Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat met de jurk na het huwelijk?

  4-5-2013 16:41:22
Dag bruidjes,

Ik trouw 13-07-2013 en heb een pracht jurk gevonden van Rembo Styling bij Maxim's Couture in Aarschot.

Ik ben echter toch al eens aan het nadenken over wat ik nadien met de jurk zou willen doen? Vind het zo zonde om ze dan daarna in de kast te hangen.

Heb al wat leuke ideetjes gelezen: doopkleedjes, cocktailjurkjes, ... maar waar laat je zo iets maken? Heeft iemand er ervaring mee en wat gaat mij dit kosten?

Kim
13-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2196


mona
27-7-2013
 Meld misbruik4-5-2013 17:33:36

Bij een naaister hè. ;-) En wat gaat dat kosten? Zal er wat vanaf hangen wat voor jurk jouw trouwjurk is, of er veel details aan zitten die losgemaakt moeten worden etc, of ze veel 'onbewerkte' stof (vb. niet doorstikt voor plooitjes of ruches of...) heeft waar iets nieuws van gemaakt kan worden, en wat je verwacht van het resultaat. Een klein doopkleedje is vrij makkelijk gemaakt, meestal ook eenvoudig van model. Als je jurk niet te overdadig versierd is kan je ze idd misschien laten korter maken maken tot avondjurkje, afhankelijk van de stof misschien laten kleuren in blauw/zwart/rood... Best allemaal vragen aan een naaister. Vraag eens rond bij je vrienden en familie, iemand zal wel iemand kennen die dat kan. Anders in de Gouden Gids kijken.



Siska
16-8-2013
 Meld misbruik4-5-2013 17:43:32

Ik heb een paspop gekocht. Zo een op een houten voet, zonder armen en hoofd... Na mijn trouw komt het kleed daarop te hangen in de inkom van mijn huis... Zo kan ik ze toch nog elke dag bewonderen, en iedereen met mij! xD



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik4-5-2013 17:53:08

WOW Saskia mooi idee,maar ik heb geen grote hal...MAAAR IK ZIE DAT OOK WEL ZITTEN DAN IN DE PLAATS VAN ONZE STAANDE KAPSTOK...WOWIDEE



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik4-5-2013 18:39:58

Ik zou er heel graag een cocktailkleedje van laten maken..

Het enige is dan.. Hoe vaak zal ik dat aandoen?
En anders bewaar ik ze! Als er hier nog een dochter zou komen kan zij ze misschien ooit eens passen..
Ik heb het trouwkleed van ons mama enkele weken geleden ook eens gepast :-) Heel fijn vond ik het.. Ook al vond ik haar kleed lelijk :-)



Siska
16-8-2013
 Meld misbruik4-5-2013 22:38:21

Ilse, mijn inkom is ook niet supergroot hoor! Als je binnenkomt kijk je eigenlijk recht op de trap (het woongedeelte bevindt zich boven). Maar bovenaan de trap is er een kleine uitsprong net naast de deur van de woonkamer. Je kijkt recht op die uitsprong als je binnenkomt in ons huis. Een mooi plaatsje dus om mijn paspop met mijn kleed te zetten! Groot hoeft je hal dus zeker niet te zijn! c:



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik4-5-2013 23:38:49

SASKIA...IK HEB EROVER NAGEDACHT...IK NEEM EEN PLAATSJE IN DE LIVING,omdat ik wel wat ruimte moet hebben inde hal met m'n rolstoel;maar de living gaat ok mooi zijn!!!!BEDANKT VOOR DE MOOIE TIP!!!!



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik5-5-2013 9:39:14

Het kleed versnijden of verwerken in iets anders, dat zou zonde kunnen blijken op termijn.



Evelyn
20-4-2012
 Meld misbruik5-5-2013 13:37:34

ik heb deze ook op een paspop gehangen, zo kan ik ze nog iedere dag bewonderen :-)



Roeland

 Meld misbruik5-5-2013 16:57:37

Als je toch zou overwegen om de jurk achteraf te laten versnijden / hermaken in iets anders: overweeg zeker om eerst een "trash the dress" fotosessie ermee te doen. Je hoeft dan immers geen schrik te hebben dat de sleep vuil wordt want kans bestaat dat die er toch vanaf gaat ;-)

Veel plezier!
Roeland
---



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik5-5-2013 17:08:50

Siska


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info