Nu Online
Momenteel zijn er 129 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Volslank

13-3-2014 21:35:30
Hey

Mijn eerste berichtje hier op het forum.

Ik ben mijn zoektocht naar een jurk begonnen. Alleen weet ik niet goed waar te beginnen. Ik heb namelijk een grote maat (maat 48).

Heeft er iemand ervaringen met trouwjurken in grote maten?

Alvast bedankt!

Jolien
15-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1717

Mieke
24-5-2014
 Meld misbruik13-3-2014 22:54:17

Hey,

Je zal er wel vinden hoor, ik heb ook maatje 46 en een heel mooi kleed gevonden. De verkoopster heeft ook fantastisch goed geholpen en zei ook telkens haar mening of het me wel stond of niet. Mijn trouwkleed komt van Jagre in Antwerpen, was toen totale uitverkoop in de outletwinkel, weet niet of dat nu nog zo is. Maar zeker geen paniek, jouw droomjurk hangt er vast en zeker ook wel ergens tussen!

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik13-3-2014 23:50:28

Idem hier. Was er een beetje bang voor met maatje 46 maar ben goed ontvangen geweest en de eerste jurk was boem patat erop.

Ina
25-4-2015
 Meld misbruik14-3-2014 9:16:49

Ik ben naar Farah Love in Zwijndrecht geweest.. Ze hebben daar ook grote maten en ze weten echt wel waarover ze 't hebben.. Ben tot hiertoe toch wel tevreden daar..
En ze hebben daar ook aantrekkelijke pakketprijzen! :-)

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik14-3-2014 9:54:01

Ik weet niet in welke regio je zoekt maar bij Scarpellini in Oostende zullen ze je zeker goed helpen en kan je heel wat vinden in jouw maat! Veel plezier en geen zorgen: het wordt fantastisch!

Cindy
19-9-2014
 Meld misbruik14-3-2014 10:42:57

bij de ladybird collectie hebben ze mooie kleedjes ook voor een maatje meer.

tatijanna
20-9-2014
 Meld misbruik14-3-2014 10:46:48

Ik heb ook maatje 48 en heb ook mij trouwkleed heel vlot gevonden

Marie-Constance
16-8-2014
 Meld misbruik14-3-2014 12:14:43

Hey Jolien,

In Eindhoven heb je Ann & John Bruidsmode. Zij hebben 3 winkels: een "gewone", een outlet en een voor een maatje meer. Een vriending van me heeft daar haar kleed gevonden. Ik ben er zelf ook geweest, super vriendelijke mensen! Heb uiteindeljik ergens anders m'n kleed gevonden maar niets verkeerd over Ann & John.

Bij Cermo hebben ze ook kleedjes voor grotere maten, ook super vriendelijke mensen en geweldige verkoopsters. (daar heb ik m'n kleed gevonden).

Groetjes,

Marie

krista
9-8-2013
 Meld misbruik14-3-2014 19:13:43

bij Youniek in Turnhout maken ze de kleren op maat...
Ook geen kleine maten om te passen...
En met lint om vast te maken...
dus gemakkelijk om te passen ;-).
En voor verschillende maten om te passen

debora
18-7-2014
 Meld misbruik14-3-2014 22:43:05

Hey,

Ik ken jouw gevoel volledig! Ik zag er ook tegen op om op zoektocht te gaan...

Was al eens bij Liliane Claes geweest in Herentals, maar daar kom ik niet meer binnen! Ze heeft me bij het eerste kleedje dat ik mooi vond, al direct gewezen naar het rekje met de grote maten... Jij moet daar zien zei ze, dat zijn de grote maten! Men wauw gevoel was volledig weg en keek er echt niet meer naar uit om verder te zoeken, heb daar uiteindelijk zelfs niks gepast.

Toen ben ik voor een vriendin mee naar An & John geweest, man, wat een service, wat een vriendelijke verkoopster had zij. Toen ze wist dat ik binnenkort een trouwjurk zocht, is ze naast mij komen zitten, en heeft ze op zo een lieve toon gezegd, dat we beiden wisten dat we niet de standaardmaat hadden, maar dat ze een hele winkel met kleedjes hadden dat ik zou kunnen passen. Ik ging sowieso stralen op die dag zei ze! Ging met een gerust hart naar buiten, dit kwam goed!! Hier zou ik zeker terugkomen...

Maar we zijn eerst bij Koonings nog gaan zien (omdat we daar eerdere afspraak hadden). Toen we aankwamen kwam één van de poppemiekes mij halen, dus heb ik haar direct gemeld, van ik heb geen standaard maat, hebben jullie wel iets? Ze keek mij aan: maar meid toch, maak je daar helemaal niet druk om! Wij gaan vanalles passen en je zal stralen erin. Dit was op zo een lieve toon, voelde me direct gerustgesteld! De grote maten hingen gewoon tussen de andere maten in, dus voelde me op men gemak. Zelfs in het pashokje voelde ik geen gene. Ze had me geen één keer scheef bekeken! Gaf ook eerlijk haar mening. En toen ik men kleed aandeed, zei ze al op voorhand in de paskamer, WAUW dit is prachtig bij jou... En ja, toen ik buiten kwam, rolden de traantjes bij de mama... Heb nog nooit in men leven zo een mooie ervaring meegemaakt!! Niks dan lof hierover :-)

Ik weet dat het een lange tekst is, maar wou je maar gerust stellen! Als je je in een winkel niet op je gemak voelt, ga naar de volgende. Er is heus keus genoeg en vriendelijke verkoopster genoeg hoor :D

Veel plezier ermee!

Cindy
19-9-2014
 Meld misbruik15-3-2014 15:16:34

@debora wow zo een ontroerend verhaal ik was zelf bijna aan het huilen. Ik had dat gevoel bij mijn jurk ook ik deed het aan en had het gevoel van dat is DE jurk voor mij.

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik15-3-2014 16:05:26

Wat een lieve en geruststellende berichtjes hier! Ik word er helemaal gelukkig van!

@Debora
Ik had Liliane Claes wél op mijn lijstje staan, maar als ze weinig keuze heeft ga ik dat zeker schrappen.
Heeft Koonings veel keuze voor << curvy ladies >> ? :-)
Heel erg bedankt voor je lange reactie!

kirsten
8-5-2015
 Meld misbruik15-3-2014 16:25:05

Hier ook niet echt een standaard slank maatje, Lilian Claes' wou ik ook gaan zien maar dat is nu ook wel van men lijstje geschrapt, thnx debora koonings wou ik zeker gaan en dankzij jou goede commentaar ga ik er zeker een afspraakje maken, moet je lang wachten eer je er langs kan komen?
Jolien jou wens ik alvast veel zoekplezier naar jou ideale jurk je zult er vast eentje vinden

Cindy
19-9-2014
 Meld misbruik15-3-2014 23:11:09

Ik ben bij couture ann geweest en ben daar ook goed geholpen geweest.ik mag in mei bellen om te kijken of mijn kleed is aangekomen.

debora
18-7-2014
 Meld misbruik15-3-2014 23:49:58

ooo, merci voor de leuke reacties erop :D

Tja, ik had er ook heel veel schrik voor, maar voel me ook een prachtig bruidje dankzij hun nu ;-)

Liliane Claes heeft op zich wel keus, maar ik vind ze daar zooo onvriendelijk! Zelfs toen ik voor een ketting ben geweest, heb ik ze een antwoord terug gediend, dat ik wel op een ander ging en ik ben niet de enigste met deze reactie...

Nee, voor een afspraak moet je zeker niet lang wachten! Voor men kleed te passen heb ik 10dagen op voorhand gebeld, en was geen probleem...

Awel ik wou nog een kleedje uit de solden hebben en heb er toen nog 6 gepast denk ik, en enkele vond ik gewoon niet mooi, had er anders denk een tiental kunnen passen... Dus ik zou ervan verschieten als je daar je keuze niet vind!!

Heel veel succes nog allemaal... Ben benieuwd of jullie het daar gaan vinden :D

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik16-3-2014 9:08:12

Cony in Aalter, zeer goede service en mogelijkheden

Annelyn
27-9-2013
 Meld misbruik19-3-2014 10:38:24

Dag Jolien,

Ik heb mijn fantastisch kleed gevonden bij Maxim's couture in Aarschot (ze hebben ook een winkel in Mechelen).

Elke aanpassing was mogelijk, ik paste in zowat elk kleed en heb er ongelooflijk veel mogen proberen.

Van Bruid & Bruidegom magazine contacteerde ze mij of ik een kort stukje voor het nieuwe magazine hierover wou schrijven (zoektocht naar een kleed met geen maatje 38) . Deze ligt dus in de winkel ;-)

Je zal zeker iets vinden!! Succes!

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik19-3-2014 10:49:48

Dag Annelyn

Bedankt voor je berichtje!
Heb je een foto van je bruidsjurk?

Lies

Meld misbruik23-3-2014 21:44:38

Dag Jolien

Ook hier geen standaardmaat en grote schrik. Maar sinds gisteren heb ik mijn kleed gevonden. Ook bij Maxim's Couture, hier in Mechelen. Ik was vorige week voor het eerst daar geweest, samen met mijn vriend. We hadden echt een super lieve verkoopster. Ze ging samen met ons op zoek naar wat we wilden. Uiteindelijk was er 1 rok die eruit sprong, maar voor het bovenstuk was het wat moeilijker.

Gisteren ben ik dan met mijn ouders terug gegaan. En voila na een weekje denken en opnieuw passen ben ik eruit geraakt. Het was echt een superleuke ervaring, het zijn echt heel lieve mensen en ze helpen je echt wel heel goed. Geen enkele ongepaste opmerking gehoord en ze willen echt dat je je goed voelt in de jurk. Uiteindelijk heb ik een combinatie van 3 verschillende jurken die ze nu gaan bestellen en hun eigen naaister gaat dan nog een aanpassing doen voor het schouderbandje.

Volg je gevoel en als je je ergens niet op je gemak voelt, vertrek er dan. Een trouwjurk kiezen moet je een goed en gelukkig gevoel geven. En dat lukt niet met een onbeleefde verkoopster. Maar je hebt nu al wel enkele ideetje voor jou zoektocht! Veel succes!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info