Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste keer naar de pastoor

  8-4-2013 18:49:01
Hallo, We moeten woensdag voor de eerste keer naar de pastoor. Ben toch wel nerveus. Wat vraagt de pastoor zoal? Ik weet helemaal niet aan wat we ons mogen verwachten. Groetjes

Evy
27-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 950


Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik8-4-2013 20:12:53

Goh, dat hangt heel erg van je pastoor af!
ik heb al 'horrorverhalen' gelezen hier waarbij de pastoor je vraag wat de sacramenten zijn en zo :-)
die van ons was erg chill en heeft niet echt veel gevraagd... gewoon documentje meegegeven aan ons en een paar voorbeeldjes + een paar concrete afspraken over hoe en wat...
't was vooral een gezellige babbel in ons geval waarbij de pastoor wat uitleg gegeven heeft!



Lies
29-6-2013
 Meld misbruik8-4-2013 20:14:43

Dag Evy,
Ik denk dat het zeer afhankelijk is van welk soort pastoor je hebt.
Bij ons was het wat uitleg over hoe de mis ineen steekt, met hier en daar een grapje tussen.
Een vraag was waarom we voor een kerkelijk huwelijk kozen.

Maar verder was het vrij luchtig, al voelde het wel vrij ongemakkelijk aangezien het sommige momenten muisstil was terwijl hij ons misboekje las.

Ik was ook nerveus, maar was dus voor niets nodig! :) Hopelijk bij jou hetzelfde gevoel als je buitenkomt.

Groetjes,
Lies


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info