Nu Online
Momenteel zijn er 64 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pierre Yves :(

  2-3-2014 10:57:02
Hoi iedereen,

ik moet even mijn hart luchten over deze bruidsboetiek. Hoewel deze winkel een schitterende naam heeft, vond ik deze in de praktijk bijzonder teleurstellend.

Tijdens het eerste bezoek, stak de vrouw in kwestie mij in een bruidskleed die alle elementen had die ik absoluut niet wou. Vervolgens benadrukte ze bij elk kleed de kostprijs. Ik begrijp ook wel dat dit goed is om te vermelden zodat ik een realistisch beeld kreeg van wat het kostenplaatje zou zijn maar het kwam zeer hautain over. De verkoopster benadrukte constant mijn negatieve puntjes aan mijn lichaam.
Gelukkig had ik mijn beste vriend mee die mij wat kon opfleuren tijdens heel het gebeuren, anders was er van mijn zelfvertrouwen niets meer overgebleven. Tegen het einde van de eerste afspraak, wou ik absoluut niet blijven bij deze winkel maar ik was verkocht aan een bruidskleed die ze in een andere bruidsboetiek niet hadden. Tot slot eindigde mijn ervaring met de contante betaling, blijkbaar is dit de enige betalingswijze in deze bruidsboetiek. Ik stoorde mij echter het meest aan de boodschap van de verkoopster:" Haast u maar om dat geld."

Tijdens het tweede bezoek met mijn ouders, was het opnieuw hetzelfde verhaal. We hebben een half uur staan wachten terwijl wij een afspraak hadden. Dit is echter volledig absoluut verwaarloosbaar wanneer de verkoopster het volgende zei: " Ik ga jou in deze kamer je kleedjes laten passen, dat doen wij wel vaker met bruidjes die niet de courante maat hebben." Misschien ben ik hier overgevoelig aan maar ik hoopte toch om als betalende klant meer gerespecteerd te worden. Daarnaast heb ik ook recht op de dromerige bruidservaring.

Wat ik dus wou zeggen is: ga niet naar de Pierre Yves in Aalst. Ik vind ze arrogant en opdringerig. Mensen die dromen van heel het gebeuren zullen hier niet correct geholpen worden. Daarnaast: betaal aub de € 300 voorschot niet, dit is gewoon een middel om u te binden aan deze winkel.

Ik wou deze boodschap eindigen met een positieve noot: bruidsboetiek Elena in Deinze is ongelooflijk goed. Zeer sympathiek, dringen niets op en voorzien ook voldoende tijd. Hadden ze het kleed hier verkocht, dan zou ik absoluut voor hen gekozen hebben.

Groetjes,
Sofie

Sofie
19-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 2455


kevin
14-6-2014
 Meld misbruik2-3-2014 12:09:12

hey sofie,

wat een verhaal seg,en dan denken dat dat zeer professionele mensen zijn die weten wat ze doen.kan je daar zo nergens een klacht voor indienen dat de persoon in kwestie mss ontslagen kan worden?dit is geen manier van werken e,hoeveel mensen hebben dit mss ook al meegemaakt,

ben blij dat je gelukkig bent met wat je hebt,kop op he :)

geniet van de rest van de voorbereiding en op de grote dag zelf!

vele groeten kevin




Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik2-3-2014 12:50:29

omg, hoe arrogant van hen! Zo'n dingen zeg je gewoon niet! Als ik jou was, had ik zelfs mijn droomjurk daar niet gekocht...
Maar ik ben blij dat je je jurk toch gevonden hebt. Trek je daar maar aan op, vergeet die arrogante mensen en geniet verder van het hele gebeuren!
Ik vind het in elk geval wel goed dat zulke ervaringen gedeeld worden op dit forum.
Veel succes/plezier nog met de verdere voorbereidingen xxx



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik2-3-2014 16:13:51

Die 300€ voorschot cash heb ik ook betaald, wel niet bij Pierre Yves, maar bij Le Chapeau.
Ik denk dat dit meer voorkomt hoor. Ik vind het ook niet echt gemakkelijk of correct, maar verder heb ik over mijn winkel geen enkel detail op te merken, alleen maar positief nieuws. Dan ligt de zaak anders natuurlijk !
Iedereen verdient netjes behandelt te worden !
Zonde dat je dit hebt moeten meemaken !!!



christel
1-11-2014
 Meld misbruik2-3-2014 16:35:38

hallo hallo,

Hier ook een bruid dat bij pierre yves in aalst niet echt tevreden is..

De eerste keer 27september gaan kiezen voor mijn jurk! joeppi ik vond niet echt mijn gedacht en die vrouw van alle ga je u goesting hier niet vinden ik zei als ik het niet vind dan vind ik het niet! ik doe nog een aan alle ik was dan toch tevreden... we vraagde wat de prijs was en welk voorschot we moetsen betalen.. 300euro voorschot oke geen probleem TOT we naar benenden gingen en wouwen betalen kwam die vrouw naar ons alle hoe weet zij nu wat ze moet betalen ik terug gebeld naar mijn ma wand ze was naar de bank op de hoek niet zo ver zijden ze haha zeker een 700m ze was dan terug ja het is wel 700 euro voorschot eumhh oke ja als dat moet zij is dat zo he...
in het naar buiten gaan had ik eigelijk al wat spijt dat ik mijn jurk daar betseld heb maar ja ik vond ze ook nergens anders :(

12 februari eerste pas we hadden een afsraak om 10u maar werd al gauw 10.30..
mijn jurk alle doe u schoenen en u bh en alles maar aan op wel een vrij brutte manier maar kom ik deed het aan was allemaal goed..
tweede voorschot terug in contanten daar werd dan wel niet zoveel over gezegd 500 euro terug...
laaste pas is in sep ik zal blij zijn dat ik nog maar een keer terug moet en dat ik daar nooit meer moet zijn!

mijn schoenmoeder heeft er ook een jurk gekocht ja we dachten op een korting maar vergeet het maar niks! enkel als u partner ook koopt ik dacht vergeet dat maar goed..
nu het ergste is over een paar weken krijgen we een bon van 100 euro korting als je een suite kleed koopt, wij naar daar met de bon maar haalde niks uit neen dat gaat niet meer op weer een brutte manier dat was een man dan.
ze zijn daar allemaal niet echt op hun plek gewoon echt puchen en ja niet veel tijd eigenlijk moet allemaal rap.

dat was mijn ervaring dus ja ik versta je heel goed, ik zou zeggen trek je het niet te hard aan ik denk niet dat we veel kunnen doen:( plus dat het daar allemaal in contanten moet is ook al vree raar.



maartje
5-7-2014
 Meld misbruik2-3-2014 19:01:16

Hier ook een negatieve ervaring! Had een afspraak om 15u, wij waren mooi op tijd. Ik, samen met 2 vriendinnen, waarvan 1 hoogzwanger (8maanden) mochten samen wachten beneden met maar 1 stoel! Daar sta je dan.,. Wachten maar zeker? Uiteindelijk 55 minuten gewacht! Dan mochten we naar boven, er was nog geen verkoopster vrij, mochten we al wat gaan kijken tussen de jurken. Eerst door een paskot, waar iemand in haar ondergoed stond. Bon, daar wat gekeken, maar aan een kapstok zegt dat niets. Uiteindelijk was er een verkoopster bij, die wel vriendelijk was (een oudere mevrouw) die compleet overstressed was van de drukte en het feit dat wij daar al meer dan een uur aan het wachten waren. Ze bracht mij een jurk... E dan moest ik van die witte handschoentjes aan!! Dat bracht mij zo van de wijs, alle andacht werd daarnaar getrokken. (En dan te zeggen dat we eerst vrij mochten kijken en aanraken ZONDERhandschoentjes) Ze deed haar best, maar slaagde er niet in om een kleed voor te stellen dat mij stond. Heb daar dan het kleed gepast dat Sabrina bij Moderna aan mij had voorgesteld en toen zei die, amai, waw! Uiteindelijk heb ik dat kleed gekocht... Bij Moderna! Qua vriendelijkheid, rust en bekwaamheid niks op aan te merken! Heb er alle vertrouwen in dat het daar picobello is. Dus Pierre Yves...veel chichi maar daar komt het niet op aan!



Sofie
19-7-2014
 Meld misbruik2-3-2014 22:38:10

Hoi iedereen, dank je wel voor alle berichtjes.

Ik vind het ongelooflijk om te horen dat jullie ( Christel en Maartje ) ook zo'n houding hebben moeten meemaken.

Dorothy -
ik las dat jij bij Le chapeau bent geweest, hadden ze daar veel jurken van Jenny Packham? Ik zou anders nog eens overwegen om nog eens naar daar langs te gaan.




Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik3-3-2014 6:03:26

Geen flauw idee Sofie.
Ik heb daar een afspraak gemaakt, omdat mijn 2 zussen daar ook hun keuze gevonden haden.
Toen ik telefonisch een afspraak maakte, moest ik een moodboard maken. Ik had totaal geen idee wat ik precies wou van kleed, laat staan van merk merk.
Ik kreeg verschillende jurken om te passen en 't ging van kwaad naar erger. Ik voelde me echt niet op mijn gemak.
Dan hebben ze dat moodboard weg gelegd en volledig opniew gestart met vragen stellen, wat ik belangrijk vond... en toen kwamen ze af met mijn jurk.
In 1ste instantie dacht ik : ooohhh my god...wat hebben die nu bij ??? Ons mama zei nog : komaan, ge weet nooit, passen !
En toen ik het aanhad, was ik op slag verliefd.

Ik heb hier ook al negatieve reacties gelezen over Le Chapeau, maar ik werd daar echt behandeld als een koningin ! 't is wel zo : ze hebben er geen BBC of VISA. Voorschot is cash, de rest mag je overschrijven.

Nu om eerlijk te zijn : ik denk dat er overal wel een "rotte appel" tussen zit. Niet leuk als die rotte appel je net gaat helpen, maar ik heb liever een super kleed dat ik van een rotte appel heb aangekocht, dan een kleed dat me minder bevalt.
Uiteraard mag die rotte appel niet overijven hé...

Succes nog met je voorbereidingen !



christel
1-11-2014
 Meld misbruik3-3-2014 7:36:18

Sofie, als ik van jouw was zou ik gewoon naar iemand anders vragen je hebt toch recht op een mening en leg het mss dan gewoon uit er lopen er wel andere rond maar je moet geluk hebben :( ik heb ook al altijd de zelfde gehad zo een blonde wat voller.

Wanneer zou je terug moeten?



stephanie
26-4-2014
 Meld misbruik3-3-2014 11:33:57

Ik ben ook gaan kijken bij pierre yves en mij zagen ze daar ook niet meer terug.
Ze luisterden niet naar mij, de prijzen klopten bij mij gewoon niet.
Nee geen goede ervaring.
Ik ben dan naar een minder gekende winkel gegaan, maar ik werd er wel super bediend



Sabine
12-4-2014
 Meld misbruik3-3-2014 16:06:16

Jenny Packham wordt verkocht bij JPC collection in Antwerpen



Tiny
12-7-2014
 Meld misbruik3-3-2014 21:36:41

Amai zo erg jong! Ik ben zelf als verkoopster afgestudeerd en sta aan de kassa in een horeca zaak , maar als wij dit op zo'n manier zouden doen wij krijgen vandrekt melding via email met klachten en kunnen onze job verliezen , zou dit zelf ook zo doen via mail naar een hoofdzetel van de zaak .. maar nu een bruidswinkel dat is iets anders. en idd iedereen moet het wauw gevoel hebben en alles kunnen aandoen waar je van droomt maar op zo'n manier , zelf ben ik ook niet op mijn mondje gevallen en zou ze zeker een reactie terug gekregen hebben tenslotte klant is koning!!!
Bruidscouture Elena in deinze is idd een super bediening , heb ook aantal bruidswinkels gedaan en bij Elena geëindigd en daar mijn droomjurk gevonden! :))
zelf heb ik een voorschot van 500 euro moeten betalen , dus denk van voorschot dat je daar niet echt onderuit kunt . maar volgens mij zolang je kleed nog niet in de maak is en je komt buiten of 2dagen erna dat je uw voorschot ergens wel nog kan terug krijgen als je u echt niet op uw gemak voelt ...

groetjes x



Kathelijne
11-10-2014
 Meld misbruik3-3-2014 21:57:22

Dorothy, ik heb mijn voorschot bij Le Chapeau gewoon met bancontact betaald hoor :).



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik4-3-2014 6:05:25

In Antwerpen ??
Want toen ik in februari mijn kleed ging ophalen, was er nog steeds geen BCC...

Soit, maakt niet uit, ik ben super gelukkig, cash of niet, alleen ben ik ferm zenuwachtig te worden !! niet normaal !!



Stef
5-4-2014
 Meld misbruik5-3-2014 16:26:38

Sofie,

als je kan zou je anders eens naar de Pierre Yves winkel in Brussel kunnen gaan. Als je dat nog ziet zitten tenminste na jouw nare ervaring in Aalst.

Ik ben er geweest in November en ik zat echt op het laatste nippertje om m'n kleed nog op tijd te bestellen. De mevrouw heeft al haar tijd genomen, ze nemen er maar één klant per keer wat trouwens een heel aangenaam gevoel geeft. Ik heb zeker 15 kleedjes gepast en er werd echt naar mij geluisterd in wat ik graag of niet graag zag. Die mevrouw heeft ook een gigantische kennis van zaken want ze heeft me in niets onflatterend gestopt (wat ik in andere winkels wel veel heb meegemaakt). Ze letten echt op je figuur en voorkeur en proberen zo een kleed te vinden voor jou.

Uiteindelijk was ik mijn hart al verloren aan een Pronovias kleed dat ik elders had gepast en zij niet in hun winkel hadden. Mevrouw heeft toen alles uit de kast gehaald om het meest gelijkaardige kleed te vinden en dat aan te passen zodat ik me het kleed van mijn dromen weer kon voorstellen. Ze heeft echt haar best gedaan om me te helpen. En om die reden heb ik mijn kleed bij hen besteld en mag ik volgende week gaan passen. De retouches zouden ze op 3 weken in orde brengen.

Ik heb ook een cash voorschot moeten betalen van 500€ maar daar stelde ik me geen vragen bij. Ik kan je absoluut aanraden dat als je kleed bij Pierre Yves hangt, je in de winkel in Brussel moet langsgaan. Voor mij zijn ze ver buiten mijn verwachtingen getreden. En ik had dat niet meteen verwacht. Een heel aangename pasbeurt en heel vriendelijke, persoonlijke service. Een absolute aanrader!!! In Brussel dan hé!




Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik9-3-2014 18:54:56

Mijn trouwkleed kwam ook van Pierre-Yves uit Aalst en ben daar wel heel goed ontvangen en geholpen. Ik moest wel geen typisch trouwkleed hebben, omdat ik niet in het wit wou trouwen en had een paar mooie jurken gezien op hun site en heb die modellen en kleuren dan ook kunnen passen. Ze hebben niets opgedrongen...
Ook van de 1ste pas kan ik niets zeggen, ze wou dat het perfect was...




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info