Nu Online
Momenteel zijn er 137 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waar de lijn trekken

  26-2-2016 15:23:48
Mijn vriend (uhm verloofde) en ik trouwen eind mei. We trouwen 's middags voor gemeentehuis, nadien is er een broodjeslunch met ouders, getuigen, broers.

Ons avondfeest start om 18u. Bedoeling was om geen kindjes uit te nodigen. Nu heeft mijn tante gevraagd of mijn nichtje van 4j toch niet mee mag. Ik heb daar "ja" op gezegd. Het is familie en ik weet dat zijn het gewoon is om lang op te blijven (ouders nemen haar wekelijks mee op café).

Maar nu vraagt een vriendin van me ook een uitzondering om haar kindje mee te nemen. Thing is: kindje is nog niet geboren. Wij trouwen 20 mei en ze is uitgerekend voor 10 mei.

Om eerlijk te zijn zie ik dat niet zitten. Zo'n plat baby'tje. Het is misschien egoïstisch, maar ik wil dat dit onze dag wordt, en denk dat de aandacht naar de baby zal gaan. Ik heb haar dus gezegd dat dat eigenlijk niet de bedoeling was. Als alle baby's van vrienden mee komen zitten we met 4 kindjes van onder de 3 maanden oud op ons avondfeest. Liever niet dus.

Ze heeft het niet gezegd, maar ik merk aan haar reactie dat ze wel teleurgesteld is. En daar voel ik me nu wat slecht over.

Wat zouden jullie doen?

evy
20-5-2016
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 3101


Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik26-2-2016 18:13:02

Ik begrijp je vriendin (ze is dan tenslotte nog maar ongeveer 10 dagen mama en dan is het moeilijk om je kindje bij iemand anders achter te laten) en ik begrijp jou. Ik denk wel dat de aandacht voor de baby wel nog zal meevallen.
1) Niet iedereen kent jouw vriendin veronderstel ik.
2) Naar een baby kan je even kijken maar voor de rest slaapt dat heel veel.
3) De mensen komen voor jou en je man.

Wat je eventueel wel tegen je vriendin kan zeggen, is dat het misschien toch niet bijster gezond is voor de baby om daar aanwezig te zijn tijdens het avondfeest (te luide muziek voor de kleine oortjes ).

Persoonlijk zou ik er niets op tegen hebben dat een vriendin die pas bevallen is, haar kindje zou meenemen, maar ik blijf wel bij mijn mening dat ik denk dat zo'n avondfeest niet goed is voor zo'n klein kindje.

Succes alvast Evy.



nele
9-7-2016
 Meld misbruik26-2-2016 18:37:45

Hallo
Ik begrijp dat je wil dat de aandacht naar jou gaat. Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben dat er een baby meekomt. Na 10 dagen zou ik mijn kindje ook niet wegdoen. En mss geeft ze nog borstvoeding, dan is het al helemaal niet mogelijk om je baby niet mee te nemen. Dus als de baby niet mee mag zal je vriendin indien ze borstvoeding geeft wss niet komen.
De baby zal mss even aandacht krijgen maar toch is het jullie dag en denk ik dat jullie vooral in de belangstelling zullen staan en niet de baby.
Groetjes



danny

 Meld misbruik27-2-2016 0:52:20

Al je gasten gaan toch niet de hele avond rond dat kind hangen? Als je wil dat het jullie dag wordt zonder dat de aandacht naar iemand anders gaat moet je alleen feesten. De kans is trouwens ook groot dat je vriendin helemaal niet gaat komen want je laat haar eigenlijk tussen haar 10 dagen oude baby en jullie kiezen.



Eva
5-7-2014
 Meld misbruik28-2-2016 9:58:23

Hey,


Op ons huwelijk waren er twee baby'tjes van vriendinnen. De ene baby was 2,5 maanden de andere 3 weken.
De aandacht voor die baby'tjes was heel beperkt, ikzelf heb me hier absoluut niet aan gestoord en die baby'tjes merk je echt niet op, stonden in een hoekje wat apart en er was een ruimte voorzien waar de mama's borstvoeding konden geven. Veel gasten hebben de baby's zelfs niet opgemerkt. Ik had zelf mijn vriendinnen voorgesteld om hun baby's mee te brengen, omdat ik wist dat ze anders niet aanwezig konden zijn, wat ik jammer ging vinden. Ik ben zelf 3 maand terug mama geworden en ging mijn baby'tje ook in de eerste maand niet weggedaan hebben voor naar een trouw te gaan...

In september moesten we echter naar een trouwfeest van een vriendin. Daar was een kindje aanwezig van 3 jaar dat de hele tijd in de zaal rondliep, en mee op de dansvloer stond. Dit vond ik dan wel storend en dit kindje trok veel meer de aandacht.



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik28-2-2016 10:59:35

Bij ons zijn de kindjes uitgenodigd tot 21 uur..
Ik moet nu wel zeggen als er kleine baby's bij zijn dat ik dit persoonlijk niet storend vind dat die blijven.
Mijn broer is afgelopen september getrouwd en daar was een baby'tje van 2 maanden.
We hebben dat dus niet gehoord en heeft de meeste tijd doorgebracht in de buggy.
Dit was dus niet storend en zo hebben de ouders tenminste kunnen genieten van het feest..



Kristine
20-8-2016
 Meld misbruik28-2-2016 18:37:39

Ik denk ook dat die aandacht voor de baby wel zal meevallen. Als het inderdaad een vriendin van jou is, kennen waarschijnlijk veel genodigden haar al niet. Misschien dat heel wat mensen even gaan kijken of gaan vragen hoe het met mama en baby is, maar ik denk niet dat die gaat afleiden van jullie!

En inderdaad...als ze nog maar 10 dagen bevallen is, is de kans heel groot dat ze niet gaat komen of maar heel eventjes binnenspringt. Toen ik bevallen ben, was ik de eerste weken te moe om lang ergens naartoe te gaan!

Maar vooral... Doe waar JIJ je goed bij voelt. Het is inderdaad JOUW dag en dat moet iedereen maar accepteren!



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik29-2-2016 0:22:44

Ik zou er niet eens op rekenen dat vriendin komt.
Ofwel is ze pas bevallen en is het zowat onmogelijk (slaapjes, eten, zelf nog uitgeteld, ...).
Ofwel is ze 10 dagen over tijd, kan ze elk moment bevallen en heeft ze er waarschijnlijk geen zin meer in.
Een kind van minder dan een maand zou ik zelf overigens toch niet achterlaten voor een avondje feesten.


Hier waren in principe alleen 3 kinderen uitgenodigd van heel dichtbij.
Maar uiteindelijk zijn er toch nog 2 bijgekomen. Waaronder een baby van 2.5 maand die zijn moeder nodig had qua eten.
Mij maakte het niet uit. Een stoel had dat kind niet nodig en het had zijn eigen eten mee . En toen mijn nicht in 't land bleek (terwijl niemand 3 weken ervoor wist dat ze in België ging zijn - ze woont aan de andere kant van de oceaan), heb ik met véél plezier haar dochter ook last minute uitgenodigd. Kon ik dat kind tenminste ook nog es zien .

Mij ging het qua lijn vooral dat mijn familie gigantisch is en dat als ik er in principe 1 uitnodigde van de volgende generatie er ineens 40 man extra op mijn feest was.
Maar voor uitzonderingen stond ik dus wel open.

En ja, dat kleintje van 2 maand heeft in begin wat aandacht getrokken.
Maar de mensen wisten toch écht wel dat ze voor ons trouwfeest kwamen.



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik29-2-2016 14:22:26

Hoi Evy,

Ik ben zelf ooit met mijn baby van 2,5 maand naar een avondfeest van een trouw geweest (inclusief oorkapjes voor het geluid). Mijn vriendin, de bruid dus, had wel zelf voorgesteld om haar mee te nemen.
De meeste mensen hadden pas bij het naar huis gaan door dat wij een baby meehadden! Dus zeker geen extra aandacht naar haar ;-) Ook al was (is) ze mega-schattig :-)

Wat wel waar is, en wat al door iemand hierboven werd aangehaald: De kans dat je bevalt op je uitrekeningsdatum (bij mij is het wel 1 keer gelukt maar toch...) is echt wel klein... Voor hetzelfde geld gaat je vriendin enkele dagen overtijd en ligt ze nog in het ziekenhuis na haar bevalling! Of is ze wel al thuis, maar is ze nog niet echt in het 'mama-ritme'... Toch iets waar ze zelf wat rekening mee zal moeten houden.

Maar ik vind wel: het is jouw trouwfeest: jij moet doen waar je jouw goed bij voelt!

SUCCES!




Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik1-3-2016 11:10:43

Ons trouwfeest was zonder kinderen, behalve ons zoontje en het dochtertje van mijn schoonzus (toen bijna 6 en 3 jaar oud). Ik had een babysit mee om zich met hen bezig te houden, en er was een bed voorzien in een kamertje apart om te slapen. Ze zijn ook allebei nog tijdens het eten gaan slapen.

Er waren echter een paar kersverse mama's uitgenodigd ook, en tegen hen heb ik wel gezegd dat ze de baby mochten meebrengen. Ik ben zelf mama en ik weet hoe moeilijk het is om in het begin de baby achter te laten. Zelf heb ik dat voor het eerste gedaan toen zoonlief een maand oud was en na een uur wilde ik terug naar huis (en ben ik ook effectief gegaan). Die mama's waren heel blij met het aanbod, maar zijn uiteindelijk toch zonder de baby gekomen. Maar de baby's waren allebei al enkele maanden oud, dat scheelt wel natuurlijk.

Het is absoluut je volste recht om te zeggen "geen baby's". Het is jouw feest en jij beslist. Maar persoonlijk denk ik niet dat je bang hoeft te zijn, dat het ten koste zal gaan van de aandacht voor jullie als bruidspaar. Er zullen waarschijnlijk een aantal vrouwen een keer gaan kijken naar de baby, maar dat zal het dan ook zijn. Jij bent en blijft het middelpunt van het feest.

Als je het echt niet ziet zitten, dan hoef je de baby niet uit te nodigen natuurlijk. Maar zeg dan niet tegen je vriendin dat je de aandacht niet wil delen met een baby. Houd het erop dat er geen ruimte is waar de baby rustig kan slapen en dat je denkt dat het geen geschikte plaats is voor een baby. En houd er rekening mee dat je vriendin zo goed als zeker niet zal komen. Ik vind het totaal niet egoïstisch dat je graag hebt dat de aandacht naar jou gaat op je trouwfeest (zo hoort het ook!), maar pas gewoon op dat je je vriendin niet onnodig kwetst (ze is heel erg onder invloed van hormonen nu ;-))




tina
1-9-2018
 Meld misbruik29-5-2017 17:03:17

Een pasgeboren baby is volgens mij geen probleem op een trouwfeest... waar ik eerder problemen mee zou hebben is een kind van 3 of 4 jaar. Inderdaad het kind is misschien gewoon om lang op te blijven maar daar ga je volgens mij meer last van hebben dan van een pasgeboren baby'tje . Als er dan iemand echt met de aandacht zou gaan lopen zal het dat ouder kindje zijn, zoals hier al vermeld is.



Katrien
1-5-2018
 Meld misbruik30-5-2017 12:26:48

Het feest uit de vraag is al lang gepasseerd, maar ik wil toch graag nog reageren. Een mama met een baby van rond de 10 dagen zal inderdaad ofwel heel kort mét baby binnenspringen, ofwel niet. Je kan niet verwachten dat iemand die pas bevallen is meteen een hele dag kan meefeesten (want van een bevalling herstel je nu eenmaal niet zó snel), en zo'n jonge baby alleen achterlaten kan al helemaal niet. Zeker als de mama borstvoeding geeft, is het compleet uitgesloten dat ze haar baby meer dan een uur alleen kan laten.


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info