Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eerste bezoek aan pastoor

  6-7-2014 19:41:09

hey,

wij moeten binnenkort voor ons eerste gesprek bij meneer pastoor zijn :-D

heb geen flauw benul wat hij zal vragen of zeggen wil iemand zijn ervaringen delen

om eerlijk te zijn ben ik best wel wat ongerust,heb gehoord dat pastoor kan zeggen,jullie zijn niet geschikt voor een kerkelijk huwelijk

grz sofie



Sofie
27-6-2015
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1348


Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik6-7-2014 22:14:30

Wij moeten nog niet gaan bedoel je ondertrouw?



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik6-7-2014 22:59:41

Hey,

De eerste keer was ik ook best nerveus voor ons gesprek met de pastoor want ik ben totaal niet gelovig of katholiek maar mijn vriend wel!
This ook hij die persè voor de kerk wilt trouwen.
Wel onze eerste afspraak met de pastoor was lachen want hij had gezopen en was serieus aangeschoten!
Hij heeft vragen gesteld als waar we gedoopt waren, als we kinderen wouden en dan heeft hij ons geprobeerd op te zoeken in het doopboek wat hem niet lukte! Hij heeft een dik halfuur liggen sukkelen met zijn doopboeken :-)
Hij heeft gevraagd hoe we de mis voor ogen zagen en als we live zang wouden of niet...

Hij heeft onze volgende afspraak vastgelegd waarin we dan alvast eens het eerste misboekje moeten voorleggen...

Hoop dat je hier iets aan hebt?!
Groetjes



vicky
13-9-2014
 Meld misbruik7-7-2014 8:23:43

hallo,

onze ondertrouw duurde 2.5 uur. wij kregen vragen zoals bij welke sacramenten moet je steeds aangeven dat je het uit vrije wil doet? enkele bijbelse teksten waar we de bedoeling van moesten achterhalen. ...
Niet om u ongerust te maken, ik ben zeker geen halve non! maar met een beetje logisch nadenken kom je al ver.
Als jullie aangeven dat er geen kinderen komen, kan dat een rede zijn om niet voor de kerk te kunnen/mogen huwen, in het misboekje moet namelijk staan dat je uit Gods hand kinderen wil ontvangen. succes komt wel goed



Marieke
18-4-2015
 Meld misbruik7-7-2014 15:41:05

Kijk eens op www.misboekjemaken.be; in dat boekje staat alles makkelijk en duidelijk uitgelegd. Heeft mij heel wat stress (en tijd) bespaard :-)

Wij zijn ook nog niet langsgeweest, maar ik voel me wel geruster en beter voorbereid. Komt wel goed ;-) Succes!




Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik7-7-2014 20:03:42

bedankt bruidjes!

ben toch al wat gerust gesteld ,en over die kinderen uit gods hand......

we hebben er al 2 gekregen ;-)





vicky
13-9-2014
 Meld misbruik10-7-2014 14:53:39

Wij hebben er ook 2 sofie, maar toch moet dit in ons misboekje staan.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info