Nu Online
Momenteel zijn er 121 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Viering in Roeselberg-kapel Tielt-Winge?

  21-10-2014 19:52:29
Heeft er iemand nog recente ervaring met een viering in het kapelletje van de Roeselberg in Tielt-Winge? Zouden daar graag onze viering laten doorgaan, maar pastoor sprak van muffe geur, gebrek aan verwarming, modderige omgeving bij slecht weer, en onfeestelijke verlichting...

Lieselot
4-7-2015
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1538


Patrick

 Meld misbruik21-10-2014 20:55:37

Hallo,

De omgeving en de kapel is wel sfeervol. Maar erg klein. Als je grote families hebt, wordt het moeilijk. Voor een fotograaf is het moeilijk werken omdat er geen ruimte is om te manoevreren. Bij regenweer kan ik mij voorstellen dat het modderig is. Toen was het eigenlijk een periode van droog weer.



Lieselot
4-7-2015
 Meld misbruik22-10-2014 9:43:10

Bedankt voor de snelle reactie! Grootte zullen we dan ook nog moeten overwegen. Enig idee hoeveel mensen er binnen kunnen?



Patrick

 Meld misbruik10-11-2014 23:52:50

Hallo, Sorry voor het late antwoord. Ik geloof een 40-tal personen ongeveer. Hangt er van af hoe vol je alles zet aan stoelen.
Ik zou de foto's eens moeten nakijken.
Succes met de rest van je voorbereidingen.



Lieselot
4-7-2015
 Meld misbruik3-12-2014 14:25:21

Ik had even niet gezien dat er nog een reactie was gekomen, bedankt nog! We zijn ondertussen eens binnen kunnen gaan kijken. Er stonden toch ongeveer 120 stoelen, maar wel heel dicht op elkaar...



Melissa
9-7-2016
 Meld misbruik8-7-2015 16:08:51

Hallo dames!

Wij trouwen in het kasteel Van Nieuwland en zouden dus ook onze viering in die buurt willen doen maar geen grote kerk.

De kapel vind ik super charmant maar heb geen idee hoe ik dit kan vastleggen en waar ik moet zijn om ze te bezichtigen.
Moet je zelf een priester voorzien of is er een vaste priester van de kapel?
Kan jij mee hiermee helpen Lieselot?

Heeft er iemand foto's van de binnenkant?

Alvast super dank je wel!



Sebastiaan
25-7-2015
 Meld misbruik15-7-2015 8:56:45

Melissa,

Wij huwen op 25 juli in de Roeselberg kapel. Ik zou ook graag weten hoe we contact moeten opnemen met de mensen die de kapel beheren. Alles is vast gelegd maar ik weet dat ze zelden beschikbaar zijn en ik zou willen afspreken wanneer we de sleutel kunnen krijgen.

Verder kan ik wel zeggen dat het zoeken naar een priester niet al te vlot ging. De vorige priester Paul D'havé is met pensioen en er is geen vervanger dus wij hebben contact op genomen met het bisdom en de deken van Diest (Felix) zal ons trouwen.




Melissa
9-7-2016
 Meld misbruik15-7-2015 14:35:06

Sebastiaan,

Ik heb de kapel ondertussen vastgelegd en Deken Felix zal ons ook trouwen.
Verder weet ik ook nog niets.

Heb de kapel nog niet langs de binnenkant gezien en weet niet hoe het die dag moet. Het aankleden van de kapel enzo.

Heb je de gegevens van Hilde Van Nerum? Ik heb haar telefoonnummer en e-mail maar de telefoon blijft inderdaad vaak onbeantwoord...

25 juli, dan wordt het wel tijd uiteraard Spannend!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info