Nu Online
Momenteel zijn er 116 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Doopbewijzen

  10-12-2013 11:06:28
Hey iedereen,
vnvd de eerste keer naar de pastoor... op een site zag ik staan dat je de plaats en datum van je doop moet weten... plaats is geen probleem maar de datum weet ik niet meer. is dit een ramp?
Grtjs

silvie
30-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1201


stephanie
26-4-2014
 Meld misbruik10-12-2013 11:10:17

Ik wist dit ook niet meer, en de priester zei dat hij genoeg had met de plaats en met het adres van mijn ouders toen ik gedoopt ben



silvie
30-8-2014
 Meld misbruik10-12-2013 11:15:49

ow dus als ik weet waar men ouders woonde toen ik gedoopt ben, dan weet hij genoeg?



Ann
14-9-2013
 Meld misbruik10-12-2013 11:22:23

dat staat normaal ook in het trouwboekje van je ouders!
Groetjes



Marie
25-1-2014
 Meld misbruik10-12-2013 11:52:05

Inderdaad in het trouwboekje van je ouders kijken. Daar staat in waar en wanneer je getrouwd bent en dan kan je daar je doopselbewijs opvragen. Als je in dezelfde parochie trouwt als waar je gedoopt bent, kan de priester het zelf opvragen.



silvie
30-8-2014
 Meld misbruik10-12-2013 13:36:15

Het stond erbij men ouders ni in maar heb het ondertussen gevonden :-D



Evi
5-4-2014
 Meld misbruik10-12-2013 19:57:25

Hey Silvie,

Als de priester je plaats weet van je doopsel en ongeveer het jaartal, dan stuurt de priester (of zijn helpers) een brief naar die priester en die moet dan in het doopselregister gaan zoeken en daar staat een datum bij.

Je moet hiervoor zelf niets doen :-)





silvie
30-8-2014
 Meld misbruik11-12-2013 20:32:08

Hey iedereen,
ondertussen zijn we bij de pastoor geweest en het is inorde ondanks dat ik nederland ben geboren :) alleen men geboorteakte moet ik zelf aanvragen in NL. dus op nog geen maand hebben we de datum, gemeentehuis, kerk en zaal vast gelegd. yeah! vrijdag voor de eerste keer naar een trouwjurk gaan kijken... spannend
Grtjs


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info