Nu Online
Momenteel zijn er 55 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Le Chapeau (hoe het helemaal mis ging ...)

  24-3-2015 10:44:08
Ik wil toch graag even mijn ervaring met de winkel 'Le Chapeau' met jullie delen.
Er zullen hier ongetwijfeld ook bruidjes zitten die er hele goede ervaringen mee hebben. Maar sinds ik met mijn verhaal naar buiten ben gekomen hoor ik ook meer en meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt met deze winkel.

Ze zijn op zich redelijk 'pusherig' en het is nogal een winkel met wat 'chichi' zoals ze bij ons zeggen ;)!
Maar vermits ze er mijn droomkleed hadden dacht ik: "daar zet ik me wel even over".

Als je even tijd hebt (het is nogal een laaaaang verhaal), lees het gerust eens door.
En wat mij betreft: men zegge het voort.
Eigenlijk verdienen ze het niet om nog één jurk te verkopen (mijn mening, uiteraard).
Ik verwijs in mijn verhaal vaak naar 2 foto's.
We hebben er eentje genomen na de aankoop van het kleed (toen mocht het, je ziet de champagne bij op de foto staan), toen was het eigenlijk twee maten te klein, dus op de foto zie je een stukje BH en is de decolleté iets te diep naar mijn zin (toen werd mij verzekerd dat dit in orde zou komen eens ik een kleed zou hebben in mijn maat).
De tweede foto is tijdens mij eerste pas, daar heb ik dus eigenlijke en kleed aan dat op mijn maat zou moeten zijn (wat dus helemaal niet het geval is).
Het kleed dat ik droeg tijdens de verkoop (en dus twee maten te klein was) past eigenlijk gewoon beter dan hetgeen je op de 2de foto ziet en dus 'mijn maat' zou moeten zijn.

De foto's vind je hier:
https://www.pinterest.com/lizke83/le-chapeau/

Het verhaal:

Ik heb mijn kleed gekocht, bij Le chapeau, op zaterdag 18/10/'14, verkoopster: Stefanie.
Toen werd er ineens een afspraak gemaakt voor een 1ste pas. Zij gaf aan welke dagen in de week ze werkt en vroeg wel om op een dag te komen dat zij er ook zou zijn, zodat ze ons ‘verder kon opvolgen’.
We leggen daarom maandag 2 maart vast.
Normaal belt ‘Le Chapeau’ elke keer enkele dagen op voorhand om te informeren of er zeker zal zijn, nu gebeurde dit niet.
2 maart komen wij in de winkel toe, verkoopster Stefanie is niet aanwezig.
Niemand die zich hiervoor verontschuldigd (of hier ook maar iets over zegt), we krijgen gewoon een andere verkoopster toegewezen.
Zij helpt mij het kleed te passen, ziet meteen dat de buste te klein is, neemt haar lintmeter, meet mijn borstomtrek na en vergelijkt die met wat er op het originele papier staat (dit alles in stilte, ze zegt er helemaal niets over).
We komen het pashok buiten, ik sta heel de tijd aan de bustier te trekken.
Zij geeft aan: “binnen enkele minuten komt de naaister, leg daar alles maar tegen uit”.
Zij gaat weg en blijkt daarna nooit meer terug te komen (is het niet de bedoeling dat de verkoopster je ook wat bij staat?).
Na een tijdje komt de naaister, zij spreekt gebrekkig Nederlands, zoekt heel de tijd achter haar woorden en komt niet erg professioneel over.
Ook tegen haar begin ik over de te kleine cup.
Volgens haar is deze niet te klein, maar is dat ‘het modem van het kleed’.
Het enige dat zij voorstelt is om een extra balein in de buste te steken (?? Dit gaat de borst enkel meer naar boven duwen, lijkt ons … Mijn mama kent ook wel wat van verstelwerk en ook haar zag ik fronsen bij die uitleg).
Het volgende voorstel was om bovenop de bustier een extra strookje stof te leggen, zodat de borst hoger bedekt zou zijn (dit verdoezelt natuurlijk het feit dat de borsten niet in de cup passen, maar dit vergroot in geel geval de cup. Maw: geen oplossing, enkel een verdoezeling van het probleem).
Ik voelde mij heel de tijd ongemakkelijk en bleef aangeven dat volgens mij de cup te klein was.
De naaister kwam heel weifelend over, alsof ze echt niet goed wist wat ermee te doen.
Ze vroeg of we voor een extra pas zouden kunnen terugkomen, drie weken later (op woensdag 25/3)
Dat wou ik uiteraard, want ik was er zelf ook totaal niet gerust in.
Mijn getuige was mee en had (toen de naaister even weg was) een foto getrokken (deze had ik nog niet kunnen bekijken omdat de naaister redelijk snel terug was).
Uiteindelijk werd er gevraagd om dan het volledig kleed al te betalen, anders zouden er geen retouches gedaan worden.
Dit diende cash betaald te worden (op 18/10/’14 hadden we het eerste deel ook cash dienen te betalen), want er is geen Bancontact in de winkel.
Achteraf bleek dat je ook achteraf mag storten, maar hierover lossen ze eigenlijk met geen woord. Ze dringen héél erg aan op cash betaling (verwijzen je zelfs naar een geldautomaat om de hoek).
We hebben toen uiteindelijk deel 2 vh kleed betaald, omdat we uiteraard wilden dat ze aan het verstelwerk zouden beginnen, zo snel mogelijk.
We mochten in geen geval mee aan de kassa komen staan en werden achteraan in een salon ‘gedropt’.
De naaister kwam na een tijd met een papiertje af, waar een bedrag op stond, dit bleek niet te kloppen met het reeds betaalde bedrag dat op onze bestelbon stond.
Ze moest dus terug naar de kassa om het opnieuw uit te rekenen.
Ik stelde voor om even mee te gaan. Dit mocht in geen geval (het leek dus echt alsof ze daar onderling iets te bespreken hadden, dat wij niet mochten horen).
Tijdens het eerste voorschot mochten we nl. wel mee gewoon aan de kassa staan …
Achteraf blijkt nu dat helemaal niet elke bruid bij de 1ste pas het volledige kleed betaald dient te hebben (een vriendin heeft ook bij Le Chapeau een kleed gekocht, zij dient pas volledig te betalen bij het afhalen).
En zo zijn er nog voorbeelden.
Het lijkt dus alsof ze wisten dat er wel degelijk problemen waren met het kleed, en ze al zeker hun geld wilden hebben.
In hun voorwaarden staat wel degelijk dat bij de 1ste pas het volledige kleed betaald dient te worden, maar ze passen dit dus zeker niet elke keer toe (vermoedelijk staat dit in hun voorwaarden om te kunnen eisen/toepassen bij klanten waarbij ze problemen verwachten).
Beetje jammer dat die voorwaarden dus niet voor iedereen blijken te gelden. Hierdoor voelden we ons nog meer belogen (en voelde het nog meer alsof ze zeker ook zelf wisten dat er een groot probleem met het kleed was en dus moesten zorgen dat ze zo snel mogelijk al het geld konden innen).
Onderweg naar huis bekeek ik de foto die was genomen, en daarop zag ik precies pas hoe erg het wel niet was.
Daarop is héél duidelijk te zien dat de bustier te klein is.
Er is ook een foto van de allereerste pas. Daar was het kleed eigenlijk twee maanden te klein (achteraan kon het niet helemaal dicht), maar daarop zie je wél duidelijk dat de bustier daar wel past (dit terwijl het kleed eigenlijk te klein is …).
Door die foto was ik zo van de kaart, dat ik heel de nacht wakker lag en die foto wel 20x heb bekeken.
Ik begon de volgende dag met de foto van bij de aankoop en de foto van bij de 1ste pas aan wat collega’s te laten zien, gewoon omdat ik nog andere meningen wilden.
Ook zij gaven aan dat het écht niet OK was.
Ik begon te panikeren en heb terug naar Le Chapeau gebeld (wel pas op woensdag, want op dinsdag is Le Chapeau gesloten), met de vraag of ik niet vroeger mocht terugkomen.
Ik wou het kleed nog eens passen, met een andere BH eventueel (diegene die ik bij de aankoop aan had. Bij de 1ste pas had ik een nieuwe BH aan, die speciaal voor de trouw was gekocht).
Ik wou nog eens overleggen met de naaister, samen met mijn mama. Omdat ik echt niet gerust was in de oplossingen die zij had voorgesteld (zeker die extra balein, leek er mij echt voor te gaan zorgen dat het erger zou worden dan het al was).
Bij Le Chapeau gaven ze aan dat ze er niet meteen op konden antwoorden, dat ze het gingen uitpluizen (bij wie ik had gekocht, bij wie gepast, wie de naaister was, …).
Ze gingen mij terug bellen.
Dit hebben ze dan uiteindelijk ook gedaan, maar wel om te zeggen dat de pasbeurt niet kon vervroegd worden, ik moest dus gewoon drie weken wachten.
Toen begon ik nog meer te panikeren.
Dit werd ook gezegd, toen werd beloofd dat ze het nog eens gingen bekijken.
Ik gaf ook aan dat ik twee foto’s had, eentje van bij de aankoop (waar het kleed wat te klein was, maar aan de buste mooi paste en eentje van bij de de eerste pas, waar het in de taille veel te groot was en aan de buste veel te klein).
Toen vroegen ze om deze foto’s per mail door te sturen naar hun atelier, dit heb ik dan ook meteen gedaan, samen met de hele uitleg nog eens.
Hierop werd NOOIT gereageerd … (deze mail werd verstuurd op woensdag 04/03).
Ze hebben diezelfde uiteindelijk wel teruggebeld om te zeggen dat ik een week eerder mocht terugkomen, op maandag 16/3.
We waren op die moment (van dat telefoongesprek) 4/3, maw: ik moest nog steeds meer dan twee weken wachten.
Ik gaf aan dat ik dat niet OK vond, dat ik er net een kleed had gekocht, hen veel geld had betaald en dat ik wel wat meer service had verwacht.
Als een klant zich echt ongerust maakt, er letterlijk ziek van wordt en niet meer slaapt, zou je toch denken dat ze voorstellen om de dag erna of … even terug langs te komen (ik heb aangegeven dat ik verlof wou nemen, dat ik mij wou aanpassen aan de uren die zij voorstelden), het mocht allemaal niet baten.
Na overleg met mijn mama hebben we toen al besloten om hierop niet te wachten.
Geen van ons beiden had nog vertrouwen in deze winkel. De naaister die niet wist waarover ze sprak, het feit dat ze ons niet opnieuw wilden ontvangen, …
Het boezemde ons veel wantrouwen in.
Ik heb toen meteen een andere winkel gebeld (waar ik tijdens het passen in oktober ook een mooi kleed had gezien), daar gecheckt of dit kleed nog zou kunnen tegen 6 juni.
De baas daar heeft meteen de nodige mensen gebeld om het te checken, mij enkele kerel teruggebeld, meteen een afspraak gemaakt voor zaterdag 7 maart.
In die winkel kon ineens alles, was de service top, … Een wereld van verschil met Le Chapeau, merkten we meteen (de winkel waar het over gaat is trouwens Cermo, in Zoersel. Topservice daar. Heel vriendelijk baas, die altijd aanwezig is, verkoopster die werken met de glimlach en die je niet uit de hoogte maar juist heel gewoon behandelen, ... een zaligheid :)).

Uiteindelijk heb ik hen die woensdag (4/3) ’s avonds nog eens teruggebeld om aan Le Chapeau te melden dat ze zeker geen retouches mochten doen (bij het eerste telefoontje in de voormiddag was dit ook al gevraagd omdat we echt geen vertrouwen hadden in de naaister en ik het eerst dus zo nog eens wilde passen. Maar om zeker te zijn heb ik dus ’s avonds nog eens teruggebeld), want dat ik het kleed gewoon zo ging komen halen en ergens anders een nieuw zou gaan kopen.
Ik heb hen ook eerlijk meegegeven dat ik de komende zaterdag al een pasbeurt had in een andere winkel.
Daarvan schrokken ze dan, dit vonden ze natuurlijk niet kunnen en geen goede reclame voor hen.
De verkoopster die ik toen aan de lijn had ging nog eens overleggen met de naaister en de baas, om te informeren of ik toch écht niet één vd komende dagen zou mogen terug komen om het nog eens te passen (maw nog voor ik zaterdag naar de andere winkel zou gaan passen, voor het nieuwe kleed).
Ik heb hiervan NIETS meer gehoord, pas de volgende week donderdag (12 maart) kreeg ik opnieuw telefoon van Le Chapeau.
Deze keer was het Stefanie, jawel … diegene die mij op 18/10/’14 het kleed had verkocht en op 2/3/’15 bij de eerste pas niet aanwezig bleek te zijn (terwijl de afspraak nochtans speciaal voor haar op die dag was gezet).
Zij gaf aan dat ik haar meteen had moeten contacteren (wat nogal moeilijk is, je krijgt uiteraard geen persoonlijke telefoonnummers, het enige wat wij hadden was de nummer van de zaak).
Ze weten in de winkel perfect wie de verkoopster is geweest, dus het is (denk ik) wel aan hen om de juiste personen op de hoogte te brengen.
Zij gaf aan dat het die dag (12/3) was pas dat ze het hele verhaal had gehoord.
Toen ik haar aangaf dat ze me eigenlijk de vorige week al iets gingen laten weten zei ze dat ze dat niet wist en dat er duidelijk iets was misgegaan.
Ik heb haar toen aangegeven dat het ondertussen veel te laat was en dat ik op zaterdag 7 maart al een nieuw kleed had gekocht in een andere winkel.
Dat we het echt niet wilden riskeren dat de naaister het niet in orde kreeg en dat de tijd maar bleef verstrijken. Als we nog lang zouden wachten zouden we nergens nog aan een ander kleed geraken (vermits de wachttijden altijd erg lang zijn, wanneer een kleed nog moet gemaakt en daarna moet aangepast worden).
Le Chapeau reageerde niet, terwijl ze dat wel beloofden. Le Chapeau wou me ook eerst pas na drie weken, en uiteindelijk pas na dik twee weken terug ontvangen.
Daarna moesten de retouches nog gebeuren + de naaister wist duidelijk niet hoe eraan te beginnen.
Wij hadden geen vertrouwen meer, en door hun manier van werken hun klantenservice werd er ook geen enkele moeite gedaan om dit terug te herstellen.
Stefanie gaf aan dat er wel degelijk veel was misgelopen met de communicatie, maar dat zij nu nog wel eens overleg had gehad met de baas en de naaister en dat ze geloofden dat ze het in orde zouden krijgen.
Ze gaf ook aan dat ze nog tijd genoeg hadden om verschillende zaken te proberen (wat er voor mij dan weer op wijst dat ze eigenlijk ook niet goed wisten wat ze best zouden doen en dus wat verschillende zaken gingen proberen. Wederom: geeft mij geen vertrouwen).
Ik heb haar meegegeven dat dit allemaal niet meer nodig zou zijn, want dat het nieuwe kleed reeds besteld was.
Waarop zij meteen vroeg dat ik wel wist dat ik van hun kleed niets van geld zou terugkrijgen want dat het reeds volledig betaald was, en wij hun gewoon niet de kans hebben gegeven om het in orde te brengen.
Ik heb bevestigd dat ik dit wist.
Ook wel gezegd dat het eigenlijk gewoon een kleed was in een standaard confectiemaat, waar nog geen retouches aan waren gebeurd, dus dat ze dit eigenlijk perfect zouden kunnen doorverkopen aan iemand anders.
Hierop werd uiteraard niet gereageerd.
Ze stelde voor dat ik het kleed dan gewoon kwam ophalen.
Hiervoor werd zaterdag 21 maart afgesproken.
Toen ik op zaterdag 21 maart ter plaatse was, stond ik niet in de agenda.
De eerste verkoopster was helemaal niet op de hoogte, maar ineens verscheen er wel iemand die duidelijk wist waarover het ging.
Zij nam de bestelbon aan en verdween.
Wij werden verzocht om in het salon te gaan zitten.
Een tiental minuten later kwam de eerste verkoopster (diegene die van niets wist) met het kleed aandraven.
Toen een vriendin van mij vroeg of dit nu alles zou zijn, zei de verkoopster nog “ik moest mij zeker verontschuldigen voor hoe alles is gelopen”.
Toen we wat doorvroeger was het enige antwoord telkens “ik ken het verhaal niet …”
Toen we naar een verantwoordelijke vroegen kon dit niet, want die zouden op zaterdag ook nooit aanwezig zijn.
Ze zei uiteindelijk ook dat als we nog problemen hadden we maar een advocaat moesten inschakelen.
Ze verzocht ons uiteindelijk gewoon om buiten te gaan.
Geen empathie, nog steeds geen service.

Lizzy
6-6-2015
Meld misbruik



Reacties: 23 | Gelezen: 2527


Inge
22-8-2015
 Meld misbruik24-3-2015 11:25:38

ocharme Lizzy, wat een verhaal :(
Ik hoop dat je bij Cermo dan je droomkleed hebt kunnen kopen en dat daar wel alles goed verloopt nu.

In elk geval echt heel slechte reclame voor Le Chapeau. Ik zou er nooit gaan na het lezen van jouw verhaal, en ik zal er ook nooit goede reclame voor maken bij vriendinnen.

Veel succes met het verdere verloop!
Stuur gerust na je trouw nog een foto van het kleedje dat je nu gekozen hebt ;)



Lizzy
6-6-2015
 Meld misbruik24-3-2015 11:40:24

Dank je wel ;)!
Ik heb alle vertrouwen in Cermo, gelukkig!

En voor mij is op zich alles gepasseerd nu, de stress is voorbij.
Ik zit alleen met een trouwkleed in mijn kast waar ik nooit iets mee zal gaan doen, ook speciaal :).
Ik vind het ook vooral heel erg voor mijn mama, want die betaalt hier wel eventjes 2x een trouwkleed, voel ik mij toch wel wat schuldig bij.

Maar kijk, alles komt goed (hoop ik ;));
Ik wou het gewoon graag delen.
En natuurlijk is iedereen nog steeds vrij om er wel een jurk te kopen

(excuus trouwens voor de typfouten en de soms vreemde woorden in de tekst.
Soms het gevolg van de auto-correct, soms ook gewoon van te snel te willen typen :-D, het was nogal véél en de zin om het nog eens na te lezen ontbrak ;)).



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik24-3-2015 11:45:19

Wat een slechte service zeg!

En nee, Le Chapeau zou bij mij ook zonder pardon geschrapt worden.

Ben nu wel benieuwd naar je nieuwe kleed natuurlijk.




Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik24-3-2015 11:45:22

hey Lizzy,
ohnee wat een vreselijk verhaal...

Bij welke le Chapeau heb je gekocht?
Ik heb mijn kleed ook daar gekocht (Le chapeau in Bree) en ik moet zeggen ondanks alle twijfels die ik had , heb ik gelukkig wel een super service ontvangen daar (tot nu toe)

Ik vind dit heel erg voor je, en hoop dan ook dat je jurk bij cermo tip top in orde gaat zijn.
Ik zou eigenlijk in jou plaatst zeker niet twijfelen om een advocaat in te schakelen, zeker omdat het hier niet over een klein bedrag gaat... Dit is ronduit schandalig dat ze niet openlijk zijn uitgekomen voor de vele fouten die ze gemaakt hebben, en ze hadden moeten trachten je een oplossing te bieden met alle eerlijkheid van hun fouten.
Ik hoop dat ondanks deze erg nare ervaring dat je ervaring bij cermo zo super blijft!

groetjes



An
27-6-2015
 Meld misbruik24-3-2015 12:01:55

Amai, wat een verhaal. Ik had al veel slecht dingen gehoord van Le Chapeau, maar dit...

Oh, en ik heb mijn kleed ook bij Cermo gekocht, heel tevreden van hen :-)



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik24-3-2015 12:12:29

Amai, wat een verhaal.
Ik hoop dat alles nu wèl goed loopt.



Lizzy
6-6-2015
 Meld misbruik24-3-2015 12:20:35

Het was de winkel in Antwerpen bij mij :).

Gelukkig heb jij wel goede service gehad in Bree!

De Advocaat komt in orde ;)!
Een vriendin van een collega is advocaat en zij wou gratis een aangetekende zending doen omdat ze zelf het verhaal ook zo over the top vond.

Heb haar dus het hele verhaal moeten doosturen, met alle tijdstippen dat we er zijn geweest, da we hebben gebeld, gemaild, ... + de foto's dan en een kopie van de verkoopsovereenkomst en de bestelbon.

Ik vermoed niet dat ze daar van onder de indruk gaan zijn, maar we kunnen het maar proberen :).




Elien

 Meld misbruik24-3-2015 13:26:36

amai amai wat een zot verhaal Lizzy!
Ik zou zeggen verkoop je ander kleed op een tweedehands site?
er zijn altijd wel mensen die een iets goedkoper kleed zoeken en als het dan toch een standaard confectiemaat is raak je dat nog wel kwijt gok ik.

Hopelijk idd heel goede service bij Cermo! Ik ga ook naar daar eerst kijken, droom er al lang van maar ik moet nog even wachten :)

Groetjes
en veel succes nog!



Lizzy
6-6-2015
 Meld misbruik24-3-2015 13:42:17

We gaan het idd nog proberen te verkopen.
De naaister bij Cermo gaf mij de raad om eens bij 'mode in het salon' in Olen eens te informeren (http://www.modeinhetsalon.be/ )
Zij zouden soms ook 2de hands trouwjurken verkopen.

Ga ik dus ook wel eens doen.
Nu alleen eerst nog even afwachten of die aangetekende zending van de advocaat nog iets gaat uithalen.



Katrijn

 Meld misbruik24-3-2015 14:34:24

Wat een horror-verhaal!!! Bedankt om dit even te delen, zodat andere bruidjes gewaarschuwd zijn!



Jas
5-9-2015
 Meld misbruik24-3-2015 16:48:58

Dag Lizzy,

Jammer van je verhaal en inderdaad zeer herkenbaar! Ik ben er vorig jaar in maart geweest voor een trouwkleed en trouw pas dit jaar in september maar was te nieuwsgierig. Daar aangekomen werd ik nogal gepusht voor een kleed te kopen. Volgens hen "als je het niet bij ons vindt, dan zal je het nergens vinden". Ik had een zeer mooi kleed van Pronovias gezien en wou dit passen maar ze bleken het niet te hebben. Andere kleren gepast en uiteindelijk iets gekozen maar voelde me niet 100% ermee. Het leek in elk geval wel het beste te zijn wat ze hadden dus we besloten om het te kopen. Voorschot betaald en een afspraak gemaakt voor 1e pas in mei. Enkele weken later kreeg ik een zeer onvriendelijk telefoontje dat ik nog het 1e deel moest betalen van het kleed. Ik had dit fout gezien op de bestelbon en dacht dat dit pas later moest maar blijkbaar wilden ze hun geld nu al. Na enkele maanden begon dan ook de twijfel toe te slaan. Had ik toch niet beter wat gewacht en nog ergens anders naartoe gegaan voor het kleed van Pronovias. Door het vele twijfelen en het gevoel dat we nogal gepusht werden, hadden we besloten om naar een andere bruidswinkel te gaan. Een wereld van verschil, service op en top en zo lang passen dat je helemaal zeker bent. Uiteraard daar hadden ze het kleed van Pronovias en dat was het! Ik heb onmiddellijk Le Chapeau verwittigd dat we het trouwkleed niet meer willen maar dat we bereid zijn om andere kleren van het bedrag te kopen. Er moet een hele suite aangekleed worden dus dit leek me geen probleem. Eveneens zaten we nog meer dan 1 jaar voor de huwelijksdatum en ver voor de 1e pas. Le Chapeau wou hier allemaal niet van weten en ik moest het kleed kopen en het resterende bedrag betalen. Ze hebben advocatenbrieven gestuurd en me onder druk gezet, terwijl we graag tot een compromis waren gekomen. Wij waren echt bereid om onze suite er aan te kleden maar na de grofheid en de arrogantie denken we hier niet meer aan! Uiteindelijk ben ik het kleed gaan halen zonder retouches zodat het eventueel nog kan doorverkocht worden. Ik haal het kleed uit de zak en zie dat vanbinnen aan de band er reeds een knoopje los was gekomen dus dat begon al goed... 1 maand geleden kreeg ik een dreigbrief van de advocaat dat we moesten betalen en het kleed komen halen, terwijl dit reeds vorig jaar was gebeurd. Ze communiceren dus blijkbaar niet regelmatig met hun advocaten! Echt jammer dat dit zo'n nare ervaring moet zijn want ze maken echt geen goede reclame voor hunzelf. Ik vind het ook jammer voor jou. Hoe meer ik mijn verhaal over Le Chapeau vertel, hoe meer nare verhalen ik van andere mensen hoor....

Ik wens je heel veel succes met je nieuw trouwkleed en je trouwdag!



Lizzy
6-6-2015
 Meld misbruik24-3-2015 18:16:04

Wat een verhaal ook weer (het zoveelste dat ik ondertussen hoor ...).
Die zin "als je het hier niet vindt, ga je het nergens vinden. Wij hebben de grootste collectie" hebben wij ook horen passeren.

Ik had 2 weken voor mijn eerste bezoek daar de 50 euro die moest betaald zijn voor je ook maar mocht komen passen en ik kreeg ook al telefoon.
Ook al wat verwijtend.
Toen ik aan gaf dat het toch nog 2 weken was en dat ik toch nog tijd had kreeg ik als antwoord dat dat waar was, maar dat het zeker moest betaald zijn tegen de dag vh passen, want dat er anders niet mocht gepast worden.

Eigenlijk hadden we het toen al moeten weten ...



Evy
16-5-2015
 Meld misbruik24-3-2015 20:23:28

Dag Lizzy,
Wat een verhaal! Ik heb ook slechte dingen gehoord van Le Chapeau... Ik verschiet hier niet van! Ik moet wel zeggen dat ik heel blij ben om te lezen dat je zo tevreden bent over Cermo. De eigenaar, Gunther is 1 van onze betere vrienden. Dus ik geef hem het complimentje zeker door! :-)
Groetjes!



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik24-3-2015 20:27:17

Amai wat een verhaal!!!!!

Die winkel moest zich schamen en ik hoop door jullie verhalen dat de mensen slimmer worden en daar geen jurken meer willen kopen!! Zo'n winkel moet gewoon de boeken toe doen! Het is al duur genoeg om een kleed aan te kopen, om dan nog zo behandeld te worden!

Ik ben blij dat ik dit weet door jullie want ik ga binnenkort in het Antwerpse op zoek maar deze winkel wordt zek van mijn lijstje geschrapt! Dankzij jullie verhaal weet ik tenminste wat te doen!



Lizzy
6-6-2015
 Meld misbruik24-3-2015 20:39:56

Doe hem zeker de complimenten. Die doet zijn job echt met zijn hart en heeft ook echt al heel veel moeite gedaan (ook de verkoopsters en de naaister daar trouwens). Als er daar iets verandert bellen ze je meteen ... Een winkel die vertrouwen geeft! Mijn mama heeft er ook haar suitekleren gekocht, die is ook supertevreden van de service. Alleen maar tevreden mensen daar precies ;) (volgens wat ik hier lees)


Mijn vorige post was weer al multi taskend geschreven precies (tv kijken en op de gsm tokkelen is teveel van 't goeie ;)).
Ik bedoelde dus: "ik had 2 weken voor mijn eerste bezoek daar de 50 euro die moest betaald zijn voor je ook nog maar mocht passen, nog niet betaald en kreeg ook al telefoon"



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik24-3-2015 20:55:14

Ooh wat een kloten allemaal. Mijn vriend en ik zijn ook naar daar geweest maar de kleedjes die ik in de vitrine zag stonden mij echt niet aan dus gelukkig heb ik daar nooit een afspraak gemaakt. Waar ik nu ben gegaan werd ik op wenken bediend en werd ik behandeld als een prinses. Ze bellen mij zelf voor de eerste pas. Ik mocht zeggen wat ik weg wou bij het kleed en wat ik er nog bij wou. Echt tof. Ik heb er 3 aangedaan en het eerste is het geworden. Ik was opslag verliefd. Het is niet te want daar hou ik niet zo van. Jij zal nu zeker en vast stralen op jouw trouwdag. Laat het los en genieten nu. Groetjes



Tanja
24-1-2015
 Meld misbruik25-3-2015 11:48:19

Wat een horroverhaal! Ik zou helemaal zijn doorgedraaid denk ik!

De zus van mijn beste vriendin heeft enkele jaren geleden haar jurk gekocht bij Le Chapeau in Bree en had een mini-versie van jouw verhaal aan de hand. Ze had haar droomjurk gevonden, moest alleen in haar maat besteld worden. Toen ze voor de eerste pas ging in het voor haar bestelde kleed, leek dit een verschillend kleed te zijn. Het kleed dat ze eerst gepast had bleek van een eerdere collectie te zijn en hetgeen ze voor haar besteld hadden was de nieuwste versie van dit kleed in de nieuwere collectie. Hierdoor waren er dus verschillen, zoals de strik en bandjes etc. Kleine verschillen maar voor een bruid maakt dit veel uit! Eerst ontkenden ze het probleem en nadien gaven ze toe dat ze niet wisten dat ze dat eerste kleed niet exact hetzelfde konden bestellen en dat ze dachten dat de verschillen niet zouden opvallen. Mijn vriendin en haar zus hebben toen zelf nog proberen contact op te nemen met het merk zelf om het originele kleed nog te bestellen, maar tevergeefs. Le Chapeau wou niet zelf bellen!
Le Chapeau heeft toen de verstelwerken zo gedaan dat de verschillen zoveel mogelijk werden weggewerkt en uiteindelijk was de bruid nog heel gelukkig in haar kleed. Eind goed, al goed zeker?
Voor de bruidjes die dit lezen en nog een goede winkel zoeken: ikzelf, mijn schoonzus en nicht hebben een kleed gekocht bij Koonings in Deurne (NL) en heel tevreden van de service. Ze werken daar met een soort exclusieviteit: ze laten je kleedjes passen op jouw maat of ietsjes groter en het kleed dat je kiest is dan jouw kleed en moet niet bijbesteld worden. Er wordt enkel besteld als het veel te groot is of indien je een kleed wil dat er enkel in een kleine maat is. Zo heb je een beter idee wat je koopt. Goede service en opvolging.
Veel succes nog met de advocaat, hopelijk krijgen ze wat schrik en kan je er nog iets uit halen!



Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik25-3-2015 17:18:59

man man man, die verdienen het van hun boeken toe te doen!!!
Echt erg zo'n dingen! Hopelijk kan je je slag thuishalen via de advocaat!



Annelies
25-4-2015
 Meld misbruik25-3-2015 19:39:08

Verschrikkelijk om te horen. Toch nog even reclame maken voor Cermo in Zoersel. Ik ben ook heel tevreden van hun service, de hulp, ... !



Stephanie
22-8-2015
 Meld misbruik26-3-2015 15:59:25

Amai Lizzy, goed dat je dan toch nog je droomjurk hebt gevonden + goede service. Ben daar voor de eerste keer bruidskleedjes gaan passen en ik ben nog nooit met zo'n slecht gevoel uit een winkel gekomen. (heb normaal gezien nooit een slecht gevoel als ik uit kledingwinkel kom :)) Verschrikkelijke verkoopster die naar niets luisterde, geweldig uit de hoogte deed, onvriendelijk, noem maar op. Toch nog 100 eur extra betaald om een kleed te reserveren (die mijn mama uiteindelijk dan maar zelf uit de rekken is gaan halen, omdat de verkoopster niets uithaalde wat ik mooi vond) op die 50 eur die ik al betaald had om te MOGEN passen. Gelukkig nog gaan verder kijken en ergens anders mijn jurk gevonden.
Le Chapeau verwittigd dat ik ergens anders het kleed had gevonden waarop ze me onmiddelijk meedeelde dat ik die 150€ niet zou kunnen terug krijgen. (Ben toen wel in de auto gesprongen en in de winkel gediscussieerd tot ik ze terug kreeg)
Kortom uw verhaal bewijst nog maar eens hoe verschrikkelijk die winkel is. Ik raad het niemand aan.



Stephanie
22-8-2015
 Meld misbruik26-3-2015 16:01:13

En nog 1 ding: Ik hoop echt dat je advocaat iets kan doen en je alsnog je bedrag terugkrijgt.



Lizzy
6-6-2015
 Meld misbruik27-3-2015 11:11:12

Mijn mond valt hier echt letterlijk open!
Ik had wel gedacht dat er nog wel mensen zouden geweest zijn die er een negatieve ervaring hebben meegemaakt, maar dit zijn wel heel veel verhalen vind ik.
Ergens denk ik dan: oef, ik ben niet de enige die zich heeft laten vangen en die zin 'in't zak zetten', maar langs de andere kant is dat eigenlijk ook gewoon iets om bij te janken.
Ze zijn héél duidelijk op geld uit, en ze schamen zich er precies ook niet meteen voor.

Ik denk niet dat we met de advocaat iets gaan halen, maar dan hebben we in elk geval het gevoel dat we toch een beetje in opstand zijn gekomen ;)!

Ik ga haar toch ook nog even de reacties van hier doorspelen, wie weet :)



Stphanie
25-6-2016
 Meld misbruik3-6-2016 15:05:38

Opdringerig en onbeleefd, dé twee woorden die het beste passen bij de 'service' van Le Chapeau. Mijn schoonzus had gevraagd de linten op de rug wat te verlengen, kreeg ze twee 'panden', zeg maar echte vlaggenwimpels aangesmeerd die nooit gevraagd zijn. Hadden ze misschien nog liggen en konden ze zo aanrekenen. Alleszins 450 euro verstelkosten voor een jurk??? Op haar verbaasde blik kreeg mijn schoonzus het antwoord "ja juffrouwke, trouwen kost geld he?!". De toon kan je er zelf bij bedenken. Ik denk dat Le Chapeau toe is aan een grondige controle van de boeken.

Ik ben bij Boutique Couture geweest in Sint-Niklaas, klein winkeltje met ook outlet. Een superlieve mevrouw, je voelt je er zeer welkom en je wordt goed en met veel geduld en goede raad geholpen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info