Nu Online
Momenteel zijn er 78 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eigen tekst in misboekje

  19-4-2013 12:14:48
Hallo allemaal! Mijn broer wil niet zo graag voorlezen in de huwelijksmis, hij staat niet zo achter het kerkelijk gedoe allemaal dus vindt hij het wat hypocriet om zo een 'gelovig' stukje te lezen. Maar hij wil wel iets voor mij doen, dus stelde hij voor om zelf een tekstje te schrijven over mij en mijn verloofde en dat dan voor te lezen in de mis. Nu vraag ik mij alleen af waar ik dat moet situeren in de mis en hoe ik dat moet noemen (zodat ik dat kan verwoorden in het misboekje) Iemand tips?

Iris
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1875


Ann
14-9-2013
 Meld misbruik19-4-2013 12:23:48

Hey Iris,
wij hadden hetzelfde 'probleem'. Mijn zus wou geen religieuze tekst voorlezen en heeft daarom zelf een tekstje geschreven. Bij ons wordt dat "de eerste lezing". Het gaat over de liefde en over ons, dus voor de pastoor was het OK.
Groetjes!



Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik19-4-2013 12:38:40

Vrienden van ons lezen iets voor in de mis, wij hebben het als 'slottekst' voorzien.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik19-4-2013 14:06:29

Iris, wij konden kiezen om dit als eerste lezing of als vredeswens te nemen en hebben voor de eerste lezing gekozen.



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik19-4-2013 14:25:50

Wij hebben dit als Getuigenis in ons misboekje opgenomen.

Onze twee getuigen gaan iets zeggen dat wij opvoorhand niet te zien krijgen :)



frida
6-2-2010
 Meld misbruik19-4-2013 14:47:14

Hey,

Ik zelf heb ook een tekst voorgelezen in de kerk, ging niet over het geloof maar over vertrouwen. De pastoor vond dit oke ..



caroline
1-6-2013
 Meld misbruik21-4-2013 8:19:01

Kan ook als openingsgedachte, na jullie verwelkoming en deze van de pastoor


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info