Nu Online
Momenteel zijn er 187 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Lengte Trouwjurk

9-2-2014 16:16:31

Zoals ik al in vorige berichten zei heb ik een bruidsjurk gekozen van het merk Ladybird model 34111 en zijn mijn bruidsschoenen van elsa coloured shoes model florrie uit de Rainbow club collectie. Oorspronkelijk was het de bedoeling om mijn bruidsjurk te laten afdoen tot op tea lengte (midden kuit-boven enkel) aangezien dit perfect kon en het onderaan enkel tule is én omdat ik in de jurken die oorspronkelijk al tea lengte waren niet mijn goesting vond. Maar nu begin ik te twijfelen of ik ze toch niet lang zou houden maar dan zit ik met het probleem dat ik wel sandalen heb gekozen omdat ik eerst van plan was om de jurk te laten afdoen en ik heb mij altijd laten vertellen dat sandalen onder een lange jurk niet kunnen. Tenslotte heb ik betaald voor een lange jurk en zouden er nog om een kleine 100 à 200 euro bijkomen aan retouchen moest ik ze laten afdoen. Mijn eerste gedacht was nooit een lange jurk maar nu het dichter komt en ik begin april de eerste pas moet gaan doen word ik zenuwachtiger met de minuut en heb ik schrik dat ik mij het ga beklagen want tenslotte is je huwelijksdag de enigste dag dat je een lange jurk met sleep kunt dragen en een kortere kan natuurlijk altijd nog. Graag jullie reacties en meningen hierover zodat ik goed voorbereid naar de bruidswinkel kan gaan. Enne, alvast bedankt ...........

Elke
7-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1222

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik9-2-2014 16:59:02

Lange met ev klein sleepje....vind ik persoonlijk toch iets specialer!

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik9-2-2014 17:01:16

Goh dit is een moeilijke...
Ik zou kunnen zeggen, volg je hart.. Maar ik denk dat dat niet weet wat het wil op dit moment ;-)

Je hebt wel gelijk dat je zegt dat je trouwdag je enige dag is om een lange jurk te dragen met sleep.
Ik heb je jurk even opgezocht en als ik mijn mening mag geven, zou ik het lang laten.

Nu heb ik wel nooit gehoord dat je geen sandalen zou mogen dragen onder een lang kleed... dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar zou er echt iemand zijn die je die dag met de vinger gaat wijzen omdat je sandalen aan hebt?? Ik denk dat de meeste mensen dit niet zullen weten hoor!

nella
28-5-2014
 Meld misbruik9-2-2014 17:15:42

Ik zou toch ook voor de lange jurk kiezen. Persoonlijk vind ik dat mooier. Als je voor de lange versie gaat kan je gerust de sandalen erop dragen, maar ga je voor de iets kortere versie zou ik toch een hakje kiezen. Maar dat is maar gewoon mijn mening :) Je kan nog steeds doen waar je jezelf comfortabel bij voelt!

Succes, Groetjes

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik9-2-2014 17:42:32

Mijn bruidsschoenen zijn sandalen uit de bruidswinkel met een hak van 6 cm, niet echt plat dus:-)

Pascale
4-10-2014
 Meld misbruik9-2-2014 18:15:41

Hé Elke, prachtige jurk! Is een van mijn favorieten alsik gapassen. Er is volgens mij helemaal niets mis met sandalen onder ern lange jurk. Dus daar moet je niet mee in zitten.
Of je de jurk lang of halflang zou dragen, is moeilijker. Het is beide mooi. Ik vind dat je eigen stijl en persoonlijkheid hier de doorslag geven. Zelfs al draag je ze halflang, het blijft overduidelijk een trouwjurk.
Veel succes!

Sarah
26-4-2014
 Meld misbruik9-2-2014 18:20:59

Ik heb je jurk ook even opgezocht en zou persoonlijk toch ook wel voor lang gaan. Prachtige jurk! Zou jammer zijn als je die zou inkorten. En wees gerust, niemand die commentaar zal geven op je schoenen, het is vooral de jurk die telt!

Marie
14-8-2014
 Meld misbruik9-2-2014 19:48:31

LANG!! :-)

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik9-2-2014 20:15:31

Tot nu toe aan iedereen bedankt voor de reacties en jullie kiezen overduidelijk voor lang wat mij toch al wat meer over de streep kan trekken:-)Iedereen is er van overtuigd dat ik de jurk ga laten inkorten omdat er mij ook niemand ziet in een lange jurk zeker omdat ik altijd jeans draag en in het dagelijkse leven nog nooit een jurk heb gekocht.Maar het zullen de zenuwen zijn want ineens vind ik mezelf ook te oud voor een lange jurk:-) Wat de schoenen betreft; die waren mijn eerste keuze en ik was op slag verliefd, wie ze gaan opzoeken heeft ziet dat het niet echt standaard sandalen zijn:-) en ik hoop inderdaad dat ze voor hun prijs van 179 euro positieve commentaren krijgen!! En ik ben inderdaad content over de jurk op zichzelf of ze nu kort of lang is zeker omdat het de eerste jurk was waar ik het waauuh gevoel had!!

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik9-2-2014 21:16:25

Ik zou ook sowieso voor lang gaan!
En dan maken de schoenen toch niet echt veel uit, sandalen of niet... Zo hard vallen die dan toch niet op ;-)

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik9-2-2014 21:18:30

Trouwens.... Je hebt echt een prachtige jurk gekozen! :-)

sandra
13-9-2013
 Meld misbruik10-2-2014 10:46:17

ik zou voor korter gaan...
maar dat is ieder zijn eigen goesting natuurlijk...

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik10-2-2014 10:50:36

Eindelijk toch nog iemand die voor kort gaat:-)

Femke
27-6-2014
 Meld misbruik10-2-2014 13:33:37

Was je er in de winkel zelf van overtuigd om hem af te doen? En pas achteraf (als je de jurk niet bij je hebt) begin je te twijfelen? Dan is de kans groot dat je hem gewoon weer op theelengte wil de volgende keer dat je die past. Misschien zijn je twijfels al opgelost als je je kleed gewoon eens terug gaat gaan passen (voor je officiële eerste pas)?

Ik denk dat het wel uit iedereens reacties blijkt dat het zowel op theelengte als lang prachtig zal zijn :). Laat dat al een geruststelling zijn!

Ik vind het zelf het belangrijkste dat je jezelf blijft. Je mag niet het idee hebben dat je je zit te verkleden als iemand anders op zo'n dag. Dus laat je niet doen door de prijs (al versta ik dat uiteraard wel), reacties van anderen of conventies (zoals sandalen onder een lang kleed). Het is inderdaad misschien de enige keer dat je een lang kleed aan kan doen, maar als je het idee hebt dat dat niet JIJ is, dan is dat het echt niet waard hoor.

Maar ja, het blijft een moeilijke keuze natuurlijk!
Als geruststelling alvast: die schoenen gaan ook perfect onder een lang kleed en het zal mooi zijn, ongeacht wat je kiest :).

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik10-2-2014 15:40:32

Ik ben oorspronkelijk voor een trouwjurk gaan zien op thee lengte maar aangezien ik nogal groot ben met mijn 1m78 kwamen de jurken toch net iets te kort naar mijn goesting en voelde ik mij nogal bloot:-) Toen zag ik in de winkel "mijn jurk" hangen en mijn reactie was"perfect, onderaan tule zodat ik ze kan afdoen. "Aangezien ik de jurk supermooi vond was de keuze snel gemaakt maar ik had inderdaad niet het gevoel dat ik het was in die lange jurk. Niemand eigentlijk:-)wie de schoenen gaan googelen heeft ziet dat ik mij voor niks hoef te schamen en dat ze nogal "modern" zijn of ze nu bloot zijn of niet. Ik heb vooral schrik dat als ik het ga kort doen ik mijn benen ga te dik vinden of te wit ga zijn want soms bruin ik van de zonnebank en soms niet. Het probleem draait hem om "esthetische redenen". Ik dacht dat als je trouwt op latere leeftijd je zelfzekerder zou zijn maar niets is blijkbaar minder waar......

Cindy
19-9-2014
 Meld misbruik10-2-2014 22:55:12

ik zou voor lang gaan ik heb zelf ook een kleed van de ladybird collectie.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik11-2-2014 8:30:32

welk model heb jij dan als ik vragen mag?

Cindy
19-9-2014
 Meld misbruik11-2-2014 19:34:25

ik heb de 34094 maar de witte band en bloem is in het paars en zonder het kraagje.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik11-2-2014 20:57:55

Héél mooie jurk, ik vond ze ook het mooist zonder kraagje maar helaas geen potentieel om af te doen:-) Was ook 1 van mijn favorieten van de lange jurken

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info