Nu Online
Momenteel zijn er 110 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

niet religieuze trouw in kerk

  15-6-2015 20:09:46
Hoi,
Mijn vriend en ik zijn beiden niet-gelovig en zoeken een plek om een niet religieuze ceremonie te houden.
We zijn zelf al gaan horen in AMUZ (een kerk dat als gebouw gebruikt wordt), maar daar is het moeilijk te plannen omdat je dit maar vier maand op voorhand kunt doen en als er dan iemand eerst is....
Weet er iemand of er kerken in Antwerpen openstaan voor een eigen ceremonie. Dat we enkel de kerk huren en de rest zelf doen?
Andere leuke locaties mogen ook altijd doorgegeven worden !
mvg,
Max

max
10-9-2016
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1503


Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik15-6-2015 20:18:50

hey,

hier in aalst heb je katseel de rozerie waar je het huwelijksfeest kan laten doorgaan,maar op het domein beschikken ze ook over een kappel, mss dat er in de buurt bij jullie zo iets gelijk aardig is,

grtjes sofie




Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik16-6-2015 10:32:35

Elzenveld?
Maar in echte kerken zal het volgens mij niet mogen.



Helene
7-5-2016
 Meld misbruik16-6-2015 11:00:29

In centrum Elzenveld is er inderdaad een erg mooie kapel waar je dit kan organiseren, met eventueel een afsluitende drink/receptie nadien. Wij hebben geen goede ervaringen gehad wat betreft de communicatie met Elzenveld, maar het is wel een heel mooie, pitoreske locatie!



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik16-6-2015 15:58:10

Veel bruidsparen zoeken net om een ceremonie bij de feestlocatie te doen. Als ze een kerkelijke dienst willen gaat dit vaak niet. Conservatieve invulling door de (Katholieke) kerk betekent 'sacrament' en in een gewijd kerkgebouw, al is hier wel wat twijfel over. En dan zijn er tal van andere oplossingen, zoals enkele meer progressieve priesters die toch op verplaatsing gaan, of afgescheurde-, commerciële en pseudo priesters zoals Rent-a-priest en zelfs (semi-)satirische versies.

Dit berichtje intrigeert opnieuw. Waarom kiezen jullie voor een niet religieuze ceremonie in een kerk, of gebouw met religieuze bestemming, of dat ooit een religieuze bestemming had?



max
10-9-2016
 Meld misbruik17-6-2015 7:57:34

Ik heb wat kerken gemaild en de antwoorden zijn inderdaad negatief zoals verwacht.

Elzenveld is een goede tip bedankt !
Waarom een kerk? Omdat het (ondanks de religieuze achtergrond) zeer mooie gebouwen zijn. Ook puur praktisch gezien: Je hebt de opstelling (stoelen, gangpad) en makkelijk bereikbaar voor iedereen die wil komen zien :)



Mélanie
26-7-2014
 Meld misbruik24-6-2015 19:15:16

Waarom niet gewoon buiten? (als het weer het toelaat) Wij hebben buiten een persoonlijke ceremonie gedaan, dit was op onze feestlocatie. Plaats genoeg, je kan het zelf aankleden hoe je het wilt,...



Helene
7-5-2016
 Meld misbruik26-6-2015 13:47:54

Wij waren aanvankelijk ook van plan om het buiten te doen op de feestlocatie, maar om voorzien te zijn op slecht weer moesten we dan eigenlijk nog een tent voorzien en met alle andere aankleding (honderd stoelen, versiering, altaar, ...) werd dit ons toch iets te omslachtig.



max
10-9-2016
 Meld misbruik27-6-2015 0:28:55

Op onze feestlocatie is het niet mogelijk om buiten ook de ceremonie te doen. Onze zaal is midden in de stad (Lariva) en er is enkel een groot terras, maar geen mooie tuin.

Ik blijf nog even hopen op Amuz of een andere ontwijde kerk in de buurt.



Lieselot
26-3-2016
 Meld misbruik12-8-2015 23:00:57

cultuurkapel in Gent, mooie ontwijde kapel waar vieringen kunnen georganiseerd worden



Sophie
26-8-2017
 Meld misbruik23-5-2016 21:49:27

Hey Max,

Wel een jaar na datum.. Maar mijn verloofde en ik zitten nu wat met dezelfde vragen. Mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen waar jullie nu uiteindelijk de ceremonie hebben gedaan ? Was het elzenveld een goede optie om enkel de ceremonie te doen?

Groetjes

Sophie



max
10-9-2016
 Meld misbruik27-5-2016 7:03:29

Hi Sophie, bij ons is het pas in september hoor :)

Wij hebben gekozen voor de Keizerskapel, een ontwijde kapel in centrum Antwerpen en doen onze ceremonie daar via het huis van de mens. Zij nu volop bezig met de voorbereidingen.
Daarna doen we ons feest in Lariva (ook Antwerpen op het eilandje).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info