Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Individueel antwoorden op "de drie vragen"

  22-4-2013 16:10:30
In alle misboekjes die ik als voorbeeld heb, antwoorden bruid en bruidegom altijd 'in koor' JA op elk van de drie vragen.

Maar is het ook mogelijk dat de priester de drie vragen alledrie leest, en dan het woord geeft aan de bruidegom, vervolgens de drie vragen nog eens voorleest, en dan het woord geeft aan de bruid om haar jawoord te geven?

Heeft iemand dat al zo gedaan? Of zou het verplicht zijn gezamenlijk te antwoorden?

Ethel

Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 994


Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik23-4-2013 9:22:41

Volgens mij mag je daar mee doen wat je wil, zolang de drie vragen er maar in zitten natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld ook al eens een tekst gehoord waar gewoon de 3 v ragen in verwerkt zaten. Dus als de pastoor akkoord gaat, mag je daar van maken wat je wil.



Ethel

 Meld misbruik23-4-2013 9:30:16

Daarop hoopte ik :). Bedankt!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info