Nu Online
Momenteel zijn er 173 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

DJ-materiaal is al aanwezig

  21-4-2014 22:17:26
Hallo,
volgend jaar is zover, dan trouwen mijn ventje en ik :-) en wij hopen op een topfeest! Nu hebben wij een zaal gevonden die helemaal op ons lijf geschreven is, enige probleem: de uitbater van de zaal heeft nogal wat verwachtingen. 1 van die verwachtingen is dat de DJ die op ons feest komt draaien gebruik maakt van het materiaal dat hij ter beschikking stelt. Hij mag dus niet zijn eigen versterker e.d. meebrengen. Wij vragen ons nu af of het wel realistisch is om een goede (toch ietwat professionele) DJ te vinden die hier geen probleem van maakt...
Hier een lijstje met wat de uitbater van de zaal ter beschikking stelt:

Standaard componenten:

Mengpaneel: rodec MX-180

cd-spelers: table top denon DN-3500

microfoon: shure sm-58

mogelijkheid tot aansluiten van laptop, mp3,…

(vier inputs line/micro voorzien)

opties: (tijdig aan te vragen)

technics SL-1200 pick-ups (eigen koppen en naalden meebrengen)

draadloze microfoons

retro projectiescherm (4*5)meter. Beperkte plaatsing.

Inprikken van eigen installatie is mogelijk (tijdig melden!)

Eigen versterking is nooit toegestaan (ook monitoring)



Alvast bedankt voor de hulp :-)


evi
23-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1552


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik22-4-2014 2:21:21

In sommige feestzalen is die eis courant en dus niet zo uitzonderlijk.
Op die aanwezige installaties zit meestal een geluidsbegrenzer om het volume dus "binnen de perken" te houden.
Wat dus ook wil zeggen, soms klinkt dit wel OK, bij andere zalen hoor je meer gepraat dan muziek...je moet dus ook wat geluk hebben, bij deze affaires.
Nog een reden hiervoor is, dat sommige zaaleigenaars het gesleur van DJ-materiaal, heen en weer door de zaal, wat beu zijn.
En ook de beschikbare ruimte die een DJ inneemt kan variëren, bv hij heeft 4m2 nodig en komt dan in conflict met aanwezig meubilair of zo.
Nu...een beetje DJ heeft hier ervaring mee, heeft weet van verplicht installatiegebruik.
Aangezien de meeste toch wel een flightcase hebben met mp3-laptop-controller of eentje met cd-spelers, is zoiets binnen enkele minuten aangesloten.

mvg






Peter

 Meld misbruik22-4-2014 12:07:10

Mobiele DJ's zijn gewoon om zich aan aan te passen en in te pluggen. Wat geluidsversterking betreft is de vraag van de zaaluitbater begrijpelijk.

Maar de meeste DJ's zullen wel hun eigen mixer en randapparatuur in combinatie met hun eigen laptop en software gebruiken. Daar kan de uitbater het toch niet maken om eisen te stellen, en ontbreekt het vaak de plaats. Helaas moet je vermoedelijk ook toestellen huren die de DJ helemaal niet zal gebruiken, en kan dit de kostprijs onnodig opdrijven.

DJ Peter
INFINITY.be | Fun Op Je Dansvloer




LB.

 Meld misbruik22-4-2014 21:25:07


Digitale dj's slepen al makkelijk een eigen controller en laptop mee.
En aangezien er toch plaats voorzien is voor sl1200s is er genoeg plaats om de booth een beetje om te bouwen naar iets waar je je eigen cd-spelers/controller kan plaatsen.

Anderzijds moeten we een kat en kat noemen en is de dj-set die in de feestzaal staat niet meer van deze tijd. Zelfs op scouts fuifjes vraagt de dj van dienst een pioneer dj set dat hij met zijn USB stickje kan toekomen.



Peter

 Meld misbruik22-4-2014 21:55:14

LB, merci. Voor de meesten onder ons staan die dingen altijd in de weg.

De uitbaters moeten vooral van het idee af dat zij moeten voorzien in de audio interfaces. Of het nu 1200's, CDJ's of een controller zijn, ieder zijn ding. Het leukste is als er gewoon een vrij werkblad is.







Dirk

 Meld misbruik22-4-2014 22:08:14

Dag Evi,

Goed dat ook dit eens onder de loep wordt genomen. Collega's hier op het forum gaan dit beamen: feestzalen leggen deze eis op puur uit praktische overwegingen. Zowel zijn ze van de opzet van discobars vanaf en hebben ze controle over de geluidsinstallatie die wordt gebruikt, meestal gaat het over het geluidsniveau om DJ's die perse de muren willen doen daveren, wat te temperen. Dikwijls zelfs begrensd. Terecht zou ik zeggen maar het geluidsniveau moet afgesteld geraken toch tenminste net boven het geluid van dansende voeten en pratende gasten, anders staat precies een radio een eind verder te spelen. Nefast voor de sfeer...

Probleem is, deze eigenaars zijn zo goed als nooit DJ's en volgen de techniek amper. Eerlijk, het materiaal in kwestie is ongeveer 10 jaar oud, en dus 10 jaar bespeeld. Zonder het gezien te hebben, toch al ergens een barometer dat het zijn beste tijd gehad heeft. Ik heb zelf toen met de DN-3500's gedraaid en dat ging wel. Die meedraaiende joggs hadden wel iets.

Van de DJ resoluut eisen dit materiaal te gebruiken, is not done. Het gebeurt zelfs dat het niet 100% in orde is... storingen middenin de partysfeer kan niemand gebruiken. Een pro Dj moet zelfs materiaal weigeren als hij het niet vertrouwt. Vergeet niet, het publiek wijst naar de DJ als er problemen zijn.

Normaal gezien moet de eigenaar te overtuigen zijn om minstens de eigen spelers te mogen aansluiten want iedereen vaart er wel bij. De DJ draait met gekend materiaal zonder verrassingen, het feest gaat vlekkeloos van start en gaat onverminderd door!


Dirk aka DJ Derrick

www.db-allmusic.be






LB.

 Meld misbruik22-4-2014 23:50:25

Dat eigenaars een eigen installatie hebben is maar wat normaal. Niet alle feesten hebben een dj, maar moeten wel voorzien worden van een streepje achtergrond muziek, of eens een presentatie met de micro.

Dat deze echter zo wordt ingebouwd dat alles muurvast zit, dat is een groter probleem, dan kan je niet aan de haal met een mogelijke eigen dj set (mixer/controller) die je rechtstreeks op de boxen van de zaal kan hangen.
Maar ook daar zijn oplossingen voor ... tafelkleed over de discobar, 1 schuif open zetten ... en je hebt een prachtig werkblad om je spullen op te zetten zonder de huisdiscobar te beschadigen.



Peter

 Meld misbruik23-4-2014 11:54:31

Collega's, conclusie: wel goed dat er iets is voor de micro en het streepje achtergrondmuziek voor het geval geen DJ. Maar de vermelde interfaces die er staan (1200's en DN tabletop-decks) staan voor 80% van de DJ's in de weg. De professioneel moet dit inderdaad weigeren te gebruiken.

Een compacte 19 inch mixer en een 19 inch CD speler die ook flash kaartjes en usb stickjes leest is meer gepast voor de situatie. En een goed stuk werkblad voor de in te pluggen DJ gear. Het is toch niet logisch dat de professionelen de apparaten moeten gaan wegschuiven of afdekken. Maar dat doen we toch telkens opnieuw. Omdat we niet anders kunnen. We betreden het gebouw van de uitbater. We zijn er te gast. We maken er het beste van.

Als de uitbater voor zijn materiaal een flinke huurprijs durft vragen, dan riskeert hij een ontevreden klant. De DJ kan er niet voor opdraaien. Bovendien zal de DJ voor die zaal ook geen reclame maken, en klanten ergens anders loodsen. Schoenmaker, niet bij uw leest blijven is niet zo verstandig. ;-)



Jacky

 Meld misbruik23-4-2014 17:30:53

Je ziet vaker en vaker dat een feestzaal met eigen boxen gaat werken omdat ze zich veilig willen stellen ingeval van controle wegens geluidsoverlast, de boxen zijn voorzien van een geluidsbegrenzer die de wettelijke 85 db niet kan overschrijden. Bij veel feestzalen werkt dit nog redelijk prettig maar bij andere zalen is het een ramp, 1 feestzaal staat al op mijn zwarte lijst en daar kom ik niet meer. 1 feestzaal verbied zelfs de dj met een eigen controller, of wat dan ook af te komen, enkel je laptop of cd's mag je meedoen. Je moet draaien met wat er staat, maar wat er staat is een droom voor elke dj, cdj 2000 nexus, djm 2000 en aansluitmogelijk voor traktor, serato, virtual dj. materiaal gaat elk jaar naar de dealer om schoon te maken. Maar zoals peter al zei, veel materiaal staat voor een dj in de weg en wij schuiven dan alles in een hoekje om onze eigen flightcase te kunnen plaatsen die we inprikken op de mixer van de feestzaal, het koppel moet dan soms 100 tot 150 euro betalen voor de instalatie waar de dj geen gebruikt van maakt.



Jacky

 Meld misbruik23-4-2014 17:38:14

Als een feestzaal een deftige instalatie heeft staan, soms nog met mooie verlichting en ik dus enkel mijn flightcase moet plaatsen dan geef ik 50 euro korting aan het koppel, Ik ben vlug opgesteld, moet niets binnen en buiten sleuren en na het feest ben ik op 5 minuten ook terug weg, dat is mij die 50 euro zeker waard, maar enkel als er een deftige instalatie staat en ik enkel mijn flightcase moet plaatsen.



Peter

 Meld misbruik23-4-2014 20:16:29

Ik doe hetzelfde Jacky, 50 euro. Als de zaal 100 euro vraagt voor eindversterking en wat licht is dat ook redelijk. Sommige zalen durven wel 200 euro of meer vragen, omdat er een volledige "discobar" is. Daar is de klant het slachtoffer van. Hij/zij moet het materiaal huren dat niet gebruikt wordt. Uit voorzorg alleen al, zoals DJ Derrick stelt.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info