Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ik hoop dat ik er geen spijt van krijg!

  13-10-2014 15:26:35
Dag bruidjes!

Wat mij de moeilijkste opgave van allemaal leek, is uiteindelijk van een leien dakje gelopen en de keuze voor mijn trouwjurk is dan ook gemaakt.

Ik was dolblij met het aanzoek van mijn vriend, maar vanaf minuut één heb ik mij zorgen gemaakt om dé jurk! Ik ben enorm onzeker over mijzelf en mijn lichaam, en was ongelooflijk bang geen enkele jurk te vinden die mij zou staan. Op voorhand had ik al ongeveer elk kleed bekeken op internet, maar hoe meer ik er zag, hoe minder zin ik erin kreeg, want bij ongeveer elk kleed dacht ik "dat zeker niet".

Maar een tweetal weekjes geleden ben ik dan met m'n goeie vriendinnetjes naar de bruidswinkel geweest en eigenlijk was de klus daar ongelooflijk snel geklaard. Volledig tegen de verwachtingen in, vond ik het een superleuke namiddag en al bij het tweede kleed dat ik aan had, had ik het gevoel dat het goed zat. Ik ben dan nog wel eventjes blijven verder passen, maar eigenlijk had ik mijn keuze al gemaakt.

Mijn kleed is dus gekozen, het voorschot betaald, en zowel ikzelf als mijn vriendinnen vonden het erg mooi, maar nu slaat de twijfel toe... Ik heb gekozen voor iets heel eenvoudig, en dat past wel bij mij en bij hoe wij als koppel zijn en bij hoe heel onze trouwdag zal zijn. Maar nu vind ik het eigenlijk wel jammer dat ik niet voor iets specialers en meer sprookjesachtig gegaan ben. Je trouwdag moet zo ongeveer de enige dag in je leven zijn waarin je kan paraderen in een echte chique jurk die ieders aandacht trekt en waarbij het er compleet over mag gaan! Toen ik mijn kleed aan had, was ik wel overtuigd, maar als ik nu nog andere jurken zie, heb ik misschien wel spijt dat ik voor zoiets eenvoudigs gekozen heb...
Gisteren kwam zelfs even de gedachte bij me op alsnog voor een specialere jurk te gaan kijken, en degene die ik nu heb dan te dragen voor het avondfeest.

Daarenboven komt nu ook die gigantische onzekerheid over mezelf opsteken... Tijdens het passen heb ik mij er eigenlijk niet zoveel van aangetrokken en vond ik eigenlijk niks echt lelijk of niet staan. Maar nu achteraf begin ik dan toch te denken of ik eigenlijk niet te dik sta in dat kleed, of mijn armen daar wel mooi in zijn, of er daar toch nergens een vetrolletje komt piepen...

Op mijn trouwdag wil ik schitteren en stralen, maar ik ben nu toch bang mij niet goed te zullen voelen in dat kleed en dat ik dat dan ook zal uitstralen die dag...

Mich
4-7-2015
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1583


Inge
22-8-2015
 Meld misbruik13-10-2014 15:45:35

Hey Mich,

Hebben je vriendinnen geen foto van je gemaakt toen je aan het passen was? Misschien dat je daarmee wel het goede gevoel kan terug krijgen.

Het feit ook dat zowel jij als je vriendinnen je mooi vonden in die jurk, zal wel willen zeggen dat het echt een goede keuze is.
Als je echt twijfelt, kan je misschien eens teruggaan met familie of vrienden om de jurk nog eens aan te doen, en hun meningen ook nog eens vragen?

Positief blijven :)




Mich
4-7-2015
 Meld misbruik13-10-2014 16:05:08

Hey Inge

Bedankt voor je reactie!
Ik heb een foto van hét kleed (ergens ver weg zodat m'n verloofde er niet toevallig op stuit!) maar als ik die nu zie, word ik net onzeker... Dan begin ik net te twijfelen of mijn armen nu niet te dik zijn, dat het toch wel maar heel simpeltjes is. Dan liet ik die een paar dagen geleden ook aan mijn mama zien, en was zij ook niet al te enthousiast, en vooral dat bracht mij aan het twijfelen.
Mijn vriendinnen verzekeren mij dat het echt supermooi is, en toen ik thuis kwam van de winkel liep ik helemaal in de wolken te huppelen over mijn kleed, dat mijn vriend ook al zei "als je het zo goed vindt, loop je te stralen en zie je er sowieso fantastisch uit".

Ik voel me er nu gewoon niet meer zo stralend over, en de volgende pasbeurt is pas einde maart, da's nog superlang... :-(



Annemie
30-8-2014
 Meld misbruik13-10-2014 16:39:44

Michke,

Ik ken je een beetje he. Die onzekerheid is echt voor niets nodig, toch zeker niet wat je lichaam betreft!
De onzekerheid omtrent je kleed, dat kent elke bruid.
Ik heb ook zo vaak getwijfeld of ik wel het juiste kleed had. Maar mijn voordeel is dat ik net door naar de foto te kijken (weliswaar vh model dat het kleed aanhad op internet) overtuigd was dat dit een super mooi kleed was.
Als ik jou was Mich, dan zou ik samen met je mama es terug gaan naar de winkel en het kleed passen. Als je mama overtuigd is dan, ga jij misschien ook geruster zijn.
Is je mama niet overtuigd dan kun je alsnog kijken of of je dan mss voor iets anders gaat en of de aankoop nog kan geannuleerd worden (voorschot ga je wel kwijt zijn, tenzij je in de zelfde winkel iets koopt).
Wacht daar niet te lang mee, want dan wordt het moeilijker om een aankoop te annuleren.
En het is niet omdat je pas in maart eerste pasbeurt hebt, dat jij niet eerder je kleed weer kunt passen he. Die bruidswinkels kennen maar al te goed hun bruidjes!



Mich
4-7-2015
 Meld misbruik13-10-2014 17:08:58

Oh Annemie,

Jij hangt hier ook rond! Superblij vanuit die hoek ook wat feedback te krijgen!

Op zich is dit niet onverwacht... ik had het eerder vreemd gevonden als ik achteraf geen twijfels zou krijgen over dat kleed en vooral IK in dat kleed!
De foto's van het model met mijn kleed kunnen mij niet echt overtuigen, dan denk ik vooral dat dat model veel slanker en mooier is, dus ja, natuurlijk dat't bij haar wel supermooi is! Nochtans, toen ik mijn kleed net gekozen had, vond ik dat niet. Toen was ik ervan overtuigd dat ik veel mooier was in dat kleed dan het model op de site (dat ik uiteraard op voorhand ook al gezien had en toen maar niks vond, maar met dat kleed aan vond ik het wél mooi).

Misschien is' t wel een goed plan nog eens terug te keren met mijn mama. Zij gaat nu mee verder de zoektocht naar schoenen, juwelen, lingerie, boeket,... doen. Dan is' t niet slecht dat ze mij ook 's "live" in dat kleed ziet :-)

Heel hard bedankt voor je inbreng, Annemie!



kim
15-5-2015
 Meld misbruik13-10-2014 20:16:00

beste mich,
als ik jouw berichtjes zo lees, ervaar ik echt super veel onzelfzekerheid over jezelf en jouw lichaam. geloof me als ik je zeg dat ik weet hoe je je voelt. ikzelf ben heel onzeker als het over mijn lichaam gaat en ook de nodige twijfels gehad over mijn jurk.
Ik zou ook zeker even terug gaan naar de winkel samen met je mama en de jurk nog eens aantrekken. Je vond het mooi toen je het aanhad, dus hoef je niet te twijfelen!! denk je toch dat je kleed nog te simpel,/eenvoudig is dan zijn daar gemakkelijke oplossingen voor. Vraag bv aan de winkel of ze er eventueel een gekleurde band, of accent kunnen opnaaien. Ga voor een opvallende sluier, enz. Denk er aan dat je op de dag van je trouw helemaal opgetut bent. Je haren en make-up zijn gedaan. Je hebt bloemen. eventueel voor gekleurde schoenen gaan en opvallende juwelen.Je zal zien dat je twijfels helemaal niet nodig zijn.
groetjes



Annelies
27-8-2011
 Meld misbruik14-10-2014 6:59:13

Hallo Mich,

Volg hierin je buikgevoel. Als je precies niet 100% zeker bent kun je misschien best even terug gaan. Dan kan je nog wat andere jurken passen die wat sprookjesachtiger zijn, maar zeker ook je eigen jurk nog eens proberen. Dan kan je zien wat je het beste vindt.
Denk er aan dat je trouwdag een heel speciale dag is en dat je er dan echt moet kunnen staan en stralen. En dat gaat enkel et dé jurk.
Gewoon je eigen intuïtie volgen en er voor gaan.
Komaan, je kunt dit, ik geloof in je ;-)

Groetjes,

Annelies Vandebon
Marrynique
Weddingplanner/ceremoniemeester
marrynique@gmail.com
https://www.facebook.com/pages/Marrynique/1384760091787...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info