Nu Online
Momenteel zijn er 56 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aanspreektitel op enveloppes

  6-6-2013 14:45:12
Hallo Iedereen

ik zit hier met een klein 200 enveloppes voor me, klaar om te schrijven.
Maar ik zit wat in de knoop met de aanspreektitels.
Getrouwde koppels spreek je aan met bijvoorbeeld de heer en mevr x- y jan en martine.
maar wat doe je met ongetrouwde of jongere koppels?
En aan alleenstaande vrienden en vriendinnen?

Danku!!

nele
24-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1769


Tine
6-7-2013
 Meld misbruik6-6-2013 14:52:30

Wij hebben in dat geval geen aanspreektitels gebruikt, gewoon de voornaam en de familienaam op de enveloppe geschreven. Ons feest is wel niet echt formeel, dus dan paste dat wel...

Ik denk niet dat er veel mensen daarover gaan vallen hoor! (ik toch niet in ieder geval :) )



mona
27-7-2013
 Meld misbruik6-6-2013 15:12:52

Wij hebben zelfs enveloppen met enkel de voornamen erop, zonder adressen, voor de mensen bij wie we het persoonlijk gingen afgeven. Ons feest is ook niet formeel. Ik zou er zelf ook zeker niet over vallen als ik niet als juffrouw of mevrouw (binnen een paar weken) aangesproken word op de enveloppe...



Remke
13-9-2013
 Meld misbruik6-6-2013 15:34:21

Ik zit hier ook met zoveel enveloppen.
Wij doen het niet zo officieel dus is het bij ons ook gewoon de voornaam en geven die persoonlijk af. Als we de naam van de partners niet weten, zetten we gewoon de naam en co of en partner...



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik6-6-2013 15:51:36

Ik dacht dat het de standaard was dat je bij getrouwde koppels gewoon familie en dan de familienaam van de man en bij gewoon samenwonende of jonge koppels dhr/mvr
Voor mensen die geen relatie hebben schrijf je volgens mij gewoon de hele naam voluit, dus bijvoorbeeld Dhr John Krameel, of zo



Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik6-6-2013 16:05:49

Door "familie" te schrijven, nodig je ook de eventuele kinderen uit, terwijl dit misschien niet de bedoeling is... Ik schrijf bij getrouwde koppels Dhr & Mevr.. xxx en xxx YYY-YYY en niet getrouwd gewoon de namen voluit... weet ik de naam niet van de partner, dan wordt het xxx YYY en partner



Michele
14-9-2013
 Meld misbruik7-6-2013 15:59:47

hey

het enige formele aan de hele trouw is de naam op de uitnodiging en dan nog :)

wij hebben overal Dhr en mevr xxx-yyy geschreven....of je ze getrouwd zijn, reeds samenwonen, een relatie hebben ...etc
alleen wanneer het iemand alleen is staat erop
bv Mevr Michèle Willems

Na een paar uur schrijven wel al een paar foutjes gemaakt zoals
Dhr en mevr Roels-Christiaens terwijl het eigenlijk Dhr en mevr Christiaens-Roels is

dus...aangezien dit goede vrienden zijn die deel uitmaken van een grote vriendengroep hebben we bij iedereen Dhr & Mevr ... omgedraaid
benieuwd of ze het zelfs doorhebben :) we geven die enveloppes vanavond allemaal tegelijk af omdat we met zijn allen een weekendje weg zijn

buiten de ouders en enkele vrienden is dit de eerste keer dat we er toch al een heel aantal uitdelen....ik hoop dat de eerste bevestigingen al snel binnenkomen



nele
24-5-2014
 Meld misbruik19-6-2013 12:46:12

Ondertussen zijn de enveloppes met uitnodiging sinds gisteren aangekomen bij de gasten.
Spannend!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info