Nu Online
Momenteel zijn er 130 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Locatie 'alternatieve' ceremonie Aalst

  24-3-2014 14:29:03
Hallo allemaal,
Wij gaan niet voor de kerk trouwen, maar willen wel iets meer dan enkel de cermonie in het stadhuis, dus zouden we nog zelf een extra 'alternatieve' ceremonie willen organiseren, maar het probleem daarvoor is het vinden van een locatie.. Heeft iemand tips hiervoor? Wij trouwen in Aalst en het feest is in Moorsel, dus liefst iets in de buurt dus, anders zitten we de helft van onze trouwdag in de auto.. :-)

Ina
25-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2066


Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik24-3-2014 15:21:34

Kan je geen ceremonie doen in de feestzaal waar jullie feest is? Wij doen het in de tuin van de feestzaal bij goed weer of anders in een aparte ruimte van de zaal.



Ina
25-4-2015
 Meld misbruik24-3-2014 15:45:09

er is geen tuin, wel een zaaltje mogelijk, maar nogal klein en beetje ongelukkig gelegen...
Mijn vriend wilde vooral deze feestzaal, dus moet ik opzoek naar alternatief he.. :-)



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik24-3-2014 23:00:35

Er ligt in Aalst aan het water (nabij brug van het postgebouw) een boot waar je dat kan doen. Ik heb dat vorig jaar bij iemand gezien.



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik25-3-2014 8:34:23

Ina, wat een toeval:-) wij trouwen ook in het stadhuis van Aalst en onze feest is ook in Moorsel in de feestzaal zonder tuin:-) Salons Caelberg? De ligging is misschien wel ongelukkig maar het is een héél mooie gezellige zaal met verschrikkelijk lekker eten en supervriendelijke uitbaters en dat is uiteindelijk het belangrijkste niet?
Maar wat je alternatieve ceremonie betreft kan ik je spijtig genoeg niet helpen



Ina
25-4-2015
 Meld misbruik25-3-2014 9:17:51

dat is zeker al een optie om eens te checken! Bedankt voor de tip Chantal!
Meer tips nog steeds welkom he! :-)



Ina
25-4-2015
 Meld misbruik25-3-2014 9:21:50

Haha, ja idd Elke, in salons Caelberg! :-)
En zoals je zegt superlekker eten, vandaar dat vriendlief persé die zaal wilde.. :-)
Maar 't enige 'zaaltje' dat we zouden kunnen gebruiken daar voor de ceremonie, is aan de straatkant, achter de receptieruimte... Vind ik nogal krap en niet echt zo gezellig...



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik25-3-2014 13:17:30

Inderdaad, ik kan mij het zaaltje voorstellen en is niet echt de locatie voor een alternatieve huwelijksceremonie. Moest de kleine tuin niet aan de openbare weg liggen zou je het daar nog kunnen doen maar is inderdaad geen optie dat iedereen kan komen "loeren":-)
Ik persoonlijk zou ofwel enkel stadhuis ofwel stadhuis en kerk kiezen misschien is dat uiteindelijk nog een optie?? Ik trouw persoonlijk niet voor de kerk omdat mijn man in spé al eens gehuwd is geweest en ook voor de kerk. Ik denk dat je dezer dagen de kerviering toch al wat modernder kan invullen dan vroeger



jeff
27-8-2011
 Meld misbruik26-3-2014 6:26:52

An de st anna brug in aalst, vlak aan de post site, heb je een boot liggen. Wij hebben die gehuurd voor een kleine receptie te doen na ons huwelijk op het stadhuis van aalst!

Is zeer goed meegevallen, perfect service, muziek goed enz...leggen rode loper, paaltjes met touwen enz




Elke
7-6-2014
 Meld misbruik26-3-2014 11:26:59

Jeff, ik denk dat het bij Ina er om gaat om daar de ceremonie te doen, zou dat daar ook gaan op de boot denk je? En verdorie als ik dat had eerder geweten hadden we ook die boot kunnen afhuren voor na het stadhuis. Nu hebben wij (nieuwe regeling huwelijken) een receptie op het stadhuis na trouw. kostprijs 200 euor zonder drank!!! En voor max een uur . Drank 1 à 2 dagen op voorhand zelf te leveren op het kabinet van de schepenen burgerlijke stand. Zal bij ons wel zonder rode loper zijn:-)



Ina
25-4-2015
 Meld misbruik26-3-2014 12:55:19

wow, da is idd mooi doorgerekend Elke! Wel gemakkelijk dat je ter plekke kan blijven he...
Voor de kerk zien we echt niet zitten.. 't is 't mooiste natuurlijk, dat wel, maar we zijn écht niet voor de kerk...

En idd 't is voor de ceremonie, maar ga toch de optie van die boot eens checken! bedankt! :-)




Elke
7-6-2014
 Meld misbruik26-3-2014 13:03:36

Het mooiste zou ik niet zeggen, ikzelf zou zelfs geen versiering of rode loper nemen gewoon simpel voor de kerk maar dat ligt misschien aan de leeftijd:-) Natuurlijk is een receptie geen ceremonie hé maar moest ge toch nog een receptie willen doen, ge weet hoeveel en waar hé:-) Nee op die boot lijkt mij héél leuk zowel voor ceremonie als erna kun je tenslotte ook blijven hé


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info