Nu Online
Momenteel zijn er 253 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opluchting alom...

  30-8-2013 22:26:22
Gisteren langs geweest bij de diaken (onze kerk/pastoor kiezen en te pakken krijgen is nogal een historie geweest, dat kan je elders lezen).

Hij is een oud-leerkracht van mij en ik kan hem het beste beschrijven als een Aspe-type: jolige grijsaard met een goed buikje, rookt als een ketter en drinkt Duvel gelijk water. Maar zo een joviale, lieve, warme man!!!

Alles wat we willen in de viering is goed voor hem, hij lachte de parochie uit toen ik vertelde dat we een parochiale huwelijksvorming hebben moeten doen, ...

Zelfs de "drie vragen" mogen we van hem anders formuleren. Ik kan nl. geen kinderen krijgen en we willen die vraag over kinderen dus weglaten, maar sommige pastoors vinden dit niet kunnen. (iemand tips voor het anders formuleren van de vragen?)

Ik ben echt zo blij!!!! Vergis je niet: wij kiezen zeer bewust voor een kerkelijk huwelijk, maar wij vinden ook dat wij in 2013 leven en een mis dus wat modern mag zijn en wat leven hebben. Met deze diaken zijn we echt zeker van een persoonlijke viering, met voldoende respect voor onze persoonlijkheden, zonder ons geloof in het gedrang te brengen.

Me happy!!!

Veva
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1165


Elen
5-10-2013
 Meld misbruik31-8-2013 8:57:23

Ben blij voor je! Ja ik heb da direct gedacht als ik die belofte las over kinderen te ontvangen, wat met mensen die geen kindjes kunnen krijgen? Ik vind het zelf ook een beetje 'jinxxen'. Wij hebben ondertussen ook al 2j problemen om kindjes te krijgen, dan heb ik zoiets, sebiet zet het er een vloek op. Je kan het evt gwn helemaal weglaten of als derde belofte zetten dat je mekaar en je omgeving behandelt zoals Jezus het voorschreef: in naastenliefde. Maar een ideetje.



stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik1-9-2013 13:25:25

Hallo, ik ben eventjes niet mee, je hebt dus je eigen "pastoor" gekozen in een andere kerk ? anders zou ik graag willen weten hoe je dat gedaan hebt



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik1-9-2013 22:57:51

Hey, wij trouwen voor onze eigen parochie. Waar we wonen dus, maar hebben aan een diaken van een andere parochie gevraagd om in onze kerk onze mis te doen. Dus iemand van buiten de parochie.



stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik2-9-2013 9:25:44

Dat willen wij ook, wij willen trouwen in de kerk van Oostende maar zouden echt héél graag de pastoor hebben van Bredene , iedereen zegt me dat dat zeker niet gaat omdat elke pastoor zijn eigen parochie heeft. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen ?



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik2-9-2013 19:07:51

Aha :-) Je eigen parochie moet toelating geven en die kan je krijgen als je een speciale band kan aantonen met je pastoor van jou keuze: familielid, oude kennis, ... Natuurlijk als je gewoon de pastoor kiest omdat hij 'leuk' is, dat gaan ze geen reden vinden.
Ik zou aanraden: pols eerst eens bij die van Bredene of hij dat ziet zitten en breng het dan aan in jou parochie.

Succes ermee!



stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik5-9-2013 22:21:18

Het is ons gelukt !! de pastoor van Bredene ziet het volledig zitten en die van Oostende gaat op pensioen dus hij maakt er zeker geen problemen van! we mogen onze trouw vastleggen! morgen bel ik terug naar de pastoor van Bredene om hem te laten weten dat het ok is ! BEDANKT voor je tips !!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info