Nu Online
Momenteel zijn er 94 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kiezen van een DJ

  20-3-2014 16:46:33
Hallo allemaal

Na de feestzaal vast gezet te hebben en een fotograaf gekozen te hebben, zijn we nu op zoek naar een DJ. We vinden dit allebei super moeilijk. We zijn één van de eerste die trouwen in de familie en vriendenkring, dus nog niet veel DJ's aan het werk gezien. Ik vind het ook heel moeilijk om een DJ te beoordelen via een site. Iemand tips om deze beslissing te kunnen maken?

Momenteel hebben we volgende DJ's op het oog:
- Trouwfuif, Imagine music
- The cotton sound

Iemand ervaringen met deze DJ's?

Karlijn
11-7-2015
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 2052


Jo

 Meld misbruik20-3-2014 18:52:11




Patrick

 Meld misbruik20-3-2014 22:24:39

Discovideo kan ik ook aanraden, The Cotton sound is waarschijnlijk uit Lendelede dacht ik, ook al jaren een gevestigde waarde.



Trouwfuif.com

 Meld misbruik20-3-2014 23:45:22

@ Jo:
Waar heeft u me bezig gehoord, en wat vond u er minder aan?

De kans is heel groot dat het koppel waar u me hoorde een andere smaak heeft dan u persoonlijk.

De DJ's die u vermeld, staan gekend voor Foute Parties (What's in a name?).
De mensen die voor Imagine Music kiezen, zijn meestal mensen met iets moeilijkere muziekwensen.
Bij Imagine Music zult u mensen zien dansen, die op andere feesten meestal niet dansen. Iedereen mag liedjes aanvragen, en 9/10 zal ik vlot in de mix draaien.


Beleefde groeten,
Thierry Heldenbergh
www.trouwfuif.com



Dirk

 Meld misbruik20-3-2014 23:49:40

Hallo Karlijn,

Allereerst gelukgewenst met jullie grootse plannen! Ook al is jullie datum nog veraf, het kan geen kwaad om er al goed over te beginnen nadenken. Ook goed is dat je minder kans hebt om nu al op bezette agenda's te stoten.

Deze datum is nog vrij en graag nodig ik jullie uit om onze website even te bezoeken voor een eerste kennismaking. Het klopt wat je zegt, een site is al een eerste kijk op de zaken maar niet voldoende om te beslissen. Een vrijblijvend persoonlijk gesprek waar onze ervaring, werkwijze en draaistijl getoetst wordt aan jullie verwachtingen, is veel belangrijker. Dat kan steeds geregeld worden op een datum naar wens.

Partygreets!
DJ Derrick
www.db-allmusic.be




LB.

 Meld misbruik21-3-2014 10:12:19

Je kijkt naar websites en denkt aan "cotton sound" ... raar want het enige dat je leert is hun naam en telefoonnr.

Maar goed ... maak eerst een idee op wat je wil op je trouwfeest en in hoeverre dit ook strookt met wat jullie gasten willen.
Als jullie graag metal horen, maar niemand van de gasten hoort dit graag, dan heb je een probleem met een dj die vooral metal draait. Horen jullie gasten dat wel graag, dan heb je een probleem met een "standaard" allrounder die alleen een hitje van AC/DC en Metallica heeft.

En dit gaat op voor zowat alle genres. Hoe specifieker je wil gaan hoe moeilijker het is om de juiste dj te vinden.
De gemiddelde trouwfeest dj is van alle markten thuis en kan een wals draaien en een technoplaat ... de ene kan die 2 aan elkaar mixen, de andere niet, maar zal ze aan elkaar praten. Maar als manlief en zijn buddies elk weekend in de Fuse zijn te vinden en graag ook een dikke streep techno willen, zou ik niet voor de pratende dj kiezen.

Zelfs al heb je een dj gehoord is dit niet steeds een referentie ... want elke publiek is anders en reageert anders.
Sommige feesten beginnen pas als ze kunnen zwaaien en polonaises kunnen huppelen (God bespaar me ze) terwijl je andere feesten daarmee naar de filistijnen helpt.

Dus ... babbel met een dj en zoek naar iemand waar jullie je goed bij voelen.



Bart

 Meld misbruik21-3-2014 11:08:12

Dat is heel juist...Zoals mijn collega dj al vertelde is een gesprek het eerste wat je moet doen.
Neem contact op met enkele dj's en vergelijk ze in prijzen maar ook en vooral of ze je contracten durven aanbieden.

Willen ze niet met een contract werken = Onmiddellijk laten vallen!!!
Dan ga je op gesprek bij enkele dj's waar je interesse in hebt en doe een gesprek.Als een gesprek vlot verloopt en je schenkt hem vertrouwen dan ben je beter om direct vast te leggen.

Zijn er echter een paar mensen waar je toch iets voor voelt dan ben je beter dat je nog eventjes laat bezinken en rustig over nadenkt maar wacht natuurlijk ook niet te lang want een dj kan soms wel snel geboekt zijn.

Wensen jullie meer info?Neem gerust een kijkje op www.partysound.be of stuur een mailtje naar info@partysound.be.

Vriendelijke groeten,
Bart...PARTYSOUND



Karlijn
11-7-2015
 Meld misbruik21-3-2014 12:41:31

The Cotton sound heb ik leren kennen via via. Een collega hoorde van iemand anders dat deze heel goed is. Daarmee dat ik ook zei dat een DJ niet te beoordelen is via een site... Ik denk dat een DJ toch altijd een beetje een sprong in het donker is... Een DJ maakt of kraakt u feest, daarom vind ik deze keuze zo moeilijk.

Bedankt allemaal voor de tips. Hopelijk vinden we een goede DJ...



Jo

 Meld misbruik21-3-2014 13:16:29




Trouwfuif.com

 Meld misbruik21-3-2014 14:05:42

@ Jo:

Kun je even opzoeken welk trouwfeest dit was?
Dan kan ik ook doorgeven welk soort feest het koppel wenste.
En u zult moeten toegeven dat er verder wél goed gedanst werd.

Helemaal aan het begin van het dansfeest is het altijd nog even zoeken waarop de mensen blijven dansen.
Videografen blijven jammer genoeg nooit het volledige dansfeest, en je kunt iemand maar evalueren over het geheel.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk rekening te houden met de aanvragen van de mensen, tenzij er niet veel reactie op komt: dans switch ik direct. Da's een risico dat ik neem, en dat soms even minder goed uitkomt dan voorzien.
Ik probeer het tenminste; vele DJ's negeren aangevraagde liedjes. En dat vinden zowel het trouwkoppel als de gasten niet tof.


Beleefde groeten,
Thierry Heldenbergh
www.trouwfuif.com

PS:
- één van de DJ's die u in uw eerste bericht aanraadde, laat negatieve berichten hier op dit forum verwijderen. Hij had een feest dat om 2h30 reeds afgelopen was, en het koppel was helemáál niet tevreden... . Mijn dansfeesten duren altijd minstens 4,5 à 5 uren.
- en één van uw andere DJ's die u hier ook aanraadde, heeft een tijd geleden onder een valse naam mij zwart proberen maken. Nadat deze site aangepast werd, zie je nu heel duidelijk zijn DJ-naam staan ipv de valse nickname... .

Stuur mij een privé-bericht en ik kan u van beide gevallen nog de links doorsturen.



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik21-3-2014 15:46:24

Beste Karlijn, mail gerust je muzikale wensen naar info@discovideo.be
http://www.discovideo.be/diensten/dj-discobar/dj-trouwf...

Een dansvloer die soms lege momenten heeft, is de normaalste zaak bij elke DJ of trouwfeest, en ik heb er al véél aan het werk gezien.
Andere factoren die een rol kunnen spelen de feestzaal, opstelling binnenin, dansvloer, uurplanning,...
mvg



Patrick

 Meld misbruik21-3-2014 16:40:11

Er wordt hier nogal ferm gereageerd, is niet echt nodig, de bruidjes vragen alleen maar positieve tips om een beslissing te nemen.



Karlijn
11-7-2015
 Meld misbruik21-3-2014 17:44:00

Dank u Patrick :)



Trouwfuif.com

 Meld misbruik21-3-2014 18:21:29

- 'Jo Van Malder' geeft wel commentaar , maar weigert om door te geven waar hij mij bezig hoorde.

- En op internet vind je niets terug van een videograaf die zo noemt... . Zelfs mensen uit dit milieu kennen hem niet?

- Hij reageert blijkbaar geërgerd op alle DJ's:
http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=527409&su...

Iedereen mag onderbouwde kritiek geven.
Vertel mij je ergernissen, zodat ik mij kan verbeteren. Maar zeg er dan eerlijk bij waar je mij bezig hoorde.

Ik kan iedereen garanderen dat ik altijd héél hard mijn best doe om ieder feest zo persoonlijk mogelijk te maken, en dat in een swingende mix voor iedereen.


Groetjes,
Thierry




Trouwfuif.com

 Meld misbruik25-3-2014 9:46:34

Ik zie dat het profiel van 'Jo' geblokkeerd werd.
Blijkbaar heeft de webmaster iets abnormaals ontdekt.
Vandaar dat 'Jo' niet wou vermelden waar hij mij zogenaamd bezig had gehoord.

Ik vind het tof dat mensen mij commentaar geven. Dat meen ik echt waar, maar doe het dan wel eerlijk en opbouwend.
We kunnen altijd iets bijleren, zelfs na 10 jaar.

Ook een welgemeende bedanking aan de collega-DJ's die mij via privé-berichten en telefoontjes steunden. Tof om zo te kunnen samenwerken!


Groetjes,
Thierry Heldenbergh
Imagine Music | Trouwfuif.com
www.trouwfuif.com



Patrick

 Meld misbruik25-3-2014 10:59:08

@ Thierry, als videograaf komt hij mij dus ook niet bekend voor, raar...



Patrick

 Meld misbruik25-3-2014 11:03:48

Ook excuses aan Karlijn, Cotton Sound is natuurlijk van Oekene-Rumbeke, die hebben ook al grote evenementen op hun palmares zag ik op FB.
Succes in de zoektocht.



Peter

 Meld misbruik2-4-2014 11:21:27

Wat ik altijd mis in posts van bruidsparen die een DJ zoeken:
- locatie
- aantal personen
- leeftijdscategorie van koppel en belangrijkste aandeel in de groep

Op een site kun je inderdaad niet oordelen. Daarom blijven we aanraden om met de DJ's vrijblijvend te praten. Een telefoontje van 10 min. of een bezoekje van 20 min. kan zeer verhelderend zijn. Tot slot heeft de feestzaal en haar medewerkers vermoedelijk ook wel wat tips.



Dierk

 Meld misbruik19-4-2014 16:40:18

Beste,


Met enige fierheid stel ik je op deze rubriek onze eigen website voor
www.studiohappymusic.be
Neem gerust een kijkje...wij stellen dit ten zeerste op prijs....
Vele referentie's op aanvraag verkrijgbaar...
Groeten,
Dierk Van Paemelen
www.studiohappymusic.be
http://www.facebook.com/pages/studio_happy_music/190587073198?ref=hl




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info