Nu Online
Momenteel zijn er 163 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma! Droomjurk 14 maanden op voorhand kopen of niet?

  22-5-2013 11:27:23
Dag medebruidjes,

Vorige week ben ik al een eerste keer gaan kijken in outlet Pierre Yves in Deinze om te weten of zo'n outlet de moeite is of toch niet. Maar ja... natuurlijk heb ik daar verschillende kleedjes gepast en zat mijn droomjurk er al meteen bij! Aangezien het een outlet is, moeten we snel beslissen, anders is de jurk weg...

Langs de ene kant ben ik bang om me mijn droomjurk te laten ontglippen, langs de andere kant wil ik niet het risico lopen later een mooiere jurk tegen te komen... Wat denken jullie?

Het is er eentje van Pronovias, aan nog 1200 euro. We mochten wel geen foto nemen en op het prijskaartje stond geen referentie of zo, dus ik kan jullie niet zeggen welk model het is. Dat is wel een mooie korting, maar nu ook niet zo goedkoop dat we niet over de aankoop moeten nadenken...

Anoniempje
5-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1751


Liane
6-7-2013
 Meld misbruik22-5-2013 11:41:43

Voor Pronovias is dat best wel goedkoop. Als het je droomjurk is zou ik niet twijfelen... Kans bestaat altijd dat je een mooiere jurk vindt, maar dat geldt overal voor. Je laat ook geen droomverloofde lopen uit angst dat er een beter exemplaar rondloopt :).



tash
21-9-2013
 Meld misbruik22-5-2013 11:45:50

ik had mijn droomjurk een jaar en een half geleden gezien op het internet. Meteen gebeld naar een verdeler en gaan passen. Nu weet ik van mezelf dat ik niet iemand ben die makkelijk nog een "dit is het gevoel" zou hebben. Dus kleed gepast en besteld . en ik ben blij dat ik het gedaan heb, want ik heb inderdaad nooit het gevoel gehad dat ik het te snel had gekocht.......



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik22-5-2013 11:47:39

Inderdaad niet gemakkelijk. Ik heb 1 jaar op voorhand mijn jurk gekocht in een outlet. Ik was nog wel al in 1 andere winkel gaan passen. Ik denk dat je wel in meerdere jurken je jurk kan vinden dus geen paniek als hij al weg zou zijn! Het passen is eigenlijk wel een leuke ervaring en ik zou dus zeker nog eens anders gaan passen. Voor de fun en ook omdat je misschien nog iets anders vindt. Zelf vond ik het wel jammer dat ik zo snel mijn kleed al had. 1200 is nu ook geen koopje van je leven. Ookal was er geen druk toch ben ik zelf 2 dagen na het passen mijn kleed gaan kopen uit schrik dat het weg was. Achteraf denk ik dat dat wel meegevallen zou zijn, zoveel jurken verkopen ze nu ook weer niet (denk ik)...Zoek op internet eens naar die jurk, dat moet toch te vinden zijn.
Eens je koopt is het simpel, gewoon niet meer rondkijken! Mooiere jurken zijn er misschien wel maar je weet dan toch niet of jij er ook zo mooi in zou uitzien. Twijfels hebben veel bruidjes maar bij de laatste pas was ik toch tevreden over mijn keuze. (nu maar hopen dat het een echte zomer wordt...)



Emma
14-8-2013
 Meld misbruik22-5-2013 12:06:29

Ik zou echt niet twijfelen! Mijn trouwjurk heb ik ook daar gekocht (ook meer dan een jaar op voorhand) en het was eveneens mijn droomjurk (ook pronovias). Ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Binnenkort moet ik ze gaan passen na de laatste aanpassingen. Spannend! :-)



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik22-5-2013 12:19:25

Ik zou ze ook kopen. Ik heb zelf nooit een waw gevoel gehad bij geen enkel jurk, zelfs nog niet na 15 winkels. Dus als je het waw gevoel hebt, gewoon doen! En dan moet je erna wel niet meer gaan passen bij andere winkels... zo weet je toch nooit of er nog een mooiere is.



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik22-5-2013 12:35:57

mmmhhh, dan is het misschien maar beter dat ik ook een afspraak maak. Moet je lang wachten bij Pierre Yves in Deinze om langs te gaan?
Groetjes



Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik22-5-2013 12:57:22

Trouwens: wanneer je ook je trouwjurk koopt: het risico dat je op internet, in brochures of elders een jurk vindt 'die nog mooier is', bestaat altijd. Elk bruidje loopt dat risico!
Heb je het waaaw-gevoel (dat ik zelf overigens nooit heb gehad tot op het moment van onze grote dag), doe het dan gewoon!



Anoniempje
5-7-2014
 Meld misbruik22-5-2013 13:36:59

Goh, het doet echt deugd te horen dat er nog bruidjes zijn die hun jurk een jaar of zelfs langer op voorhand kopen. Mijn moeder verklaarde me al voor gek (zij doet me de jurk trouwens cadeau!)

Voor zo'n duur merk valt de prijs inderdaad heel goed mee, maar het is nu ook weer niet dé buitenkans van mijn leven, vandaar dat ik er goed over wil nadenken. Gelukkig vind ik op foto's veel jurken mooi, maar bij het passen blijkt dan dat die mij absoluut niet staan. Dus zolang ik daarna geen andere jurken meer pas, kan ik mezelf wel blijven overtuigen dat mijn gekochte jurk nog steeds de mooiste is...

@Evelyn, wij hadden voor de zekerheid een afspraak gemaakt omdat we op zaterdagnamiddag gingen en had toch de indruk dat de mevrouw van de winkel dat apprecieerde. Ik heb 1 week op voorhand gebeld en dat was geen probleem, het leek me geen stormloop die dag, integendeel (wij waren van 15u tot 16u alleen in de winkel, op een zaterdag). De verkoopster zei zelf dat er nu niet meer zoveel hangt omdat de meeste bruidjes voor 2013 hun kleedje al gekocht hebben. Een nieuwe lading jurken komt pas binnen in de outlet na september-oktober, wanneer de nieuwe collectie voor de gewone winkel er is. Maar voor mij hing er toch nog genoeg om te passen!



Remke
13-9-2013
 Meld misbruik22-5-2013 14:33:21

Als het de jurk van de dromen is = doen!!!

Voor je figuur moet je je geen zorgen maken, als dat al het geval is. Met een doel voor ogen (je prachtige) jurk, houd je het zoveel te beter vol :)

Ga ervoor als je overtuigd bent!



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik22-5-2013 14:54:21

ok. Merci voor de respons! Ik ben eigenlijk al aan het popelen om jurken te gaan bekijken :D



Ann
24-1-2014
 Meld misbruik22-5-2013 16:21:17

Doen!!! Het mijne hangt al 3 maanden aan de rand van de kast... heb t gekocht met de belofte op papier dat ik tegen onze trouw mag terugkomen om perfect te maken... nochthans moet er niet veel/tot niets meer gebeuren...



Louise
8-6-2014
 Meld misbruik22-5-2013 17:03:22

Ik heb mijn jurk ook al gevonden, maar ik vind 1.200 euro wel wat veel geld voor een jurk in outlet? Hoeveel kostte die dan oorspronkelijk en van welke collectie is deze?
Als het je droomjurk is doet dit er niet toe maar toch even navragen zodat je nadien ook nog een goed gevoel hebt.
Mijn jurk is ook van Pronovias en van de collectie 2013.
Bij Cermo in Turnhout doen ze nu de stockmodellen weg, de collectie van 2013 aan -10% oudere collecties of zaken die ze niet meer kunnen bijbestellen aan -50%, misschien toch ook eens de moeite waard om naar daar te gaan?



Melissa
7-6-2014
 Meld misbruik22-5-2013 20:33:07

piep meid , wij trouwen op dezelfde dag en ik kan u vertellen dat ik mijn kleed al in december 2012 gekocht heb.het was opendeurdagen in de winkel waar ik mijn kleed vond. ik heb geluk want het nu wel pas binnen in december 2013 en dan in januari eerste pas !!



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik23-5-2013 0:20:10

beter te vroeg dan te laat,ik ben vandaag ook een beetje telleurgesteld,ik had vandaag mijn laatste pas de jurk zou volledig klaar zijn en ik zou ze mogen meenemen...was eigenlijk hetzelfde dan vorige keer,niet af paar versieringen opgespeld..maar natuurlijk niet om mee te nemen,nu heeft de naaister belooft om het 1 juli,naar huis te brengen,mijn zus was kwaad eigenlijk jammeren,dan weet ze hoever wij gerden hebben...1,5 UUR...Maar 't was wel mooi om het nog is aan te hebben,alleen niet volledig af!



Kenneth
19-7-2014
 Meld misbruik23-5-2013 11:29:38

Ik zou de jurk al kopen. Als je jezelf er goed in voelt en je vindt het een mooie jurk, zou ik niet twijfelen!

Veel succes :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info