Nu Online
Momenteel zijn er 2 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dé kus in de kerk

  7-4-2013 12:50:38
Hallo iedereen

Wanneer komt eigenlijk de moment supreme van de huwelijksviering, namelijk DE KUS??? Komt dit na de huwelijksbelofte of na overhandiging van de ringen?

Merci!
Grtjs Charlotte

Charlotte
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1633


Isabelle
13-9-2013
 Meld misbruik7-4-2013 12:58:34

Goede vraag! En hoe zit dit bij een alternatieve viering? Is er dan ook een bepaald "kusmoment"?



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik7-4-2013 13:04:29

vrienden van ons hadden een alternatieve viering en hun kusmoment was na de trouwbeloften, maar ik vind dit zo raar als je de ringen nog niet hebt uitgedeeld?



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik7-4-2013 13:25:46

Ik heb het zo opgelost;

1. trouwbeloften
2. overhandiging ringen
3. kerkelijke bevestiging
4. DE KUS

Dit lijkt mij het meest logische verloop.



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik7-4-2013 14:28:45

hmmmm haha ik word helemaal enthousiast van dit topic ;-) dé kus, dat is iets waar ik al jaren naar uit kijk ;-) de eerste kus als man en vrouw...
ik had er nog niet echt over nagedacht wanneer ie exact komt (ik was vooral bezig met het feit dat ie komt haha), maar ik denk inderdaad dat de volgorde van Charlotte heel erg logisch is!



Kim
31-5-2014
 Meld misbruik7-4-2013 15:20:21

ik heb het ook zoals Charlotte opgelost. Maar ik vraag me af of de kerkelijke bevestiging pas mag komen na de ringen, want ik vind het in geen enkel misboekje zo terug.



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik7-4-2013 18:19:56

Bij ons is het: trouwbeloften, kerkelijke bevestiging, ringen.Ik heb nergens dé kus neergeschreven in het boekje. Ik ga ervan uit dat de pastoor wel zal zeggen wanneer ik gekust mag worden :-D



Kim
31-5-2014
 Meld misbruik7-4-2013 18:38:55

Onze fotograaf vertelde ons dat sommige priesters geen kus aankondigen en gewoon overgaan naar T volgende deel van de mis zonder kus. Daarom wou ik voor de zekerheid ook de kus in t boekje vermelden :)



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik7-4-2013 19:38:01

Ja, dat laatste heb ik ook al gezien, gewoon geen kus in de mis, super jammer! Ik zou het in elk geval dan toch afspreken met de pastoor zodat hij dat niet vergeet! :)



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik7-4-2013 21:35:49

We hadden het ook eerst gelijk Bruidje2013; trouwbeloften, kerkelijke bevestiging en dan de overhandiging van de ringen. Maar ik vond die kerkelijke bevestiging niet op zijn plaats als je nog geen ringen hebt uitgewisseld.



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik8-4-2013 22:48:29

En de priester heeft daar geen opmerking over gemaakt of die heeft het nog niet gezien?


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info