Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Twijfels trouwkleed en collega's

  25-3-2015 14:57:46
Het is nu ongeveer 3 maand geleden dat ik mijn trouwkleed heb gevonden.
Nu bekijk ik elke dag de foto's van mezelf in dat kleed. Mijn mama en getuige zijn 100% overtuigd dat dit het kleed is die perfect bij mij past.
Toch heb ikzelf enorme twijfels ...
De vraag: ' Zal mij ventje mij wel mooi vinden in dit kleed?' speelt constant door mijn hoofd.
Ik zie andere vrouwen op foto's stralen met hun kleed, maar ik ben er zelf niet 100% van overtuigd dat ik dan ook ga zijn...
Ik ben nu wel een eeuwige twijfelaar :)!

Daarbuiten speelt er nog iets door mijn hoofd. Enkele maanden geleden heb ik mijn collega's verteld dat ik ga trouwen. Spijtig genoeg kunnen zij niet aanwezig zijn op mijn trouw, omdat ze op vakantie zijn. Ik wist op voorhand dat ze dan op vakantie zijn, maar we hebben onze trouwdag om verschillende redenen gekozen.
Vanaf dan zijn ze kwaad op mij en is het onderwerp ' trouw' duidelijk verboden. Er wordt met ogen gerold, genegeerd,...
Een uitnodiging krijgen ze sowieso, maar nu vraag ik mij af of ik ze wel voor het avondfeest zou uitnodigen. Ik zou ze eerder voor de receptie willen uitnodigen, zeker omdat ze zo kinderachtig reageren.
Commentaar mag ik sowieso verwachten ....

Wat denken jullie hierover?

Elke
8-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1377


Sandra
22-8-2015
 Meld misbruik25-3-2015 15:18:51

Hoi Elke,
Wat betreft je kleed. Ik heb net hetzelfde voor. Mijn beste vriendin die met me mee is geweest zei dat ik niet zo mag panikeren toen ik haar zei dat ik begon te twijfelen. Ik kijk ook elke dag naar de foto's en denk dat het daardoor komt dat wij nu dat gevoel hebben. Geef toe,als je iets nieuws koopt of doet met je haar kan je uren naar jezelf kijken en jezelf bewonderen want het is toch oooo zo mooi. Nu kijken we al elke dag naar ons trouwkleed en zijn niet meer zo verwondert. Ik zal blij zijn als ik mijn kleed nog eens mag aandoen begin juli,dan is mijn haar ook gedaan en neem ik mijn juwelen ook mee. Dan zal ik terug met de tranen in mijn ogen staan als ik mezelf in de spiegel zie zoals ik had toen ik het voor de eerste keer aanhad.
Wat betreft jou collega's is dit heel jammer dat dit gebeurt en zij zo reageren. Bij ons weten ook een aantal mensen onze trouwdatum en van sommige (familie) hoor ik dan dat ze wel zullen komen als ze niks anders te doen hebben. Komen ze niet dan is dit jammer en komen ze wel zal ik super blij zijn maar wij kunnen niet aan iedereen vragen wanneer het hen past dat wij trouwen. Stuur zowiezo maar een uitnodiging naar je collega's zodat ze jou geen verwijt kunnen maken. Als je van plan was om ze uit te nodigen op je avondfeest doe dat dan gewoon ookal reageren ze nu zo.Wie weet kan je er na je huwelijk openlijk met hen over praten hoe jij je daarbij gevoeld hebt. Wij hebben ook iemand die we al heel vroeg onze datum hebben doorgegeven maar zij zijn net op reis,we sturen hen toch een uitnodiging zodat ze weten dat wij hen er toch graag hadden bij gehad



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik25-3-2015 15:40:22

Ik sluit me volledig aan bij Sandra voor wat betreft je collega's. Ik zou ze toch ook uitnodigen op het avondfeest indien je dat zowiezo al van plan was. Geen verwijten nadien.

Wat betreft het kleed, kan ik geen antwoord geven want ik moet dat van mezelf nog gaan kiezen.




Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik25-3-2015 18:29:49

Wat het kleed betreft heb ik ook serieus getwijfeld. En las i het tussen andere kleedjes zag hangen dacht ik echt dat het dat toch niet was, maar nu ik het terug heb aangehad met de aanpassingen, besef ik dat ik echt een goei keuze heb gemaakt. En ik heb letterlijk ook gezegd tegen m verloofde dat ik twijfelde of hi jmij wel WAW zou vinden in mijn kleed, en zijn antwoord was "Ik ga sowieso verstomd staan, een trouwkleed op zich is al heel erg knap." en hij voegde er aan toe dat hij vertrouwde op de goedkeuring van zijn tante (zijn mama is overleden).

Wat de collega's betreft, dikke pech voor hun. Sorry dat ze hun leven en hun aanwezigheid belangrijker vinden dan jullie beslissing om de rest van jullie leven samen te spenderen. Ik word echt lastig van zo'n egocentrisch gedrag. DAt ter zijde, als ze toch niet komen, nodig ze dan gewoon uit voor avondfeest, zoals de bedoeling was.



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik25-3-2015 18:35:25

hey,

Uw kleed?? Helemaal normaal , ik weet perfect wat je bedoelt. Ik had dat ook toen ik mijn kleed ben gaan kiezen en beslist had was ik helemaal verliefd , maar hoe meer ik keek naar de foto's hoe meer ik begon te twijfelen. Uiteindelijk zou het nog zes maand duren vooraleer ik voor de eerste pas mocht gaan , ik dacht dat hou ik niet uit . dus... foto's gewist !! Soms had ik er echt spijt van dat ik niet eens opnieuw kon kijken maar vorige maandag kreeg ik het verlossende telefoontje dat ik mocht gaan voor 1 ste pas.

eenmaal ik het kleed aanhad en voor de spiegel stond overviel met het gevoel van "dit is het helemaal"


dus al mijn twijfels zijn verdwenen, als het een hulp kan zijn , wis de foto's en je zal versteld staan bij je eerste pas!

Veel succes




cindy
8-8-2015
 Meld misbruik25-3-2015 18:38:56

Ooh Elke Hoe erg dat jij je zo voelt. Ik heb drie kleedjes gepast en het eerste is het geworden en was opslag verliefd. Ik heb er geen foto van en ik kijk ook bewust nu niet meer naar andere kleedjes om mij zelf niet te doen twijfelen. Jij hebt dat kleed met een reden genomen, was het omdat je erin straalde of omdat je er verliefd op werd of omdat je er uitzag als een prinses. Laat die foto even weg en kijk er even niet naar. Het kan ook zijn dat jij nu zo reageert uit stress. En wat die collega's betekenen nodig ze uit dan zijn er inderdaad geen verwijten en heb jij je plicht gedaan. Ik zelf heb niet alle collega's uitgenodigd alleen die ik graag heb en ook hier waren er boze gezichten maar het is ons feest en als zij zo kinderachtig doen is het hun probleem en niet de mijn. Ik straal en zal dat ook binnen 135 dagen doen. En mensen die zo reageren gunnen jouw het geluk niet en dan noem ik dat geen vrienden. Ik ben zo heb je op mijn hart getrapt of heb je van eenmug een olifant gemaakt ja dan heb de pech. Bij ons feest zijn er 84 uitgenodigde en elke persoon die uitgenodigd is bbetekent iets voor mij of heeft iets voor mij gedaan. Al was het maar een SMS sturen als ik of ons dochter ziek was. Doe wat je gevoel en hartje zegt die laten jouw nooit in de steek. Succes meid.



Deborah
5-9-2015
 Meld misbruik25-3-2015 19:34:01

wat het kleed betreft heb ik eigenlijk het omgekeerde :D ik twijfel ook vaak, en als ik dan terug naar mijn foto kijk ben ik terug helemaal overtuigd.

wat je collegas betreft, als ze toch sowieso niet komen, zou ik ze ook gewoon een uitnodiging van het avondfeest sturen, om "hun ego een beetje te strelen", om het cru te zeggen. Als ze toch niet komen maakt het voor de kosten toch niet uit of ze nu een uitnodiging van de receptie of avondfeest krijgen.



Jessica
27-6-2015
 Meld misbruik26-3-2015 11:33:07

Hallo,

ik heb hetzelfde hoor met men kleed... Roh, zal wel normaal zijn voor de toekomstige bruidjes... en zal een beetje met onzekerheid te maken hebben ;)






Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik26-3-2015 12:32:05

Maar verwachten de mensen nu echt dat je uw trouwdatum aanpast aan hun wensen of wanneer het hun uitkomt?? waar stopt dat gedoe... Ook ik wordt hier zo boos om...
Doe waar je je goed bij voelt!
Ivm met trouwjurk,daar kan ik je echt niet mee helpen. Ik ben nog nooit zo zeker geweest van mijn keuze van de jurk en heb geen enkele seconden getwijfeld.. Dus ik snap niet goed hoe jullie rond jullie jurk kunnen twijfelen...ik ben alvast helemaal verliefd op mijn jurk


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info