Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen voor kerk in Brugge op 15 augustus

  19-9-2013 21:14:39
Hallo, weet iemand of trouwen voor de kerk mogelijk is inBrugge? Onze pastoor zelf is akkoord maar we weten niet of we e kerk gaan vinden (pastoor is niet v brugge). Ik heb hier behoorlijk wat stress door :(

Beatrijs
9-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1481


elien
23-8-2014
 Meld misbruik19-9-2013 21:26:47

Hey,

Hopelijk lukt dit voor jullie.
Wij hadden ook eerst het idee om op 15/08/2014 te trouwen, maar we hadden dan contact opgenomen met 2 priesters, en zij zeiden allebei radicaal neen.
Heel wat priesters zien die dag als een grote feestdag, net zoals Pasen. Ik vond dit ook wat ‚overdreven’ maar dan toch maar onze datum een weekje verplaatst.
Hopelijk lukt dit bij jullie wel!
Ik ben van Zedelgem, en had info genomen bij priester Zedelgem en bij priester van Zandvoorde (Oostende).
Groetjes,



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik20-9-2013 9:03:20

heb je het dekenaat al gebeld? Mocht het niet kunnen volgens hen , dan kan je nog op zoek gaan naar een kerk of kapel die in prive gebruik is. In delen is er bijvoorbeeld zo een kerkje ( paterskerk) of anders moet je maar eens vragen aan de priester of hij contact wil opnemen met het dekenaat. Veel succes



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik20-9-2013 9:04:50

"delen" moest het woord eeklo zijn



Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik20-9-2013 11:18:33

hoi,

Volgens mij zal je in het centrum van Brugge geen kerk vinden, en als er wel een is geraak je met auto's nergens wegens de helige bloedproccesie.
Ik zou zeggen, aangezien je wel al een priester hebt, probeer de deelgemeenten. Sint- Andries heeft zelfs meerdere kerken op zijn grondgebied staan. Sint- Michiels, Sint- Pieters, Assebroek, Sint- Kruis, Male, ... Brugge kent vele kerken en kappelen, kies een top 3 uit en bel ze af. 1 moet er toch vrij zijn e.
succes!



Beatrijs
9-8-2014
 Meld misbruik20-9-2013 20:59:46

Hallo, bedankt voor jullie reactie. Heilige Bloedprocessie is normaal in mei (OLH hemelvaart) dus dat zou geen hindernis mogen zijn. Onze pastoor gaat voor ons deze taak overnemen en volgende week weet ik of het lukt of niet dus tot dan nagelbijten ...



Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik21-9-2013 21:58:55

oh tis juist, sorry! met al die toeristen en stoeten hier weet je niet meer welk een wanneer valt! succes verder en bij vragen, ik ben ook van Brugge
groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info