Nu Online
Momenteel zijn er 145 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waarom kiezen jullie voor een viering op het domein van de feestzaal?

  22-10-2014 22:38:46

Hoi,

Wij twijfelen om onze viering in de kerk of op het domein van de feestzaal te houden . We vinden het vooral heel praktisch voor de gasten om de viering en het feest aansluitend te organiseren. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar jullie redenen om de ceremonie in de feestzaal te organiseren.

Alvast bedankt,

Shana


Shana
6-6-2015
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2141


Kim
3-7-2015
 Meld misbruik22-10-2014 22:48:52

Dag Shana

Wij kiezen ook voor een alternatieve viering op de feestlocatie om verschillende redenen:
- wij zijn niet gelovig en willen een persoonlijk viering die wij zelf in elkaar steken
- wij zijn verliefd op de tuinen van de feestzaal, waarin de ceremonie zal doorgaan bij goed weer (hopelijk!)
- de gasten moeten niet van hier naar daar, ze komen aan en kunnen op die plaats blijven, minder stress voor hen


Succes ermee!



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik23-10-2014 7:51:35

Bij ons is het ook omdat we niet gelovig zijn - dus de kerk is geen optie :-)



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik23-10-2014 8:10:07

Voor een katholieke mis zijn de opties beperkter. Je moet een officiële priester hebben die op verplaatsing wil komen. Met rent-a-priest krijg je iemand die uit de orde stapte? Eens benieuwd of er lezers zijn die daar meer van kennen. In West-Vlaanderen is de (officiële) priester van Zwevezele populair op verplaatsing.

De meeste ceremonies op verplaatsing zijn inderdaad niet religieus. Vaak met het 'Huis Van De Mens': vrijzinnige humanistische diensverlening.

Al in beide gevallen maakte ik diensten mee als een soort 'koster-dj' hehe. Het hangt er maar van af dus wat voor jullie (familie) belangrijk is.



Deborah
5-9-2015
 Meld misbruik23-10-2014 8:34:13

Bij ons ook omdat we het persoonlijk willen houden en niks katholieks willen. De praktische reden, dat de gasten op dezelfde plaats kunnen blijven, vinden we ook een voordeel maar dat was niet de hoofdreden.



Annelies
27-8-2011
 Meld misbruik23-10-2014 9:40:20

Hallo Shana,

Een viering op de feestlocatie is inderdaad heel praktisch. De meeste feestzalen hebben tegenwoordig ook een mooie tuin ofzo waar zo'n ceremonie kan plaats vinden.
Door de ceremonie op de feestlocatie te doen schakel je een andere locatie uit wat als gevolg heeft dat er iets minder "stress" is om iedereen op tijd op de juiste plaats te krijgen, heel handig dus :)

Groetjes,

Annelies Vandebon
Marrynique
Weddingplanner/ceremoniemeester
marrynique@gmail.com
https://www.facebook.com/pages/Marrynique/1384760091787...



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik23-10-2014 15:44:12

Wij hadden ook een viering op locatie, nog geen seconde spijt van gehad.

Wij zijn wel VOOR de kerk getrouwd maar niet IN de kerk.

Het was dus wel een officieel kerkelijk huwelijk met een diaken. De reden was omdat ik, hoewel ik zeker niet vaak naar de kerk ga, wel geloof in God. Een jaar eerder was mijn nicht gehuwd, IN de kerk en daar was hoop en al 10 man van de familie en vrienden, dat wilde ik niet, de viering had voor mij veel emotionele waarde en ik wilde iedereen die ik op het feest wilde, ook bij de viering.

Na onze ceremonie hadden wij aansluitend receptie en avondfeest en wij vonden dat PERFECT!!




Mich
4-7-2015
 Meld misbruik23-10-2014 21:16:55

Onze viering gaat niet door op het domein van de feestzaal, maar ook wel op locatie, waar de receptie ook aansluitend zal plaatsvinden.

De kerk was sowieso geen optie bij ons. We zijn beiden niet gelovig en mijn vriend is nogal anti-katholiek en zelfs niet gedoopt, dus 't zou niet eens mogen :-)
Onze ceremonie gaat door in de gebouwen van de chiro waar ik oud-leiding ben. Omdat dat ten eerste persoonlijker is, maar ook omdat dat gewoon een heel praktische locatie is: mooi, groot gebouw met ook groot grasveld zodat we bij mooi weer de ceremonie en receptie hopelijk buiten kunnen houden, uitgeruste keuken, toegankelijk voor mindervaliden wat erg belangrijk is rekening houdend met onze gasten, veel parkeermogelijkheid, 's middags eten we daar ook met onze suite dus kunnen zij ter plekke blijven. Onze feestzaal ligt ook nog geen 5 km hiervandaan, dus die trip is snel gemaakt!
We hebben wel overwogen om het aan/in de feestzaal te doen, maar 't was bij ons net een bewuste keuze dat niet te doen. Bij de ceremonie en aansluitende receptie zullen mensen zijn die we niet uitnodigen op het avondfeest. Zo hebben we dan niet echt de ongemakkelijke situatie dat we mensen moeten wegsturen als het diner begint.



kaath
11-10-2014
 Meld misbruik24-10-2014 14:33:53

Hey Shana,

1 tip, stop met te kijken naar wat gemakkelijk is of wat een ander misschien het leukst zou vinden. Jullie dag...

Hierbij een beetje info betreffende de inzegening: een huwelijk op locatie heeft geen enkele kerkelijke waarde, wat er ook gezegd wordt. Een kerkelijk huwelijk is enkel geldig op een gewijde plaats, cfr kerk.
Wil je het eventueel toch iets minder kerkelijk? Je kan eventueel de keuze maken om een kerkelijke viering te doen zonder eucharistie (communie) .
Voor ons was de kerkelijke inzegening wel van belang en hoewel we eerst gingen trouwen in de tuin van de feestzaal is dit hierdoor veranderd naar een kerkelijke viering.
Een heel persoonlijke. De viering is zelf in elkaar gestoken en aangepast waar nodig en met een keitoffe, persoonlijke preek van onze priester. Voor ons kon het niet beter!
Achteraf hebben wij een receptie gehouden aan/in de kerk.

Kijk dus vooral wat er voor jullie belangrijk is. Kerkelijk of niet? De rest is bijkomstig.

gr

K



Shana
6-6-2015
 Meld misbruik24-10-2014 18:53:29

Hartelijk bedankt allemaal voor jullie reacties!



Mich
4-7-2015
 Meld misbruik24-10-2014 19:38:34

Ik ga ook wel akkoord met wat kaath zegt: jullie dag, dus doe wat jullie willen! Sowieso kan je ook niet voor àl je gasten goed doen en de ene vindt dat beter/leuker/makkelijker... Iedereen tevreden maken kan je toch niet, maak dan vooral jezelf tevreden ;-)



Adriana
18-10-2014
 Meld misbruik24-10-2014 21:17:31

Ik ben niet gedoopt en toch zijn we afgelopen weekend voor de kerk getrouwd, omdat het blijkbaar wel kon (mits een formuliertje tekenen) en omdat het een leuk schattig kerkje is net naast de feestlokatie. Ik ben blij dat we het gedaan hebben!
Het hangt er veel vanaf of de pastoor/diaken je het gevoel kan geven dat je juist zit denk ik. Ik ben niet gelovig en mijn vriend niet echt meer, maar eerder agnost. Dus je kunt je afvragen waarom voor de kerk?
De diaken kon het allemaal mooi uitleggen, voor hem is God ook niet een man op een wolk die over ons heen kijkt, maar de liefde tussen mensen.
We hebben bij het maken van de misboekjes gekozen voor minder zware teksten, wat allemaal mocht. We hadden zonder eucharistie, en veel mooie moderne liedjes over liefde.
Het was heel mooi, zeker het uit de kerk komen en bestrooid worden met bloemblaadjes. Zoiets vervang je toch moeilijk :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info