Nu Online
Momenteel zijn er 220 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mijn ervaring bij Prima Donna Deerlijk, Pierre Yves Outlet Deinze & Bruidscouture Elena Deinze!

  7-9-2015 16:26:28
Dag iedereen,

Omdat ik zelf veel heb aan berichten van iedereen die al ging passen in winkels in de buurt, wil ik mijn ervaringen ook met jullie delen!

Wij trouwen op 20 februari 2016. Ik had er geen flauw idee van wanneer ik best naar een jurk begon te zoeken, maar ik had er een jaar op voorhand ook nog niet echt behoefte aan.
Ik stuurde in maart al eens een e-mail naar Prima Donna in Deerlijk (zowat iedereen in onze omgeving kocht daar haar bruidsjurk), met de vraag wanneer ik het beste langskwam. Ik kreeg antwoord dat de nieuwe collecte binnenkwam in september, en dat sommige wachten tot dan, maar dat er ook al veel op dat moment gingen om te kiezen. Ik werd er niet echt wijzer van, maar dacht ik wacht dan maar tot ergens ongeveer 6 maand ervoor.
Op 14 augustus had ik een afspraak, ik zou voor de allereerste keer bruidsjurken passen! Ik wist nog niet goed wat ik wilde, maar wel héél goed wat ik niet wil: absoluut géén strapless jurk. Ik vind dat persoonlijk niet mooi. Die vrijdag had m’n zus speciaal verlof genomen om te kunnen meegaan, en samen met onze mama gingen we op stap. Bij Prima Donna toegekomen was er al een gezellige drukte. De mevrouw die direct op ons afstapte vroeg redelijk kordaat of we een afspraak hadden “want anders zou het niet lukken”. (ik zag er blijkbaar niet uit als iemand die een afspraak had gemaakt…) Ik mocht vertellen wat ik zocht, dus ik vertelde haar wat ik zeker niet wou. Begon ze direct een hele litanie af te steken dat ze aan de dikte van m’n bovenarmen (excuseer?) al kon zien dat ik toch best zou staan met een bustier kleed. Ik (’t is niet omdat ik het niet mooi vind, dat ik het eens niet kan proberen, achter dom idee) ga akkoord om toch eens een bustierjurk te passen. Maar zoals ik al dacht, ik was daar echt niet mooi mee.
En daar ging het mis, want uiteindelijk heb ik slechts twee jurken aan gehad die niet strapless waren. Ze begreep totaal niet wat ik bedoelde (ik had wel twee foto’s getoond van het genre wat ik graag zie), was bij elke jurk die ze me hielp aandoen aan’t puffen en blazen hoe lastig en warm het voor hen wel was. Over elke jurk had ik wel een opmerking (tjah..) en elke keer opnieuw gaf ze me het gevoel dat ik er niks van kende, vond ik bvb. dat er teveel kant op de rok doorliep, dan riep ze uit dat de stylisten dat nu ALLEMAAL zo doen! Wou ik dat niet? Dan zou ik geen jurk vinden!! Toen ik voorzichtig vroeg of ze dan nog jurken van 2015 hadden, want in die collectie had ik wel enkele dingen gezien die ik mooi vond, kreeg ik het niet mis te verstande antwoord: “wij kijken niet achterom”. Na bijna 3u ben ik daar compleet ontgoocheld weggegaan… Toch één positieve noot, de eigenares heeft op’t einde de afspraak nog proberen te redden en heeft me toen gerustgesteld dat er nog heel wat moest binnenkomen, dat ik een nieuwe afspraak mocht maken, en ze zei uit zichzelf dat ze me op die nieuwe afspraak bij een andere verkoopster zou zetten. Ik had de mama van de eigenares en ik denk dat wij mekaar gewoon niet lagen. Ze was heel bazig en misschien hebben sommige heel jonge meisjes dat graag of nodig, maar ik wist heel goed wat ik niet wou. En ik dacht dat een echte goeie verkoopster van bruidskledij je dan net wel in een jurk moet kunnen steken waar je mee staat…
Ik wou niet alles op één winkel inzetten, en begon nog eens online te kijken. Van Pierre Yves al veel goeds gelezen, maar da’s niet in onze buurt, maar toen zag ik op de site dat zij een Outlet hebben in Deinze! Misschien hebben ze daar dan wel een jurk uit de vorige collectie die mijn ding is! Dus ik maak een afspraak voor zaterdag 29 augustus, en opnieuw gaan zus en mama mee. We komen binnen in het piepkleine winkeltje, en opnieuw zeg ik dus dat ik géén strapless jurk wil. Het gezicht van de verkoopster verandert al… Hmz. Ze vraagt m’n maat, ik zeg 40-42, en uiteindelijk heeft ze slechts 3 jurken. Ik pas de eerste, en hop, die kan niet dicht. Oei zegt ze, dan zal ik je niet kunnen helpen, die andere twee zullen ook niet passen. Alwéér ontgoocheling! We gaan buiten en m’n zus maakt de opmerking dat ze dacht dat er nog een bruidswinkel in de buurt moet zijn. Bruidcouture Elena blijkt vlakbij! We wandelen tot daar en kijken even in de etalage. Mijn mama spoort me aan om toch al even binnen te gaan. Oke ik heb geen afspraak, maar als ze hier ook bijna alleen maar strapless jurken hebben, kan ik deze winkel gewoon overslaan. We gaan binnen en worden verwelkomd door de eigenares. Ik vertel haar waarnaar ik op zoek ben, en ik vraag of ze veel niet-strapless jurken hebben. Ze antwoord bevestigend en toont direct wel 20 jurken. Ik ben blij en vraag of ik een afspraak kan maken. Ik mag al eens rondkijken zegt ze, het is op dat moment 16u15, en hoewel er om 16u30 en om 17u nog meisjes komen passen, krijg ik te horen dat ik toch mag passen. “Mochten we in tijdsnood raken dan zal ik het je zeker zeggen”, en zo sta ik in een prachtige winkel jurken uit te kiezen om te passen terwijl ik niet eens een afspraak had!
Ik werd daar echt zo goed geholpen!! De jurk werd telkens opgehangen in het pashokje, ik mocht erin stappen en ze hielp me door de jurk dicht te maken of te houden. Ik had geen probleem met het feit dat ik alleen in en uit de jurken moest, het waren geen baljurken of heel grote prinsessenjurken. Ik kan me voorstellen dat die idd iets moeilijker handelbaar zijn als je dat alleen moet doen. Maar elke keer zei ze dat ik moest roepen als het niet lukte, ze bleef ook constant aan m’n pashokje staan. (in tegenstelling tot de eerste winkel, waar ik soms een hele tijd moest wachten in m’n jurk tot ze daar was om de rits of knoopjes open te doen).
Ik pas in totaal 6 jurken, en de 1e en 3e jurk trek ik nog een tweede keer aan. Ik kies uiteindelijk voor jurk nr. 3, een hele mooie romantische jurk van Cymbelline. Het type ga ik hier natuurlijk niet neerzetten, je weet nooit wie mee leest… Nadat ik beslist heb krijgen we nog een drankje en neemt ze m’n maten op. Ik ben er zo blij mee, als ik hem op google opzoek ben ik er telkens weer weg van! Op 21 november heb ik m’n eerste pas, ik kijk er zo naar uit! Sinds ik DE jurk gekozen heb, kan ik niet wachten tot het zover is en ik eindelijk “ja” mag zeggen tegen m’n ventje na meer dan 14 jaar samen zijn!
Het besluit van mijn bericht: ga zeker langs bij Elena in Deinze, topservice!! 

Karen
20-2-2016
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 6624


Joyce
9-7-2016
 Meld misbruik7-9-2015 18:17:07

super om dit te lezen! Ik heb een afspraak op 3 oktober om een kleed te gaan zoeken. :-)



Joyce
9-7-2016
 Meld misbruik7-9-2015 18:17:33

Bij Elena dus...



Sarah
17-4-2015
 Meld misbruik7-9-2015 19:16:28

Moh, zo raar. Ik vond mijn kleed bij prima donna en had totaal niet de reacties die jij had. Ze stonden open voor mijn reacties/opmerkingen, lieten me vanalles passen en waren correct en heel erg vriendelijk. Denk dat je pech had,want het is inderdaad niet fijn om bij het kiezen van een jurk een negatief gevoel te hebben. Gelukkig is alles goed gekomen! Veel plezier met de verdere voorbereidingen!



Karen
20-2-2016
 Meld misbruik7-9-2015 21:59:43

Sarah, ik denk idd dat ik pech had, misschien had ik met een andere verkoopster wel daar mn jurk gevonden... Ik hoor idd niks dan goeie dingen, maar ik heb het helaas zo niet ervaren. Ze gaf me niet het gevoel dat ik speciaal was, integendeel, wel 20x hoeveel jurken ze daar wel niet verkochten, en wel 10x dat ze grootste afnemer zijn, enzovoort. En vooral hoe lastig het was om de hele tijd te helpen met de jurken. Maar het aller ergste was dus het feit dat met mijn wens geen rekening werd gehouden... heel jammer maarja... Gelukkig is het idd goed gekomen dankzij Elena!!



Melissa
16-7-2016
 Meld misbruik8-9-2015 15:34:25

Blij van dit te lezen. Ik heb ook op 3 oktober een afspraak bij Elena :p



Karen
12-12-2015
 Meld misbruik9-9-2015 10:22:12

Wat grappig, ik had bijna net dezelfde ervaring!
Wij trouwen op 12 december. Ik had een telefonisch afspraak gemaakt bij de outlet van Pierre-Yves in Deinze. Ik had verlof genomen, om op een vrijdag met een heel gezelschap (moeder, zus, schoonzus en vriendin) vanuit Mechelen en Antwerpen naar Deinze te treinen. Daar aangekomen was de mevrouw van de winkel de afspraak vergeten (wat ik wel vreemd vond), maar 'ze wilde wel even luisteren'. Ze was niet onvriendelijk, maar het was absoluut niet leuk om zo lang onderweg te zijn, om dan te horen dat je afspraak 'vergeten' is. Toen ik vertelde dat ik geen strapless wilde, bleken er ook slechts 3 jurken in aanmerking te komen. Toch wel bitter weinig, en geen enkele naar mijn smaak (nogal bombastisch en druk allemaal). Ik vond het jammer dat ze aan de telefoon niet even gepolst had naar mijn smaak! Dan had ze meteen kunnen vertellen dat we beter in september terugkwamen, omdat er dan weer nieuwe jurken binnenkwamen. Na 15 minuutjes stonden we daar alweer buiten, en voelde ik me rotschuldig dat ik mensen helemaal mee naar die outlet had genomen voor niks.
Gelukkig zijn we toen nog naar Elena geweest, en dat was gewoon een andere wereld (op een positieve manier). Hoewel we geen afspraak hadden, werd ik meteen geholpen. De verkoopster was eerst nog even met een ander meisje bezig, maar wij mochten al even in de winkel rondkijken. Ik heb denk ik een tiental jurken gepast, waarbij écht geluisterd werd naar wat ik wilde, waarin ik me goed voelde etc. Ik heb ook een aantal jurken mogen passen waarvan ik wel dacht dat ik ze niet zo mooi zou vinden bij mij, maar ze toch graag wilde proberen om de modellen zeker uit te sluiten. En dat alles in een mooie, lichte en rustige winkel. Ik heb er dan ook mijn droomjurk gevonden (ook van Cymbeline haha!). Het was echt een speciale en feestelijke ervaring, precies waarvan ik had gedroomd! Met een glaasje na afloop :)
Voor een meisje uit het Antwerpse is Deinze niet echt bij de deur, maar dankzij Elena was de trip niet voor niks. In tegendeel, ik kan de winkel alleen maar aanraden. Mijn jurk zal misschien wel wat duurder zijn dan de gemiddelde outlet-jurk omdat er geen korting op was, maar dat prijsverschil heb ik graag over voor wat uiteindelijk toch een once-in-a lifetime ervaring is.




Karen
20-2-2016
 Meld misbruik10-9-2015 10:04:11

Moh, hoe toevallig, en we zijn dan ook nog eens naamgenoten en allebei zullen we winterbruid zijn! :) Fijn te lezen dat je net zo'n goed gevoel hebt bij Elena als ik!
Veel succes en ik ben nu wel benieuwd welke jurk je gekozen hebt!! Kan je hier privé berichten sturen?



Evelien
17-6-2016
 Meld misbruik14-9-2015 16:21:14

Ik ben overlaatst ook naar Elena geweest en ik was ook supertevreden!
Ik wil niet echt een trouwkleed maar meer een eenvoudig kleed, meer suitekleed dus omdat we enkel voor de wet trouwen maar daardoor hebben ze niet minder aandacht aan mij besteed! In januari ga ik nog eens terug om de nieuwe collectie van het kleed dat ik mooi vond te bekijken alvorens ik beslis.



Annelies
13-5-2017
 Meld misbruik6-8-2016 20:59:39

Dag Karen,

Ik ben momenteel ook op zoek naar een trouwkleed en na een eerste ervaring met slechte service, ben ik op zoek naar een outlet-winkel.
Kan je bij Elena terecht met een budget van ongeveer 1000 euro all-in?
Ik vind de jurken van Marylise vooral heel mooi :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info