Nu Online
Momenteel zijn er 214 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nu beginnen plannen voor oktober ... Ben ik gek?

  27-4-2014 10:18:04
Na bijna 15 jaar samen en 2 kindjes en al 10 jaar wachten op een aanzoek, heb ik gisteren dan maar mijn stoute schoenen aangetrokken en zelf begonnen over trouwen. Ik wist wel dat mijn vriend er niet tegen was maar als het van hem afhangt gaan we gewoon naar het gemeentehuis en klaar. Hij wilt dus niet een volledige dag in de belangstelling staan. Nu voor mij moet er ook niet te veel poespas maar ik zou wel graag een echte trouwjurk hebben en een feest. Nu geen feest met 5 gangenmenu maar toch graag receptie, eten en dansfeest.

We hebben het dus ook over een datum gehad en het lijkt mij leuk om op 25 oktober te trouwen. We zijn dan juist 15 jaar samen en dit valt dit jaar op een zaterdag. Nu mijn vraag : ben ik gek om op 6 maanden tijd alles te willen regelen? Zijn er nog (aanstaande) bruidjes die alles op zo een korte tijd voor elkaar gekregen hebben? We zouden enkel trouwen voor de wet en vervoer zouden we ook zelf doen. Maar ik zit het meest in met het vinden van een jurk. Ben niet van de magerste dus zal wel geen courante maat hebben. Iemand tips voor bruidswinkels? Ben van regio Aalst - Dendermonde.

Kelly
25-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1476


kelly
16-8-2014
 Meld misbruik27-4-2014 10:46:36

wij hebben in februari besloten dat we in augustus zouden trouwen, dus ook 6 maanden zoals bij jou .
En dat gaat perfect hoor ! ik heb op die 2 maanden tijd al enorm veel geregeld.
kleding van mij , man en dochter is in orde , zaal geboekt , traiteur geboekt, dj geboekt, uitnodigingen zijn klaar om te verzenden.
Dus geen paniek , 6 maanden, dat lukt prima !
alvast veel plezier en succes !



mona
27-7-2013
 Meld misbruik27-4-2014 11:46:33

Moet zeker lukken op een half jaar, zeker als je in oktober wil trouwen. In de zomer zijn zalen meer dan een jaar op voorhand volgeboekt, maar in oktober moet het lukken om nog iets te vinden. Een jurk moet ook lukken op een half jaar tijd, maar begin dan wel nu al te zoeken. Desnoods laat je een jurk op maat maken bij een naaister, je kan altijd wel iemand vinden die dat op een paar maanden tijd kan.



Dorien
11-10-2014
 Meld misbruik27-4-2014 11:49:15

Wij zijn verloofd van in maart en trouwen al op 11 oktober. Ik heb vorige week mijn trouwjurk besteld dus het is nog mogelijk. Het zou wel kunnen dat bepaalde merken niet verkrijgbaar zijn op zo'n korte tijd, maar er is meer dan genoeg keuze!

Ik ben bij JPC in Antwerpen mijn jurk gaan kopen (ben van Hamme), vond het daar heel goed. Maar in Aalst is er ook een goeie denk ik, ik ben dat hier toch al eens tegengekomen op het forum.

Verder is bij ons ook het meeste al geregeld dus het zal wel lukken hoor.

Veel succes!




Charlotte
16-5-2014
 Meld misbruik27-4-2014 12:05:59

ik denk ook wel dat dat moet lukken hoor :) maar zaterdagen zijn snel weg en als je echt die datum wil, pin je gedachten dan zeker niet op 1 bepaalde feestzaal, kwestie van teleurstelling te voorkomen ?
hou ons zeker op de hoogte !



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik27-4-2014 12:56:43

kelly, bij ons is het een beetje hetzelfde verhaal hi hi. Dochter wordt woensdag al 10 jaar, en niemand van onze familie die nog gedacht hadden dat wij nog gingen trouwen. Dus de verrassing was groot toen we vertelden dat we op 6
juni trouwen. 6 maand lijkt mij goed te doen hoor om alles te regelen. Wij hebben 1 jaar de tijd gehad en eigenlijk nu de laatste 4 maand maar echt beginnen in actie schieten en bijna alles is geregeld. Wij trouwen ook niet voor de kerk, dus dat is al een hoop werk uit gespaard. En over je jurk moet je je geen zorgen maken. Ik heb de mijne bij mia monta gehaald, ze maken ze volledig zelf en helemaal opmaat van de klant. Belangrijkste zaken in die 6maand is je locatie, je jurk en het stads of gemeentehuis vast leggen. De rest heb je tijd genoeg voor. Alvast veel succes



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik27-4-2014 15:00:41

Ik heb maat 48 en niets is zo leuk als trouwjurken passen...

In alle winkels kan alles! Zo fijn! Alles wordt namelijk op maat gemaakt!
Volgens mij is dit een haalbaar plaatje, maar schiet snel in actie ;-)
Veel succes en proficiat!



inez
4-10-2014
 Meld misbruik27-4-2014 17:13:08

Ik vind het romantisch om te trouwen op de dag dat jullie 15 jaar samen zijn, dus ik zou ervoor gaan! Gewoon snel zalen gaan bekijken en voor een kleed, en als dat in orde is komt de rest wel goed.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik27-4-2014 17:47:55

Jep, ik vind het ook een toffe datum. Wij zijn getrouwd toen we tien jaar samen waren, op twee dagen na, omdat op een maandag trouwen niet zo ideaal is. :-)



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik27-4-2014 18:33:28

Het enige lastige lijkt mij inderdaad de zaal en je kleed.
Al de rest loopt wel los.

Good luck!



Lies

 Meld misbruik27-4-2014 21:25:51

Ook wij hebben beslist om binnen het half jaar te trouwen! En zoals het er nu naar uitziet gaat het ons helemaal lukken. Leg je datum vast, zoek een zaal en dan jacht op een jurk.

Ik ben ook verre van de magerste, maar zoals Jolien al zei is dat niet per se een probleem. Wel moet je tellen dat ze toch ongeveer 4 maanden nodig hebben om je kleed te bestellen enzo.

Veel plezier in ieder geval met de voorbereidingen!!!




Elke
7-6-2014
 Meld misbruik27-4-2014 22:03:07

Ik ben van Aalst en ben bij Couture Ann geweest in Aalst. Hebben ook grote maten, zodus.....



mieke

 Meld misbruik27-4-2014 22:09:48

Mijn nicht is ook op 6 maand getrouwd... dit lukt je perfect en leuk dat jullie trouwen als jullie net 15jaar samen zijn :-)



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik2-5-2014 18:06:24

hoi, ik lees precies mijn eigen verhaal. Alleen dat wij dit jaar 25 jaar samen zijn. Wij trouwen op 4 oktober 2014 en hebben dit ook nog maar enkele weken geleden beslist , op mijn vraag. We hebben ondertussen al 2 zonen van 12 en 14 jaar.
Het enige probleem zal zijn om nog een zaal te vinden, dus dat moet je zeker eerst gaan doen. Een trouwjurk zal nog wel lukken. Ik heb zelf een maatje meer en ik heb besloten om geen echte trouwjurk te dragen. Ik wil wel in het wit, lang broek en iets van mooi vest of golf erover. Dus als er nog mensen zijn die mooie grote maken winkels kennen ( liefst betaalbaar), laat maar weten. Wij gaan onze parochiezaal zelf versieren, google maar eens naar " bruidsversiering" en je vindt genoeg.
Dus nog tijd genoeg.



Kelly
25-10-2014
 Meld misbruik3-5-2014 9:01:14

Bedankt voor de reacties iedereen! De knoop is deze week doorgehakt en we hebben de datum dus vastgelegd op 25 oktober.
De feestzaal die ik al in gedachten had is nog vrij dus daar gaan we volgende week een kijkje nemen.
De getuigen zijn gevraagd want we wouden zeker zijn dat ze er bij konden zijn die dag.

Ik heb ook al 2 afspraken voor een trouwjurk te gaan kiezen. Deze namiddag ga ik naar Elena in Deinze en dan woensdag naar Couture Ann in Aalst. Ben wel zenuwachtig want ik weet helemaal niet wat te verwachten ... Ik hoop dat ik na deze 2 winkels toch mijn ideale jurk zal vinden :-)



Ellen
5-9-2014
 Meld misbruik3-5-2014 19:57:11

Ik ben verloofd sinds 8april en trouw 15 september 2014. Heb vandaag voor het eerst contact opgenomen met een bruidswinkel en normaal duurt het een 4 à 5 maand om een trouwjurk te maken , ik was best geschrokken. Blijkbaar kan het wel in spoedprocedure, maar ben vergeten vragen hoeveel dit dan extra kost. Aangezien ik niet van het klassieke type ben en een gekleurde jurk overweeg, denk ik eerder een suitejurk te kiezen, bij Le Chapeau in Antwerpen zeiden ze dat het voor een suitejurk ongeveer 3maand wachten is... Nu ja, ik stress niet, ik vind wel iets wat bij me past en ik graag zie .


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info