Nu Online
Momenteel zijn er 130 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Troubles with the dress...

  5-6-2013 15:32:21
Hallo allemaal,

Wil even men frustraties kwijt.... Zie het even niet meer zitten. :'(
We trouwen 7 september en ben in januari voor het eerst voor een jurk gaan kijken. Onmiddellijk eentje gekocht. (Voorschot = 200 euro, betaald)
Volgens die vrouw kon ik best in maart nog eens terugkomen, aangezien ik aan het diëten was, en ze dan de evolutie kon zien en zo de juiste maat kon bestellen.
Dus ik in maart terug. Toen zei ze dat half mei mijn jurk er zou zijn voor de eerste pas.

Ik hoorde maar niks...dus 17 mei eens gebeld of ze al iets wist. Ze zei dat er problemen waren geweest met de leverancier, maar dat ze nu één voor één de jurken aan het leveren waren. Dus dat hij een week later erbij zou zijn.

De week later, nog niks gehoord. Nog eens gebeld. ook nu zei ze dat hij er volgende week bij zou zijn. Dat de leverancier dat verzekerd had.

Vorige week woensdag gebeld. Toen zei ze dat de leverancier verlof had, dus dat ze maandag ging bellen en dan meer wist.
Had deze week nog steeds niks gehoord. Vandaag dan maar weer eens zelf gebeld.
En wat blijkt.... Mijn jurk kan niet meer gemaakt worden!! :'(

Helemaal in paniek. Over 93 dagen trouwen we en ik heb dus nog geen jurk!!!
Zij stelde voor om eens langs te gaan zo snel mogelijk. Ze wou de jurk uit de winkel hermaken. Maar die was 2 maten te klein. Hoe krijgen ze dat mooi? Dat wil ik dan ook niet.
Ik mocht ook een andere jurk kiezen, maar ik vertrouw de winkel niet meer. Dus zou liefst gewoon op een ander gaan...
MAAR... zou ik mijn voorschot terug kunnen vorderen?
En ben ik nog op tijd om ergens anders een jurk te vinden?

Ben zo verdrietig :'(


Sandra
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2022


Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik5-6-2013 16:04:15

Dag Sandra,
Een jurk kunnen ze in totaal 6 cm breder maken
Toen ik mijn jurk ging kopen had ik ook een hele mooi jurk aan gehad. En die was aan 50% dus mochten ze zelf niets meer aan doen dus zou ons mama wel breder kunnen maken. En toen zei de mevr dat er 3 cm spatie langs beide kanten in zat. Dus dat is natuurlijk al wel wat. Ik weet niet hoe veel cm, 2 maten zijn. Maar ze kunnen meestal wel wat.
Als je de winkel echt niet meer vertrouwd zou ik toch nog eens even langs gaan en gewoon u 200 euro terug vragen... Aangezien zien ze jouw jurk niet kunnen leveren moet er ook iets tegen over staan. En zeker omdat ze u gewoon onderhalve maand aan het lijntje hebben gehouden... Dan zou ik flink van mijne toren gaan maken....
Veel succes...
Liefs Caroline



Patrick

 Meld misbruik5-6-2013 16:47:07

Bij niet leverbare diensten van uw bestelling kan je zeker je centen terug eisen en niet terug vragen, ik bedoel daarmee, gaan en uw eis stellen, niet mailen of bellen.
Maar misschien vindt u daar wel iets die past aangezien de tijd kort is en kunnen ze je
wel spoedig helpen wat op een ander niet zal zijn.
Succes...



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik5-6-2013 16:49:59

Sorry maar ik vind dat Patrick gelijk heeft.
Je hebt die ene jurk besteld en aangezien hij niet leverbaar is moeten ze je voorschot wel terugbetalen! Je hebt niet gewoon een of andere jurk in die winkel gekozen, maar die ene.
Verder moet je zeker in acht houden dat je inderdaad niet zo veel tijd meer hebt en best kijkt of je wel nog een andere winkel vind die je zo snel zou kunnen helpen.
Veel succes! Hou ons op de hoogte...



Anoniempje
5-7-2014
 Meld misbruik5-6-2013 16:53:36

Wat een slechte service! Het is natuurlijk moeilijk te bepalen of de fout bij de winkel of bij de leverancier ligt, maar iemand moet toch al bij de bestelling geweten hebben dat de jurk niet meer gemaakt kon worden... zoiets moeten ze nakijken op het moment van de bestelling, niet op het moment wanneer ze effectief in de fabriek aan jouw jurk zouden beginnen en dan zien dat de stof op is of zo! In ieder geval zou ik mijn voorschot terugwillen... als je snel wat hebt rondgekeken in andere winkels kan je nog altijd teruggaan om toch te vragen de jurk van de winkel te vergroten en dan opnieuw je voorschot betalen. Er moet dan toch wel een korting af, want ze verkoopt je haar pasmodel ipv een nieuwe jurk.

Bij Moderna hebben ze me verteld dat hun naaisters tot 2 maten kunnen vergroten of verkleinen zonder het model van de jurk te moeten veranderen. Meer wordt moeilijker.

In september komt de nieuwe collectie 2014 binnen, veel jurken van de collectie 2012 gaan er dus stilletjesaan uit. Misschien kan je eens bij verschillende winkels gaan kijken, als je geluk hebt kan je het pasmodel kopen of kan de nieuwe jurk snel geleverd worden? 93 dagen is kort natuurlijk, maar doenbaar want levertermijn mag nog 2 maanden zijn, dan heb je nog een maand over voor retouches. Ik zou zo snel mogelijk een paar winkels doen! Van waar ben je? Misschien kan je tijdens de week 's middags een lange lunchpauze nemen en naar een winkel gaan en dan zaterdag nog twee winkels? Succes!



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik5-6-2013 17:38:04

Hou wel rekening met de stof... In de ene stof zie je de gaatjes van het oorspronkelijke stiksel feller dan bij de andere...
Ik zou in jouw geval ook zeker mijn geld terugeisen als je daar geen andere jurk vindt.
Het probleem ligt, als ik het goed begrijp, eerder bij de fabrikant. Al is het ook niet leuk dat de winkel jou zelf niet op de hoogte houdt, dat je zelf altijd moet bellen.
Als je't niet meer vertrouwt, eis je geld terug en ga elders kijken voor een nieuwe jurk.
Ik hoop echt dat je gauw een oplossing vindt, want dit is een hoop stress die je nu kan missen als kiespijn. Ik duim alvast voor je!



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik5-6-2013 20:10:10

Ik zou toch ook gewoon je geld terugeisen (het is een voorschot, de jurk komt niet).
En dan gewoon stad en land aflopen of je ergens "de ideale jurk" in jouw maat direct leverbaar vindt.

Of eventueel een privé-naaister met veel tijd inschakelen.



Boutique Couture

 Meld misbruik11-6-2013 14:52:45

Beste

Normaal gezien kan een trouwjurk tot 2 maten ingenomen worden, maar slechts 1 maat uitgenomen. Er zit dus meestal 6 à 8 cm extra stof in de naden voorzien, maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van het model. Wat je ook kan doen is, bv. een rijgsluiting laten insteken aan de achterkant, op de plaats waar de rits zat. Hier kun je ook minstens 1 extra maat verbreden. Mocht je twijfelen over je jurk of nog op zoek zijn naar een naaister, neem gerust contact met ons op.
Veel succes,
Boutique Couture


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info