Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodiging - ouders vermelden

  9-12-2013 13:33:08
Hallo allemaal!

Ik heb eens een vraagje ivm de uitnodigingen!
Bij ons is het zo dat onze ouders (langs beide kanten) de trouw betalen. "Kleine dingen" zoals het bruidsboeket, lingerie, ringen, betalen we zelf.

Nu willen we graag onze ouders vermelden op de uitnodiging, maar niet op een stijve/al te formele manier... dus niet zoals "naam + achternaam ouders nodigen u uit op de trouw van hun kinderen......"

Weet er iemand een leuke vernieuwende manier om dit te doen? :)

Alvast bedankt voor alle tips!

x Julie

Mrs
28-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 2807


veronique
28-6-2014
 Meld misbruik9-12-2013 14:17:04

Hey!

Wij trouwen op dezelfde dag :)
Onze ouders zullen ook vermeld staan op uitnodiging, maar ben ook nog aan het zoeken naar iets leuks...
Nog veel te regelen?

Grtjs,

Veronique



Carolien
28-9-2013
 Meld misbruik9-12-2013 18:29:57

wij hebben ze vermeld met voor en achternaam, zonder mevrouw of meneer, en daarna: melden u met vreugde het huwelijk van ...+...

ik weet niet of dat zo vernieuwend is maar op die manier voelden we er ons wel goed bij:)



Carolien
28-9-2013
 Meld misbruik9-12-2013 18:30:16




Greet
24-5-2014
 Meld misbruik9-12-2013 19:01:12

Is het de gewoonte om de ouders te vermelden? Ook wanneer je alles zelf betaald?



Wendy
23-8-2014
 Meld misbruik9-12-2013 19:12:49

Als je alles zelf betaald ben je er volgens mij vrij in. wij zetten waarschijnlijk gewoon 'onze trotse ouders: voor- en achternaam'



Ann
26-5-2014
 Meld misbruik9-12-2013 20:10:05

Aan Greet: Wij betalen alles volledig zelf en kiezen ervoor om onze ouders niet te vermelden op onze uitnodigingen.



sandra
18-7-2014
 Meld misbruik9-12-2013 20:20:02

Mijn ouders leggen een deeltje bij, mijn schoonouders niet, waardoor dus de grootste kosten voor ons zijn. Ons ouders komen niet op de uitnodiging....



Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik9-12-2013 20:45:25

Wij betalen ook alles zelf en hebben er ook voor gekozen om onze ouders niet te vermelden.
Als zij betalen, blijkt het wel te zijn dat ze vermeld worden op de uitnodiging en zij zij degenen die uitnodigen...



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik9-12-2013 20:52:12

Bij ons werd een deel betaald door de ouders, ze stonden op onze uitnodiging als volgt:


"Wij nodigen u graag uit samen met onze trotse ouders: 'naam'&'naam' en 'naam'&'naam' (ook zonder 'mevrouw' of 'mijnheer')"



Karolien
5-4-2014
 Meld misbruik9-12-2013 20:59:56

Wij zetten: 'Samen met onze ouders nodigen we u uit op onze receptie/avondfeest'
Onderaan komen de namen van onze ouders nog.



Mrs to be
28-6-2014
 Meld misbruik10-12-2013 8:53:35

Bedankt allemaal voor de reacties!

@Veronique: leuk op dezelfde dag!! Nu al hopen op een mooi weertje ;)
Wij zitten goed om schema wat de regelingen betreft (denk ik toch)... we hebben de zaal, fotograaf, ceremoniemeester, make-up en visagiste, kerk vastgelegd, stadhuis vastgelegd, huwelijksreis geboekt, mijn kleed :), schoenen, DJ, bruidstaart winkel ligt vast, vervoer :) Nu stilletjesaan met uitnodigingen beginnen dus :)



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik10-12-2013 9:36:51

Volgens de etiquette is het zo dat grootouders en ouders aankondigen. Tenzij je ouder bent dan 30jaar en/of kinderen hebt.
Wij zijn ouder dan 30jaar en hebben kinderen, dus onze ouders gaan niet aankondigen.
Vermits ze het grootste deel betalen, gaan we ze wel vermelden op de FP.
Wij gaan hetvolgende zetten :
Onze ouders delen mee in onze vreugde, met de namen.
Op de kaartjes voor het avondfeest en de receptie, zetten we wel duidelijk dat onze ouders mee uitnodigen.
Het zou wel grof zijn om hen niet te vermelden als ze quasi alles betalen hé.

Ga je voor informele uitnodigingen, dan doe je wat je wilt.
Dan speelt leeftijd enz. geen rol, dan is het ook veel minder "stijf".
Meer mijn goesting, maar om familiediscussies te voorkomen, geef ik toe :-)

Groetjes,




Mrs to be
28-6-2014
 Meld misbruik10-12-2013 9:56:56

Hey Dorothy!
Mijn toekomstige zal dan 31 zijn, dus dat 'aankondigen' valt dan zeker al weg he? Maar ja, we gaan sowieso onze ouders vermelden :)
Wat is FP? Groetjes



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik11-12-2013 6:08:31

Fair pars.
En yep, dat valt weg. Het mag natuurlijk, maar het is niet "verplicht".
Als je heel formeel wilt doen, dan moet je een uitnodiging nemen met op de linkerzijde de naam van de grootouders, daaronder de namen van de ouders van de bruid. Op de rechterzijde staan de grootouders en ouders van de bruidegom.
Daaronder in het midden komt dan een tekst dat zij aankondigen.

Mijn schoonmoeder is een heeeeel formele, zeg maar. En zij ging me de les even spellen hoe het moest. Ik was heel goed voorbereid, had alles opgezocht en toen ik zei dan het zo niet was omdat we beide ouder zijn dan 30jaar en er al kindjes zijn, knikte ze jaaaaa.
Nu denkt ze dat we met iets heel flashie gaan afkomen ;-)



abra

 Meld misbruik3-1-2014 13:09:39

Ik vind het niet meer dan normaal dat als de ouders het betalen, ze ook op de uitnodiging mogen staan met de vermelding dat ze de mensen uitnodingen voor het huwelijk van hun kinderen. Maar ja, misschien ben ik hierin te nostalgisch.



veronique
28-6-2014
 Meld misbruik11-2-2014 19:26:25

Bij ons is het

Dhr en mevr. Huppeldepup en dhr en mevr. Huppeldepiep
Zij zeer verheugd U het huwelijk aan te kondigen van hun kinderen
Veronique en Kevin


En dan op kleine aparte kaartjes voor receptie, avondfeest of dessertbuffet

Samen met onze ouders nodigen wij u uit op..... Ter gelegenheid van ons huwelijk.
..... Blablabla


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info