Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe lang op voorhand trouwkleed aankopen?

  14-4-2014 16:02:04
Beste bruidjes,
Mijn vriend en ik hebben ons pas verloofd, maar hebben beslist om in juli al te trouwen. Ik ben alleen bang dat ik niet tijdig een trouwjurk zal vinden. Ik wil achteraf absoluut geen spijt hebben van mijn aankoop en wil dan ook voldoende jurken passen en desnoods verschillende bruidszaken aflopen op zoek naar de perfecte jurk! Kan mij iemand een idee geven hoe lang het duurt tussen de aankoop van een jurk en de levering, want daar zitten ook enkele pasbeurten tussen, toch?

alvast bedankt
groetjes Liesbet

liesbet

Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 2522


Mylene
7-6-2014
 Meld misbruik14-4-2014 16:10:57

Als eerst gefeliciteerd!

wil dit jaar juli nog trouwen?? Dan moet je op showmodels of outlet terug grijpen vrees ik want de meeste hebben een leverings tijd van 4 tot 8 maanden!!

Dus maak zo gauw mogelijk nog afspraak in verschilldende winkels.




liesbet

 Meld misbruik14-4-2014 16:16:01

Dag Mylene,

Dat vreesde ik al, ... morgen gaan we een kijkje nemen in de outlet van la sposa, afspraak maken hoeft daar niet... Kent iemand nog adresjes waar ik een kijkje kan nemen?



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik14-4-2014 16:21:15

Inderdaad alleen in outlets ga je nog iets gaan vinden, want jammer genoeg duurt het maanden eer dat een kleed aankomt...

Veel succes met je zoektocht!!!



Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik14-4-2014 16:22:04

Bij Youniek in Turnhout. Je kan altijd vragen of het lukt. Ze kunnen er vaart achter zetten maar ik vrees dat je dan wel altijd gaat moeten bij betalen.
Ik heb in juli gekocht en mijn jurk was er eind november.
Ik zou in ieder geval niet te lang meer wachten en vragen kost geen geld hé :-)



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik14-4-2014 17:12:32

Bij Ann en John in Eindhoven krijg je het kleed dat je gepast hebt. Ze moeten het daar dus niet bestellen. Ze nemen wel ruim de tijd voor de retouches (maar ik had veel tijd, dat kan waarschijnlijk sneller).



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik14-4-2014 20:40:35

Als je zo snel wil trouwen, zou ik eerder bevreesd zijn over een feestzaal en de organisatie daar (in de zomer wordt er nogal veel getrouwd, dus die zalen zijn over 't algemeen nogal hard bezet), dan over 't kleed.

Dat droomkleed vind je echt nog wel als je nu begint te zoeken.
Speur ook es tweedehands af. Wie weet wat kom je nog tegen op websites als Kapaza!
En hier op 't forum zijn er soms ook bruidjes die hun trouwjurk na een tijdje wegdoen.
Of hoor es rond of het geen optie is om een jurk te huren?

Good luck!



Charlotte
4-10-2014
 Meld misbruik14-4-2014 20:54:47

bij youniek in turnhout is het 50 euro extra voor de spoedprocedure, dan duurt het 8 weken (+ 2 weken retouchering), zelfs voor een kleedje naar eigen ontwerp of aanpassing van een ontwerp... Ik denk dat het vooral te zien is wat je wil...er moeten toch kant-en-klare trouwkleedjes zijn? en wat verkorten of innemen zal niet zo lang duren denk ik...



liesbet

 Meld misbruik14-4-2014 21:21:44

Kiekske, we vieren ons huwelijk in intieme kring, enkel met dichte familie en beste vrienden, dus een feestzaal hebben we niet nodig. dat zou idd een probleem gegeven hebben :)

Ik zoek eerder bruidszaken/outlets in regio West-Vlaanderen, Turnhout is toch echt iets te ver...

Ik heb wel een duidelijk beeld van hoe mijn droomjurk eruit ziet. Ik wil zeker een traditionele trouwjurk passen (moet je toch eens in je leven gedaan hebben ;) ) maar ik wil graag een kortere trouwjurk met wijde A-lijnrok, en zeker geen strapless... beetje vintage-look
Mss moet ik de jurk gewoon door een naaister laten maken, Maar dan maak ik me zorgen dat de kostprijs wat te hoog wordt.



evy
13-6-2014
 Meld misbruik14-4-2014 23:13:29

ik dacht dat er ook een outlet is in brugge van linea raffaelli



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik15-4-2014 8:39:35

Liesbet,
Volgens mij kan je nog wel in veel zaken terecht. De levertermijnen zijn de standaarden, maar als je een beetje pusht en zegt dat het niet anders is dan zo kort, tja, dan zullen ze er wel een mouw aan passen hoor om de jurk tijdig klaar te hebben.
Een nee heb je als je een winkel binnen stapt en een ja kan je nog overal krijgen.
Ik heb mijn jurk laten ontwerpen en laten maken. Ontwerp op zich heeft 1à2 weken geduurd, stoffen kiezen 1 dag, kleed zelf maken en pasbeurten 3 weken. Dus op 5à6 weken heb je een jurk
Succes!



Stephanie
26-9-2014
 Meld misbruik15-4-2014 8:48:23

Liesbet,


Om te laten maken, en één kopen, is de kostprijs ongeveer hetzelfde hoor.

Net zoals trouwkleden in de winkel is het afhankelijk van de stofkeuze en dergelijke hoe hoog de kostprijs oploopt. Maar als je hiervoor kiest, gouden raad, misschien eerst eens zo een kleedje passen!

Ik had een duidelijk idee van het kleed die ik wou, maar ik stond met volledig andere modellen dan eerst gedacht... Gewoon om een idee te krijgen!


Succes!




Charlotte
4-10-2014
 Meld misbruik15-4-2014 9:27:26

Liesbet, Ik laat juist een kleedje maken dat precies aan jouw beschrijving voldoet :-) Een vintage kleedje, bovenaan V hals en vlindermouwen, band in de taille en dan zo'n uitwaaierende (hoepel) rok tot op de knie...ik laat dat dus maken bij Youniek. Dat valt wel mee van prijs... Kan je niets vinden in een gewone winkel? Zo van King Louie ofzo, in het wit? In West-Vlaanderen kan je zeker ook naaisters vinden. Eigenlijk moet je gewoon wat foto's of een tekening hebben. Wat het duurste is bij "echte" trouwkleren is de stof (meestal satijn, taft,...) en het korset, maar als je dat niet wil en een "gewoon" kleedje laat maken, zal dat wel meevallen van prijs... PS kijk ook eens op zalando. Ik heb daar toevallig ook een wit, vintage-achtig kleedje gezien (weet wel het merk niet meer, maar de site heeft een handige zoek functie op kleedjes-wit). Misschien kan je zoiets kopen en wat laten pimpen door een naaister?
PS als je wil stuur ik je via mail de tekening van mijn kleedje door, mss kan je daar iets mee doen?



liesbet

 Meld misbruik15-4-2014 9:52:45

Dank u wel voor jullie reacties en heel veel goede en bruikbare tips! Deze namiddag ga ik naar de outlet van la sposa en ik hoop natuurlijk om een jurk te passen die aan mijn eisen voldoet. We zien wel vanaf daar :)



Britt

 Meld misbruik15-4-2014 19:05:03

Dag Liesbet,

Ik ben benieuwd naar je ervaringen bij La Sposa. Net als jij trouw ik dit jaar, maar dan in het najaar en wil daar graag een kijkje gaan nemen. Is het de moeite daar? Veel keus? En de prijzen? Die zou volgens hen rond een derde van de normale aankoopprijs zitten...

groetjes,

Britt







evelyne
2-5-2014
 Meld misbruik15-4-2014 19:07:44

Hallo,
Wij gingen normaal trouwen in mei 2015, een week of 5 geleden besloten we om dit jaar al te trouwen (aangezien ik zwanger ben) we trouwen nu in mei. Ik heb de grote dingen op 1 week tijd geregeld, mijn trouwkleed ben ik ook toen gaan kiezen en een week later kon ik het al op gaan halen. Ik ben in sposa in heusden-zolder geweest. Heel veel keuze, heel mooie trouwkleedjes en echt niet duur! Je moet wel een afspraak maken, maar je kan er na een aantal dagen al terecht! Als je echt wil dan lukt het wel. We zitten nu op 2,5 weken van onze grote dag af en alles is geregeld! :-)
Veel succes!!



liesbet

 Meld misbruik15-4-2014 20:04:28

zoektocht was een succes :)
begonnen in La sposa outlet in waregem. Redelijk wat keus aan bruidsjurken en suitekledij, maar geen korte jurk in mijn maat te vinden. Ik heb een 42/44 en de meeste jurken daar zijn pasmodellen en dus maat 38 en 40. Ik heb wel een hele mooie traditionele jurk gepast met bustiertop en afgewerkt met kant. Kostprijs 450€, prachtig, maar toch niet DE jurk.

britt, als je maat 36/38/40/42 hebt dan is het zeker de moeite om eens langs te gaan.
Prijzen voor de jurken zitten zo tussen de 400 en 1200 euro. Voor korte modellen tussen 100 en 300 euro.

Omdat we nog wat tijd over hadden besloten we nog eens langs te gaan bij chinelle in kortrijk. Wat ben ik blij dat ik daar ben binnengestapt, want jawel, daar hadden ze 3 jurken in de stijl die ik voor ogen had, ze stonden me alle 3, maar aan 1 jurk was ik meteen helemaal verkocht, en er kwam zelfs een traantje piepen. Het gaat om een jurk met bustiertop, afgewerkt met kraag en mouwtjes in kant, en een wijde A-rok in tulle. De jurk wordt op maat gemaakt en midden juni mag ik al gaan passen. Ik kijk even of ik ergens een foto vind.




kathleen
1-8-2014
 Meld misbruik15-4-2014 23:34:01

Eens gaan kijken bij Steven in Torhout. Daar hebben ze outlet maar maakt ook zelf kleedjes! Zelf heb ik, mijn kort kleed, bij linea raffaellie gevonden in Brugge.
Zou zeggen eens mailen of bellen voor afspraak, je kan maar gaan kijken. Veel succes



liesbet

 Meld misbruik16-4-2014 10:43:27

Dit is bijna helemaal dezelfde jurk, zoals die die ik koos. Wat vinden jullie ervan?

http://www.aliexpress.com/item-img/cap-sleeve-scoop-lac...



Britt

 Meld misbruik16-4-2014 11:10:26

Bedankt Liesbet en Kathleen voor de info. Bij Steven in Torhout ga ik ook zeker een kijkje nemen en binnen 2 weekjes naar La Sposa....

En... een prachtig jurk, Liesbet. Heel stijlvol. Goed gekozen!






Britt

 Meld misbruik16-4-2014 11:26:23

Trouwens Evelyne, goed gedaan hè... Zo zie je maar dat het zo ook even goed kan. Veel succes nog hè.



Charlotte
4-10-2014
 Meld misbruik16-4-2014 21:31:42

heel mooie kleedje!



mieke

 Meld misbruik24-4-2014 21:49:09

Mooi kleedje !


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info