Nu Online
Momenteel zijn er 77 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

(H)Eerlijke fotograaf gezocht

  4-3-2015 13:46:47
Hallo
Wij zijn hopeloos op zoek naar een fotograaf die echt mooie foto’s maakt en tegen een normale prijs werkt en dat is blijkbaar een onmogelijke opdracht.
We hebben al heel veel websites bekeken en de meeste vrij snel terug dicht gedaan. We zijn echt verbaasd van de lage kwaliteit en de hoge tarieven die hiervoor dan nog gevraagd worden. Voor een dagje fotograferen komen we prijzen tegen van 1000, 1500 tot zelfs meer dan 2000 euro (waarin dan nog niet eens een album zit) en waarbij de foto’s bijna niet beter zijn dan de foto’s die iedereen kan maken. En van een fotograaf verwacht je toch dat je op de foto mooier staat dan je in werkelijkheid bent, of niet soms? Bij sommigen heb ik werkelijk de indruk dat men alles doet om er maar lelijk en debiel uit te zien. En op sommige websites kan je duidelijk zien dat het geen echte foto’s van echte huwelijken betreft maar dat het allemaal geposeerde modellen zijn.
Ben ik nu te veeleisend? Tot hiertoe ben ik er nog maar een paar tegengekomen die echt een goede kwaliteit leveren en een aanvaardbare prijs hanteren maar die zijn natuurlijk al bezet.
Natuurlijk weet ik ook dat het woord “trouwen” ervoor zorgt dat de tarieven de hoogte in gaan, maar er zijn toch limieten hé. Voor 1000 euro moet ik drie weken werken. Ik vraag me af of al de bruidjes nu zo gemakkelijk beïnvloedbaar zijn?

Maar als iemand een goede tip heeft voor een (H)Eerlijke fotograaf : please !!!

Cindy

Meld misbruik



Reacties: 43 | Gelezen: 2751


Sandra
22-8-2015
 Meld misbruik4-3-2015 13:55:27

Hoi Cindy,
Welke regio zoeken jullie een fotograaf? Wij hebben een fotograaf gevonden die hele mooie karaktervolle foto's maakt. Een hele aangename man die meedenkt en goed luistert naar wat het bruidspaar wilt.
Kijk eens op zijn website Goedgezien.
Groetjes Sandra



Cindy

 Meld misbruik4-3-2015 13:57:08

Regio Leuven/Diest/Hasselt voor 21 mei 2016.
Foto’s op dvd in hoge kwaliteit.
En geen beginneling natuurlijk.



Cedric

 Meld misbruik4-3-2015 14:06:26

Beste Cindy,

Eerst en vooral: gefeliciteerd met jullie verloving!

Om op je vraag te antwoorden:
Nee, je bent niet te veeleisend.
Ja, sommige fotografen vragen naar mijn eigen bescheiden mening te veel...

Het kan ook anders:
Wij trachten onze prijzen competitief te houden én kwaliteit te leveren.

Bij ons staan emoties en spontane foto's hoog aangeschreven.
Het is namelijk een zaak om het koppel te laten poseren voor de camera, maar de spontane, grappige, emotionele foto's, die moet je kunnen vastleggen, dat kan je niet forceren. Ik moet zeggen dat we daar bijzonder sterk in zijn.

Ga gerust een kijkje nemen op onze website ( http:// cedricalexandre.com ) of onze Facebook-pagina (https://www.facebook.com/cedric.alexandre.photography ) en laat je, onder het motto "een foto zegt meer dan duizend woorden" overtuigen door onze stijl.

Al onze prijzen zijn BTW inclusief (zeer belangrijk) en netto, er komt dus verder niets meer bij.

We leveren alle foto's op usb stick in hoge resolutie (deze krijg je nl. niet op een DVD wegens te weinig geheugen, vandaar de USB), zonder watermerk, zonder meerprijs.

Indien je graag wat meer info wenst, ik stuur je graag vrijblijvend een offerte op.

Nog veel succes met de voorbereidingen!

Isabelle
Cedric Alexandre Photography



Dirk

 Meld misbruik4-3-2015 14:21:23

Dag Cindy,

Reeds jarenlang kom ik als Dj op vele huwelijksaangelegenheden. Ondertussen ken ik al wat fotografen en bijvoorbeeld Carlo Peeters ( http://cee-world.com/v2/ ) is een hele goeie.

Ik heb geen flauw idee van zijn planning maar vragen staat vrij!

Partygreets!
DJ Dirk
www.db-allmusic.be
info@db-allmusic.be





Stijn

 Meld misbruik4-3-2015 14:33:51

Hey Cindy,

Neem gerust eens een kijkje op mijn website en als je wil kunnen eens iets bespreken.

www.stijnwillems.com

Groetjes,
Stijn



danny

 Meld misbruik4-3-2015 14:49:08

Het zou misschien helpen om aan te geven wat een aanvaardbare prijs voor je is?

Je moet er ook rekening mee houden dat de 1000 euro die jij verdient niet vergelijkbaar is met 1000 euro die een professionele fotograaf verdiend, er gaat bijna 40% van dat bedrag naar de belastingen en dan heb je de kosten voor de boekhouder nog, reclame, investeringen in apparatuur enz. Als je dit naar een uurloon zou omrekenen kan het goed zijn dat jij nog meer verdiend dan de fotograaf.

Fotografen zijn hier zelfs nog goedkoop, de gemiddelde prijs van een Amerikaanse huwelijksfotograaf ligt tegen de 3000 euro.

Als je hier al grote verschillen in prijzen ziet dan betreft het dikwijls fotografen die het in bijberoep doen en een vast inkomen hebben om op terug te vallen, ze kunnen het zich permitteren om een lagere prijs aan te rekenen. Je hebt goedkope fotografen in bijberoep die ook heel goed kunnen zijn, enkel zijn ze dikwijls snel volgeboekt omdat ze maar een beperkt aantal huwelijken per jaar kunnen doen.

Omdat een fotograaf +2000 euro vraagt wil dit niet zeggen dat hij een profiteur is he, enkel zijn ze het niet allemaal waard, zeker niet als je fotos ziet die je, zoals je dat zelf aangaf, ook zelf zou kunnen maken.

Ik zou zoveel mogelijk websites bekijken van fotografen en een overzicht maken van de fotos die je het meeste aanspreken zonder eerst de prijs te bekijken, als je dan een top 5 hebt zoek je de prijzen op, of vraag je het na als ze de prijs niet adverteren, en dan hangt het er van af hoeveel deze eenmalige herinnering waard is voor jou.




Tanja
24-1-2015
 Meld misbruik4-3-2015 14:49:20

Dag Cindy,

Wij hadden Osman van GoPics als onze fotograaf (www.gopics.be ).
Heel mooie foto's en betaalbaar.

Veel succes met de zoektocht!



Talia
18-6-2016
 Meld misbruik4-3-2015 15:31:14

Ik heb hier ook een serieuze zoektocht achter de rug.

Wij hebben gekozen voor Cedric Alexandre Photography.
Het is pas voor volgend jaar, maar wij zijn alvast ontzettend hoopvol voor onze keuze. Zij hebben zeer mooie foto's, zijn klantvriendelijk en hadden de beste kwaliteit/prijs naar onze mening.
We wouden ook eerst een beperkt budget en een hobbyfotograaf, maar foto's zijn toch belangrijk en één van de weinige souvenirs aan je dag.

Veel succes



Wouter

 Meld misbruik4-3-2015 15:43:20

Een goede huwelijksfotograaf is een luxe, geen must.
Het goede nieuws is dat je dus niet verplicht om een (top)fotograaf te kiezen.

Mopperen over de prijs is eigenlijk een beetje als gaan klagen bij Mercedes-dealer, dat Dacia goedkoper is.
Je kan dit gewoon oplossen door de 2d ekopen, maar dan achteraf kan je ook niet gaan klagen...


Voor echt een fotograaf die er echt bovenuit steekt ga je richting 1500-2000,
dat is nu eenmaal zo...










Christ

 Meld misbruik4-3-2015 19:16:07

Dag Cindy,


Een zoektocht naar een fotograaf, maar ook naar andere zaken voor een huwelijk, is vaak een moeilijke kwestie... Gelukkig is er internet, oa dit forum, en kan je online al heel wat informatie winnen.. (op mijn website kan je trouwens alle prijzen vinden). Ik ben er van overtuigd dat er wel heel wat fotografen zijn wiens portfolio jullie zal bekoren én die ook binnen het budget liggen... een beetje zoeken is de boodschap!

Succes alvast met jullie zoektocht,

Greetz,

Christ




cindy
8-8-2015
 Meld misbruik4-3-2015 20:04:12

Hallo cindy, via absolute freedom kijk eens op die site. Heel betaalbaar en heel knappe foto's. Veel succes met je zoektocht. Zij is afkomstig van Tongeren. Groetjes



Marike
18-6-2016
 Meld misbruik4-3-2015 20:49:41

http://www.ansvolckaerts.be/fotografie/huwelijk Topfotograaf! Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen!



Patrick

 Meld misbruik5-3-2015 7:37:45

(H) Eerlijke Fotograaf gezocht
Dat is de titel van de topic, ik ben gelukkig geen fotograaf want ik vind het wat aanvallend alsof fotografen oneerlijk zouden zijn.
Maar toch leuk om ieders mening te lezen, en heb het hier al meerdere malen gelezen, "iedereen mag toch een mening hebben". Succes, het lukt jullie wel...



Dominique
2-5-2015
 Meld misbruik5-3-2015 12:18:51

Moet eens een 'opdracht' posten op www.freelancenetwork.be/ .
Ik heb duidelijk gezegd wat mijn maximum was en gevraagd voor paar voorbeeldfoto's door te sturen en heb heel veel reacties gekregen.

Best iemand nemen die het in bijberoep doet of nog een student is.



Dominique
2-5-2015
 Meld misbruik5-3-2015 12:21:05

Mijn fotograaf komt trouwens maar paar uurtjes en tijdens het feest zelf zal ik wegwerpcamera's uitdelen:
http://trouwen-online-shop.nl/zoek?controller=search&am...



Filip

 Meld misbruik5-3-2015 12:56:53

Beste Cindy,

Neem gerust een kijkje op www.profpict.be
Wij zijn op elk huwelijk aanwezig met twee professionele fotografen.
Vraag vrijblijvend een prijsofferte.
met vriendelijke groeten,
Anja Mylle & Filip Boussauw
Profpict fotografie
0486/10.77.88



Jeroen & Liz

 Meld misbruik5-3-2015 15:11:12

"Best iemand nemen die het in bijberoep doet of nog een student is."

ja lap, here we go again.. dan ga je zeker waar voor uw geld hebben.
Kom er heel droevig van sommige commentaren hier te lezen!
"Natuurlijk weet ik ook dat het woord “trouwen” ervoor zorgt dat de tarieven de hoogte in gaan"
Bedankt Danny en Wouter om toch een poging te ondernemen om deze misverstanden weg te werken. Mensen zijn dan verwonderd dat er cheezy fotografen zijn die teveel vragen, je zou van minder door deze attitudes.
Jammer, maar toch heel veel succes met de zoektocht!
Op ieder potje past een dekseltje



Dominique
2-5-2015
 Meld misbruik5-3-2015 16:21:31

@Family Thing, leven en laten leven.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Deze site is niet bedoeld om mensen hun meningen te veroordelen.
Geen nood hier aan gefrustreerde zelfstandigen :)
En trouwens goed bezig, zo je eigen zaak/naam promoten



Jennifer

 Meld misbruik6-3-2015 8:42:58

Ik volg Danny & Wouter volledig. Het is niet omdat het woord trouw erbij komt kijken dat een fotograaf zijn prijzen omhoog doet... Het is gewoon een feit dat een fotograaf aan een huwelijk 4 keer zoveel werk heeft dan aan een gewone standaard shoot.

Het is zelfs zo (bij mij toch) dat als je het tarief dat ik reken voor een gewone shoot x12 of 14 uur doet, je pakken duurder zou uitkomen dan het tarief dat ik hanteer voor huwelijken. Dus zeggen dat een fotograaf duurder is omdat het voor een trouw is, is nogal kort door de bocht denk ik.

Je moet voor jezelf uitmaken welk budget je aan de foto's wil besteden. Dat is voor iedereen anders.

Er zijn hobbyfotografen of fotografen in bijberoep die uitstekend werk afleveren en die wss ook binnen jouw budget vallen.

Zoals hierboven al gezegd, nog meer websites bekijken, en met de fotografen zelf afspreken om in real life hun werk te bekijken. Wie zoekt die vindt ;)

Veel succes met de zoektocht!



Yves

 Meld misbruik6-3-2015 10:12:57

Beste Cindy,

Wie je ook kiest....je voor zekerheid wil dan moet je wel een ervaren
huwelijksfotograaf kiezen.
Iedereen leert, iedereen doet ervaring op, iedereen wil een huwelijk...zelfs tegen belachelijk lage prijzen....sommigen om hun portfolio op te vullen en ervaring op te doen. Iedereen maakt in het begin fouten....hou daar rekening mee.
De onkosten voor een fotograaf zijn hierboven reeds al deels aangehaald, reken ook dat een fotograaf enkele dagen nabewerking heeft, meestal een dubbele shift draait op de huwelijksdag samen. Iemand die met 1 fototoestel en 1 lens en 1 flits komt is natuurlijk ook goedkoper.
Ervaring kost nu eenmaal meer....
Zelf tracht ik een mooie balans te vinden en een (h)eerlijke prijs aan te bieden naar waarde van mijn werk.
Neem gerust eens een kijkje op www.huwelijksfotograaf.nu en wens je graag na afspraak een vrijblijvende babbel dan staat er reeds een glaasje klaar in de studio.
Mocht je graag meer info wensen verneem ik het graag.
Vriendelijke groeten,
Yves



Lien
7-6-2014
 Meld misbruik7-3-2015 21:48:57

Wij hadden fotograaf Florian op onze grote dag. In hoofdberoep persfotograaf, maar in het weekend neemt hij er af en toe een trouw (of iets anders) bij. Vanaf de start tot en met de openingsdans (bij ons van 6u45-24u) 750 EUR, alle foto's bewerkt en in hoge kwaliteit binnen de week na de trouw ontvangen!

http://www.fotograafflorian.be/2014/06/een-mooie-en-war...



Karen
10-10-2015
 Meld misbruik8-3-2015 9:22:42

J. Celen uit regio Leuven is een echte aanrader! Deed de foto's van mijn broer zijn trouw en zal ook onze foto's maken.
Super vriendelijke man en betaalbaar! Je krijgt wel geen fotoboek, maar wel alle (en dat loopt soms op tot 1000) foto's!

Heeft een mooie website, kijk maar eens!
Ik moet toegeven dat ik je begrijp hoor, wij vielen soms ook van onze stoel van de prijs!

Succes met de zoektocht!



danny

 Meld misbruik8-3-2015 10:42:09

Celen is ook een goed voorbeeld waarom sommige fotografen goedkoper zijn, hij heeft een goed betalende vaste job en fotografeert voor zijn plezier en om zijn apparatuur te betalen. Hij bewerkt zijn foto's achteraf ook niet waardoor hij ook veel sneller kan afleveren. Hij verdiend zelfs veel meer dan dubbel zo dure fotografen, hij verdiend namelijk 700 euro op 1 dag aangezien de foto's achteraf gewoon op dvd gaan terwijl veel fotografen na het huwelijk nog enkele dagen met nabewerking bezig zijn.

Dit wil niet zeggen dat hij een slechte fotograaf is maar misschien dat je nu ook van je stoel valt van zijn prijs als alles een beetje in perspectief wordt geplaatst :)



Marie
30-8-2013
 Meld misbruik10-3-2015 10:21:23

Wij waren erg tevreden van onze fotografe: http://www.kolibreeze.be/index.html Dit is regio Waregem. Zij zorgde er dankzij haar contacten ook voor dat we onze foto's op een unieke locatie konden nemen. Namelijk op het plein en in de vipruitmes van onze favorieten voetbalploeg Zulte-Waregem. En dit zonder extra kosten.



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik10-3-2015 14:14:14

Klik eens aub op absolute freedom ik denk dat zij zelfs goedkoper is en ze heeft de foto's van mijn collega haar trouw getrokken en echt heel mooi. Zij is van Tongeren in Limburg. Neem daar eens een kijkje.



Inge

 Meld misbruik13-3-2015 14:35:46

het probleem is volgens mij eerder dat meer en meer mensen het onmogelijke verwachten voor zo weinig mogelijk geld.



Cindy

 Meld misbruik16-3-2015 12:53:32

@Patrick
Misschien had jij het nog niet door, maar de titel is natuurlijk een persiflage op de
reclameboodschap die we hier regelmatig zien: maar dat hadden de meeste toch
wel door denk ik.



Cindy

 Meld misbruik16-3-2015 12:56:02

@Danny
40% belastingen betalen???? Belastingen worden niet betaald op ontvangsten
maar op de winst. En vele zelfstandigen slagen er in hun onkosten (met de hulp
van een goede boekhouder) ontzettend op te krikken, waardoor ze quasi geen
belastingen betalen.

Fotografen hier goedkoop???? Ik heb nooit in Amerika gewoond en kan dus niet vergelijken. Jij wel? Misschien moet je ook eens zeggen hoeveel de prijs is in India of in Bangladesh.

Veel werk aan nabewerking??? Ik begrijp wel dat er veel werk nodig is voor het maken van een album, maar dat doet hier niet ter zake want ik had gevraagd naar iemand die de foto's op dvd geeft. Daarbij, je geeft zelf het voorbeeld van een fotograaf die uitzonderlijk prachtige foto's maakt, en waarvan jij beweert dat hij ze niet nabewerkt. Hoe kan dat nu? Er klopt hier dan toch iets niet. Trouwens ik heb nog niet veel fotografen gezien die foto's mooi nabewerken. Ik hou absoluut niet van die retro affaires.Vorige zaterdag hoorde ik nog op de radio een beroemde fotograaf zeggen: als jede kleur van je foto niet goed krijgt, zet hem dan maar in zwat-wit. Dat is de
truk hé. En dat zie je veelvuldig toegepast worden. Men zegt dan dat dat artistiek is.

Iemand die 700 euro vraagt verdient meer dan iemand die 1500 euro vraagt???

Ik val echt van mijn stoel als ik lees wat sommigen ons allemaal proberen wijs te maken.

Natuurlijk weet ik dat de 1000 euro die ik verdient niet vergelijkbaar is met 1000 euro
die een fotograaf verdient. Maar voor acht uur fotograferen rekent een bepaalde fotografe 1950 euro aan (zonder album, en haar foto’s zijn maar gewoon hoor). Dat is dus 250 euro per uur of 25 maal meer dan wat ik per uur verdien. Waanzinnig gewoon.

Of een fotograaf nu in hoofdberoep of in bijberoep werkt, of hij nabewerkt of niet …..who cares? Wat mij interesseert is toch maar enkel wat het resultaat is,en wat ik daarvoor moet betalen. So what?



Cindy

 Meld misbruik16-3-2015 12:57:29

@Wouter
Ik mopper niet dat de prijs van een Mercedes te hoog is. Voor een Mercedes wil ik zeker de prijs betalen. Wat ik niet wil is de prijs van een Mercedes betalen en een Dacia afgeleverd krijgen. En dat is nu in vele gevallen, volgens mij, de realiteit. En ik wil zeker een normale prijs betalen voor een fotograaf die al 500 huwelijken heeft gedaan
maar voor een beginneling 1000 euro betalen…. Ik ben echt niet gek hoor.



Cindy

 Meld misbruik16-3-2015 12:58:23

@Inge
Dat meer en meer mensen het onmogelijke verwachten voor zo weinig mogelijk geld is niet het probleem. Het probleem is dat er zich vandaag vele would-be fotografen zonder
enig diploma rondlopen en daarbij nog hun tarieven heel hoog zetten want dan denkt de klant “het zal dan wel goed zijn, want het kost veel”.



Cindy

 Meld misbruik16-3-2015 12:59:04

@Karen
Jeff Celen had ik al gecontacteerd maar hij is helaas reeds bezet. Heel spijtig want ja, zijn werk is echt wel heel mooi en hij is betaalbaar.



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik16-3-2015 13:07:13

Cindy heb je al gekeken op absolute freedom. Neem eens een kijkje op haar site. En zij valt binnen een mooi budget. Veel succes nog



danny

 Meld misbruik17-3-2015 18:38:36

Nou Cindy, jij bent blijkbaar geen zelfstandige, veel plezier in je zoektocht naar je bijna gratis fotograaf. Na het lezen van je reactie hier zullen er niet veel geneigd zijn om voor jou te willen werken.



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik17-3-2015 20:32:57

Hè Hallo, sommige worden ferm gesponsord Door ouders. En dan kijk je wat in je budget valt en ik begrijp haar daar heel goed in. Mijn schoonbroer moest 400 Euro betalen voor zijn trouwboekje. En dat was zo dun en vaak de zelfde foto's genomen. Ik vond het zijn geld niet waard. Dus ik maak mijn album zelf met mijn liefde erin. Sommige vragen overdreven veel en dan begin je te wikken en te wegen. En mensen die dat als hobby doen die zijn vaak ook heel mooi. Succes nog Cindy



danny

 Meld misbruik17-3-2015 21:48:39

Er is niets mis om met een kleiner trouwbudget voor een goedkopere fotograaf te gaan maar om alle "duurdere" volledig zelfstandige fotografen hier af te schilderen als een bende profiteurs die hun job niet kennen is een beetje kort door de bocht.



Jacky

 Meld misbruik18-3-2015 13:47:46




danny

 Meld misbruik18-3-2015 19:24:03

Jacky, ik kan mij volledig vinden in je argumenten maar dat is niet wat Cindy wil horen, zij wil een goedkope fotograaf die gewoon de dag zelf komt fotograferen en de eerstvolgende morgen zijn foto's rechtstreeks van zijn kaartjes op dvd brand en naar haar toe stuurt, dus geen nabewerking of uitleg over waarom je kosten wat hoger liggen, dat interesseert haar niets. Misschien een tip voor Cindy: een zwartwerker is nog eens 21% goedkoper.



Britt

 Meld misbruik6-4-2015 16:53:09

Hé Cindy,

ik snap je frustraties volledig hoor.
Maar ikzelf als fotograaf wil er ook graag nog iets aan toevoegen.

Zelf doe ik ook huwelijken, en dat zijn dikwijls dagen van 16-18uur intens fotograferen. Daarna ben ik nog een dag of 3 kwijt aan het bewerken van de foto's. (je kan gerust een kijkje nemen op mijn website http://brittvangenechten.tumblr.com en je zal zien dat mijn foto's niet zo hard bewerkt zijn, maar toch ben je er enkele dagen zoet mee). Ik kom daarna de foto's ook steeds persoonlijk afleveren aan het koppel. Ik reken nooit vervoerkosten aan, ook niet op de dag zelf.
Het materiaal waarmee wij fotografen werken kost al snel duizenden euro's, aangezien we vaak ook een reserve camera en lenzen bij hebben (je kan het je echt niet permitteren dat je materiaal stuk gaat in het midden van de misviering).
Ook reclame maken kost (veel) geld. Bijvoorbeeld om enkel en alleen te adverteren op deze website ben ik meer dan 400 euro kwijt per jaar! (en je kan enkel jaarabonnementen nemen, reken maar uit ..)
Dat zijn natuurlijk kosten die jullie als trouwers niet zien.
Je moet er ook rekening mee houden dat een trouwseizoen ook niet het hele jaar duurt. Tussen eind oktober en begin mei ligt dat eigenlijk zo goed als stil, waardoor je als fotograaf dubbel zo hard moet werken in dat andere half jaar.
En dan spreek ik nog niet over alle sociale bijdragen en belastingen :-)

Ik volg volledig je mening dat sommige fotografen echt veel te veel geld vragen voor het werk dat ze presteren, maar vaak is dat ook een kwestie van smaak natuurlijk. Oke je kan iemand vinden die het voor 300 euro doet maar ik denk dat het geen kwaad kan om een paar honderd euro extra te investeren en daarna voor de rest van je leven prachtige foto's te hebben waar je nog vaak naar kan terug kijken.
Alle prijzen zijn relatief. Ik hoor vaak mensen die 2000 euro aan een trouwkleed investeren en dan maar 200 euro voor een fotograaf over hebben. En dat doet pijn aan mijn hart :-)

Ik adverteer mijn prijzen liever niet online, maar kan je zeggen dat ik onder die befaamde 1000 euro zit, dus moest je interesse hebben nadat je mijn website hebt bekeken, mag je me steeds een mailtje sturen en dan kunnen we er nog verder over praten bij een glaasje wijn ofzo ;-)

Vriendelijke groetjes,
Britt



Kris

 Meld misbruik9-4-2015 16:55:50

www.krisvanexel.be



Synthia
1-8-2015
 Meld misbruik17-4-2015 13:06:32

De eeuwige discussie... Zucht...

Wel mijn beste vriendin haar man is een hobby fotograaf maar heeft al geëxposeerd in kunstgalerijen in binnen- & buitenland.
Ben ik blij dat hij dit wil doen... aan een kleine prijs



Caroline

 Meld misbruik20-4-2015 12:05:38

Hoi Cindy,

Ik vind de prijzen die professionele fotografen hanteren inderdaad ook frustrerend hoog, maar dat heeft allemaal te maken met het Belgisch stelsel voor zelfstandigen. Als professioneel fotograaf moet je per kwartaal namelijk minstens (!) 600 euro sociale bijdragen betalen en nog eens 21% btw rekenen voor elke opdracht die je doet, zonder dan nog de kosten van batterijen, de camera, flits, vervoer, tijd, werk, assistent, e.d. in rekening te brengen. Om als fotograaf te starten en overleven zit er dan helaas niets anders op dan veel geld te vragen... Je moet rekenen dat ze van de 1200 euro die ze vragen maar 600 overhouden. En dat is dan voor minstens 15 uur werken + enkele dagen nabewerking...

Als het zo verder gaat vrees ik dat het beroep fotograaf ten dode is opgeschreven. Om die reden blijft het voor mij voorlopig ook bij een hobby.

Veel succes met je zoektocht!

Caroline
www.artdecaro.com



Cindy

 Meld misbruik5-5-2015 12:35:59

Caroline

Sorry hoor maar dat heeft totaal niets maar dan ook niets te maken met het stelsel voor zelfstandigen. Bij het NIS kan je inzake krijgen hoeveel belastingen de verschillende beroepsgroepen betalen en dat is voor zelfstandigen heel weinig.

Niet iedereen is hier naief hoor.



Wouter

 Meld misbruik5-5-2015 15:44:18

Hey Cindy,

Leuk dat je hiernog altijd bent.
Heb niet echt veel zin in deze discussie, maar:

Staat in het NIS ook wat je hiervoor precies terug krijgt?
Als zelfstandige krijg je bijvoorbeeld geen pensioen.
Je kan van je Eigen spaargeld per jaar 800 vrijgesteld aan de kant zetten.
Je kan er dan ook niet meer aan.
Na 30 jaar sparen, kan je hier 30 maanden (waarschijnlijk minder tegen dan vanwege devaluatie en index) een rusthuis mee betalen. (hoi!)
Daarna is het beter om dood te gaan, want dan is het geld op.

Heb je geen werk:als zelfstandige, ziek, depressief, maak je verlies,...:
Red jezelf maar,geen uitkering, maar blijven doorbetalen aan 3000 per jaar.

Naief zijn is niet zo erg, slecht geïnformeerd zijn des te erger.
Zelfs vele zelfstandigen hebben nog geen benul van wat hen boven het hoofd hangt,

Maar goed. Terug on Topic!



Heb je al iemand gevonden?











Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Fotograaf nodig?
Inge Grossen in Vlaanderen, Brussel,...
Ik houd van spontaniteit, humor, echtheid en van kleurrijke mensen ! Deze in beeld brengen is mijn passie en talent. Als jullie hier ook van houden en toevallig ook nog van elkaar ... dan denk ik dat we samen een fantastische reportage kunnen maken ! Meer info
Kris Van Exel Photography Wedding photojournalism in Vlaanderen
Something Different Meer info
Huwelijksfotografie | Tom Van Langenhove Professionele huwelijksreportages tegen betaalbare prijzen. in Vlaanderen
Huwelijken fotografeer ik graag zoals ze zich afspelen, spontaan en echt. Vastgelegd op een professionele manier, met oog voor details en sfeer. Kijk zeker eens op mijn website voor recente reportages en prijzen. Meer info
 in Gent
Photo4You Leuke en originele reportages. Alle foto's worden bewerkt Geen verplaatsingskosten in gans Belgie in Merchtem
Stijlvolle reportages waarbij persoonlijke en originele aanpak mijn belangrijkste troef is Zomerpromotie !!!Bij het boeken van een reportage met album krijg je nu een verlovingsreportage gratis erbij Meer info
Collin Yves GCV Jarenlange ervaring als huwelijksfotograaf mét eigen fotostudio! in Mechelen-Vilvoorde-Leuven (Zemst)
Neem graag een kijkje op de website www.huwelijksfotograaf.nu Mogelijkheden van opmaak tot dans. Studio te Vilvoorde en fulltime fotograaf. Meer info
Wouter Colen artistieke en spontane huwelijksfoto's in Antwerpen
deze pagina wordt niet meer onderhouden, voor recent werk kan u terecht op www.woutercolen.com Voor boudoir: www.bohoboudoir.be Meer info
The Photobox Experience Let the experience last forever! in Ekeren
De perfecte tool op uw event (huwelijk, verjaardagsfeest, vrijgezellenfeest, bedrijfsfeest, receptie, ...) Leg met de Photobox het samenzijn met uw vrienden en familie vast voor altijd.... Meer info
Ans Volckaerts Fotografie Just say yes! in Booischot / Heist op den Berg
Ans Volckaerts fotografeert uw huwelijk op een spontane, professionele manier. Telkens weer met een unieke aanpak, bestaande uit 2 pakketen: silver shoot & golden shoot. Voor meer info of vragen geef me gerust een seintje: www.ansvolckaerts.be Meer info
Utika Photography Foto's met passie in Herenthout
♥♥ Gaan jullie trouwen? Nog op zoek naar een fotografe voor een sprankelende en verrassende bruidsreportage? ♥Met veel passie en enthousiasme leg ik graag de mooiste dag van jullie leven tot in de fijnste details vast! Contacteer mij voor meer info! Meer info
Beeldzoeker Jullie persoonlijke fotojournalist in Turnhout
Ik ben een echte 'Beeldzoeker' en dat mag je letterlijk nemen. Ik registreer in de grootste stilte jullie mooiste momenten en word daarbij 'onzichtbaar'. Resultaat: authentieke foto's met levensechte emoties. Jullie trouwdag, zoals hij echt is! Meer info
M-pictures Uw fotograaf voor alle evenementen ! in beerse (en in heel Vlaanderen)
Uw fotograaf voor alle evenementen! Trouw-communie-doop Fotoshoots familie-dieren-auto's Sportevenementen-bedrijfsfeesten U ontvangt altijd alle foto's in hoge resolutie op dvd, zonder logo of watermerk. groetjes, Marc info@m-pictures.be Meer info
Fabrik Fotografik foto-grafisch-creatief in Hove
Tomas Digneffe 0478/80.34.54 Voor fotografie (huwelijk-portret-baby / event,corporate) Maar ook voor grafisch werk kan je bij mij terecht. Samen overleggen we wat jullie graag willen. Dus zowel voor fotografie als grafisch werk vraag ik wat de klant wilt. Meer info
PINEIZE Huwelijksfotografie in Kessel
Bij mij kan u terecht voor uw huwelijksreportages. Bekijk gerust de website en contacteer me indien u nog vragen zou hebben. Ik kijk uit naar onze samenwerking! Meer info
stevengoovaerts.be on location photographer – weddings | engagements | love | life in Mortsel
Wij maken foto's die uw verhaal vertellen... Meer info
Stef Boey Fotografie Uw Foto's , onze Passie ! in Mechelen
Professioneel huwelijksfotograaf en docent fotografie Syntra, gepassioneerd door fotografie, spontaan, weet mensen snel op hun gemak te laten voelen, flexibel, veelgehoord compliment: mensen herbeleven hun huwelijk dankzij onze foto's. Prijzen op maat. Meer info
Fotografie Schnabel Portret- en huwelijksfotografie in Willebroek
Portret- en Huwelijksfotograaf uit Willebroek. Jullie huwelijk documenteren en een album ontwerpen? Ik bespreek graag de mogelijkheden zodat jullie je trouwdag elke keer opnieuw mogen herbeleven met een glimlach. Meer info
iFix Creations Fotografie voor al je mooie momenten ! in Brecht
Stappen jullie binnenkort in het huwelijk? Ben je op zoek naar een spontane fotograaf om jullie mooiste dag vast te leggen? Dan is iFix Creations iets voor jou! Bekijk het iFix Creations Portfolio om enkele leuke ideeën op te doen. Meer info
             HUWELIJKSFOTOGRAAF   MAREC Mini huwelijksalbum Kado bij boeking 2021 "A Picture tells more than a thousand words " in Baal 0479/46-20-16 fotograaf.marec@gmail.com
Nu bij boeking voor 2021 gratis mini huwelijksalbum kado! Ik bied 2 professionele huwelijkspakketten aan of eigen samenstelling formule , tegen zeer betaalbare & scherpe prijzen ! www.huwelijksfotograafmarec.be Professionele Huwelijksreportage's Meer info
Indra Laenens In een gezellig, spontaan en ontspannen kader maken we er samen een unieke reportage van! in heel belgië
Ik ben een gediplomeerd fotograaf, gespecialiseerd in huwelijken. Ik vereeuwig mooie spontane momenten. Jullie dag is mijn inspiratiebron. Naast een album, lever ik steeds al beelden op DVD. Meer info
Stijn Willems Photography Uw fotograaf met een oog voor retro, modern en romantiek! in Aarschot
Je huwelijk is een unieke en geweldige dag! Als fotograaf is het een eer om deze dag vast te leggen met oog voor een vleugje modern, retro ,romantiek en heel veel plezier! Meer info
Cedric Alexandre Photography "When now becomes Forever" in Hoegaarden (GRATIS verplaatsing in gans België)
Cedric Alexandre Photography staat garant voor kwaliteit en dit aan competitieve prijzen. Gratis verplaatsing over gans België! Bezoek onze website en ontdek onze pakketten. Wij maken van uw unieke dag een magisch moment! Meer info
FZ PRO Het beste huwelijksfeest tegen de beste prijzen! in Hasselt
-Weddingplanner -Videografie -Fotografie -Geluidsinstallatie -Lichtinstallatie Meer info
EMOFRAGMA WONDERBOX WEDDINGS in Kermt
Omdat we niet alleen magische settings bedenken,maar ook magie creëren,beginnen we elke keer weer met luisteren.Onze crew vermengt creativiteit met organisatorisch talent om elke Wonderbox a-typisch te maken,gestructureerd en met respect voor elke detail. Meer info
Huwelijksfotografen Michel en PDH65 Uw droom, ons project! in Zonhoven
Michel en PDH65 zijn 2 fotografen die de handen in mekaar hebben geslagen. Zij zorgen ervoor dat jullie mooiste dag voorzien wordt van prachtige foto’s. Jullie kunnen rekenen op jarenlange ervaring. Meer info
Bart Bosmans Fotografie 2 mensen op naar het oneindige geluk in de liefde! in Herk-de-Stad
De pure waarheid. De klanten die ik fotografeer zeggen vaak, dat ze de ware hun, in de foto’s terug zien, wat uiteindelijk het beste compliment is wat je kan krijgen. Ik hou van naturel licht en vind de leuke tijd met de klant belangrijker de het werk zel Meer info
Tomislav Kovacicek Photography Premium wedding photography in Bilzen
Premium wedding photography by Tomislav Kovacicek, Croatian photographer based in Bilzen, Limburg, Belgium Meer info
DJL-photo We capture your memories for life in Engelmanshoven
Both passionate about photography, we love to capture and eternalize your most beautiful lifetime Memories. As both of us are as well social as helpful we will help you enjoy your memories 4-ever. John en Daisy Meer info
Stefan Van Pamel - Fotografie Oog voor kwaliteit én details ! in Brugge & België
Een ontspannen huwelijksdag is een aangename dag, geen eindeloos poseer-gebeuren. Een spontaan beeldverhaal met een knipoog naar traditionele fotografie. Meer info
Fotoboks DE Photo Booth voor op uw feest! in brugge
Creëer unieke herinneringen met een Fotoboks fotostrookje in uw gastenboek! Meer info
MaDeWeddingPhotography MaDeWeddingPhotography, De juiste keuze voor jullie mooiste dag ! in Veldegem
Als fotograaf van huwelijksfotografie leg ik graag jullie mooie dag vast op beeld. Een unieke shoot met wondermooie bewerkingen en spontane foto's tijdens jullie ja-woord nemen we er graag allemaal bij. Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek! Meer info
Nick Decombel Fotografie JULLIE dag op een frisse, spontane & moderne manier in beeld gebracht. in Oostende
Nick Decombel Fotografie = FUN EMOTIES ECHT NATUURLIJK DETAILS = http://www.nickdecombel.be Meer info
FOTO WILLEM Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn ! in OOSTENDE en gans vlaanderen
De mooiste dag van uw leven ! Graag wil ik dit op een spontane manier vastleggen, kleur of zwart-wit, iets om je leven lang van te genieten. Of wie wil niet eens een reeks foto's waar je zelf in de belangstelling staat ? Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
DVfoto Kwalitatieve fotografie aan een correcte prijs in Kuurne - actief in gans Vlaanderen
Een huwelijk is een unieke belevenis waarbij het belangrijk is om ook een schitterend aandenken te hebben. Daarom realiseren we onze reportages met 2 fotografen Meer info
FREDERIC VANWALLEGHEM HUWELIJKSFOTOGRAFIE *** Professionele & spontane huwelijksreportages - Gespecialiseerd in Leica fotografie, portret en documentaire in heel België
Full-time gediplomeerd kunstfotograaf gespecialiseerd in huwelijksfotografie, documentaire, reportage en portret. marriageweddingphotography.com Meer info
Fotoaanhuis Lincy & Dirk Originele en betaalbare huwelijksfotografie in heel Vlaanderen in Waregem
Bridal Boudoir fotografie - Originele verlovingshoots - save the date - Unieke huwelijksfotografie - Trash that dress? als het net iets anders mag zijn kijk dan zeker eens op onze website - groeten Lincy & Dirk Fotoaanhuis Meer info
Christ Vilez Ervaren én budgetvriendelijke huwelijksfotograaf... van voorbereidingen thuis tot einde recepties... alles op USB of DVD! in Ardooie & gans Vlaanderen!
Op zoek naar een ervaren en betaalbare huwelijksfotograaf, waarbij je alle foto's krijgt in hoge resolutie, groot formaat? Zo beschik je achteraf over alle mogelijkheden om zelf foto's, foto's op doek, albums via onlineservices te bestellen... Kom binnen! Meer info
Britt Vangenechten in Gent
http://www.brittvangenechtenfotografie.be Meer info
ptr.pictures in gentbrugge
Sarahshoot in Melle
Ik ga er 100% voor om jullie dag fantastisch vast te leggen. Na 15 jaar ervaring kunnen jullie me dan ook volledig vertrouwen. Mail of bel me gerust voor meer info. Liefs, Sarah Meer info
De Sutter Photography De huwelijksfotograaf. in Uitbergen
Hallo, graag stel ik mezelf voor. Ik ben Tom De Sutter uit Uitbergen. Noem mij gerust een fotografiefreak avant la lettre. Mijn grootste troeven zijn originaliteit, budgetvriendelijk, dienstverlening en op maat en met gespecialiseerd in huwelijken. Meer info
mémoires Het is feest en daar horen foto's bij! in In heel vlaanderen!
Liefde voor fotografie... Passie voor het leven... Gebundeld in een beeld! For the rest of the story, please visit my portfolio! www.Liesduerinck.be Volg me op facebook : Lies Duerinck Photography ! Meer info
Nancy Maes Photography in Bottelare/Merelbeke
Photography Maes Nancy/matimba.be Meer info
fotografie jurgen van de putte Lifestyle fotografie in Gavere
Reportage van 's morgens tot receptie voor 695 euro. Alle foto's digitaal in hoge resolutie. Meer info