die manier hoor. Ze monteren dat ook op een bepaalde manier natuurlijk en die scène wordt misschien vijf keer opnieuw opgenomen... Dus ik ben gestopt met kijken want ik word er alleen maar onzekerder van ;)



Leen
9-9-2016
 Meld misbruik9-8-2016 21:33:21

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gekozen voor Pronovias Tadeo. Heb er wel een bustier van laten maken, want dat wilde ik graag.
Ja dat is het probleem he... Er zijn zoveel mooie kleedjes... Zo moeilijk kiezen!
Bij devolgende pas, ga ik zorgen dat mijn haar al gedaan is, dat zal ook al een ander zicht geven.
Misschien vind ik het gewoon zonde dat ik uit al die mooie kleedjes maar 1 mocht kiezen 😊
Elien, jij kiest nog wel voor een reservekleedje? Ga je dan ook voor wit en lang? Of eerder voor iets totaal anders?
Brenda, het is aftellen he! Nog 32 dagen voor je! Ben je er klaar voor?



elke
8-4-2017
 Meld misbruik9-8-2016 23:01:29

Mooi!!!

Ik heb ook iets heel anders gekozen dan ik voor ogen had..en soms denk ik ook, had ik nog maar verder gekeken, maar ik voelde me wel goed in de jurk

Ik heb diane legrand 5212 gekozen



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik10-8-2016 2:26:50

Ja super hé!! Al de voorbereidingen zijn bijna klaar! Enkel hadden we graag tegen morgen geweten hoeveel genodigden er aanwezig zouden zijn maar er zijn er toch nog wel een stuk of 35 waar ik niets van weet.. is moeilijk om dan te zeggen dat je ze er niet bijrekent want stel u voor dat ze dan plots opdagen..

Zo frustrerend!! Maar ja, je weet niet of ze het vergeten zijn of niet..



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik10-8-2016 2:29:52

Zeg btw Leen, ik heb net uw kleed gegoogeld! Je gaat er prachtig uitzien!!!! Zo mooi kleed! Je moet echt geen twijfles hebben ;-)



Leen
9-9-2016
 Meld misbruik10-8-2016 10:23:41

Hey Brenda, bedankt voor het compliment! Ik mag niet meer twijfelen, want dat is nergens goed voor.
Wij hadden 15/8 als deadline opgegegeven, maar momenteel ook nog veel mensen die niet gereageerd hebben. Dus ik vrees dat dat normaal is. Ik weet dat ik bij een volgende uitnodiging altijd direct ga reageren want dat is echt ni leuk als mensen niks laten weten.
Ik ben ook wel benieuwd naar uw kleed? Was ook Pronovias dacht ik he?

@Elke ook een mooie keuze he! is dat kanten topje er los bij? Want dat is wel super handig he! Dan heb je zowel de mooie kant als een bustier kleed.



elke
8-4-2017
 Meld misbruik10-8-2016 11:57:42

Ja is er los bij.. Ben meer fan zonder topje, maar de moeders vinden het mooier met😜



Pippa
2-9-2017
 Meld misbruik10-8-2016 16:56:28

Super mooi kleed Leen! Niet meer twijfelen



Nadège
10-9-2016
 Meld misbruik12-8-2016 12:24:55

Dag Leen,

Je hebt een supermooi kleed, met een echte wow-factor!
Ik ken je gevoel hoor, ik had dat ook enkele maanden geleden... Zo van: waarom heb ik niet nog verder gezocht, misschien bestond er wel een kleed waarbij ik wel helemaal de tranen in de ogen kreeg enzo... Maar ik denk inderdaad dat het allemaal wat overdreven is in die tv-programma's en dat zeker niet alle bruidjes zo'n reactie hebben... Bovendien kijk ik vaak naar de foto's van mij in mijn kleed tijdens het passen en dan denk ik elke keer 'amai dat is toch echt heel mooi!'.
Morgen heb ik 2de pas en 's ochtends ga ik naar mijn visagiste om mijn proefkapsel en make-up te doen, zodat ik alles eens samen kan zien... Hopelijk helpt dat om het mij al beter te kunnen voorstellen.
Want dat was het eigenlijk ook bij mij: niet echt beseffen dat ik in dat kleed ging trouwen, bij mij leek het meer als gewoon kleren passen :)

Succes en niet meer twijfelen hoor!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info