Nu Online
Momenteel zijn er 76 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

& het is een diaken geworden

  30-6-2013 13:37:59
Dag meiden (en heren),

een paar weken geleden poste ik een berichtje over dat onze pastoor vanaf 1 september een andere functie binnen het bisdom krijgt en onze viering dus niet meer kan/mag voorgaan.
Hierop hebben wij besloten om het heft in eigen handen te nemen en een oud-leerkracht en diaken die wij kennen te contacteren. Hij wil met alle graagte onze viering voorgaan. Jeej!
Het blijkt dat het maar goed is dat wij ervoor hebben gekozen om met de diaken in zee te gaan, want de parochie heeft tussen de lijnen in de mail conversatie laten uitschijnen dat wij de nieuwe pastoor pas na 1 september zouden kunnen ontmoeten. Dus pas een maand voor ons huwelijk zouden wij ten vroegste kennis maken met de persoon die ons huwelijk zal inzegenen... Dat past dus niet in mijn logica!

Nu is het op naar een viering zonder eucharistie en dus mijn misboekje aanpassen. Iemand tips hierover, ik heb nog nooit een mis zonder eucharistie meegemaakt....

Veva
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1100


Liane
6-7-2013
 Meld misbruik30-6-2013 14:26:41

Dat is hetzelfde als een mis met eucharistie, maar je laat de tafeldienst eruit. Onderdelen:
Opening: intrede, verwelkoming, verzoening, gloria, openingsgebed
Woorddienst: 1ste lezing, evangelie, homilie, (geloofsbelijdenis,) huwelijksritus (=getuigen, ondervraging, huwelijksbelofte, bevestiging, ringen, register en kaars), voorbeden
Slot: dankwoord, slotboodschap, zegen

Dat is tenminste hoe wij onze viering zonder eucharistie mochten maken :). Daar ik niet gedoopt ben, hebben we de geloofsbelijdenis uit onze viering weggelaten.



Ellis

 Meld misbruik1-7-2013 13:18:12

Klopt helemaal wal Liane zegt! Als je wil kan ik wel een boekje doorsturen van een volledige viering, dan heb je de structuur meteen beet en kan je gewoon de tafeldienst eruit laten. Je mag me altijd mailen op info@ellisgracewilson.com.

Mocht je nog mooie muziek zoeken voor je viering, kijk dan gerust even hier: http://ellisgracewilson.com/?page_id=19

alvast veel succes gewenst!
Ellis


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info