TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Bart
|
29-1-2007 13:08:18
Misschien een datum vermelden ?
check anders http://users.telenet.be/lebart het "alternatievere" werk is een kolfje naar mijn hand.
bart
|
|
Sofie
23-5-2007
|
29-1-2007 13:21:47
Wij draaien ook muziek via computer. Toekomstig schoonbroer is dj van dienst. Wij zorgen ervoor dat de playlist op voorhand zo ongeveer vastligt. Kan je jammer genoeg niet aan een adresje helpen
Veel succes nog met de voorbereidingen
Groeten
Sofie
|
|
Evi
|
29-1-2007 13:38:28
www.djcartouche.be draait zowel commercieel als stubru en de jaren 70,80,.. Je kan hem gewoon vragen wat je wenst. Hij was onze dj en het was subliem. Een tipje: mijn nicht haar trouwfeest was ook alleen de muziek die zij leuk vond maar het volk was om half drie allemaal naar huis want niet iedereen hoort jullie muziek graag. Misschien toch maar rekening mee houden? Alvast veel plezier.
|
|
Hannah
16-6-2008
|
29-1-2007 18:35:25
Wij hebben "studio partysound"genomen en hebben ongeveer dezelfde smaak.Op het feest van mijn werk speelde hij ook veel muziek uit de jaren'80 en dat is wat wij ook willen. Hij is ook uit het Gentse en de prijs valt aardig mee. Bovendien weet je direct de prijs en heb je geen bijkomende kosten meer.Dat vind ik belangrijk. Wanneer is jullie grote dag?
Groetjes,Hannah.
|
|
dierk
|
29-1-2007 21:26:22
Katrien,
Met enige fierheid stel ik u op deze rubriek onze zonet compleet vernieuwde website voor, neem gerust een kijkje, wij stellen dit ten zeerste op prijs! www.studiohappymusic.be , muzikale groeten, Dierk Van Paemelen
|
|
Thierry
|
|
|
kris
|
30-1-2007 14:05:41
effe opletten daarmee Katrien. - muziek die op jouw pc staat en die moet gedraaid worden: zijn de mp3's legaal? - als er geen dj-programma op je pc staat is het bijna niet te doen om zo een feest te draaien. Geen enkele professionele dj zal dit aannemen en zal ook niet met jouw pc draaien. - laat je iemand anders draaien die niet professioneel bezig is dan gaat het over zwartwerk. De gevolgen zijn niet te onderschatten als "ze" binnenvallen. Tenzij je je feest laat doorgaan bij jou thuis in je living bv. Daar kan er geen controle gebeuren. -iemand die van muziek houdt is nog geen dj. Dj-zijn is niet alleen een mp3-ke afspelen. Kan je evengoed je pc daar zetten en alle mp3's in jouw volgorde laten afspelen. - hou ook rekening met de smaak van de muziek van je genodigden. (zie ook de tip van Evi hier onderaan) - je dj heeft afgezegd? Was er dan geen overeenkomst of contract opgemaakt en geen voorschot betaald? De kans dat een professioneel dj je laat zitten is al veel kleiner of onbestaande of het moet iemand zijn die zijn vak niet au-sérieux neemt.
Een goede raad: kies voor een degelijke professionele dj (die wettelijk in orde is)met een goeie installatie en die thuis is in uw smaak van muziek. Via een verkennend telefoontje, mail of gesprek met verschillende dj's kom je dit wel te weten. Veel succes in je zoektocht.
|
|
Peter
|
1-2-2007 16:29:23
dag katrien, Wanneer is de datum van jullie huwelijk?
|
|
johanna
1-9-2007
|
1-2-2007 16:33:58
Heel goeie DJ is TEMPO uit Aalter. Misschien een proberen of hij nog vrij is?
|
|
Peter
|
1-2-2007 16:34:03
Katrien ik zal je geruststellen met de onderstaande tekst.
meer info kan je krijgen via www.discobarkarmelietje.net
Waar gaat het feest trouwens door?
Wat binnenvallen betreft: Beste,
We hebben uw vraag in goede orde ontvangen.
Met deze wensen we u te melden dat er géén auteursrechten verschuldigd zijn voor een trouwfeest.
De Raad van Bestuur van Sabam besliste om vooralsnog niet te innen voor huwelijksfeesten.
De vrijstelling van auteursrechten voor een huwelijksfeest kan je dus beschouwen als een geschenk van de auteurs naar de "jong" getrouwden toe.
Echter dienen er wel auteursrechten betaald te worden voor huwelijksjubilea, verjaardagsfeesten, bedrijfsfeesten, .... Wanneer u dus een (al dan niet gratis) fuif, optreden, festival organiseert of muziek gebruikt op een beurs, in een café of in een winkel moet u inderdaad voor het gebruik van de werken uit het SABAM-repertoire (via vinylplaten, CD's, radio, live-optredens,... ) auteursrechten betalen.
Dit geldt zowel voor de muziek afkomstig van belgische- als van buitenlandse auteurs. SABAM heeft immers wederkerigheidscontracten met haar zustermaatschappijen in het buitenland, die op hun beurt optreden indien werken van belgische auteurs in het buitenland gebruikt worden.
Meer informatie over het organiseren van allerhande festiviteiten, de verschillende tarieven, het aangifteformulier of informatie over het auteursrecht in het algemeen alsook de coördinaten van het bevoegde regionale inningskantoor kan u vinden op onze website www.sabam.be (klik op "Gebruikers" / "Muziek" / "Gelegenheidsinningen").
Via E-SABAM (Klik op "Bereken Uw Tarief Online") kan u reeds een simulatie van de verschuldigde auteursrechten uitvoeren, en dit voor feesten & fuiven; eetfestijnen, reveillons & soupers; live concerten & festivals.
Mogen we alvast de vrijheid nemen om u en uw toekomstige echtgenote het allerbeste toe te wensen in uw toekomstige huwelijksleven.
Met vriendelijke groeten.
|
|
kris
|
1-2-2007 23:03:05
Beste Peter,
Ik had met het met 'binnenvallen' niet over SABAM en de auteursrechten hoor. Trouwens, als het feest doorgaat in een feestzaal, betaalt de eigenaar jaarlijks een forfaitbedrag voor de muziek. Dj's en discobars moeten in dit geval geen SABAM betalen. Ik had het eerder over zwartwerk, maw het iemand laten draaien die niet ingeschreven is in de zaal of die geen zelfstandig statuut heeft, al dan niet in bijberoep. Trouwens de al dan niet legale muziek op de pc van Katrien (mocht die gebruikt worden) mag daar ook al niet gedraaid worden, alleen in 'huiselijke' kring...geen feestzalen e.d. dus, en dit heeft niks te maken met de auteursrechten... Heb al voorbeelden in mijn omgeving genoeg gezien en de daaruit vloeiende "drama's" voor zowel het koppel als voor diegene die voor de muziek zorgt. Plezant is dat allemaal niet hé. Daarom ook mijn toelichting en waarschuwing. We zijn er hier om elkaar te helpen en het is niet mijn bedoeling om iemand schrik aan te jagen. Voor mijn part: doet iedereen wat hij wil. Met vriendelijke groeten
|
|
Katrien
|
6-2-2007 13:24:48
Bedankt voor de vele reacties! Ons feest zal doorgaan in een tent (of in openlucht) op zaterdag 07/07/07. Populaire datum ;-)
|
|
Peter
|
6-2-2007 15:05:04
dag katrien,
ik ben deze datum helaas bezet. ik was de persoon van www.discobarkarmelietje.net
toch nog een aangename zoektocht
groetjes peter (dj karmelietje)
|
|
Bart
|
8-2-2007 22:18:11
Kris en Peter ... jullie uitleg is op vele punten juist doch niet overal.
- trouwfeest = geen sabam. - draaien met mp3 (legaal) mag alleen als je draait van de originele drager, in dit geval meestal HDD, mp3 kopen op cd zetten en draaien = da mag niet. - feestzalen betalen meestal een forfaitair bedrag per jaar dit is in de meeste gevallen echter voor achtergrondmuziek, dus voor bedrijfsfeesten, altijd navragen bij de zaal.
Voor de rest moet ik kris bijspringen, en zelfs met een degelijk dj programma, lees ableton live of traktor dj moet je meer dan een uurtje oefening in je vingers hebben om er iets deftig uit te krijgen. Het belangrijkste aan dj'en is nog steeds de platenkeuze, hoe je ze aan elkaar rijgt (beatmixen en stuff) maakt het geheel alleen een stuk aantrekkelijker, opzwepender maar levert wel een meerwaarde !! maar dat is mijn gedacht.
Bart http://www.djlebart.be
|
|
benny
|
13-2-2007 21:07:10
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
|
Katrien
|
2-3-2007 11:48:45
Wie van jullie DJ's is er nog vrij op 07/07/07?
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|