Nu Online
Momenteel zijn er 101 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kinderen op avondfeest?

  12-4-2013 8:38:37
Hallo allemaal,

We hebben vorig weekend de laatste uitnodigingen op de bus gedaan en hebben deze week al van verschillende mensen de vraag gehad of ze hun kinderen mogen meebrengen. We hebben bijna 200 mensen uitgenodigd en telkens het koppel gevraagd, maar nooit de kinderen. We hebben dit duidelijk op de uitnodigingen gezet om vragen te vermijden, dachten we.

We hebben zelf een dochtertje van 5 jaar en een zoontje van 4 jaar waarvoor we opvang hebben geregeld. Die opvang was voor ons ook niet simpel omdat we enkel een avondfeest doen (geen receptie) en dus iedereen die we kennen daar zal zijn. Toch zijn er tot onze verbazing geregeld mensen die vragen of ze hun kinderen mogen meebrengen, wat wij raar vinden. Wat zijn jullie bevindingen?

We hebben telkens gezegd dat het niet de bedoeling is om de kindjes mee te brengen, maar vinden dat wel lastig. Hopelijk begrijpt iedereen dat!

groetjes, Sabrina

Sabrina
8-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 25 | Gelezen: 1772


Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik12-4-2013 8:44:08

Kleine kinderen horen niet op een feest, ik snap niet dat mensen daar moeilijk over doen. Dus je hier zeker niet schuldig om voelen !



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:01:52

Wij doen in de namiddag een afternoon tea (ipv een receptie) en 's avonds enkel een diner (dus geen dansfeest). De locatie is niet zo heel groot dus alle genodigden + hun kinderen zou veel te druk zijn. Ik vind ook: het gaat om een trouwfeest, geen kinderfeest. Want de meesten hun kinderen zijn -8j. Het gaat dus zeker niet over tieners die even rustig ergens kunnen bij staan.
Wij hebben zelf 2 kinderen (dochtertje van 8j, zoontje van bijna 6j). Die gaan er zelf wel heel de dag bij zijn. Ook de kinderen van m'n schoonzus en de kinderen van de getuige van m'n verloofde gaan er bij zijn. Maar verder hebben we aan iedereen laten weten dat het zonder kinderen is, ook op de afternoon tea. Dat is ook niet door iedereen goed onthaald, maar het gaat om onze trouw, en dan beslissen wij zelf.

Ik vind zeker dat je je daar niet schuldig over moet voelen. Het is jullie dag, jullie organiseren die naar jullie wensen.



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:04:13

Ik zou er niet mee beginnen voor op het avondfeest of je legt een bepaalde leeftijd vast. + 12 jaar ofzo maar ik vind dat jonge kindjes er niet echt thuishoren..



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:04:25

Ik hoop ook dat ze bij ons de kids thuis laten, niet dat ik die kinderen niet graag heb, maar ik heb mij telkens al doodgeërgerd op andere feesten als een kind daar ergens in een hoekje van de zaal te slapen wordt gelegd. Zo'n klein prutske moet op z'n gemakje kunnen slapen in een rustige omgeving vind ik. Zo'n massa volk en al dat lawaai, da's toch ongelooflijk stresserend voor zo'n klein kind? Die hebben daar zelf niets aan...
Okee, soms kan het niet anders omdat er geen opvang is, maar dan zou ik persoonlijk toch samen met mijn kind naar huis gaan zodat het rustig kan slapen.
Ik zou mij dus ook niet schuldig voelen om "nee" te zeggen, maar ik begrijp wat je bedoelt als je zegt dat je dat lastig vindt. Ik zou ook zo zijn. Ik heb dan de neiging om te zeggen "ah ja doe maar" terwijl ik bij mezelf denk "please, don't!" :p



Saskia
22-6-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:09:26

dat begrijp ik toch ook niet! t gaat hier niet over een kinderfeest e! wij hebben wel een receptie en zelfs daar vragen wij geen kinderen, wij hebben ook zo een situatie gehad waarbij mijn schoonzus(de vrouw van mijn toekomstige zijn broer) al eerst en vooral zelf! haar broer uitnodigt op de receptie, pas op t was zogezegd om ons te helpen?? en als ik zei dat ze gingen gevraagd worden (we hadden dat al zo beslist) dan zei ze doodleuk dat de kinderen gingen meekomen want zij gaan geen opvang zoeken voor een uur en een half dat ze op de receptie zijn! en anders heeft mijn schoonzus geen opvang! ik heb gezegd, t is voor iedereen gelijk, geen kinderen, ik begrijp dat er mensen zullen zijn die ook zo zullen reageren maar dan weet je ineens genoeg vind ik, dat ze dan niet komen, daar kan ik meeleven maar doodleuk zeggen, ik breng ze toch mee?! da's toch wel heel grof e, bij je standpunt blijven, t is jouw feest e

groetjes



Lore
18-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:26:35

Wij hebben ook 1 koppel dat hun kinderen echt wil meebrengen.
Maar hebben duidelijk een lijn getrokken: kinderen gaan er NIET zijn.
Nu komen zij dus niet... Ik vind dat heel erg dat zij hun kinderen niet 1 keer kunnen toevertrouwen aan een babysit.
(dit gaat over een nicht van mijn verloofde, die 4 weken na ons nota bene zelf trouwt.. We zullen er rekening mee houden, heb ik tegen mijn verloofde gezegd:D)



Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:52:36

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet van wakker lig of ze hun kinderen al dan niet meebrengen... Zou eigenlijk ook niet goed weten waarom het een probleem is om kinderen mee te brengen, al vind ik dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken. Het is niet dat er dan zo veel kinderen zullen zijn, hé... Mijn bruidsmeisje (4 jaar) zal er zijn, wat ik ook logisch vind... Dus andere kinderen zijn evengoed welkom. Ik laat de keuze aan de ouders...



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:57:56

Ik heb een hele grote familie dus bij mij zijn nichten en neven pas welkom vanaf 18 jaar.

Ik nodig nichten en neven ook pas uit vanaf 21u30 voor het dessert en dansfeest.
Maw: als er nog vragen komen van tantes en nonkels of hun kind mag meekomen (die te jong is) dan zeg ik gewoon neen sorry.
200 mensen is echt al veel. Daar kan niemand meer bij en jonge kinderen horen in hun bed, niet op een avondfeest :) (om 12u worden ze lastig want ze zijn moe en het is supersaai voor hen)
Ik heb er geen problemen mee om neen te zeggen.
Als ze dat niet begrepen dan is dat jammer.



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:58:07

*begrijpen



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:01:15

Ik vind ook niet dat kinderen op een avondfeest thuishoren.
De onze (2.5j en 5j) zullen ook bij een babysit blijven slapen.
Ik verwacht dan ook niet dat die vraag zal komen bij ons en zou dit net als jij zeer lastig vinden.
Ik denk dat ik iets zou zeggen als: tja: als dat niet anders kan maar 't is een fuif en eigenlijk niet echt geschikt voor kinderen... Dan zeg je niet boertig nee maar eigenlijk zeg je toch nee



Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:39:52

Of ze er thuis horen is iets anders natuurlijk... Maar ik vind het wel kunnen op het diner... Mijn nicht brengt haar kindjes mee (want één van hen is bruidsmeisje) maar heeft al laten verstaan dat ze twee keer over en weer zal rijden om ze naar haar schoonouders te brengen. Voor het dansfeest zullen ze wellicht niet blijven.



Charmy
25-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:46:25

ja wij hadden ook op de uitnodiging uitdrukkelijk 'dhr en mevrouw X en Y' gezet en ik kreeg ook al berichtjes van ochja we zijn nog nie zeker of we ons zoontje gaan meebrengen of niet...

hahahaha erg hé... ikke dan met klein hartje duidelijk gezegd dat we bewust geen kinderne uitnodigen want dat dat er te veel zijn ( 25 in de familie ) en gelukkig werd dat goed onthaalt... maar soms kan je blijkbaar niet duidelijk genoeg zijn.

En amaai 200 man! das heel veel!!!! :-)



Sabrina
8-6-2013
 Meld misbruik12-4-2013 11:28:55

Grote familie en uitgebreide vriendenkring dus we hebben echt al moeten selecteren om het tot een goeie 200 man te beperken (naast de suite van 18 personen). Onze kindjes en de kindjes van mijn zus blijven tot ze moe zijn (wat wel redelijk op tijd gaat zijn gezien ze er een hele dag bijzijn) en worden dan naar de babysit gebracht door mijn zus en mama.

De vragen die we krijgen zijn vooral omdat ze hun kinderen niet willen wegdoen naar een babysit omdat die kinderen dat niet gewoon zijn, maar dat vind ik niet ons probleem. Als we 'ja' zeggen tegen één iemand dan hebben we makkelijk 40-50 kinderen extra want al mijn nichten, neven en vriendinnen hebben kinderen en die horen inderdaad niet op een avondfeest.

Ik ben blij dat de meesten onder jullie er zo over denken! Bedankt voor de reacties!



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik12-4-2013 11:34:08

wij doen een etentje voor zeer selecte groep (broer, zus, ouders, grootouders, meters, peters, getuigen en mijn metekindje met zijn zus en ouders), waarbij er dus 2 kindjes zullen zijn - ik wou dat absoluut :-)

nadien doen we een trouwfuif om 21u waarbij de rest uitgenodigd is en op de uitnodigingen benoemen we alleen de volwassenen ... maar ik denk dat wij er niet zo'n probleem mee zouden hebben als er kinderen zouden mee komen - we hebben tenslotte (nog) niet zoveel klein grut in onze familie :-)

wij hebben het voordeel dat we het feest hebben in de zaal van het hotel van de grootouders van mijn metekindje (volg je nog?) en dat de ukkies daar dus lekker kunnen blijven maffen! Dus ook dat probleem is, in ons geval, opgelost...

maar ik snap wel dat velen zeggen 'liever niet' - kan me voorstellen dat het in andere gevallen anders een kindertuin wordt, dat mensen vroeg doorgaan omdat 'de jung moe zijn', enz... :-)



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik12-4-2013 11:39:16

Kelners zijn er ook niet van gediend als er kinderen rondlopen in een zaal, want dat gebeurd er uiteindelijk toch. Van kinderen kan je niet verwachten dat ze langer dan een uur op een stoel blijven zitten.

Ik vind het gevaarlijk als er eten wordt opgediend en er lopen kinderen door elkaar en 's avonds als de mensen dronken worden dan vind ik al helemaal niet dat daar kinderen onder de 12 jaar bijhoren.



Brigitte

 Meld misbruik12-4-2013 12:47:47

als je daar ook mee moet beginnen , waar gaat het dan eindigen ?
Het is een trouwfeest geen kinderfeestje
En gaan deze mensen de extra kosten betalen ?
Ik denk het niet



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 13:17:41

Ik maak me daar ook iets minder druk in, desondanks dat we duidelijk “Mr en Mevr” geschreven hebben.
Voor het avondfeest zijn enkel de kinderen uit de suite daar. Enkele vriendinnen zijn net bevallen, dus bij hen kan het ook nog dat de net geborene meekomt.
Voor de receptie had ik ook net een bevestiging van hem + zijn kinderen. Maarja dat is een man alleen, dus op die 50euro dat extra zijn voor zijn kinderen komt het nu ook niet. Van nog iemand anders kreeg ik de vraag of zij ipv haar man haar dochter mocht meebrengen. Ook daar heb ik geen problemen mee. Heb ik als kind vroeger ook vaak gedaan met mijn moeder.



lien
4-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 14:41:01

ook aan ons hebben mensen dit gevraagd. Maar ook wij hebben gewoon gezegd dat we de lijn voor iedereen moeten doortrekken, en dat er dus geen kindjes mogen komen. Bij ons was dit gelukkig geen probleem en uiteindelijk begrepen de mensen het wel.



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik12-4-2013 18:19:58

Voor mij zouden die kinderen mogen meekomen.
De ouders moeten zelf maar bepalen wat ze denken dat hun kind aankan.

Wij deden dat als kind net dolgraag! En voelden ons dan ten minste bij de familie horen.
En ik was echt kwaad als ik weer es niet mee mocht naar bepaalde huwelijken van neven of nichten als ik "te jong" was (zelfs op de fuif van een neef toen ik 16 was en hij werkelijk iedereen had uitgenodigd - ofwel op de receptie, ofwel op de fuif - in totaal 250 personen - behalve mijn zus en ik).

Er waren bij ons tantes die letterlijk zeiden tegen hun kinderen "die en die nicht vraag je, ook al zijn ze nog jong". Die vonden dat wij er even goed bij hoorden.
Ik en mijn zus zijn in één van de twee families de jongsten van 19 nichten en neven. En de volgende is 10 jaar ouder.
In de andere familie waren we met 6 van de 16 die even jong waren.

Ik ben dus echt pro kinderen op feesten. Tenzij je als ouder weet dat daar zware problemen van komen bij je kind.



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik13-4-2013 11:39:12

Kinderen zijn bij ons niet welkom, buiten mijn neefje (metekindje) maar die "verdwijnt" naar de babysit om 21 u.

De andere kinderen die eventueel zouden kunnen aanwezig zijn zijn:
- kinderen van vrienden van ons, maar dit zijn nog baby's jonger dan 1 jaar dus ik neem aan dat de vrienden wel weten dat zo'n baby niet thuis hoort op een huwelijk
- de kinderen van nichten en neven van ons: wij gaan gewoon aan de tantes en nonkels op voorhand zeggen dat kinderen niet welkom zijn en hopen dat zij de boodschap doorgeven.



tania
28-6-2014
 Meld misbruik13-4-2013 11:50:18

Ik ben toch ook wel pro kinderen..

Ik heb zelf een zoontje van 1 jaar (dan zal hij 2 jaar zijn) en die wil ik er
sowieso bij hebben op onze dag. Hij hoort gewoon bij ons, dan ga ik daar geen oppas voor zoeken (no offence voor mensen die dit wel doen, heb ik echt niks, op tegen, is gewoon een mening).
Dan kan ik moeilijk zeggen dat ik anderen hun kindjes er niet bij ga hebben.
Ik heb zelf trouwens nog een half zusje wat dan 6 jaar zou zijn,
En zij is mijn bruidsmeisje..
In totaal hebben we wel maar een 10 kindjes in de familie die ik vraag.
Ik laat aan de ouders de keuze of ze ze meenemen of thuis laten,
maar van mij mogen ze zeker komen.
Ik ga zelfs een speelhoekje voorzien in de zaal, want ze zullen inderdaad niet blijven zitten heel de dag..



Sabrina
8-6-2013
 Meld misbruik13-4-2013 12:35:49

Onze kindjes willen we er natuurlijk ook bij hebben zolang het kan alsook de nichtjes/andere kindjes in de familie (neefjes hebben we niet), maar het gaat om de kindjes van collega's en andere gasten.

Voor de kindjes die er de hele dag bij zijn, hebben we natuurlijk ook een speelhoekje én activiteiten voorzien, maar als ze moe zijn gaan ze thuis in hun eigen bedje slapen (we zien wel hoe laat). Ze maar ergens in de zaal in een hoekje leggen, vinden we niet alleen zielig maar daar hebben ze ook echt last van en dan moeten ze dagen recupereren.



Silke
5-7-2013
 Meld misbruik18-5-2013 0:51:05

Ik ben zelf moeder van twee kindjes en moesten er toch kinderen bij zijn op onze dag vind ik het prima! De onze willen we ook niet missen. Sommige willen er misschien bij zijn maar kunnen geen oppas regelen. Vind het maar raar dat er geen kinderen mogen bij zijn! Bij ons is iedereen welkom. Maar dat is mijn persoonlijke mening ;)



Silke
5-7-2013
 Meld misbruik18-5-2013 0:52:52

Zou er trouwens niet echt van, kunnen genieten moest ik mijn kinderen mee geven aan een oppas en zelf lekker zitten feesten. Mijn honger zou over zijn :))



Silke
5-7-2013
 Meld misbruik18-5-2013 1:00:37

Nog 1 ding het is duidelijk dat sommige geen kinderen hebben want die geef je inderdaad niet zomaar even aan een oppas. Dus als jullie op je strepen staan en kinderen zijn niet welkom is het ook die mensen hun goed recht om niet te komen. Moest oma en opa die dag niet kunnen opassen zagen jullie mij ook niet! Geef mijn kinderen niet zomaar aan iedereen mee voor een feesje!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info