Nu Online
Momenteel zijn er 105 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Graag mening over tekst op onze uitnodigingen

  18-6-2013 22:37:35
Wat vinden jullie van onze tekst op de uitnodigingen? Mijn ouders vinden het een beetje cru om zo naar een envelopje met geld te vragen.
'Bloemen en planten willen wij niet, omdat niemand daar iets van ziet.
Wij vertoeven een maand op huwelijksreis en dat willen wij niet missen voor geen prijs,
dus ook voor die mooie bloemen niet.
Mocht u ons toch willen verrassen, dan hopen wij dat het in een envelopje zal passen.
Zo genieten wij des te meer, op een romantisch terrasje van het mooie weer.'

Pascal
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1687


Femke
7-9-2013
 Meld misbruik18-6-2013 22:41:24

Wij hebben onderaan ons kaartje Liefst geen bloempje of plantje want nadien vertrekken we naar een warm landje



kim
29-6-2013
 Meld misbruik18-6-2013 22:46:13

Wij hebben onderaan op ons kaartje gezet: cadeautip tekening enveloppe of onze rekeningnummer. Voor ons restaurerend huisje of een romantisch reisje



Eppie

 Meld misbruik18-6-2013 23:00:47

Het is leuk dat het allemaal rijmt, maar daardoor hangen de zinnen wel met haken en ogen aan elkaar. Ik vind je voorlaatste zinnetje wel leuk. De suggestie van Femke vind ik ook origineel.
Wij zeten ook gewoon enveloppe en rekeningnummer.



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik18-6-2013 23:05:13

Wij hebben ' Kadotip: rekeningnr ' gezet!



Silke
5-7-2013
 Meld misbruik19-6-2013 0:37:56

Een envelopje vinden ze cru maar een gedicht waar je duidelijk laat weten dat je ook gewoon geld wil niet Komt echt op hetzelfde neer hoor. Wij hebben op ons kaartje gezet Mama en papa zitten ruimschoots in hun spullen en hebben liever iets om hun huwelijksreis mee te vervullen. Op ons geboorte kaartjes stond gewoon een spaarvarkentje en geboortelijst. Komt toch allemaal op hetzelfde neer hoe je het er ook opzet ;)



Evy
27-7-2013
 Meld misbruik19-6-2013 5:20:34

Wij hebben ook gewoon cadeautip met een afbeelding van een envelop.



krista
9-8-2013
 Meld misbruik19-6-2013 5:35:06

Ik vind dat van Femke ook leuk gevonden... kort maar bondig.
Ik vind het wel kunnen dat je een geldtip geeft, zo weten de mensen ook wat ze kunnen geven.
Vroeger legden mensen huwelijkslijsten, dat kwam toch op hetzelfde neer?
Succes ermee ;-).




noortje
14-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 6:48:09

Wij hebben ook gewoon een envelopje erbij gezet



Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 7:42:29

Wij ook, "Kadotip: envelopje en rekeningnummer". De gedichtjes vind ik ondertussen zelfs wat afgezaagd, en als het inderdaad bijeen getrokken is om het maar te laten rijmen, vind ik zelfs echt flauw en vind ik dat je beter gewoon geen gedicht erop zet...

Er staan hier anders wel nog ergens een deel suggesties op het forum van gedichtjes, moet je misschien eens in de zoekmachine ingeven?

Succes ermee!



KATRIJN
30-8-2013
 Meld misbruik19-6-2013 7:50:34

Bij ons staat er : Bloemen en planten zijn natuurlijk een goed idee, maar helaas kunnen die niet op onze huwelijksreis mee.
Kadotip : n envelopje
We hebben er al heel goede reacties op gehad, mensen moeten er steeds om lachen.



Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 8:26:04

Bij ons staat er: onze uitzet is compleet, ons huis is aangekleed. Het enige wat ons hindert, is dat ons saldo vermindert.
Niet meer, niet minder: wij vinden het enorm onbeleefd een rekeningnummer op te schrijven of envelop dus wij doen dit niet...

Ik zie graag bloemen maar vertrekken ook 2 dagen later op reis maar je kan dit niet vermijden, sommige mensen geven graag een bloemetje. Wij lossen dit simpel op en geven de bloemen mee aan de moeders



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik19-6-2013 11:57:33

Ik snap niet waarom je het onbeleefd vindt om een rekeningnummer of envelopje op te schrijven maar zo'n gedichtje niet. Dat is nu toch net hetzelfde? Ik vind zo'n gedichtje vaak zelfs meer cru overkomen.

Bij ons komt er een envelopje en een rekeningnummer op. Ik hoop dat meeste mensen gewoon het geld storten zodat we die avond niet te veel cash geld hebben liggen.

Over bloemen zeggen we niets. Ik zie graag bloemen en planten en als mensen dat graag willen meebrengen dan doen ze dat maar. Ik zal ze dan inderdaad ook meegeven met de mama's of oma's.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 11:59:05

Wij hebben 'vrijblijvende cadeautip: (teken envelop) bijdrage citytrip (stad).

@Nathalie, het gedichtje dat jullie hebben is dan toch even onbeleefd ? Ik ga persoonlijk niet graag met een envelop naar een feest, ik schrijf het liever over.

En het komt allemaal op hetzelfde neer hoe je het ook schrijft.



Tiffany
7-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 12:06:47

Wij hebben ongeveer hetzelfde tekstje.
Wij vertrekken na ons huwelijk 3 weken naar Amerika dus met bloemen kunnen wij niks doen :).




Karen
13-7-2013
 Meld misbruik19-6-2013 13:21:52

Wij hebben :
Omdat wij op huwelijksreis gaan hebben bloemen bij ons geen lang bestaan, willen jullie ons toch iets schenken, dan mogen jullie gerust aan ons spaarvarkentje denken: 001-.....

Een tijdje terug hier op het forum van iemand gepikt ;). En al heel leuke reacties op gekregen!



Pascal
28-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 15:20:46

@Karen: Dat vind ik een leuke :-)
Als er nog suggesties zijn, laat maar komen.



krista
9-8-2013
 Meld misbruik19-6-2013 17:15:04

Hey Pascal,
ik heb ons reimpje er nog niet bijgezet omdat wij niets over vakantie zetten,
maar is mss wel een suggestie als je die graag hebt ;-). Dus hier komt het.

Wil je ons iets schenken?
En zit je nu iets te bedenken? ...
Wij zitten ruimschoots in onze spullen
en hebben liever iets om ons spaarvarkentje te vullen...

Al veel positieve reacties op gehad, zelfs van de drukker :-).



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 20:16:34

Wij schrijven gewoon 'cadeautip : envelopje + rekeningnummer'

Eerlijk gezegd vind ik daar niks verkeerds aan, het is trouwens een 'tip' en geen verplichting, hé.



Lieve

 Meld misbruik19-6-2013 22:27:18

Sommige gedichtjes vind ik te lang en ik vind het dan ook te veel aandacht trekken.

Het is toch algemeen aangenomen hier in Belgie dat er vrijblijvende cadeautip wordt gezet en dan gevolgd door een envelopje of een rekeningnummer. (Liefst geen euroteken; dat vind ik erover).

Ik zou sowieso een envelopje en een rekeningnummer vermelden. Er zijn er altijd die graag cash iets geven en een rekeningnummer vinden anderen dan weer handig. Als je een van beiden weg laat, denken je gasten tegenwoordig dat het andere niet meer mag. De mensen kijken hier echt wel naar hoor.

Ik heb kindjes en heb dit bij hun geboortekaartjes ook gedaan.



viki
18-10-2013
 Meld misbruik5-7-2013 12:03:16

Wij hebben:

Ons huisje staat al vol met spullen,
op onze bankrekening enkel nog nullen. ( foto spaarvarkentje )

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info