Nu Online
Momenteel zijn er 33 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma (droom)trouwjurk... :/

  21-10-2013 19:33:32
Hallo lieve mede bruidjes en gommetjes!!

Ik zit met een groot probleem, 1 october voor het eerst jurk gaan passen en ja ze hadden precies dat model wat ik zocht!! licht zwiergig met ruschjes echt een droom maar het deed niks bij m'n mama en zus en toen kwam de verkoopster met die andere jurk; heeeel andere style satijn, en sisi-achtig een jahoor iedereen in de tranen. nu zijn het alllebij hele mooie jurken echt daarop is niks tezegen.
oke wij een 2 afspraak gemaakt want de verkoopster zag duidelijk dat ik niet gelukkig was;
2 weken later eerst in een andere winkel geweest (wat een afknapper zeg!!! duur duur en nog duurder en dat voor jurken uit 2010 en 2011!!!!!) wij weer terug in winkel nummer 1. Dit keer schoonmama ook mee, eerst weer "mijn" keuze aan gehad maar niemand was ervan overtuigt, schoonmama zei zelfs nog dat mijn hubby dit niet leuk zal vinden. Oke terug paskamer in Sisi jurk aan, en ja hoor weer de tranen bij iedereen. Nu is die jurk heel mooi en staat me ook wel goed, dus jurk gekocht.
Nu mijn dilemma, die andere jurk blijft maar in mijn hoofd rond spoken, maar weet niet wat doen!!!! Geld voor 2 jurken heb ik niet en als ik aan hubby vraag wat voor style hij leuk vind is het elke keer wat anders!

sorry voor dit lange bericht maar moest even m'n hart luchten.....

Mylene
7-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1546


stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik21-10-2013 19:58:25

Ik heb eerlijk gezegd nog totaaaaaaaallll geen ervaring met trouwkleedjes passen, tis nog lang niet aan mij maar ik denk dat jurk nr 1 in je hoofd blijft spoken omdat dat echt het kleed was dat je al altijd van gedroomd hebt.
als iedereen tranen in de ogen krijgt moet het zijn dat je ECHT WEL prachtig in die (2de) jurk staat !!!
Je vindt het ook zelf een mooi kleedje en het staat je goed dat vindt ik uiteindelijk wel heel belangrijk want het is jou dag en jij moet stralen !!
Wat je hubby betreft : ik heb nog nooit gehoord dat een bruidegom zijn bruid lelijk vond dus daar zou ik mij helemaal geen zorgen over maken, wat jij ook zult aanhebben hij zal je beeldig vinden.
Ik denk dat je een beeld had van wat je graag ziet en wat je graag wou en jammer genoeg gaf dat soort kleed niet het gewenste "effect"
Probeer dat beeld los te laten en geniet van hoe mooi iedereen jou vindt in je gekozen kleedje, mss niet je eerste gedacht maar wel 1000x beter ??
want nu zijn het 3mensen met traantjes maar op jullie dag heeft bijna iedereen traantjes omdat jij er zo beeldig zal uitzien !

Ik ben niet goed met woorden maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

lieve groetjes van mij x



Mylene
7-6-2014
 Meld misbruik21-10-2013 20:38:31

Begrijp je heel goed, en het is net wat je zegt, ik moet dat beeld echt los laten. Maar ben nu al sinds 3 jaar bezig met de trouw ( datum moeten uitstellen vanwegen ziekte hubby....) dus sinds 3 jaar zat/zit die jurk in mijn hoofd! Ik denk dat het net zo iets is als een relatie die stuk gelopen is, moet je ook eerst aanwennen
Het zal allemaak wel goed komen, want had mijn schoenen al gekocht en ze zijn precies de zelfde kleur als jurk met het zelfde sort strass-steentjes erop. !!
In iedergeval was het de moeite waard om helemaan naar duitsland tegaan want super service erg vriendelijk en veel begrip voor nerveuse bruidjes to be.
Ok alleen al omdat ze hun eigen kollektie hebben.

Groetjes en fijne voor bruidstijd
xx



wendy
27-6-2014
 Meld misbruik22-10-2013 7:31:40

Toen ik ging passen wist ik al volledig wat ik wou maar blijkbaar was ik wat ik wou niet waar ik mee stond...dus soms moet je iets loslaten om in iets anders prachtig te schitteren, toen ik mijn ventje vroeg wat hij mooi vond zei hij "simpel niet te veel blabla" is dit nu toch het geen wat ik heb gekozen, simpel strak met vanonder tulle, bruidje het komt wel goed en als je echt twijfelt zou ik nog eens wat jurken gaan passen in dezelfde winkel :)



Lieve

 Meld misbruik22-10-2013 12:21:52

Als je dan kijkt naar series zoals 'Say yes to the dress', zeggen ze altijd : it's all about the bride.

Natuurlijk is de mening van je naaste omgeving belangrijk, maar het is vooral waar jij je goed en mooi in voelt.

En als jij je ergens goed in voelt, dan straal je dat uit ook op je ventje.

Misschien toch maar eens de bruidswinkel bellen om de bestelling eventueel tegen te houden, want je hebt wel besteld en een voorschot gegeven.

En dan misschien in andere winkels passen en wie weet vind je er eentje die iedereen mooi vindt en waar jij je goed in voelt en als het dan net een merk is die je bruidswinkel verkoopt kan je het daar bestellen.

Natuurlijk is het dan wel dilemma als je elders een ander merk van jurk vindt die iedereen mooi vindt en die je bruidswinkel niet verkoopt, want in hoeverre zijn ze bereid je voorschot terug te geven?



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik23-10-2013 15:55:48

Hééééééééél herkenbaar... ik ben nu drie maand getrouwd met mijn hubbie en soms betrap ik me er nog op "had ik niet beter mijn eerste gedacht gevolgd?".
Ik heb laaaaaaaaang tussen twee jurken getwijfeld, zelfs toen 'jurk 2' al besteld was... in die mate dat ik mij afvroeg of ik niet beter belde om ze terug te sturen als dat nog mogelijk was. Ik heb het niet gedaan maar heb er lang slecht van gelopen. Hubbie merkte dat en uiteindelijk heb ik hem de foto's laten zien op de website van Marylise en hij haalde er 'jurk 2' meteen uit! Ik toonde hem ook de Linea Rafaelli waar ik aan twijfelde en hij bevestigde; 'jurk 2' is "THE dress".
Ik heb niet anders dan complimenten gekregen over mijn jurk, hoewel ze 'simpeler' (en goedkoper ook - meevaller :d) is dan mijn "eerste keuze". Dit is uiteindelijk ook die waar mijn mama en schoonzus traantjes van kregen... (ik ben blijkbaar gevoelloos want ik heb bij geen enkele jurk gejankt - bij al de rest dan weer wel :d)
.Laat het los... is het beste advies dat ik kan geven, het piekeren helpt je geen meter vooruit, je hebt een prachtige jurk, je zal sowieso stralen, maak je geen zorgen meer...



maartje
5-7-2014
 Meld misbruik24-10-2013 7:19:23

Same here! Ik ging to-taal niet met het soort jurken dat ik in mijn hoofd had... Ik heb er ook wel moeten aan wennen, want de jurk die mij prachtig staat, is net het soort waarvan ik op voorhand zei dat ik het niet ging nemen! Ga nog eens naar wat winkels, probeer nog wat jurken, en misschien kan je dan beter zelf inschatten wat mooi bij je past en wat niet. Veel succes!



Mylene
7-6-2014
 Meld misbruik24-10-2013 22:54:50

Goh, wat ben ik blij dat ik niet alleen ben met dit probleem.
Dacht al dat er een stekje los zit bij mij, maar dat zal dan wel meevallen, alhoewel :p


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info