Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Openingsdans

  19-1-2015 13:25:16
Hoi allemaal,

We zijn al even aan het nadenken over een openingsdans.
Zelf ben ik wel een Studio Brussel luisteraar dus ga ook meer die kant op.

Al enkele mogelijke openingsdansen:
- The Natioanl - I need my girl
- Nick Cave - Into my arms
- Tom Odell - Grow old with me
- The Verve - Lucky Man
- Oasis - Wonderwall (acoustic)
- ...

We zijn er nog niet helemaal uit maar ik had toch graag jullie mening eens gehad :)




sarah
2-10-2015
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 2425


nina
19-9-2015
 Meld misbruik19-1-2015 13:39:23

Ik heb ook Nick Cave - into my arms in gedachten, prachtig nummer ingetogen en met echte emoties.





Elke
7-6-2014
 Meld misbruik19-1-2015 13:45:02

Wij zitten in het Rock / Metal genre en hebben Foreigner " I wanna know what love is" gekozen. Heb het sinds onze trouw (buiten bij ons thuis) al regelmatig op radio gehoord en telkens weer een mooie herinnering.



eline
21-5-2016
 Meld misbruik19-1-2015 15:03:18

Wij gaan voor All of Me van John Legend :-)



Valerie
25-11-2017
 Meld misbruik19-1-2015 15:16:52

The Book of love van Peter Gabriel



Sarah
1-8-2015
 Meld misbruik19-1-2015 18:56:24

Ik denk aan They stood up for love - Live



Sarah
17-4-2015
 Meld misbruik19-1-2015 19:54:10

Hmm, moeilijk eh? Wij twijfelen tussen de queens of the stone age - make it with chu en eels - the look you give
Maar er ligt nog niets vast hoor :)



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik20-1-2015 13:46:03

Pearl Jam heeft ook 2 superliedjes: Just breathe en Future days...
Past wel in het genre dat je aangeeft



Marliese
25-7-2015
 Meld misbruik21-1-2015 10:25:25

StuBru deed hier recent nog een navraag rond misschien kan het inspiratie geven: http://stubru.be/linde/openingsnummersmetballen

@Sarah That look you give that guy van Eels zou ik persoonlijk niet nemen, omdat dat gaat over onbereikbare liefde. Met zinnen als:
I see you with him, and your eyes just shine
While he stands tall and walking proud
Ik hecht daar persoonlijk veel belang aan dat de tekst helemaal goed zit van het begin tot het einde. Veel slows gaan over bedrog of liefdesverdriet e.d. Ik luister dus altijd zeer goed of er toch zo niets inzit. Maar zoals ik al zei is dat iets persoonlijks, als je dat helemaal niet zo erg vind en je gewoon een fijn en mooi nummer wil, dat bij jullie beiden past, dan kan het wel een heel geschikt nummer zijn.



Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik21-1-2015 11:33:02

Aerosmith - don't wanna miss a thing

Bon Jovi heeft ook enkele mooiekes

Ik ben dan weer de omgekeerde mening toegedaan dan Marliese, ik kan zeer goed begrijpen dat je daar over struikelt maar soms is een liedje zo mooi en komen er zinnen in voor waar je je wel kan bij aansluiten.

De melodie, het gevoel dat het je geeft, de herinneringen die er aan vasthangen, en dan luister je eens heeeel goed en merk je dat er dingen in voor komen die precies toch niet echt perfect zijn voor een openingsdans.
En dat vind ik altijd zo jammer dat ik er niet naar ga kijken.
Er komt sowieso wel eens in voor dat je de ander graag ziet en daar draait het toch om.

En wat je ook niet mag vergeten, niet iedereen begrijpt de tekst ook altijd even goed, zo zal de helft van je gasten misschien niet eens doorhebben dat het geen perfect liedje is voor een openingsdans.

Zo vind ik vb Iris van The Goo Goo Dolls heel mooi maar telkens weer opnieuw moet ik lezen dat dit liedje gaat over een koppel dat uit elkaar gaat.
Maar dat kan ik er totaal niet uit opmaken. Voor mij gaat het eerder over bij iemend willen zijn (iemand die al dan niet onbereikbaar is)...

Dusss: doe waar je je goed bij voelt en struikel niet altijd over de kleinste details. Heb daar zelf al veel problemen mee gehad tijdens het plannen van de trouw maar heb me daar moeten overzetten...

Als je favoriete liedje(s) geen perfecte liefdesliesjes zijn is dat niet het einde van de wereld, vooral deejays durven dit hier nogal ferm uitvergroten...



Marliese
25-7-2015
 Meld misbruik21-1-2015 14:13:12

Mja bij Iris van The Goo Goo Dolls vind ik dat nu ook wel voor interpretatie vatbaar. Oké misschien is het door de zanger geschreven over uit elkaar gaan, maar dat kan je er inderdaad niet uit opmaken.

Ik heb het bv. over nummers als Diane van Therapy, prachtig nummer, maar gaat over moord en verkrachting. Of Must Have Been Love van Roxette dat blijkbaar ook wel eens als openingsdans wordt gebruikt. Bij mij persoonlijk gaat het dus nog een tikkeltje verder omdat ik het niet alleen bij nummers heb waar het er vingerdik opligt. Ook bij nummers als Bed of Roses van Bon Jovi (bedrog) of One van U2 (uit elkaar gaan), één van mijn favoriete nummers. En zo kan ik er nog wel een heel aantal noemen. Ik heb wel het voordeel (of dat kan ook een nadeel zijn :-)) dat mijn vriend en ik qua slows geen nummer hebben waar wij een speciale betekenis aan hechten. Dus wij kunnen gewoon een nummer kiezen dat helemaal goed zit qua tekst, iets wat voor mij dus wel enorm belangrijk is. Ik ben altijd heel erg met teksten bezig geweest van nummers. En ik ben dus bv. dat soort gast die wel naar de tekst luistert bij de openingsdans. Ik wist overigens ook niet dat sommige deejays daar opmerkingen over geven.

Maar zoals ik al zei voor sommige mensen is dat veel minder belangrijk. Dus in dat geval doe je inderdaad best waar je je goed bij voelt.



Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik21-1-2015 16:47:12

Roxette - must have been love (but it's over now) is voor mij nu ook wel een brug te ver

Maar Bed of Roses daarentegen vind ik dan weer zooo mooi dat ik er me nog zou durven overzetten.

Roxette ligt er nu vingerdik op maar bed of roses gaan er al veel minder snappen, je moet al goed zijn in engels, de teksten moeten je al interesseren...
Wat bij jou en mij duidelijk het geval is maar mijn vriend daarentegen, is totaal het omgekeerde. Laat hem dat 10x beluisteren en hij zal nog niet doorhebben dat het eigenlijk over bedrog gaat. Roxette zal hij nu wel doorhebben...

Zou je voor mij eens een liedje willen beluisteren en zeggen wat je er van vindt? Katy Perry - not like the movies (wss niet jouw meug mr ben wel benieuwd naar je mening)




Marliese
25-7-2015
 Meld misbruik21-1-2015 19:52:16

Als je bedoelt qua muziek ik kan Katy Perry heel goed smaken hoor 😊. Mijn muzieksmaak is sowieso enorm breed. Als je bedoelt qua tekst zelf zou ik het idd niet nemen. Omdat het zo triest begint en wellicht gaat het over haar scheiding met Russell Brand. Maar er zit wel een positieve ondertoon achter: nl. ik vind wel iemand die perfect is voor mij. En dus kan je het nummer ook zo interpreteren dat jij die persoon die perfect is en dus de prins op het witte paard is zoals in de films, gevonden hebt 😊.



Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik21-1-2015 21:51:50

maar net die ondertoon in sommige liedjes trekt mij enorm aan...

ze zegt heel de tijd dat het niet is wat het moet zijn maar dan op het laatste klaart het wel uit. Je zou kunnen denken aan een relatie waar het niet altijd even rooskleurig was maar tot slot komt er toch een happy end.

Gaat trouwens niet over Russel Brand want stond op het album dat uitkwam voor ze met hem trouwde...

Mocht ik het toch willen gebruiken voor de ceremonie, dan hoop ik wel dat de mensen de positieve ondertoon ook zien en niet enkel de eerste zinnen onthouden want die zijn inderdaad niet positief...




nina
8-8-2015
 Meld misbruik9-7-2015 6:59:13

Hey!
Wij hebben ook gekozen voor the look you gìve that guy. Maar wij interpreteren het liedje ander. Mr. E beschrijft hoe gelukkig zij is, dat hij jaloers op de man waarmee ze samen is. ik ben van plan met mijn man te trouwen en nt met Mr. E ;-) En ik denk ook dat het een gevoel is dat vele mensen hebben tijdens een openingsdans, een beetje jaloers zijn op het moment vanhet koppel. Nìet?


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info