Nu Online
Momenteel zijn er 117 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ceremonie buiten gemeentehuis

  15-12-2015 11:23:33
Beste
Weten jullie of dit mogelijk is?
Ik zou evt. de echte trouwceremonie in de feestzaal willen laten doorgaan, maar ik weet niet of ambtenaren van de gemeente hiertoe bereid zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
Want het zou dan pas 's avonds plaatsvinden, en ik dacht dat huwelijken steeds in de voormiddag gebeurden.
Groetjes

ellen

Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1696


Valerie
20-8-2016
 Meld misbruik15-12-2015 11:54:48

Wij hebben bij verschillende locaties gelezen dat ze de mogelijkheid en vergunning hebben voor een ceremonie. Bij de aanvraag in het gemeentehuis was dit blijkbaar echter niet mogelijk. Die man wist ons te zeggen dat zulke dingen dan vaak door rent a priest of door de mensen zelf en dan 'onofficeel' is.
Ze zeiden dat (bij onze gemeente dan he) dit niet mogelijk was om de echte trouwceremonie buiten het gemeentehuis te doen en al zeker niet op 'privedomein' van anderen. Dit omdat een huwelijk dat niet 'officieel' zou zijn. Het kon ook enkel binnen de uren dat er op de website stonden (voor huwelijken).

Dus ik denk dat je best even langsgaat bij je gemeente of dat je hoort bij trouwzalen waar dit kan... Die mensen kunnen je dan misschien meer informatie geven.

groetjes



ellen

 Meld misbruik15-12-2015 13:36:30

Bedankt voor de duidelijke informatie!



danny

 Meld misbruik15-12-2015 18:13:56

Als je het over de burgerlijke trouw hebt dan neen, die ambtenaren gaan niet naar een feestzaal om daar de trouw te voltrekken, dat moet in het daarvoor bestemde gemeentegebouw gebeuren. Ook al omwille van het feit dat er meerdere huwelijken op een weekend moeten afgehandeld worden is zoiets praktisch niet haalbaar en zoals Valerie ook aangaf misschien niet wettelijk. Je kan natuurlijk een ceremonie achteraf via rent a priest of iets dergelijks wel in de feestzaal laten doorgaan.



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik16-12-2015 9:59:10

Ik denk inderdaad ook niet dat dit mogelijk is.. De ambtenaren krijgen gewoon hun maandloon uitbetaald dus ik denk niet dat ze dit zouden zien zitten.. Want als ze dit ieder weekend moeten doen.. Dus ik vrees ervoor..



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik17-12-2015 19:45:01

Ik heb eens navraag gedaan en blijkbaar hangt dit af van gemeente tot gemeente.. Sommige gemeentes zouden dit blijkbaar toch doen maar meestal op een locatie die van de gemeente zelf is..


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info