Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwkleed dilemma

  9-7-2015 19:24:38
Hey bruidjes,

Daarstraks ben ik voor het eerst trouwkleedjes gaan passen. Het was eigenlijk de bedoeling om vooral naar solden te kijken en indien ik niets zou vinden dan kon ik in september nog naar de nieuwe collectie gaan kijken.
Ik heb een aantal kleedjes aangehad die ik mooi vond (en in solden waren) maar niet echt het Wow effect waarop ik had gehoopt. De keuze was ook niet echt ruim gezien enkel de solden uithingen.
Toen ik aan de verkoopster zei dat er 1 kleedje van Marylise was dat ik echt mooi vond, bleek dat ze dit achteraan nog had hangen.
Toen had ik wel dat Wow effect! Helemaal mijn ding. Kleedje is van collectie 2015, maar niet in solden.
Ik had zoiets van... Dit is het... Ik ga er gewoon voor. Heb nog gevraagd of er ook korting was gezien collectie 2015, maar dat was niet mogelijk. Ik heb dan een voorschot betaald.

Eenmaal thuisgekomen zei mijn mama dat ze toch met een wrang gevoel zat. Ondanks dat ze het mooi vond, vond ze het jammer dat ik voor een jurk van de "oude" collectie was gegaan zonder dat er korting op was.

Nu zit ik met een dilemma.
Wat doe ik?
- gewoon bij mijn eerste gedacht blijven en niks doen?
- geld terugvragen en nog verder kijken?
- vragen of ik misschien nog eerst de collectie van 2016 mag passen voor ik definitief beslis? Dan kan ik mss meer verschillende kleedjes passen en zit er mss nog iets leuker tussen.

Ooooh ik ben zo'n twijfelaar in die dingen.

Bedankt voor jullie mening!

Leen
9-9-2016
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1761


Floshken

 Meld misbruik9-7-2015 19:32:26

Meestal zegt men dat het beste is om bij je eerste gedachte te blijven! Zeker als je het wow effect hebt! Maakt toch niet uit of deze niet afgeprijsd was? Zolang hij binnen het budget gebleven is?
Volg gewoon je hart!

Succes!



Karine
17-12-2017
 Meld misbruik9-7-2015 20:20:59

het eerste gedacht is altijd het beste, succes er mee





Deborah
5-9-2015
 Meld misbruik9-7-2015 21:01:48

Ik zou denk ik vragen of deze er nog is of nog besteld kan worden in september. Dat je dan in september eens gaat zien voor de nieuwe collectie en dan beslist. Maar als deze er in september niet meer is of niet meer besteld kan worden zou ik het risico niet lopen want wat als in de nieuwe collectie toch niet je ding steekt...

Langs de andere kant denk ik ook wel dat je kan blijven twijfelen! Ik heb mijn kleed al lang besteld en ik zie ook nog altijd af en toe andere mooie kleedjes voorbijkomen... (Maar was na mijn 2e pasbeurt wel nog altijd overtuigd van mijn keuze...)



Inge
7-8-2015
 Meld misbruik9-7-2015 21:59:08

Doen!



Leen
9-9-2016
 Meld misbruik9-7-2015 22:47:23

Bedankt voor jullie reacties...
Nee eigenlijk maakt het niet uit of deze afgeprijsd is of niet. Eigenlijk maakt het voor mij ook niet uit over welke collectie het gaat.
Maar ik heb eigenlijk maar een 6 tal kleedjes aangehad en blijf maar denken, of er geen ander kleedje is dat me nog mooier staat.
Je wil gewoon dat het perfect is he!



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik9-7-2015 23:02:11

Ik ben afgelopen zaterdag geweest en ook met de gedachte om een soldenkleedje te vinden..
Uiteindelijk heb ik een kleedje uit de nieuwe collectie 2016 gekozen maar achteraf ook spijt dat ik niet gewacht heb tot de volledige collectie binnen was..
Ik heb er 7 gepast en was ook de eerste winkel.
Uiteindelijk mogen we geen spijt hebben en zullen we blij zijn als we voor onze pas mogen gaan.




Tinne
3-7-2015
 Meld misbruik10-7-2015 9:07:52

Als je je kleedje gevonden hebt, dan 'voel' je dat het ok zit en dan moet je eigenlijk stoppen met zoeken ... .
Ik ben in 2 winkels geweest, in de eerste winkel maar 1 kleedje aangehad (waren ze niet echt vriendelijk, heel opdringerig zelfs) en in de 2e winkel zag ik meteen mijn kleed hangen, dat aangehad en ik wist het. Ik moest er van mijn moeder nog 2 andere passen, maar in mijn hart had ik al lang gekozen.
Ga wat goed voelde voor jezelf, dan straal je op je grote dag en dat is het belangrijkste! En als het je gerust stelt om nog eens te gaan passen voor de nieuwe collectie, dan moet je dat vooral doen!



Bianca
13-8-2016
 Meld misbruik10-7-2015 12:34:18

Hi :)
ik heb vorig jaar mijn jurk gekocht terwijl we pas trouwen op 13/08/2016 Ik had deze jurk gezien in een magazine (!) en dacht oooh die wil ik passen maar omdat ik al had vernomen dat de realiteit wel eens dik kon tegenslagen wilde ik die euforie wat onderdrukken en gewoon wachten tot de volgende collectieS. De jurk bleef door mijn hoofd spoken en de kans dat ze volledig niet meer te vinden was, was bestaande aangezien deze van 2014 was. Ik heb toen (september 2014) verschillende bruidswinkels gezocht waar die jurk initieel zou zijn verkocht en uiteindelijk gevonden bij Maxime's Couture in Aarschot. Ik heb een afspraak gemaakt en de jurk gaan passen. Het was liefde op het eerste gezicht maar ik had geen tranen etc...(ons bomma wel) Ik was overtuigd obv mijn gevoel maar omdat ik dacht 'dees is erover' om het eerste kleed dat ik pas ineens nemen zonder andere jurken te passen, heb ik nog 2 andere jurken gepast maar die bevielen me niet. Uiteindelijk toch ook het voorschot betaald en ik super blij naar huis... maar dan.... Twijfel alom. Ik las verhalen over ontroerde bruidjes die hun jurk voor het eerst aanhadden, geen twijfels leken te hebben, ..waardoor ik dacht dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt omdat ik er eigenlijk misschien wel als een 'patattenzak' uitzag. Ik ben zelfs 2x terug naar de lieve dames in Aarschot geweest waar ik mijn jurk telkens opnieuw mocht passen omdat ik zoooo een twijfelaar ben en ik die tranen waar iedereen over spreekt niet heb gehad. Ik schaam me echt waar rot van hoe een ambetant wicht ik ben maar ze hebben me gerust gesteld. Het zou blijkbaar heel normaal zijn dat eens je hebt gekozen, er toch nog twijfel bij komt kijken na de aankoop omdat het natuurlijk perfect moet zijn en het kleed op het moment van de 'kennismaking' nog niet is ingenomen en je nog niet het volledige plaatje kan zien (althans ik toch niet) maar dat je moet voortgaan op het eerste gevoel en de band die je voelt met de jurk. Klinkt mega belachelijk maar eigenlijk is het wel zo. Telkens als ik mijn jurk zie, is het precies van 'ahah there you are sis' (compleet getikt) Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat oude of nieuwe collectie, een trouwjurk kent (vind ik althans) geen datum als ik in het algemeen kijk naar dit jaar, vorig jaar en collectie die nu al beschikbaar zijn van volgende jaar. Het is belangrijk dat het binnen je budget valt en je voortgaat op jouw eerste indruk ..denk ik ;) Ik probeer mezelf daarvan ook te overtuigen. Het is niet makkelijk als (schoon)mama's onbewust er zelf ook mee toe dragen aan die ongerustheid want ook dat ondervond ik vorig jaar zelf ook 'nu al, is veel te vroeg en je hebt toch nog tijd, zoveel geld voor een 'oud kleed'' ... maar probeer op je eigen gevoel verder te gaan :-)

groetjes, Bianca



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik10-7-2015 22:12:23

Ikzelf ben ook bij Maxim's couture in Aarschot geweest ;-) en inderdaad zeer vriendelijke mensen!
Nu is het wachten tot maart-april voor mijn eerste pas..
Hopelijk vind ik het dan nog even mooi!



Leen
9-9-2016
 Meld misbruik10-7-2015 23:32:50

Ik ben duidelijk niet de enige die twijfels. Ergens stelt me dit wel gerust.
Ik heb vandaag gebeld naar de bruidswinkel. Zij stelden voor om mijn bestelling even on hold te zetten. Ik mag dan in september teruggaan om de nieuwe collectie te passen en dan beslissen of ik toch voor mijn eerste keuze ga of nog wil veranderen.
Vond ik wel een mooie geste en ik denk dat dit mij de nodige geruststelling zal geven die ik nodig heb. Allez dat hoop,ik toch! Maar zo ben ik toch zeker dat ik nog altijd teruggang naar mijn eerste gedacht!
Bedankt allemaal!



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik11-7-2015 0:08:34

Ja ik heb 1 geluk gehad. De kleedjes die ik steeds mooi vond, was van hetzelfde merk.
Pronovias, en dat merk was net uitgekomen in de winkel dus ik heb daar de jurk van genomen van de collectie 2016.
Ik had 3 dames bij met een totaal verschillende smaak en bij deze jurk zeiden ze alle 3 dat het dat moest zijn!



Elke
8-8-2015
 Meld misbruik11-7-2015 9:06:14

Het is absoluut normaal dat je twijfelt! Ik ben ook maar bij 1 winkel geweest nl. Couture Ann. Daar heb ik een 7-tal kleedjes gepast, maar het 2de kleed die ik aanhad was meteen mijn ding. Mijn getuige, mijn mama en ik hadden beslist, dit is het kleed! Toch had ik daarna enorm veel twijfels. Is het wel het juiste kleed? Er zijn toch nog andere? Maar bij de eerste pas werd ik terug verliefd op mijn kleed. Nu ben ik er dus 100% van overtuigd. Heb ik ooit tranen gehad? Nee? Maar als ik mijn kleed aanheb, voel ik me een echte prinses. Het prinsesje van mijn toekomstige :D




Leen
9-9-2016
 Meld misbruik11-7-2015 23:06:35

Super Elke! Voor u is het echt aftellen nu. Brenda en ik moeten nog meer dan een jaar wachten.



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik12-7-2015 1:13:52

Ja dat is waar! Maar ik ben al blij. Wij zijn sinds vorig jaar verloofd :-D dus ben al blij dat ik bijna in de helft zit! Hahaha



severine
1-7-2017
 Meld misbruik15-7-2015 19:25:27

super om dit allemaal te lezen en wat ik ervan mag verwachten om mijn ideale kleed te vinden.Wij zijn al een tijdje verloofd welgeteld van 2012 en we trouwen in 2017 Wat verlang ik om mijn jurk te gaan zoeken.Aan al de bruidjes in spe een welgemeende dikke proficiat en geniet van jullie dagje


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info