Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Offerande

  10-3-2016 14:04:44

Moet er een offerande voorzien worden tijdens de misviering of kunnen we deze weglaten?


Groetjes


Delphine
15-10-2016
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 9041


Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik10-3-2016 15:35:12

Best even aan je priester vragen :-). Maar volgens mij moet het als je een echte eucharistie hebt. Als je louter een viering hebt, dus zonder hostie en eventueel zelfs zonder priester hoeft het volgens mij niet.



Peter

 Meld misbruik10-3-2016 17:54:51

Een misviering zonder priester?

De religieuze organisaties ontbreken hier duidelijk op dit forum. Vermoedelijk is hier een standaardrichtlijn voor, maar inderdaad te vragen aan diegene die de 'religieuze ceremonie' leidt.



Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik11-3-2016 14:14:39

Een viering kan inderdaad zonder priester. Tegenwoordig worden er veel begrafenissen, huwelijken, ... op deze manier gedaan. Er zijn te weinig priesters, dus moet het maar anders georganiseerd. Deze viering wordt dan voorgegaan door bvb. de kapelaan. Er is dan geen eucharistie (dus geen hostie, ...), want om dit te kunnen doen moet er wel een priester aanwezig zijn.
Wanneer er geen eucharistie is ben je ook niet echt getrouwd voor de kerk, hoewel er tegenwoordig ook al parochies zijn die hiermee foetelen en hun toch laten tekenen.



Peter

 Meld misbruik12-3-2016 21:16:27

Aanvullend merk ik nu toch op dat 'Rent a Priest vzw' nu aanwezig is op dit forum!



Marieke
18-4-2015
 Meld misbruik30-3-2016 21:50:20

Offerande moet je inderdaad bespreken met je voorganger.

Ik ben eens in een viering geweest waar het bruidspaar vertelde voor welk goed doel de omhaling was; dan leg je wel iets meer in het mandje :-)

Voor alle vragen over de misviering kan ik www.misboekjemaken.be en dat boek echt aanbevelen, superhandig om je weg te vinden!




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info