Nu Online
Momenteel zijn er 77 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraagjes over trouwjurken passen

21-3-2014 10:36:13
Hey girls,

Ik heb eens wat vraagjes in verband met het gaan passen van trouwjurken. Ik trouw in mei 2015, dus dacht nu in mei al eens te gaan rondkijken voor een jurk. Dat is dan ongeveer een jaar op voorhand, dus echt wel op tijd denk ik. Ik weet echter niet hoe lang op voorhand je zo'n afspraak in een winkel moet vastleggen. Moet ik nu al een afspraak maken voor in mei? Of kan ik daarmee nog wachten? Ik vroeg me ook af of het best is om op een weekdag of een zaterdag te gaan passen. Zaterdagen zullen wellicht drukker zijn, maar weet niet of dit echt een probleem vormt. Deden jullie meerdere winkels op één dag of niet? En dan tot slot wou ik nog informeren wie er goede adresjes heeft om naartoe te gaan in het Antwerpse. Voorlopig ben ik vooral erg geïnteresseerd in de jurken van Marylise.

Misschien nog even een overzicht van mijn vraagjes :-) Graag had ik jullie ervaringen gehoord over:
- Hoe lang op voorhand maak je best een afspraak in de winkels?
- Best gaan passen op een weekdag of een zaterdag?
- Meerdere winkels op één dag doen of niet?
- Adresjes in provincie Antwerpen waar ze jurken van Marylise hebben en de service goed is.

Groetjes en alvast bedankt,

Karen

Karen
23-5-2015
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1305

Helena
5-7-2014
 Meld misbruik21-3-2014 10:54:28

Op basis van mijn ervaring: zaterdagen zijn de meest drukke dagen in bruidswinkels, dus als het enkel op een zaterdag kan zeker een afspraak maken en het is het rustigst als je 's ochtends als eerste gaat. In de namiddag komen soms ook mensen langs gewoon om even te kijken of om naar de suitekledij te kijken, dat heb je 's morgens minder. Ik belde in de week en mocht zaterdag meteen komen, misschien voor de zekerheid één weekje op voorhand bellen?
Wij deden maximaal 2 winkels op één dag: je moet een afspraak maken en je weet niet hoe lang je in 1 winkel nodig hebt. Heb je er een goed gevoel en ze laten je 6 jurken passen dan ben je al snel in totaal 2 uur bezig (rondkijken, vertellen wat je wilt, passen, mooiste jurk nog eens passen, opschrijven welke jurk dit was voor als je later terugkomt moest je beslissen, enz.).
Iedereen verklaarde me gek, maar ik heb zelf mijn jurk gezocht én besteld in juni vorig jaar, voor ons huwelijk nu in juli. Héél vroeg, maar best makkelijk dat die beslissing genomen was! Alleen mocht ik niet meer teveel vermageren of verdikken, en uiteraard zeker niet zwanger worden (dat waren we gelukkig niet van plan).

Mijn jurk komt van bij Moderna in Schepdaal, in het Antwerpse kan ik je geen tips geven (behalve voor schoenen: Van Loock, in Zandhoven).

Helena
5-7-2014
 Meld misbruik21-3-2014 10:55:50

Oh ja: de bruidscollecties komen normaal binnen in september/oktober.
Dus als je nu kiest, is het een jurk van deze collectie.
Wil je graag op de nieuwe collectie wachten, dan moet je in oktober gaan passen.
Je kan ook nu al gaan passen met het idee van "vind ik mijn ding niet, dan zoek ik het in oktober wel in de nieuwe collectie"!

Lien
13-9-2014
 Meld misbruik21-3-2014 11:00:35

Ik ben zelf gaan kijken in Jagré in Deurne, daar kan je gaan zonder afspraak. Ben daar geweest op een maandagnamiddag en was op dat moment niemand anders in de winkel dus ze had alle aandacht voor mij. Kan de winkel je zeker aanraden, heel vriendelijke mevrouw die je helpt en haar eerlijke mening geeft maar je toch vrij laat in je keuze. Je mag er ook passen zoveel je wilt en tussen alle rekken kijken om je droomjurk te vinden. Ik zou je zeker aanraden om daar alvast eens te gaan kijken!

evy

Meld misbruik21-3-2014 11:06:13

Dag Karen, ik belde altijd een goede twee weken op voorhand om een afspraak te nemen. Dan was er altijd nog plek. Dit was ook telkens tijdens het weekend, dan heb je inderdaad wel wat meer afspraken dan op een weekdag. Ik heb er wel nooit echt een probleem van ondervonden. Ik kan ja La Tiara in Antwerpen zeker adviseren. Ze sluiten de winkel ook volledig af voor een afspraak, dus wel leuk om op het gemak te kunnen passen en volop vragen te kunnen stellen. Ik mocht ook vrij een foto nemen. Youniek (Turnhout) is ook een aanrader. Ik heb er uiteindelijk mijn ding niet gevonden, maar andere bruidjes die hun jurk daar gekocht hebben, zijn vol lof. Ik heb nooit meerdere winkels op een dag gedaan... het is eigenlijk wel vrij uitputtend. En altijd goed als je er wat tijd tussen laat, zodat je ook alle jurken kan overlopen. Hopelijk heb je nu een beter inzicht.

Delphine
14-6-2014
 Meld misbruik21-3-2014 11:57:52

Hey Karen,
Geen paniek, zou ik zeggen!
Ik trouw dit jaar in juni en ben voor het eerst gaan zoeken naar een kleed half november. Ik belde telkens een grote week op voorhand naar de winkel om een afspraak te maken. Je neemt inderdaad best een dag in de week, dan is het het kalmst. Misschien nog een tip om je voor te bereiden: doe zeker een BH aan zonder lintjes en tout court deftig ondergoed, je vergeet soms dat de verkoopster + wie met je mee is, je in ondergoed ziet. Ook van die doorzichtige kousjes zijn handig.
Nog een tip: plan geen 2 bezoeken op 1 dag: je weet nooit hoe lang het ene bezoek duurt, je moet op je gemak zijn én anders sla je zeker de 2 winkels door elkaar.
Veel succes!

Karen
23-5-2015
 Meld misbruik21-3-2014 11:58:03

Bedankt alvast voor de reacties, dames! Dat helpt zeker.
Over mijn gewicht heb ik inderdaad nog wel wat twijfels. Ben er een beetje op aan het letten en ondertussen 5 kilo afgevallen ongeveer. Maar als ik mijn jurk in mei dus ga kiezen, mag ik daarna niet meer afvallen? Want van mij mogen er best nog eens 5 af :p Zwanger worden zijn we nog niet van plan, dat is iets voor na de trouw :-)

Delphine
14-6-2014
 Meld misbruik21-3-2014 12:22:17

Karen, laat je niet te veel domineren door je gewicht: je straalt véél meer als je je goed voelt, dan dat je kost wat kost vermagert en je hierdoor gefrustreerd rondloopt. Ze hebben me vertelt dat afvallen nog altijd mag: 'innemen' is gemakkelijk, verdikken is moeilijker, dan moeten ze er een stukje bij zetten. Dus als je van plan bent om nog te vermageren, wees dan zeker dat je het volhoudt tot de trouw ;-)

carin
27-6-2015
 Meld misbruik21-3-2014 12:25:26

Volg ik zeker ook op !!!

Marie-Constance
16-8-2014
 Meld misbruik21-3-2014 12:55:31

hey Karen,

Ik heb goed optijd mijn afspraak gemaakt, ik leg liever iets vast op voorhand... Heb in oktober gebeld om in november te gaan kijken. Had toen verlof en wilde alle winkels in 1 week, vandaar goed op voorhand.

Ik ben bij Cermo geweest, zitten nu in Zoersel (vroeger in Turnhout) en wat een ontvangst! geweldige verkoopstres (die eveneens naaisters zijn dus ze kunnen ook ineens zeggen wat er eventueel kan worden aangepast aan het kleed. Hier hebben ze ook Marylise...

Daarnaast ook bij Ann & John bruidsmode in Eindhoven geweest, ook super ontvangsst, enkel jammer dat je niet elk kleed kan jkijken en zeggen dat je wil passen of niet. (heb je bij Cermo wel...)

Ik zou ook niet 2 winkels op 1 dag doen, is allemaal wat veel denk ik...

Inderdaad zeker strapless BH aandoen, bij Ann & John kreeg je een bovenstukje van hen aan.

Wat gewicht betreft... ik heb mijn kleed in november besteld en ben sindsdien 6 kg kwijt. Gunther (van Cermo) zei me dat gewicht verliezen geen probleem is, zolang het geen 10-tal kilo's zijn :)
Voor alle zekerheid hebben we mijn kleed 1 maat te klein besteld (het doel was dan 4 kg afvallen, wat ik met gemak gehaald heb), alles wat ik extra kwijt zou geraken is dan meegenomen.

En inderdaad zoals Delphine zegt: laat je niet domineren door je gewicht. Ik ben aan het afvallen om gezond aan kinderen te kunnen beginnen, niet voor die ene dag...

Groetjes,

Marie

Silke
29-3-2014
 Meld misbruik21-3-2014 13:14:41

Mijn jurk komt van het Bruidsparadijs in Merksem, en ondanks af en toe wat negatieve commentaar hier op het forum, ben ik daar goed geholpen geweest met een prima service. Ze hebben heel veel keuze, maar of ze daar de jurken van Marylisse verkopen, weet ik niet ...

krista
9-8-2013
 Meld misbruik21-3-2014 18:41:43

Ik kan je Youniek in Turnhout aanbevelen.
Ik heb er mijn hartje verloren en ben nergens anders meer geweest nadien.
Super service van supervriendelijke mensen ....

Nele
23-5-2015
 Meld misbruik22-3-2014 9:02:01

leuke huwelijksdatum :-)

Julie
27-9-2014
 Meld misbruik24-3-2014 11:21:27

Mijn bruidsjurk komt ook van het Bruidsparadijs in Merksem. En ik kan het ook alleen maar aanbevelen! Ze hebben mij er heel goed geholpen en op 2 uur tijd had ik mijn droomkleed gevonden! Groetjes

carin
27-6-2015
 Meld misbruik25-3-2014 9:47:09

Bruidsparadijs ga ik zeker ook eens bezoeken. Moet je afspraak maken ?

Julie
27-9-2014
 Meld misbruik25-3-2014 12:32:29

Ja best een afspraak maken want het kan daar redelijk druk worden! Ik had een Elke als verkoopster, die was echt heel goed! Een goed twee weken op voorhand, dan heb je zeker nog veel keuze van uur dat je kan komen (ze werken in 2 of 3 blokken, 11u, 14u en 16u als ik me niet vergis)
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info