Nu Online
Momenteel zijn er 69 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik kom waarschijnlijk van een andere planeet... :-(

  28-9-2013 17:26:59
Ik ben waarschijnlijk zooooo abnormaal...
Ik kijk dus enorm op tegen dat trouwkleed...
Ik ben niet mooi met wit, maar vind dat een trouwkleed wit moet zijn.
Ik zeg al bijna een jaar dat ik ga starten met vermageren, want om goed te zijn zou er 15 kilo af moeten. Niet alleen omdat ik dat wil, gewoon om gezonder te zijn.
Ik heb er gewoon de zin en de moed niet voor.
Dus ook daar is nog niets van in huis gekomen.
Ik heb het zo druk met werken en studeren, dat ik ook niet weet wanneer ik dat kleed zou moeten gaan passen. (Zijn die winkels ook 's nachts open ;-) )
Ik weet ook niet naar welke winkel ik moet. Ik lees hier soms ware horror verhalen. Ik wil mij goed voelen in die winkel. Ik wil een winkeljuffrouw die mijn bezorgdheden en onzekerheden begrijpt... Die eerlijk is.
Ik droom al heel mijn leven, zoals elk meisje, van trouwen en een prachtig trouwkleed.
Nu blijkt dat dus mijn grootste nachtmerrie te worden. Iedereen ook als maar vragen of ik al gaan kijken ben voor een kleed en welke stijl ik wil. Met alle respect, maar ik heb nog nooit een trouwkleed aan gehad, hoe zou ik dan moeten weten, met wat ik mooi zal zijn.
Zoals ik er nu uitzie trouw ik waarschijnlijk beter in een afgedankte circustent... :-(
Sorry voor het depri bericht, maar ik kon eventjes niet meer tegen al de 'happy-ik-heb-mijn-droomjurk-berichten'. Ik gun het jullie allemaal dames, maar ik voel het voorlopig niet...

Magali
5-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1964


Joke
27-7-2013
 Meld misbruik28-9-2013 17:39:09

Hallo,

zou je het dan geen goed idee vinden om de trouw wat uit te stellen tot na de studies? Ik had onze trouw ook eerst gepland tijdens de studies maar we hebben dat uiteindelijk uitgesteld (en zaal en kerk stonden al vast maar dit kon gewijzigd worden). Ik ben achteraf heel blij want tijdens de studies had ik er ook niet veel tijd voor en ik zou het zonde gevonden hebben moest het trouwen even snel tussendoor moeten gebeuren en je er niet ten volle kan van genieten.

In verband met het trouwkleed, wees maar gerust. Ze hebben voor alle maten iets waarin je jou prachtig voelt. In de winkels kijken ze naar jouw figuur en zoeken mee naar een kleed waarin je jou goed voelt.
Ze kijken naar de troeven, voorbeeld een stevige boezem waar veel mensen jaloers op zijn, en dit wordt dan geaccentueerd.
Stevige billen kunnen gemakkelijk verdwijnen onder een mooi rok…
En je kan maar weten of je mooi met iets bent als je het aanpast. Dus proberen maar zou ik zeggen! :-)

De courage niet verliezen, als je even geen zin hebt in het trouwgebeuren dan laat je dat even rusten. De voorbereidingskriebels komen later misschien vanzelfs terug. Waarschijnlijk is het nu gewoon veel te druk voor jou om je er mee bezig te houden.

Veel succes alvast!
En het zal zeker een prachtige dag worden hoor :-)



Silke
24-5-2014
 Meld misbruik28-9-2013 20:30:24

hey Magali, misschien toch eens naar een diëtiste uitkijken? Lijkt een grote stap, maar het kan misschien helpen om iemand te hebben die je bijstaat en coacht... Je zal je waarschijnlijk al heel wat zelfzekerder voelen met enkele kilootjes minder (zelfs als je dat streefgewicht van -15 kilo niet haalt) en wie weet, krijg je dan wel zin om een kleed te gaan kiezen? :-)

alleszins veel succes (en plezier!) gewenst met de keuze van je jurk, ik ben er zeker van dat je toch iets prachtigs zult vinden en helemaal zult stralen op jouw dag!



Cindy
21-6-2014
 Meld misbruik28-9-2013 21:19:26

Hey Magali,

ik heb gisteren dezelfde status gepost! maar dan op mijn fb ;)
ik moet volgende week vrijdag gaan passen...
en ik zie er echt tegenop...
heb er helemaal geen zin in!
met een wildvreemde in een kotteke kruipen...
pffff
ik snap je helemaal...
ik let op mijn voeding, snoep niks meer enz...
en toch vermager ik gene gram!! (geef wel nog bv)
heb zo een schrik da ik me niks ga staan wat ik mooi vind op foto :(



Karolien
5-4-2014
 Meld misbruik28-9-2013 23:22:46

Dag Magali, Het hangt ook wel erg van de winkel af. Ik ben in drie winkels geweest. In twee kon ik in alle pasmodellen. De rits ging niet altijd toe, maar ik kon wel goed passen. In de derde winkel kon ik nergens in. Ze hadden er alleen maatje 38. Geen haar op m'n hoofd dat eraan dacht om daar te kopen. Ik was er dan ook weer snel buiten. Van waar ben je? Ik heb in het Antwerpse gewinkeld.



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik29-9-2013 6:53:09

Al eens gedacht aan de weight watchers ?
Je kan alles eten en je vermagert toch nog.
Ik was vroeger ook mollig en toen had ik echt nooit zin om te gaan shoppen, tot ik daar ben gaan aankloppen.
En idd, ik heb trouwjurken gepast waar ik bijna niet uit geraakte, maar ook waar ik in zwom. Als je een goede winkel uitkiest, hebben ze vele jurken in verschillende maten.
Alleen maat 38 hebben vind ik echt wel onbeleefd van hen...
En ge moet je niet ambetant voelen hoor, die mensen zijn gewoon om vrouwen in hun lingerie te zien. Degene die me aan- en uitkleedde, had een schoon figuurtje (was al wat ouder), maar degene die daarnaast nog mee naar jurken keek, had ook wel een maatje meer, dus 't zijn daar allemaal geen fotomodellekes hoor.
Ik moest van hen een mood board maken, het kleed dat ik in gedachten had, haha, daar kon je me mee naar de maan schieten !! Zo zeiden ze het. Ze kijken naar je lengte en figuur en richten zich daar op ! Nu loop ik precies rond in een maatje 36 ;-))




Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik29-9-2013 8:37:59

Hey meid,
Troost je ik ben ook zo eentje met een bericht van ahhh ik heb ze gevonden maar geloof me voor ik vertrok dacht ik er net hetzelfde over als jij hoor ;-)
Totaal geen idee wat ik wou, nog nooit zo'n winkel van kortbij gezien. En inderdaad ook de schrik van ga ik wel iets vinden, ben ook wat voller en had ook zo iets van ik ga eruit zien als een circustent!!! Gaan ze daar uberhaupt iets hebben om te passen in mijn maat? En ben alleen maar aangenaam verrast geweest, de pas modellen zijn over het algemeen redelijk grote maten er was maar één kleed waar ik niet echt in kon. Maar het is echt super goed meegevallen en heb ook iets gevonden wat ik mooi vond en er niet uitzag zoals een walvis ;-)
Komt wel goed meid!!!! X



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik29-9-2013 8:39:12

Hey Ik dacht da gisteren ook als ik ging gaan passen. Ik dacht dat geen enkele jurk mij ging passen en dat het een ramp ging worden. Maar ik lijk precies slanker in die jurk. Gewoon geluk hebben dat je in een winkel bent waar ze weten waar ze mee bezig zijn.



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik29-9-2013 9:30:30

Ik ben ten huwelijk gevraagd eind dec 2013, ben direct op dieet gegaan maar pas naar diëtist gegaan en resultaat gezien vanaf maart-april en nu, eind sept. 16kg! Moet wel zeggen, ben maar een keer nr diëtist geweest die me dan een dieet voorschreef dat ik mooi heb gevolgd. De aanmoediging om mooi in het kleed te passen was voor mij echt een drijfveer! En een eerlijke en realistische kijk op mijn lichaam hielp ook. En ik zou het niet uitstellen om een kleed te gaan halen. Probeer er ergens tijd voor te maken en je complexen aan de kant te schuiven. Ook al val je af, je basisfiguur blijft gelijk. Ik zou nu niet van vorm kleed willen veranderen ook al ben ik afgevallen. Ik zie er gwn beter uit in hetzelfde kleed. ;-) maar idd, zoals hierboven gezegd, het juiste trouwkleed doet je wonderen! Je lijkt er sowieso al 2-3 maten magerder in! En meestal krijg je in de bruidswinkel zo'n korsetje en dat doet ook super veel! Doet al veel voor je zelfvertrouwen in het paskotje vind ik.



Magali
5-7-2014
 Meld misbruik29-9-2013 9:56:52

Oef!!!
Amai, heeft dat om te beginnen al opgelucht om dit hier allemaal te lezen!
Bedankt iedereen! Ik voel me al een stuk 'lichter'. ;-)
Ik ga dit hier allemaal nog eens lezen voor ik naar zo'n bruidskledij winkel vertrek!
Huwelijk uitstellen kan absoluut niet. We hebben al net iets teveel geld in voorschotten moeten betalen. En ik ben al eens naar een diëtiste geweest heb ook al WW gedaan. WW was inderdaad fantastisch, maar ik ben er al een paar keer meer herbegonnen en ik heb het er helemaal mee gehad. Ik ben het moe om al mijn eten te wegen en constant te moeten zitten tellen. Ik ben altijd al een hoeveelheidseter én een snoeper geweest. Vroeger was ik enkel slank, omdat ik veel ging sporten, besef ik nu. Ik ga mij inschrijven in de fitness. Sporten gaat mij ook al een beter gevoel geven en als ik mijn lichaam weer zie veranderen ga ik misschien minder geneigd zijn om dat snoepje in mijn mond te steken... We zullen zien! Ik ben allesinds al een beetje meer gerustgesteld. Ik denk dat ik al mijn angsten meer en meer aan het uitvergroten was en dat maakte alles alleen nog erger. Ik sta nog steeds niet te springen, maar ik ga denk ik morgen eens bellen om een afspraak te maken. Allemaal hartelijk bedankt! :-D



daphné
3-5-2014
 Meld misbruik29-9-2013 10:37:26

Hey Magali. Ik zelf wil ook nog min 10kg kwijt voor mijn huwelijk en heb ook geen maatje 38. Dit heeft mij niet tegengehouden om toch reeds naar bruidsjurken te gaan kijken. Ik sta normaal ook niet met wit en uiteindelijk zijn de dames in de winkel super vriendelijk. Ook al heb je (zoals mijn geval) een grote maat. De jurken kun je zeker goed passen. en bovendien helpen de verkoopsters om enkel de jurken te passen die je figuur ten goede komen. Ik had niet gedacht mijn droomjurk te vinden, maar dankzij de winkeldame zal ik toch een prinsessenjurk kunnen aandoen.
Niet twijfelen gewoon afspraak maken. Groetjes



noortje
14-9-2013
 Meld misbruik29-9-2013 19:58:12

Ai dat is minder meid!
Ik ben vroeger ook altijd te zwaar geweest voor mij lengte
Ik dacht ook nooit dat het mij zou lukken om af te vallen maar ik ben op een dik jaar tijd toch 20 kg kwijtgeraakt!
Bodystyling + tegelijk (fel) op mijn eten letten hielp heel goed, mijn gewicht werd dan telkens gecontroleerd daar en dat helpt bij mij heel goed (Het is ook nogal duur, dus dat doet ook veel :D) Hier ben ik 10 kg en een 70tal cm mee verloren
Daarna ben ik op mijn eigen verder gegaan door te blijven fitnessen enkele keren per week en op mijn eten blijven letten, mits af en toe eens zondigen natuurlijk :)
Veel succes ermee!



krista
9-8-2013
 Meld misbruik29-9-2013 21:46:19

Ik kan je Youniek bruidsmode in Turnhout aanbevelen. Ik hoop dat het jou lukt om de kilo'tjes kwijt te raken. Maar belangrijker is jou gelukkig in je vel te voelen... Hoort wie het zegt ;-).
Ik denk dat ieder bruidje in spe zich er aan ergert. Maar je goed voelen als je jurken gaat passen is zeer belangrijk en een jurk vinden naar jou figuur is nog belangrijker.
Dus adviseer ik jou Youniek.
Veel succes in jou zoektocht ;-).



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik30-9-2013 8:23:43

En btw, ik weet niet goed wie er WEL in wit staat! Ivoor of off-white vind ik altijd beter. :p



Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik30-9-2013 10:04:02

Hey Magali,

ik lees in één van de laatste posts dat je jezelf al een beetje beter voelt maar ik wil ook graag nog iets toevoegen. Ik ben geen mager ding maar heb wel een beetje mijn lengte mee. Ik was doodsbenauwd om jurken te gaan passen. Ik had echt geen zin om huilend in een pashokje te staan en te moeten horen dat ik moest afvallen. Ik wilde gewoon een jurk waar ik me mooi in voelde zonder daarvoor eerst nog 10 kg af te vallen. Indien ik nog wilde afvallen, wilde ik dat zelf beslissen en voor mezelf doen en niet enkel om in die jurk te passen. Met een bang hartje ben ik dan naar de eerste winkel gegaan (de avond voordien nog een lichte paniekaanval gehad) en ben gaan passen. In mijn winkel waren ze erg lief en ook eerlijk. Als iets niet geschikt was voor mijn lichaam zeiden ze dat ook. En ja dat is dan eventjes slikken maar als ik mijn ego eventjes opzij zette, kon ik dat zelf ook wel zien. Ik heb hen enkele jurken laten aandragen die volgens hen het meest geschikt waren voor mijn figuur (verschillende modellen en soorten) waaruit ik dan eentje kon kiezen die bij mijn persoonlijkheid pastte. En ik heb ze gevonden, nooit gedacht maar toch wel gelukt! Het komt goed meid, er zijn mindere leuke winkels maar vooral veel leuke winkels! En ja sommige modellen zijn misschien te klein op dat moment maar het zijn slechts pasmodellen. Jouw jurk wordt voor jou gemaakt op jouw maten en volgens jouw wensen. Dus dat komt helemaal goed!!

ps ik heb dezelfde jurk in ivoor en wit gepast en het is duidelijk.... wit is niet voor mij weggelegd :p



Magali
5-7-2014
 Meld misbruik30-9-2013 21:23:45

Goh wat zijn jullie allemaal lief!!!!
Ik ben echt al veel geruster nu...
Ik begin echt benieuwd te raken om die jurken te passen.
Misschien zit er inderdaad wel iets tussen voor mij.
En anders kan ik alsnog voor de circustent gaan he! ;-)

Nogmaals bedankt iedereen!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info