Nu Online
Momenteel zijn er 115 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opstelling kerkelijk huwelijk

  21-2-2014 22:11:57
Hallo,,

Vandaag zijn we op bezoek geweest bij de priester die ons huwelijk gaat inzegenen.
Nu hebben we dus ook samen de viering overlopen, en ijverig dat ik was geweest, had ik al een misboekje opgesteld met teksten die wij beide mooi en gepast vonden.

Toen we uiteindelijk op het punt kwamen hoe de viering zou verlopen, kregen we een boek van hem. Daar stonden de teksten in waar we uit konden kiezen wist hij ons te vertellen.
Nu zei ik hem dat ik zelf al wel mooie teksten gevonden had waar wij ons beide als koppel heel goed in konden vinden.
Eerst had hij niet heel veel interesse om mijn teksten te lezen had ik de indruk, maar hij heeft dit uiteindelijk wel gedaan en vrij verassend heeft hij mijn teksten dan toch goedgekeurd, buiten hier en daar een kleine aanpassing.

Na de teksten kwamen we dan op het punt van de muziek.
Net als bij de teksten had ik ook al enorm veel opzoekwerk verricht om mooie muziek uit te kiezen, waar we ons beide goed bij voelden.
Dat was dan uiteindelijk een ander paar mouwen.
Toen ik vroeg of we muziek via de cd-speler mochten afspelen, zoals bij de intrede, tijdens het ondertekenen van het huwelijksregister, communie, uittrede,... kregen we nogal het vrij korte antwoord dat we maar 1-2 nummers mochten afspelen via de cd-speler.
Hij wou enkel orgelnummers en live muziek (van het kerkkoor is dat dan veronderstel ik).
Nu heeft hij de 2 momenten doorgegeven waarop we ons eigen liedjes mogen kiezen... Nu was ik toch wel ontgoocheld, want de intrede en de uittrede moet volgens hem ook op orgelmuziek gebeuren.
Oké, dit heeft ook wel zijn charmes misschien, maar ik had echt al heel mijn misviering in gedachte met de liedjes die we hadden gekozen.

Zo had ik ook de vraag om het "Onze Vader" in muziek versie van de groep GeBaK, maar ook dit werd niet goedgekeurd...

Nu ben ik wel heel blij dat mijn teksten al wel goedgekeurd werden, maar ik vind het zo jammer dat we onze muziekkeuze nu niet mogen gebruiken...
Vooral de intrede, waarbij we eigenlijk al hadden gekozen dat mijn papa mij zou begeleiden, vind ik zo jammer...Ik had echt een emotionele binnenkomst in gedachte waarbij ik zou binnenkomen op het nummer "ik hoor bij jou" van Marco Borsato... Maar dat zal dus toch niet doorgaan....

Nu wou ik eens weten of jullie ook zo weinig inspraak krijgen qua muziekkeuze of dat het gewoon er aan ligt welke priester dat je hebt?

Jessica
14-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1386


tatijanna
20-9-2014
 Meld misbruik21-2-2014 22:46:30

Ik denk dat dit geween aan de priester die je hebt zal long want wij mogen alles dat wij hebben bijgevoegd gebruiken zowel onze teksten als onze liedjes hij geeft ons zelfs nog een extra idee gegeven om de beamer van de kerk te gebruiken met foto's en zo van ons
Groetjes



Jessica
14-6-2014
 Meld misbruik21-2-2014 23:14:47

Oh zo leuk dat hij jullie zo'n tof idee nog geeft!
Dat gaat inderdaad heel mooi zijn met foto's, echt persoonlijk dus! :)
Ik had gehoopt dat wij ook zo'n priester hadden, maar wij moeten ons blijkbaar houden aan de richtlijnen die hij geeft...
Groetjes



Severien
18-7-2014
 Meld misbruik22-2-2014 0:33:19

Ik had ook gehoord van iemand die van de pastoor een zanger / zangeres moest zoeken voor de liedjes en geen CD mocht gebruiken. Ze mocht dan wel de liedjes kiezen die ze wou horen. Misschien is dat voor jullie ook mogelijk?



Melissa
18-7-2015
 Meld misbruik27-2-2014 11:22:12

Hey Jessica

Hier idem, de deken promoot ook graag zijn eigen orgelist... Gaan toch nog eens een afspraak maken om te zien wat al dan niet mogelijk is, het blijft toch onze viering vind ik. Van waar zijn jullie?

Groetjes Melissa




Jessica
14-6-2014
 Meld misbruik3-3-2014 15:01:05

Hallo Melissa,

Ja inderdaad, mijn vriend en ik hebben het er echt moeilijk mee.
Dus hebben wij ook besloten om binnenkort nog eens een afspraak te maken bij onze priester.
Maar volgende week hebben we eerst nog een afspraak met onze ceremoniemeester en zou graag zijn mening er ook al eens over horen voor we terug naar de priester gaan.
Ik hoop echt dat we er toch nog een regeling over kunnen treffen over de muziek, want het is zoals je zegt het blijft inderdaad onze viering.
Ik heb al bij verschillende koppels navraag gedaan en bij de meeste maakte de priester van de muziek geen probleem.
Wij trouwen in Balen.

Groetjes Jessica



Melissa
18-7-2015
 Meld misbruik3-3-2014 16:14:52

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, heb ook eerst eens raad gevraagd aan onze ceremoniemeester, maar die kon ook enkel maar uitbrengen dat hij weet dat het 'gene gemakkelijke mens' is.

Het is idd heel afhankelijk van de priester wat betreft de muziek. Bij de meeste koppels die ik ken, is dit ook nooit een probleem geweest. Hier in Lokeren dus blijkbaar wel...

Hopelijk haalt het gesprek nog iets uit, ik duim alvast!

Groetjes Melissa



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info