Nu Online
Momenteel zijn er 145 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Het bruidsparadijs te Merksem - 'PARADIJS' ?? NOT!!

  17-2-2014 13:33:37
Ik ben enorm teleurgesteld in het bruidsparadijs, dit is zelfs eerlijk gezegd een 'understatement' en zal hen bij deze ook bij niemand adviseren!!
In mijn vriendenkring huwen nu toevallig 2 mensen, die ik naar een ander heb door verwezen, nl. naar bruidshuis Jagré omdat ik daar op het einde nog mijn aller laatste accessoires ben gaan kopen. Qua service, klantvriendelijkheid en management een immens groot verschil.

Het bruidsparadijs krijgt van mij max 1 ster omdat ik tenslotte na alles, wel een mooi kleed gevonden heb en dit mede dankzij de eerste verkoopster die ik helemaal in het begin van dit proces had. Qua service, klantvriendelijkheid en vooral management nog nooit zoiets mee gemaakt. Wetende dat ik zelf jaren ervaring heb in de 'consumentenwereld'. Dit is tenslotte ook een ervaring dat je normaliter maar 1x in je leven mag ervaren en dan hoop je wel dat ze op z'n minst hier samen een mooi avontuur van maken en jou goed soigneren en assisteren. Het enige waar zij naar kijken, is naar hun verkoopcijfers en niet naar wat de klant écht wilt.

Van beginaan had ik een verkoopster die mee was met mijn verhaal en duidelijk wist naar wat ik op zoek was! Zij is echter diegene die voor jou de kleedjes uitzoekt en deze jou laat passen. Ik mocht zelf niet tussen alle kleedjes op zoek gaan naar mijn droomjurk.
Uiteindelijk mede dankzij haar hulp toch mijn 'droomjurk' gevonden, maar had toch enkele twijfels daar ik vond dat er bepaalde zaken ontbraken. Een styliste werd ons aangewezen die ons liet weten dat we voor een bepaalde prijs wel aanpassingen konden laten doen. Na duidelijk omschreven te hebben wat ik graag gezien had, lieten ze mij weten dat dit tegen de eerstvolgende pasbeurt in orde zou komen en dat ik dan nog kon kiezen of ik het zo wou houden, het toch terug origineel wou of eventueel nog iets extra wou.

Eindelijk mijn volgende pasbeurt waar ik enorm naar uit keek, vooral om mijn 'droomjurk' nu volledig te kunnen zien zoals ik mij ingebeeld had.
Eerst krijgen we daar een ander persoon die ons verder helpt, ipv de verkoopster van de eerste keer of zelfs de styliste die op het laatst erbij gekomen was. Ik word in een paskamer geduwd waar nog een bruid haar kleed stond te passen. Blijkt dan dat meer dan de helft niet was uitgevoerd en hetgeen wel gedaan was, niet volgens hetgeen ik gevraagd had of duidelijk besproken had. Plots staan er 3 mensen om me heen die om beurten hun zeg doen en zo goed als zo kwaad mogelijk proberen naar een oplossing te zoeken om mij verder te helpen. Mijn getuige wordt ook ingeschakeld om ter hulp te schieten en wordt uiteindelijk door een buitenstaande verkoopster op een grove manier aangesproken en op haar plaats gezet. Ik was die dag ook nog van plan om extra accessoires aan te schaffen waaronder een tiara en eventueel handschoenen. Die handschoen had ik echter mijn twijfels over, maar verkoopster liet mij weten dat deze niet meer besteld konden worden dus dat ik wel effectief een keuze moest maken. Mijn getuige zei ja, mijn verloofde (die er telkens bij was) zei nee. Ik bleef twijfelen en had ze dan toch maar genomen omdat ik niet het risico wou lopen ze te mislopen. Die dag heb ik zeer onaangenaam ervaren, was enorm hectisch, ik was bovenop enorm teleurgesteld en ik wou niets liever dan onmiddellijk weg lopen. Dus ik probeerde dit alles ook snel af te ronden om daar weg te zijn.

Zowel tijdens de eerste als tweede pas zijn er foto's getrokken geweest. Dat zelfde weekend, na mijn tweede pas dat vrijdag plaats vond, heb ik deze foto's naast elkaar gelegd en beseft dat ze ondanks het feit dat ze niet gedaan hadden wat ik gevraagd had, het kleed toch in originele staat wou daar zij tenslotte ook niet voldeden in hetgeen ik oorspronkelijk gevraagd had, plus dat ik de handschoenen graag had willen omruilen. Ik stel hen hiervan na dat weekend, dus twee dagen na de pasbeurt, telefonisch van op de hoogte, waar ze mij lieten weten dat het op zich geen probleem zou zijn maar dat ik die meerprijs van die aanpassingen volledig diende te betalen, het materiaal kwijt zou zijn en enplus nog extra kost zou moeten betalen om alles terug in originele staat te krijgen.
Daar dit alles toch om serieuze bedragen gaat en enplus door een fout van het bruidsparadijs ging, kon ik hier geen genoegen mee nemen.
Verder had ik dus ook gevraagd of het enigszins mogelijk was deze handschoenen om te ruilen, maar ook daar hadden zij geen zin in want hun 'pollesie' is dat zij niets meer omruilen wat aangekocht is geweest en/of mee naar huis is geweest. Ik liet merken dat ik hier niet mee akkoord ging, waardoor de verantwoordelijke zei dat hij dit eens met de directie ging bespreken en mij hiervan op de hoogte zou houden. Een dag later ontvang ik een voice-mail bericht waarin gezegd wordt dat de handschoenen duidelijk niet geruild kunnen worden en 'verder wens ik u nog veel succes' waren zijn woorden als afsluit! Over de herstellingen en de prijs van mijn jurk wordt echter niets vermeld.

Ik neem diezelfde dag contact op met de directie. Deze man was eerst maar half op de hoogte van 'mijn dossier' zoals zij het daar omschrijven. Hij blijft herhalen dat het tegen hun pollesie in is en dat hij mijn dossier eerst met de vloer verantwoordelijke wilt overlopen en bespreken om na te gaan wat er eigenlijk allemaal is fout gelopen. Hij zou me dan later terug contacteren, maar liet mij, ondanks al mijn klachten, onmiddellijk weten dat hij het razend druk had en dat het dus kon zijn dat hij niet meteen zou antwoorden. Als ik als zaakvoerder zulke klachten te horen krijg, probeer ik dit zo spoedig mogelijk te herstellen en deze klant tevreden te stellen, zeker wetende dat een week later mijn laatste pasbeurt zou zijn waar ik het kleed ook ineens mee naar huis neem. Maar goed, ik geef hem het voordeel van de twijfel en ik wacht af.

Echter een week later, 2 dagen voor het afhalen van mijn kleed heb ik nog steeds niets vernomen, dus ik neem terug contact op met het bruidsparadijs waar ik onmiddellijk met de verantwoordelijke wordt door geschakeld ipv de directie waarnaar ik vroeg.
Deze man wist mij te zeggen dat hij op de hoogte was van mijn gesprek met de directie maar dat zij nog niet de tijd hadden gehad om het er over te hebben en nog niet tot een oplossing waren gekomen. Hij liet echter wel weten dat het kleed ondertussen naar originele staat gebracht was, ondanks ik hier duidelijk vermeld had eerst op de hoogte gebracht te worden van de beslissingen daar ik zelf een naaister ken die het toegevoegde materiaal er af kan halen zodanig ik dan nog iets van de prijs zou kunnen recupereren daar zij mij toch de volle pot wilden aanrekenen ondanks dit een fout van hen was. De verantwoordelijke liet mij weten dat hij diezelfde dag nog met de directie zou samen zitten en hem mij zou laten terug bellen.

Diezelfde avond omstreeks 22u krijg ik telefoon van de directie/zaakvoerder. 22u??? Is dit eigenlijk nog een uur? Maar allé.. Eigenlijk komt het erop neer dat hij geen toegevingen wilt doen, de handschoenen niet wilt omruilen maar de extra kost om het materiaal eraf te halen om mijn kleed terug origineel te maken wel wilt laten vallen.
Ik blijf bij mijn mening dat er door hun toedoen aantal fouten zijn gebeurd en dat ik het geld dat ik reeds betaald had (voorschotten) inderdaad niet terug wou maar eventueel wel toegeving voor de prijs van de aanpassing wil en dat ik graag die handschoenen had willen ruilen. Tenslotte vind ik dit ook niet meer dan normaal daar het materiaal volledig verwijdert wordt, dat je dit niet hoeft te betalen. Je betaalt tenslotte zowel werkuren als materiaal, dus laat de prijs voor het materiaal dat je terug recupureert vallen. Ik vroeg hem hier toch nog eens over na te denken alsook of hij 2 dagen later aanwezig kon zijn bij mijn laatste pasbeurt zodanig hij kon zien dat die handschoenen duidelijk niet uit de verpakking zijn geweest. Hij liet mij toen weten dat hij andere zaken om handen had en hoogstwaarschijnlijk niet aanwezig zou zijn, maar dat zijn verantwoordelijke er wel zal zijn en dat hij in zijn plaats financiële beslissingen zou mogen nemen. Ik geloofde mijn oren niet!!! Waarom dan deze discussie voeren met de directie als de verantwoordelijke wel financiële beslissingen mag nemen?? En als er nogmaals zulke klachten zijn, niet aanwezig zijn bij de laatste pasbeurt en ervoor zorgen dat uw klanten toch nog tevreden naar huis kunnen gaan?? Daar is mijn verstand compleet te klein voor.

Soit, 2 dagen later ging ik met een behoorlijk ongenoegd gevoel naar mijn laatste pasbeurt. Ik wou gewoon zo snel mogelijk mijn kleed passen en daar terug buiten zijn! Mij zouden ze daar nooit meer terug zien dat is zeker!!
Mijn verloofde en ik worden terug geholpen door onze eerste verkoopster, die ons ook teleurstellend liet weten dat ze het jammer vond dat zij ons niet verder had kunnen opvolgen. Blijkt enplus dat er weer bepaalde zaken niet gebeurd zijn zoals voorheen tijdens tweede pasbeurt afgesproken waren. Dit werd dan omwille van laatste pas onmiddellijk rechtgezet en ondertussen werd de directie van ons aanwezigheid verwittigd. De verantwoordelijke die eigenlijk van begin tot einde er telkens was geweest, plus die ik aan de lijn had gehad, was niet aanwezig. De zaakvoerder komt nadat wij hem lieten roepen nogmaals naar ons verhaal luisteren, bekeek de handschoenen en zag dat ze inderdaad niet uit verpakking waren geweest, vroeg ons in wat wij deze graag hadden willen ruilen en is plots zonder iets te zeggen, verdwenen. Even later zien wij hem onze paskamer voorbij wandelen zonder dat hij ons iets laat weten over zijn beslissing. Wij denkende dat hij wel zal terug komen. Even later komt ons verkoopster terug met het aangepast kleed en vraagt of wij klaar zijn om naar kassa te vertrekken. Wij: "euhm, ja maar wij weten nu nog steeds niet wat de zaakvoerder beslist heeft want hij is zonder iets te zeggen verdwenen." Wat bleek.. Hij zat gewoon terug achter zijn bureau!! :-o Mijn verloofde gaat nogmaals informeren, maar de zaakvoerder liet duidelijk weten dat hij niets qua fouten wou toegeven, de handschoenen niet wilt ruilen en niet tegemoet wilt komen in de meerprijs voor de aanpassingen van het kleed. Ik krijg het gebruikte materiaal echter wel in een zakje mee ter compensatie van het volledig betaalde bedrag en moest niet betalen om alles eraf te laten halen!

Vol ongenoegen vertellen wij ons verhaal aan de kassa en laat ik duidelijk weten dat ik eigenlijk ook nog extra accessoires nodig had, maar deze nu wel op een ander zou kopen. De verkoopsters begrepen onze ontevredenheid volkomen, maar lieten ook weten dat zij niet tegen de beslissing in kunnen gaan van de zaakvoerder, hem eerlijk gezegd niet begrijpen, ons graag wilden helpen en zich alvast in zijn plaats excuseren. De zaakvoerder had dit gesprek duidelijk vanop zijn bureau gehoord en komt ons bij het buitengaan nog even nagelopen en duwt, ter compensatie, een transparant zakje in mijn hand waarin een string steekt met de tekst: ‘just married!’ SERIEUS???? Als je mijn ‘dossier’ goed gelezen had, had je al wel geweten dat ik mijn lingerie reeds aangeschaft had. Plus zo’n gadget dat je op een beurs gratis uitdeelt, even ter compensatie van dit alles in mijn handen duwen om dit alles goed te maken???
Ja, ontzettend bedankt voor deze geste en deze leuke ervaring die jullie mij mee gegeven hebben. Een behoorlijk avontuur is het zeker geworden, daarvoor krijgen jullie 5/5 maar qua service, klantvriendelijkheid en vooral management 1/5.
Als zij hun fout hadden toegegeven, deze handschoenen alsnog hadden omgeruild en wij eventueel een meerprijs voor deze omruiling hadden moeten betalen, hadden zij tenminste nog een iets wat tevreden klant naar huis kunnen laten gaan! Maar nee, zij opteren voor deze manier en duwen mij dan liever even een gratis gadget in mijn handen.

Paar dagen later trekken wij naar het bruidshuis Jagré om onze laatste accessoires aan te schaffen, waar ik van de ene verbazing in de andere viel. Oa dat wij ondanks dat wij geen afspraak hadden, vriendelijk geholpen werden en de mogelijkheid kregen om alles eerst op ons eigen rustig te bekijken. Elk trouwkleed kon ik daar zelf bewonderen en aanraken als ik wou! Een toekomstige bruid liep daar rond en kon aan elk kleed dat haar interesseerde een aanmerking hangen zodat de verkoopster duidelijk kon zien welke kleedjes ze graag had willen passen en deze naar haar paskamer kon brengen. Soit, het was een enorm verschil en ik raad de mensen aan om, ondanks dat in de naam 'paradijs' voorkomt, toch op een ander te gaan want het is een utopie dat het een 'paradijs' is of dat je op deze wijze gesoigneerd wordt!

Mijn excuses voor deze ganse brief, maar ik kon geen details achterwege laten om zo duidelijk mogelijk mijn ervaring en mijn gevoel te omschrijven. Ik laat het verder in ieder geval niet meer aan mijn hart komen, ik heb ondanks alles toch een mooi kleed gevonden, dat nu ondertussen thuis hangt en verder ga ik aftellen naar onze trouw dat binnen 3 weken plaats vindt. Ik had beter vooraf nog beter geïnformeerd en het weinige advies dat ik had mee gekregen toch opgevolgd. Veel positiefs hoor je over het bruidsparadijs jammer genoeg niet!!! Soit, laat het voor jullie een advies zijn zodanig jullie zulke ervaringen niet hoeven te ervaren.






Tanya
8-3-2014
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 2896


Kim
4-10-2014
 Meld misbruik17-2-2014 14:32:41

Oh my god!!! Wat een verhaal... Met de opendeurdag vorig jaar ben ik er ook geweest en vond het toen al een vreemde sfeer. Ik zou zeggen trek het je niet meer aan, je bent er vanaf nu xxx



Silke
29-3-2014
 Meld misbruik17-2-2014 15:07:17

Het is al duidelijk gebleken dat je ofwel pro Bruidsparadijs bent, ofwel contra Bruidsparadijs ... Ik ben zeer tevreden over de service, en kan echt niets verkeerd zeggen over het Bruidsparadijs.
Jammer dat het voor jou zo gelopen is en ik hoop van harte dat je toch zal stralen in je jurk!



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik17-2-2014 15:14:02

ja goe were zeg!!
wat een verhaal jong,het is zoals je zegt,zo een ervaring maak je slechts 1 keer mee
en dan krijg je zo een ervaring,leuk is anders hoor.
en dan die troostgadjet,pff wat een lef zeg!
maar nu heb je je kleed eindelijk zoals het moet zijn,trek je er niets meer van aan en geniet nog van de verdere voorbereidingen
tis nie lang meer,een weekje vroeger dan ik ;)
xx



Tanya
8-3-2014
 Meld misbruik17-2-2014 15:45:31

Hey ladies, Dank je wel voor jullie reacties.
Silke, ben ontzettend blij voor jou dat het voor jou daar wel goed verlopen is. En inderdaad zoals je zegt, zal je ofwel pro's of contra's hebben, maar moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd immens veel contra's opvang en voorheen dit ook al vernomen had. But anyway, het is nu eenmaal gebeurd en helaas kunnen we de klok niet terug draaien.
Alles is rond, nu gewoon aftellen tot 'the day' en dan genieten
En Sandrine, nee het is inderdaad niet lang meer! Het zal er sneller zijn dan we denken.. Ook voor jou alvast een mooie dag gewenst, ik duim mee op voornamelijk 'droog' en mooi weer



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik17-2-2014 16:20:21

Allé zeg, ge meent het niet !!!!
Wat is me dat daar zeg, ik kan mijn ogen niet geloven, oe kan je in godsnaam zooooo onbeschoft doen !
Over de service ken ik niets van het bruidsparadijs, maar een aantal jaren terug heb ik meegereden in een auto van hen, en ik schaamde me dood in dat koppel hun plaats.
Een oude bullebak van een auto..
Dus tja, als hun service even goed is als hun auto's, dan geloof ik dat direct.

Ik zou zeggen : probeer dit zo snel mogelijk te vergeten en concentreer je nu maar op de positieve ervaringen omtrent je voorbereidingen !!

En alvast een dikke proficiat !



jessy
1-8-2015
 Meld misbruik17-2-2014 16:38:01

Wij zijn enkele weken geleden ook naar de opendeur van het Bruidsparadijs geweest...en vond dit ook allesbehalve...zoals hierboven gezegd "er hangt een vreemde sfeer"!



Elsie

 Meld misbruik17-2-2014 20:17:07

Wie weet komt er een reactie hier van het bruidsparadijs zelf. Aangezien ze hier ook adverteren.



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik17-2-2014 21:31:21

Heel erg herkenbaar.

ik ben zo'n 20 maanden geleden getrouwd en ben daar toen mijn bedankjes en trouwuitnodigingen gaan bestellen.
Was ook niet te spreken over de service etc. daar (lees er maar mijn tweede post op na).

Nog heel veel plezier met de laatste voorbereidingen.



Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik17-2-2014 23:14:39

Ow zekers..... wa een verhaal seg. Blij dat je toch uiteindelijk alles gevonde hebt.
groetjes
tanja



ruth
15-9-2012
 Meld misbruik18-2-2014 9:39:27

Een bekende bruid :)

In onze tijd hier op het forum heb ik meer van dit soort posts gelezen over Bruidsparadijs. Opletten geblazen, het is altijd belangrijk je door de juiste mensen te laten omringen!
Groetjes,
tot de 8ste,
Ruth



Bianca
28-6-2014
 Meld misbruik18-2-2014 13:14:54

Oei... Tanya.
Ik maakte mij ook al zorgen over mijn trouwkleed dat ik bestelde bij het bruidsparadijs (zie mijn post van vrijdag), waar ik overigens nog steeds niets van heb vernomen.. Maar nu maak ik mij helemaal zorgen!



Tanya
8-3-2014
 Meld misbruik18-2-2014 15:38:32

Hey Ruth, leuk jou hier tegen te komen.. haha.. Alle ja, had leuker geweest met positiever nieuws, maar bon ;-) En inderdaad tot den 8ste, we tellen nu wel serieus af zene!

Btw, ik hoop juist dat ze dit alles lezen ja! Ik heb althans deze link op hun Facebook pagina gezet! Voorlopig via daar nog geen reacties gekregen. https://www.facebook.com/hetbruidsparadijs?fref=ts

En Dorothy, wat dat van die auto's betreft ook daar heb ik al serieuze verhalen gehoord. Alle geluk hebben we dat daar niet gehuurd ;-) Wij hadden echter geen vervoer nodig daar alles binnen de 250 meter van elkaar ligt :-D Anders inderdaad ook nog in affronten gevallen!





Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik18-2-2014 22:33:31

Ik ben blij voor jou Tanya dat deze nare ervaring reeds achter de rug is voor jou! Maar je zou ze nooit hebben mogen meemaken in de eerste plaats..

Er zullen idd pro's en contra's zijn. Zelf heb ik geen ervaring met hen. Beter nog, het is zelf nooit in mij opgekomen om hen een bezoekje te brengen toen ik de zoektocht gestart ben voor mijn trouwjurk. En dat om de 'simpele' reden dat iedereen die ik persoonlijk ken, die ervaring met hen hadden, allemaal contra zijn!!! En als er hier op het forum een bericht komt over het bruidsparadijs is het ook meer contra dan pro..

Misschien moeten ze hun beleid toch maar eens gaan aanpassen



Marita

 Meld misbruik18-2-2014 23:19:33

Tanya,

Vooreerst onze excuses.

Wij kiezen er inderdaad voor om de zeer fragiele bruidsjurken niet vrij tentoon te hangen in de winkel waar de klanten er zomaar tussen kunnen en alle jurken kunnen betasten. Deze zeer fragiele jurken dienen om verkocht te worden en om die reden werken wij niet volgens het principe dat je vrij tussen de jurken kan rondlopen en alle jurken kan betasten. Onze verkoopster haalt inderdaad de jurken uit die door de klant beschreven worden als haar droomjurk. Wanneer er aanpassingen aan dienen te gebeuren, wordt dit inderdaad als een extra aangerekend. Ik ken geen enkele werknemer die gratis komt werken. Wanneer er afgesproken wordt met de stylist dat bepaalde aanpassingen terug kunnen verwijderd worden wanneer je het als klant alsnog niet graag ziet, betekent nog niet dat je de gedane aanpassing niet dient te betalen. De aanpassingen werden op dat moment wel degelijk uitgevoerd. Dat je dan niet hoeft te betalen om het terug in de oorspronkelijke staat te brengen, is reeds een geste van de stylist op dat moment.
Dat je niet altijd dezelfde persoon krijgt die je de eerste keer geholpen heeft, kan gebeuren. De eerste persoon is meestal een verkoopster, de tweede persoon (bij de pasbeurt) is een naaister. We hebben dubbele paskamers, dus is het normaal dat je met 2 bruiden naast elkaar staat. Een 1e pasbeurt dient om de jurk te passen en te kijken waar er moet bijgewerkt worden. Die pasbeurt dient om de jurk perfect af te spelden op het lichaam van de bruid. Pas daarna zullen de nodige aanpassingen gebeuren tegen de 2e pasbeurt. Bepaalde aanpassingen zouden eventueel voor een 1e pasbeurt al kunnen gebeuren (zoals het bijplaatsen van de extra pailletjes), doch bij andere aanpassingen is dit meestal niet het geval aangezien de jurk dient gepast te worden met de juiste lingerie en schoenen en dit nog een verschil zou kunnen geven. Dat je die dag als hectisch ervaren hebt, is misschien mede door het feit dat het de avond voor onze opendeurdagen was en alles klaar moest zijn tegen 18u. Aangezien jij dit als onprettig hebt ervaren, hebben we besloten om de week vóór de opendeurdagen géén pasbeurten met de naaisters meer aan te nemen. Zo kunnen alle medewerkers zich ten volle inzetten voor de voorbereidingen van de opendeurdagen zonder klanten er tussen te moeten nemen, waardoor klanten dit als onaangenaam kunnen ervaren.
Dat we de artikelen niet terugnemen die reeds mee naar huis geweest zijn, vinden wij toch maar een normale zaak. Zoals hiervoor reeds aangehaald, werken wij met zeer fragiele artikelen. Ik denk niet dat een andere bruid het als aangenaam zou ervaren als ze weet dat haar handschoenen of jurk of schoenen of lingerie of .... reeds bij een andere bruid thuis aangepast of meegenomen zijn geworden. Dit is inderdaad onze policy waar wij geen uitzondering voor kunnen maken.
Dat de directie niet volledig op de hoogte is van uw "dossier" is toch niet onlogisch? Onze manager heeft de taak de klanten en hun aankopen en dossiers te kennen, niet de directie. Uiteraard kan je bij de directie terecht in geval van problemen, maar uiteraard niet wanneer hij niet op kantoor of in het land is. Dhr Geerardyn heeft je 's avonds (laat) nog gebeld omdat je dat gevraagd hebt om contact op te nemen. Het is inderdaad een ontzettend drukke periode met vergaderingen, beurzen, opendeurdagen en bezoeken aan binnen- en buitenlandse fabrikanten en leveranciers.
Dat je jurk terug in de oorspronkelijke staat gebracht is, was na uw wens tijdens de 1e pasbeurt. Je hoefde dit uiteindelijk toch niet te betalen, het was zo afgesproken, dus wat was dan het probleem. De pailletjes die er op en af gehaald zijn, werden je meegegeven, dus het materiaal kon je recupereren.
Dhr Geerardyn had op de dag van je 2e pasbeurt een hele planning en was normaal niet op kantoor. Hij heeft speciaal voor jou heel zijn planning gewijzigd en veranderd waardoor hij aanwezig was wanneer jij terug kwam voor je pasbeurt. Zoals je gevraagd hebt. De manager neemt inderdaad eventuele financiële beslissingen, maar is evenzeer niet zinnens bepaalde artikelen terug te nemen. Reden kan je bovenaan de mail lezen. De manager was op het moment van jouw 2e pasbeurt niet aanwezig waardoor dhr Geerardyn zijn plaats ingenomen had. Dit was eveneens zo met u afgesproken. Dat dit uiteindelijk niets doet aan het feit dat we niet van ons idee afstappen over terugname, valt uiteraard bij u niet in goede aarde. Dat hij niet bij u aanwezig was gedurende de gehele pasbeurt doet uiteindelijk toch niets aan het feit dat we niet veranderen van idee.

Moeten wij ons dan laten chanteren met "slechte reclame maken" en de handschoenen alsnog terugnemen? Spijtig, maar zo werken we niet. Heel spijtig dat wij als de slechteriken afgeschilderd worden.

Dat hij alsnog een geste doet op het einde, is geheel te goeder trouw. Het is inderdaad een string met "Just Married" op ... een string die verkocht wordt aan +/- 45 euro. Wééral niet goed. Dat je op een bepaald moment niets goeds meer kan doen voor mensen, is zeer spijtig. We proberen met heel ons team een goede service te verlenen voor elke klant. Elke klant is voor ons uniek en bij elke klant zullen we mee streven naar de ultieme beleving van deze hele speciale dag.

In ieder geval wensen we jullie nog een hele fijne trouwdag toe!

de directie van Het Bruidsparadijs



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik19-2-2014 11:45:59

Wel bruidsparadijs...
Als jullie service dat echt zooooo goed is, bewijs het dan maar !!
Er zit hier nog een bruidje op wijtrouwen.com, die schrik heeft dat het allemaal gaat fout lopen, omdat ze maar geen reactie krijgt.

Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen :-)



Tanya
8-3-2014
 Meld misbruik19-2-2014 11:53:43

Beste Marita,

Bedankt voor uw reactie. Allereerst wil ik wel even meedelen dat het hier niet gaat over "afschilderen" of "slechte reclame" maar gewoon over feiten die zich hebben voor gedaan. Het gaat tenslotte over SERVICE & KLANTENTEVREDENHEID!
Als bepaalde zaken zoals beloofd en afgesproken niet worden uitgevoerd en jullie daar ipv naar een oplossing willen zoeken en uw klanten tevreden willen stellen, liever de klanten zelf beschuldigen en zeggen dat zij slecht gecommuniceerd hebben, is dat jullie keuze van beleid. Niettegenstaande dat ik mijn verhaal, gelijk zovele, dan wil delen en andere toekomstige bruiden wil waarschuwen zodanig zij zo'n onprettige ervaring niet hoeven mee te maken.

Bij mijn aller eerste pasbeurt heb ik ineens alles gekozen, waaronder ook lingerie en schoenen. Mijn verkoopster die ik toen had, die enplus ook een naaister bleek te zijn, had samen met de styliste afgesproken dat er bepaalde aanpassingen aan mijn kleed zouden gebeuren alvorens de tweede pasbeurt. Zo zouden oa de mouwen van de jurk gehaald worden, de rug zou aangepast worden en zoals gevraagd zouden er "straskes" als hartje in de kantenbloemetjes geplaatst worden. Ze zouden er toen maar een aantal plaatsen zodanig ik, indien dit niet naar mijn keuze was, dit kosteloos kon laten verwijderen of anders tegen de laatste pasbeurt er meer op kon laten plaatsen. het volledig op maat afspelden en verkorten zou inderdaad pas tijdens de tweede pasbeurt uitgevoerd worden.

Tijdens deze tweede pasbeurt bleek dan enkel de mouwen verwijdert te zijn, aan de rug was nog niets uitgevoerd. Ipv 'straskes' als hartje in de bloemetjes, krijg ik 'pailletjes' als bloemblaadjes op mijn kleed genaaid! Duidelijk niet hetgeen ik gevraagd had! Uiteindelijk willen ze dan alsnog pailletjes plaatsen in het hartje van het bloemetje waardoor ik van op afstand grijze vlekken op mijn kleed heb ipv een fijn blinkend hartje zoals ik voorheen gevraagd had. Mijn stola die ik vanaf het begin in de kleur van mijn kleed gevraagd had, die tijdens de eerste pasbeurt niet meer in jullie bezit was, maar nog wel een laatste stuk in jullie tweede winkel: het bruidshuis, zou tegen de tweede pasbeurt ook ter plaatse zijn daar ik geen tijd had om een nieuwe stola te laten bestellen. Bleek deze er ook niet te zijn, ik had tijdens de tweede pasbeurt nog steeds de zandkleurige stola van tijdens de eerste pasbeurt. Deze fout werd weliswaar onmiddellijk recht gezet met de nodige commentaar dat het hier om miscommunicatie ging! Met een onprettig, teleurstellend en helemaal geen voldaan gevoel, ga ik die vrijdagavond naar huis!

Dat bewuste weekend van jullie opendeurdag, bekijk ik mijn foto's van de eerste en tweede pasbeurt. Daar jullie niet voldoen aan de vraag die ik duidelijk van in het begin gesteld had, beslis ik inderdaad om die 'pailletjes' te laten verwijderen en stel ik jullie hiervan de eerstvolgende maandag telefonisch van op de hoogte in de hoop dat er nog niets verandert is aan het kleed.

De verantwoordelijke, alsook de directie liet mij toen weten dat 'ik' zogezegd diegene was die verkeerd had gecommuniceerd, dat ik blijkbaar als bruid duidelijk niet weet wat ik wil en dat zij deze pailletjes inderdaad zouden laten verwijderen, maar dat ik de volledige meerprijs die hiervoor betaald was niet, of zelfs niet gedeeltelijk kon recuperen. En daarbovenop nog een extra prijs zou moeten betalen om deze te laten verwijderen! Daar ging ik inderdaad niet mee akkoord omdat dit duidelijk om een fout van het bruidsparadijs ging en enplus omdat men dit van in het begin gecommuniceerd had dat dit geen enkel probleem zou zijn. Ik heb toen inderdaad gevraagd dit alles samen te bespreken en mij op de hoogte te houden, daar ik niet van zin ben om deze extra kosten te betalen en dan liever de 'pailletjes' door een naaister die ik zelf ken te laten verwijderen zodanig ik inderdaad geen extra verlies doe.

Een week later moet ik uiteindelijk zelf terug contact opnemen omdat ik nog steeds niets vernomen had. De verantwoordelijke liet mij weten dat de pailletjes wel degelijk verwijdert waren, ondanks ik duidelijk gevraagd had mij hiervan eerst op de hoogte te houden. Verder liet hij mij ook weten dat hij een week later nog steeds niet samen had gezeten met de directie om naar een oplossing te zoeken. Daar de directie toen niet aanwezig was, had ik inderdaad gevraagd of hij mij terug zou kunnen contacteren omdat ik twee dagen later mijn laatste pas had, graag voordien iets meer wou weten en omdat ik niet akkoord ging met de manier waarop dit alles verliep. Diezelfde avond om 22u belt hij mij inderdaad op, vind ik persoonlijk geen uur om terug te bellen daar ik 's morgens al gebeld had. Indien hij mij diezelfde dag niet terug kon contacteren, wat uiteraard mogelijk was en waar ik mij ook niet over ga uitspreken, had hij nog twee dagen om mij, tijdens normale uren, te bereiken. Maar soit, gaat hier gewoon over manier van beleid! Ik heb hem toen inderdaad gevraagd om SAMEN met de verantwoordelijke aanwezig te zijn op mijn laatste pasbeurt om alles samen nog eens te overlopen en tot een oplossing te kunnen komen. Hij liet mij toen eerst weten dat hijzelf niet aanwezig zou zijn omdat hij wel andere zaken te doen had, maar dat de verantwoordelijke ook zulke financiële beslissingen kon en mocht nemen. Ook tijdens ons telefonisch onderhoud, had ik gevraagd om deze handschoenen, die ik inderdaad vrijdagavond mee naar huis had genomen, maar die nog steeds in verpakking had gezeten, te bekijken om deze eventueel toch nog te kunnen omruilen. Voorheen had hij mij gezegd, als deze niet naar huis waren mee genomen dat het geen enkel probleem had geweest om deze om te ruilen! Vandaar mijn vraag om deze te bekijken omdat die handschoenen wel degelijk niet uit de verpakking waren geweest.

Tijdens mijn laatste pasbeurt blijkt dan inderdaad de verantwoordelijke niet aanwezig te zijn terwijl ik dit nochtans duidelijk gevraagd had daar hij tenminste wel volledig op de hoogte was van mijn dossier! Tenslotte, na zulke klachten en zoveel malen met directie contact gehad te hebben, veronderstel ik wel dat de zaakvoerder ondertussen na deze periode op de hoogte zou zijn van mijn volledig 'dossier'. Enplus blijkt tijdens deze aller laatste pasbeurt weer zaken niet in orde te zijn of niet gebeurd te zijn zoals tijdens de tweede pasbeurt afgesproken waren. De verkoopster, dezelfde van in het begin, die dus ook naaister is, heeft deze zaken dan onmiddellijk recht gezet en genaaid. De zaakvoerder was toen nadat wij hem hadden geroepen, terug naar ons verhaal komen luisteren en bevestigde dat de handschoenen inderdaad nog compleet intact waren en duidelijk niet uit verpakking waren geweest. Wij hadden hem gevraagd of hij deze alsnog wou omruilen en dat wij zeker begrijpen, dat zowel schoenen, lingerie en zelfs kleed niet geruild kunnen worden. Alsook indien wij voor het omruilen een meerprijs zouden moeten betalen, wij daar zeker genoegen mee zouden nemen. Hij vroeg ons toen in wat wij deze eventueel graag geruild hadden en is dan plots verdwenen. Blijkt dan inderdaad dat hij terug achter zijn bureau zat en mijn verloofde, nadat hij zelf tot aan zijn bureau was gegaan, had dan moeten vernemen dat hij inderdaad niet tegen zijn policy in zou gaan en deze handschoenen dus toch niet wou omruilen.

Tenslotte, draait het hier niet volledig om die handschoenen of die meerprijs van het kleed, werkuren of materiaal. Verre van! Het gaat gewoon over de manier waarop wij als klanten gedurende het hele proces gesoigneerd, behandeld en geholpen zijn geweest. Plus daarbovenop de manier waarmee jullie met klachten omgaan en proberen uw klanten toch nog tevreden naar huis te sturen. Bij het buitengaan nog even een string in iemand zijn handen duwen als ware een troostprijs, terwijl wij daar tenslotte niet mee geholpen zijn, laat staan iets mee zijn daar ik mijn lingerie alreeds aangekocht had. Vind ik persoonlijk voor zulke bedragen dat daar betaald zijn geweest, ongehoord. Gewoonweg sowieso ongehoord of je nu veel of weinig betaald hebt!

Maar nogmaals, dit is jullie keuze van beleid en tenslotte jullie volste recht. Desalniettemin, betreur ik deze ervaring ondanks ik wel een mooi kleed gevonden heb. Wat ik eerlijk gezegd ook op een ander had kunnen vinden met wel de nodige en correcte service. Ik had misschien beter voorheen op verschillende locaties gaan horen en informeren zodanig ik duidelijk wist welke werkwijze mij het meest zou aanspreken; alsook beter 'resaerch' gedaan, dan had mij deze onprettige ervaring misschien bespaard gebleven. Maar helaas kan je de tijd niet terug draaien, ik kan deze feiten enkel meedelen aan andere toekomstige bruiden in de hoop dat zij deze ervaring niet hoeven mee te maken.






Marieken
8-8-2014
 Meld misbruik20-2-2014 1:17:09

Enige tijd geleden ook een afspraak gehad bij het bruidsparadijs (toevallig op de site gekomen zonder eerst het forum hier te lezen).
Bij het binnenkomen werd me gevraagd wat mijn idee van een jurk was. Dit gezegd zijnde kreeg ik een boek toegestopt om een aantal jurken uit te kiezen. Ik vond geen enkele jurk mooi aangezien ik graag bustierjurken met kant zag en geen enkele jurk uit het boek aan deze voorwaarden voldeed.
Toch naar een paskamer gegaan. Mijn eerste jurk was absoluut mn ding niet. (zelf het bruidje dat naast mij stond te passen kwam niet bij van het lachen met wat voor een jurken ik daar allemaal stond)...
Hoe meer ik zei welke stijl ik mooi vond en wat voor jurk ik wou, hoe minder jurken de dame in kwestie mij gaf in deze stijl. (het bruidje naast mij daarentegen had telkens prachtige jurken aan maar wanneer ik dan vroeg om deze ook te mogen passen, werd dit genegeerd) Ik was dus enorm teleurgesteld.
De dame op zich was wel heel vriendelijk en lief, daar heb ik absoluut geen commentaar op.. maar ik had er gewoon zo'n raar gevoel.. Ik had ook het gevoel dat niet alle jurken nieuw waren en er jurken uit veel oudere collecties kwamen.
Ik ben dan ook blij om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n gevoel over deze winkel. Als je het mij vraagt, is het een zaak die te groot is geworden en soms een beetje teveel is voor het personeel/directie. Ik lees hier ook zeer positieve commentaar (en heb ook positieve dingen gezien bij het bruidje dat naast me stond) dus ze kunnen het wel!
Anyway, ik heb daarna wel meteen (in een andere winkel) mijn perfecte jurk gevonden, dus ben super gelukkig en weer een ervaring rijker!



Veronique
16-8-2014
 Meld misbruik4-5-2014 11:07:14

Pfffff.... Eigenlijk is het toch wel wat hé! Ik heb ook echt zo'n gevoel... als ze weten dat de mensen gaan trouwen en er zijn veel emoties bij gemoeid,denken sommige firma's dat ze zich alles kunnen permiteren.
Vanaf je ergens een voorschot geeft of de deal is rond, word je heel anders behandeld... Met veel minder enthousiasme en dan is de klantvriendelijkheid ver te zoeken.
Wij hebben dit ondertussen ook al een aantal keer mogen ervaren.
Mijn vriend heeft zijn kostuum ook gaan bestellen bij het bruidsparadijs. Hij vond het daar een topverkoper die hem heel goed geholpen heeft, maar ja...de voorschotten zijn betaald, we zullen zien hoe het verder loopt.
Ik heb mijn jurk in een andere zaak gekocht, ook prima geholpen door de verkoopster daar, maar bij mijn eerste pas ook een afknapper hoor... Ook hier waren de afgesproken wijzigingen nog niet doorgevoerd en kreeg je naaisters die totaal geen idee hadden van wat er eerst was afgesproken. De verkoopsters aan de kassa deden uit de hoogte... Was ook allesbehalve!!! Ik ben benieuwd naar mijn volgende pasbeurt.... hopelijk ook de laatste, maar het zal ook al met een kleiner hartje zijn dan de eerste keer

Hopelijk loopt de dag zelf alles wel naar wens zodat al deze negatieve ervaringen snel vergeten kunnen worden.



Conny

 Meld misbruik8-6-2014 12:27:53

pff bruidsparadijs...
fragiele kleding, ik ben daar ook gaan passen met een beperkt budget maar zo oude jurken en 1 jurk die wel meeviel maar daar hing een bloem half paraplu op en zelfs eentje die er al was afgevallen.... fragiele kleding... te belachelijk.... Als je geen groot budget hebt voor een kleed, bekijken ze je niet en steken ze je in belachelijke dingen....
Daarentegen BRUIDSHUIS JAGRE deurne is TOP en als zij je niet met accessoires kunnen helpen, geven ze je bruikbare tips mee!!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info