Nu Online
Momenteel zijn er 78 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Le Chapeau 50€ op voorhand te storten!

  14-4-2014 15:23:38

Ik belde vandaag om een afspraak te maken bij Le Chapeau.

Was geen probleem om as zaterdag te komen passen.

Ik moest echter wel asap 50€ overschrijven om deze afspraak te bevestigen.

Indien ik mijn kleed daar gevonden heb, trekken ze het bedrag af van de totaalsom.

En anders???

Krijg ik die toch terug hoop ik???


Hilke
13-9-2014
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 2327


Lies

 Meld misbruik14-4-2014 15:34:27

Geen idee, vind het wel een vreemd. Klinkt nogal dwingend in mijn ogen.



Sanne
22-3-2014
 Meld misbruik14-4-2014 15:43:54

Daar zou ik precies niet op rekenen als ze dat niet letterlijk gezegd hebben...

Ben er zelf langsgeweest tijdens een opendeurdag, toen moest je niet betalen voor een afspraak, maar ze hebben ons wel 3 u laten wachten (was de eerste winkel waar we gingen kijken en wisten dus ook niet wat te verwachten). Toen het dan eindelijk onze beurt was en ik zei dat ik eigenlijk op zoek was naar een gekleurde/korte trouwjurk zei de verkoopster vlak af dat ze dat niet gepast vond, zo ging ik er niet uitzien als een 'bruidje'. Heb er dus geen enkel kleed gepast en ben met een enorme teleurstelling naar huis gegaan.

Hoop alvast dat je er een betere ervaring zal hebben !



Babs
13-9-2014
 Meld misbruik14-4-2014 15:43:58

Dag Hilke, ik verschoot daar ook van toen ik naar Le Chapeau ging.

Ik moest 60€ betalen en ik kreeg dit niet terug toen ik geen kleed vond. Wel krijg je een waardebon van 60€ (of bij jou dan 50€) waar je familieleden in de suite kledij winkel iets mee kunnen kopen.




Amy
28-6-2014
 Meld misbruik14-4-2014 15:49:10

Ik heb bij Le Chapeau ook nooit moeten betalen, maar ze zeiden toen wel al dat ze de laatste tijd verschillende bruidjes hadden gehad die niet kwamen opdagen...

Misschien dat ze dit nu ook doen in de drukkere bruidsjurkenperiode, om zeker te zijn?

Groetjes,
Amy



Hilke
13-9-2014
 Meld misbruik14-4-2014 16:15:02

Hallo!

Toch nog maar is gebeld voor de zekerheid!

Ze vertelde mij als ik ECHT geen kleed vind. Maar 9 kansen op 10 zal ik dit wel vinden bij hun luidde het aan de telefoon, krijg ik mijn geld terug.

Maar dan moet ik echt niets gevonden hebben dat mij aanstond.

Ben is benieuwd of ik ECHT iets zal vinden! :-)

Ze hebben dit blijkbaar nog maar net ingevoerd omdat er velen niet op de afspraak komen opdagen...






Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik14-4-2014 16:33:32

Ik heb 3 weken terug mijn jurk aangekocht bij le chapeau in bree! Ik heb daar miks op voorhand voor hoeven te betalen, heb er een super goede service ontvangen en werd helemaal op mijn gemak gesteld door de verkoopster!

Ook het aanbod aan jurken was enorm en ik mocht zelf de jurken aanduiden die ik wou passen!
Heb uiteindelijk daar mijn droomjurk gevonden!!
Ik heb dan ook echt niks als lof over le chapeau!!!!



helena
13-9-2014
 Meld misbruik14-4-2014 17:40:18

Hmmm... Ik heb mijn kleed ook gevonden bij Le Chapeau en nooit een voorschot moeten betalen :s... Dat was inderdaad wel in december, dus dan is dit veranderd!



Elien
20-9-2014
 Meld misbruik14-4-2014 20:09:16

Ik ben enkele weken geleden langsgeweest bij Le Chapeau om een afspraak vast te leggen. Ze vroegen me ook om 50€ te storten, dit zodat ik zeker kom opdagen.

Ik heb dat nooit gestort omdat ik dat totaal vergeten was en ze hebben mij daar niets van gezegd tijdens mijn pasronde. Ik heb mijn kleed er niet gevonden, maar heb dus ook niets over die 50€ gezegd ;-). Dus ik weet niet of je dat terugkrijgt...



Charlotte
4-10-2014
 Meld misbruik14-4-2014 20:50:56

amai...dat vind ik echt raar...voor wat is die 50 euro dan? Omdat ze even tijd voor je zouden maken? Ze verdienen toch al genoeg zeker aan de trouwkleren? Als ze het doen omdat er veel afspraken niet komen opdagen, dan kunnen ze het evengoed teruggeven als je dan wel komt opdagen....



Kathelijne
11-10-2014
 Meld misbruik14-4-2014 21:12:10

Hier dezelfde ervaring als Lorena, moest niets op voorhand betalen, werd heel vriendelijk ontvangen, en heb er mijn droomkleed gevonden... Ik spreek hier wel over Le Chapeau in Bree, misschien heb jij het over de winkel in Antwerpen?



Karolien
12-6-2015
 Meld misbruik15-4-2014 8:16:26

Hoi Hilke, ik heb idd ook 50 euro moeten overschrijven om mijn "pasbeurt" te verzekeren, want blijkbaar hebben ze veel no shows en willen ze dat zo vermijden. Maar aan de telefoon werd mij wel verzekerd dat ik dit sowieso terugkrijg. Nu hoop ik uiteraard wel in cash, want ik ben er nog absoluut niet zeker van dat ik mijn kleed daar ga vinden. Nu ja, als ze lastig gaan doen, doe ik dat ook!

Ik snapte de logica wel een beetje hoor. Die mensen plannen 3u per klant in, als er dan iemand niet opdaagt, ja, dan maak je in zekere zin wel verlies.

Wat ik wat vervelender vond, is dat ze zoveel eisen hadden op voorhand! Moet jij ook een scrapbook maken van jurken die je mooi vindt en van hoe je wilt dat je huwelijk eruit zal zien? En ook nog schoenen meenemen met een hak die de hoogte heeft van je bruidsschoenen. En ze vragen ook direct naar je maximum budget.



stephanie
18-10-2014
 Meld misbruik15-4-2014 10:57:05

Hey meiden,

Ik ben in januari geweest en moest toen niets op voorhand betalen.. Zal nog maar een nieuwe regeling zijn die ze pas hebben ingevoerd..

Ze maken idd 3 uur de tijd om met jou allerlei kleedjes te passen en een beetje je stijl te zoeken. Eerst bevragen ze wat je al dan niet mooi vindt, voor welke stijl trouwkleed je graag zou willen passen.. Ze nemen echt wel de tijd voor je.. Ik had gewoon als voorbereiding de website bekeken en de nummers v de kleedjes die ik wou passen opgeschreven zodat ze dit gemakkelijk konden terug vinden op de computer..

Uiteindelijk had ik een kleed bij hen gevonden maar had nog in een andere winkel ook nog een afspraak gemaakt en heb uiteindelijk voor het tweede kleed gekozen.. Ook had ik vorig jaar een negatievere ervaring bij een suitekleedje vorig jaar waardoor ik dan toch het andere kleed gekozen heb..

Nog heel veel succes met je zoektocht naar je droomkleed.. ;-)

Groetjes..



Hilke
13-9-2014
 Meld misbruik15-4-2014 13:05:56


Hey Karolien,

Ik moest enkele foto's meenemen zodat ze een idee krijgen naar wat ik juist op zoek ben. Ben ik niet van zin. hehe

Ik heb zoals Stephanie 2 nummers opgeschreven die overeenkomen met de kleedjes op hun website die mij wel aanstaan.

Heb zitten denken...ik ga die 50€ ook niet betalen. Ga er gewoon naartoe! Ze kunnen mij toch niet buiten zetten zeker! :-))




Hilke
13-9-2014
 Meld misbruik15-4-2014 13:08:44

Oh ja, het gaat over Le Chapeau in Antwerpen!!



Elien
20-9-2014
 Meld misbruik15-4-2014 13:56:28

@ hilke, dat heb ik ook gedaan! Geen probleem hoor :-).

Ik had wel veel foto's bij een raad je toch aan dat te doen. Dan hebben ze een idee van jouw stijl...



Veronique
16-8-2014
 Meld misbruik6-8-2014 23:20:23

Ik ben vandaag mijn kleed gaan afhalen bij Le chapeau (Antwerpen), ik zou er NOOIT van mijn leven nog iemand naartoe sturen om een jurk te kopen! Ik ben heel blij met het kleed, maar met de service, de retouches en de eerlijkheid van die zaak is iets grondig mis.... Ik kan er een boek over schrijven...



Lena
13-9-2014
 Meld misbruik7-8-2014 17:14:28

ik heb al schrik Veronique...Toen ik voor de eerste x ging was ik suuuuper enthousiast... Mijn 2e pas viel zwaaaar tegen. Kleed was te groot, ik vind dat zij een maat te groot hebben besteld... zij vinden van niet. Als ze dan aan het innemen is met speldjes en ik vraag iets over mijn holle rug waar ik ook veel te veel stof over heb en het echt niet mooi valt "euhm, mevrouw, het is geen kleed van 8000 euro eh, gij moet weten of ge al die retouche prijzen eraan wilt uitgeven"... echt niet leuk... de 16de augustus opnieuw gaan passen. Ik hou mij hart vast voor het kleed, maar ook de prijzen van de retouches!!



Veronique
16-8-2014
 Meld misbruik11-8-2014 22:47:04

Ja de vriendelijkheid is er snel af hoor, eens ze daar je geld in handen hebben! Bij mijn eerste pas waren die ook heel onbeleefd en boertig! Zowel tegen mij als tegen mijn mama.
Daarna hebben ze tot tweemaal toe iets totaal verkeerd vermaakt!!! Ipv een rechte rok, een klokrok!!! Mijn kleed was echt niet meer wat het was! ze moesten het onderrokje gewoon verlengen, een simpel recht rokje!!! zij deden dit telkens mis, we moesten zogezegd niets van de retouches betalen die ze de laatste keer hebben gedaan, toen het dus weer niet juist was! Zelfs de andere naaister en de verkoopster gaven toe dat het geen rechte rok was... Toch zijn ze erin geslaagd ons een rekening te maken van 394 euro!!!! Tewijl mijn mama op voorhand had gevraagd toen we er net binnen waren en begonnen passen hoeveel ze moest betalen. 179 euro werd toen gezegd, op de bon waren achteraf nog 2 bedragen in ander handschrift bijvevoegd!!! toen we dat weigerden te betalen deden ze er 100 euro 'vermaakkosten' af! Dan nog was dit gewoonweg schandalig!!! 179 wilden we betalen, voor het maken van het rokje, maar daar zat de stof dan nog niet bij!!!!Maar we kregen het kleed niet mee!!! We hebben bovendien 6uur daar gezeten,(tussendoor geluncht), leuk hoor ....
Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Echt erg!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info