Nu Online
Momenteel zijn er 251 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ervaring met dj tom cosyns (de trouwdj) en dj nick

  8-8-2014 10:00:40
Hey iedereen,

Heeft er iemand ervaring met dj Tom Cosyns (de trouwdj) of dj nick (huisdj van kasteeldomein 't meersdael? Onze trouw gaat door in kasteeldomein 't meersdael en zit echt te twijfelen!! Mijn gut feeling zegt dat huisdj's vaak minder goed zijn... Graag jullie ervaring met beide dj's! Zou me veel helpen! bedankt

Carmen
10-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2374


INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik8-8-2014 10:33:02

Huis DJ zijn of niet is denk ik niet het criterium om te oordelen. Ervaring misschien wel, of hoe de DJ z'n activiteit heeft uitgebouwd. Is er een vast installatie? Gaat de DJ gewoon telkens ergens draaien op iemands anders vaste installatie of heeft hij ook zijn eigen gear? Dat wijst vaak op een hoger aantal opdrachten.

Als in een feestzaal een vaste installatie staat en er wordt een hoog huurgeld voor gevraagd, dan is het vaak de voordeligste oplossing om de verbonden DJ te nemen. Een DJ die ook zelf geïnvesteerd heeft in eigen materiaal, die boet niet zo graag in op z'n prijs. Als hij de kans heeft om elders te draaien aan een betere vergoeding, dan mikt hij daar op.

Welke DJ je leukst vind hangt ook af van smaak, en welke aanpak je verwacht. Maar hou er vooral rekening mee dat de DJ draait voor de groep genodigden, iedereen wat moet gunnen, en ze samen in beweging moet proberen te zetten. Hij draait voor de gasten, en niet voor jullie alleen.



LB.

 Meld misbruik8-8-2014 13:08:30

Ik heb laatst nog in meersdael gedraaid.
Huisinstallatie is zeer goed te noemen, geluid QSC en qua verlichting meer dan een paar knipperende spotjes, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
De dj die niet met de 2 aanwezig cdspelers draait moet een beetje creatief met tafeldoek of noppenpadding zijn om zijn controller te kunnen plaatsen, maar dat is niets onoverkomelijks.

Of een dj een eigen installatie heeft, vind ik bezwaarlijk een criterium. Er zijn genoeg dj's die geen installatie hebben, al is het maar omdat ze niet de plaats hebben om alles te stockeren, maar die steeds beroep doen op verhuurders. Die hanteren een prijs zonder discobar en met discobar (en de prijs van een gehuurde discobar ligt meestal in lijn met de huisinstallaties, zolang je geen exuberante extras wil) ... en maken er dus geen punt van om op een huisinstallatie hun ding te doen.

En gut-feeling is niet altijd correct ... dus maak eens een afspraak met beiden, vergelijk hun prijzen en check bij wie je je het beste voelt en of dat die prijs waard is ...



Carmen
10-5-2015
 Meld misbruik8-8-2014 14:53:29

LB. je mag mij ook altijd een offerte sturen. Geef je mij je emailadres?



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik9-8-2014 17:53:31

DJ's met een groter aantal opdrachten die hebben eigen materiaal. Om de reden van hun comfort (eigen set gebruiken is betrouwbaarder) maar ook omwille van rendabiliteit. Materiaal moeten inhuren is minder rendabel, als je elk weekend op baan bent wel te verstaan.

Als de vaste installatie van die aard is dat er CD spelers in de weg staan is dat soort zalen bij ons niet erg geliefd. We maken er nooit reclame voor en loodsen klanten naar andere zalen, die zich niet te ver in onze stiel moeien. We passen ons wel aan, maar we wijzen die strategie met de vinger, en verwelkomen de professionele feestzalen die de klant en hun DJ de basisvrijheid gunnen. Vergelijk het met de keuken. Men kan een kok inviteren en die op de aanwezige gasbekkens laten koken. Het is niet OK dat hij de vlam niet kan of mag regelen, en het is zeker niet ok dat hij de aanwezige potten en koksmessen zou moeten gebruiken, of dat deze in de weg liggen op de werktafel.



LB.

 Meld misbruik10-8-2014 10:21:45

Argumenten die weinig steek houden.

- betrouwbaarder ... de gear die in zalen staat is van dezelfde merken en komt uit dezelfde winkels als datgene wat dj's meesleuren.

- Rentabiliteit ... hier heb je gelijk, maar niet iedereen kan een volledige discobar kwijt (er zijn dj's die op een appartement wonen), niet iedereen investeert voor zijn hobby in een camionette, remork of grote break. En dan heb ik het niet over dj's die 2x per week in een danscafé staan en dan nog een trouwfeest erbij nemen ... en dan zijn er nog dj's die alleen bezig zijn met de muziek en niet met boxen en lichten kopen.
Bovendien raak je je rentabiliteit kwijt als je 100km moet rijden om een discobar te plaatsen in de voormiddag en pas 's avonds aanwezig moet zijn op het feest ... of reken je dan 200km extra km vergoeding ?

- Je geeft je teveel credit vrees ik ... zelden wordt een zaal gekozen in functie van de dj. Meestal wordt een zaal geboekt en mag je als dj daar gaan draaien.

- En wat de keuken betreft ... een kok past zich aan aan de omstandigheden. Als de keuken niet voldoet aan zijn eisen kan hij de job weigeren, of eigen kookgear meenemen, maar hij kan niet verwachten dat de keuken daarop voorzien is. En dat is wat een dj ook moet doen. Een business runnen is ook jezelf aanpassen aan de huidige marktomstandigheden, als morgen de regering beslist dat alle zalen en vaste installatie met geluidsbegrenzer en meter moeten hebben, dan is het plaatsen van discobars gedaan ...
Zelfs als je een eigen installatie kan zetten is het vaak kunst en vliegwerk, want je krijgt 2 m2 om alles te zetten, terwijl de trouwers gevraagd hebben om een carré boven de dansvloer te zetten.



Guy

 Meld misbruik10-8-2014 22:57:41

Huis-dj zijn moet je verdienen. Spreek gewoon eens af met de eigenaar van de zaal om eens te gaan luisteren naar de dj...



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik10-8-2014 22:57:47

Elk zijn mening LB. Maar ik blijf erbij in het belang en uit sympathie met de professionele mobiele DJ's (en ik ken er heel persoonlijk wat die hierin mijn mening delen) dat zalen die installaties met randapparatuur plaatsen en dit duur verhuren, in ons vaarwater komen en dat niet zo verstandig is. Er zijn er inderdaad die daar hun kas aan vegen, of niet eens het inzicht hebben. Maar er zijn er ook die heel goed met hun zaak bezig zijn, en zelfs advies vragen aan de DJ's waarmee ze regelmatig samenwerken.

Ik blijf er bij dat het ongelofelijk lomp is een bepaalde opstelling klaar te zetten, en de DJ's moeten het maar weten. Ze komen goedkoper draaien, moeten toestellen die in de weg staan afdekken of ze blijven buiten? Is het verkeerd om als zakenman terrein af te bakenen met de bedrijven waarmee je samenwerkt? Ik kom trouwens ook voor u op LB.

Er zijn heel wat zalen waarmee ik samenwerk die het goede inzicht hebben. Ze plaatsen alleen geluidsversterking je klinkt je XLR's in, en eventueel belichting. Of als er een volledige installatie is, is het ontwerp zodanig, dat er werkblad vrij is voor de gast DJ. Zo hoort het. De marktevolutie, daar bouwen we zelf aan mee.

LB, ik val je niet persoonlijk aan, en wens je veel succes. Maar aanvaard dat er verschillende meningen zijn.

Ja, er zijn mensen die mij eerst contacteren en de datum en zaal dan pas vastleggen. Ja er zijn professionele zalen die mijn advies vragen over klank en licht. Ik moet er niet om liegen. Dat is zeker geen algemene regel, maar wel fijn.



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik11-8-2014 8:31:27

Een carré boven de dansvloer zetten ben ik nooit gevraagd, 'prestige pack' (met moving heads) is slechts 15% van de opdrachten. Dus bijna alles een 'comfort' DJ setup, die in een break past. We stellen nooit op voorhand op, maar komen toe een uur voor de avondgasten (vaak opstellen tussen de 2 recepties) en blijven. De zaal moet niet vragen om vóór 12 uur te gaan opzetten, daar gaan we niet op in. En ja ik heb er gerust een praatje voor over met de uitbater, over zelfstandig zijn en rendabiliteit. Ze begrijpen snel dat inzicht. Natuurlijk slepen we geen vrachtwagen materiaal binnen, en alles staat in 40 minuten opgesteld. Bezig zijn met gear kopen is ook niet iets wat je nonstop zou bezig houden. Al moet ik toegeven dat het nodig is met beheer van de muziekcollectie bezig te zijn. In plaats daarvan gaat ook tijd in offertes, afspraakjes, marketing, contacten externe DJ's. Maar de kok staat ook niet nonstop achter zijn potten.



Carmen
10-5-2015
 Meld misbruik11-8-2014 10:45:32

Pff zeg met al die persoonlijke argumenten van dj's ben ik niets; ik vroeg om ervaring met DJ tom en DJ Nick....



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik11-8-2014 18:57:41

Skuuses Carmen, je hebt een punt. Je introduceerde met gut feeling over huis DJ's. Ik gaf je daar een idee over. LB heeft de gewoonte om daar steeds het tegenovergestelde over te bloggen, met een nogal neerdunkende toon. Dat pik ik niet van een collega. Zijn mening heeft zeker ook een waarde. Maar men moet iedereen in zijn waarde laten.

Jij hebt er natuurlijk minder aan op jou blogbericht.

Succes met je feest trouwens. Als het naar je wens verloopt en de gasten tevreden zijn, dat is het bijzonderste. ;-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info