Nu Online
Momenteel zijn er 129 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Buitenstappen kerk

  24-3-2014 14:57:31
Dag bruidjes

Ik heb ook nog een vraagje ivm de kerk.
Ik lees overal hoe je de kerk moet binnenstappen met de suite, maar niet hoe je buiten moet komen??

De pastoor had ons gezegd, dat het buidskoppel als eerste buitenstapt. En dat de suite volgt..maar ik vind dat dan raar, want meestal wacht het volk het bruidspaar toch op buiten de kerk ni??

Hoe doen jullie dat dan? Op het einde van de viering iedereen naar buiten laten stappen en dan de suite, en dan wij twee??

Bedankt voor jullie reacties,
groetjes

Katrien

Katrien
10-10-2015
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1489


Lieve
30-8-2014
 Meld misbruik24-3-2014 16:53:03

Hallo Katrien ,

De pastoor heeft tegen ons gezegd , dat wij als laatste de kerk moeten verlaten. Want als de suite achter jullie komen dan staan die nog in de kerk , terwijl jullie van iedereen felicitaties krijgen. Dat is niet plezant voor de suite want dan zien die niks. Ook voor de foto's dan staan er altijd mensen ( hoofden ) van de suite op de foto , als de fotograaf foto's van jullie aan het nemen is.

Groetjes , Lieve




debora
18-7-2014
 Meld misbruik24-3-2014 18:21:36

Onze ceremoniemeester heeft toch ook gezegd dat eerst de suite naar buiten gaat en wij als laatste hoor!

De suite vormt toch een erehaag bij het buitenkomen van het bruidspaar?

En dan gooien ze meestal toch met bloemblaadjes of in ons geval bellen blazen...





LiseV
5-4-2014
 Meld misbruik24-3-2014 20:21:44

Wij gaan als aller eersten naar buiten. Daarna de suite en daarna pas de gasten. We doen dit gewoon omdat het ons leuk lijkt samen door een volle kerk te stappen met eventueel applaus enzo :)
En ook omdat we voorzien dat het kan regenen, wij blijven dan achteraan binnen in de kerk staan om iedereen te begroeten :)
Het nadeel is dat je buitenkomt zonder mensen aan de kerk, maar dat zal snel opgevuld zijn denk ik.


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info