Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

2 jurken???

  5-4-2013 9:08:26
Hey zomerbruidjes,
Ik heb eens een vraagje,
Gaan jullie voor 2 jurken?
Ik heb een lang trouwkleed voor overdag met korte sleep en 9lagen tulle en bovenlaag tafta enz... Maar nu zei mijn vriend dat omdat we in augustus trouwen ik beter toch een 2de korte jurk kan voorzien voor het avondfeest voor moest het echt té warm zijn...
hij gaat ook voor een hemd met lange mouwen voor overdag en hetzelfde exemplaar met korte mouwen voor 's avonds.

NU was ik altijd van mening dat ik draag mn trouwjurk maar 1 keer dus ik draag het van 's ochtends tot 's avonds maar met mn laatste pas was het nogal warm in de winkel en mijn benen zweete toen al mega hard dus begin ik toch te twijfelen voor een 2de jurk...

Wat denken jullie???

Jasmijn
24-8-2018
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1436


Sarah
10-8-2013
 Meld misbruik5-4-2013 9:12:09

Hej Jasmijn,

Wij trouwen ook in augustus en ik zelf heb ook wel twee kleedjes voorzien, vermits het vorig jaar rond 10 aug een hitte golf was :-) maar wij trouwen op twee aparte dagen dus het korte kleedje doet al dienst op de dag van onze gemeentelijke trouw.



Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik5-4-2013 9:13:55

Ik vind dit dan persoonlijk zo jammer.... Maar dat is persoonlijk eh :-) Ik kan het wel begrijpen. Maar ik betaal zoveel geld voor dat kleed en je kan dat maar 1 keer in je leven aandoen. Dus dan zou ik het graag de hele dag aan doen :-)



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik5-4-2013 9:15:10

Hey Jasmijn

Ik zou nooit een andere jurk willen aandoen s avonds.
Droom al mijn hele leven van trouwen in zo een echte trouwjurk dat ik hem niet uitdoe tot het feest voorbij is :)
Maar ik ken wel mensen die het wel doen.
Jij moet doen waar je je 't beste bij voelt. Dat is voor iedereen anders.
Dus als jij voor het zekerste een tweede jurk wil dan moet je dat vooral doen.
Het is jouw dag, alles kan, alles mag :)



Jasmijn
24-8-2018
 Meld misbruik5-4-2013 9:25:01

Hey,
Ik dacht ook steeds van ik trouw maar 1 keer en dus wil ik mn kleed niet uitdoen voor ik naar bed ga... Maar jah als het dan 30graden is en ik moet een ganse tijd achter mn 2 dochters aan die dan net geen 2jaar en bijna 7jaar zijn dan begint dat 2de (kortere) kleed toch heel aanlokkelijk te lijken :D ... Ik ga er nog even over nadenken.
Miss eens wat modelletjes passen bij mn volgende pas in de winkel miss dat ik nog mn korte droomjurk ook vind :D... of eens zien of ik echt geen onderrok kan dragen onder mn kleed dan plakt -het al niet zo hard tegen mijn benen hé...
Pfffh iedere keer als ik denk dat ik er bijna door ben dan is er zo wel iets nieuw waarover ik twijfel ... :D bedankt voor jullie advies



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik5-4-2013 9:32:54

Hihi, ik ben gisteren ook gaan passen en toch ook nog maar een onderrok bij gekocht... heel wat luchtiger aan de beentjes :p Inderdaad, met al die lagen wordt het daar snel een saunake he :)



Jasmijn
24-8-2018
 Meld misbruik5-4-2013 9:48:58

Ja het probleem is dat ik mn kleed in een klein winkeltje heb gekocht (cachet in antwerpen) en ze had maar 1 soort onderrok binnen, en als ze er een andere moet bestellen moet ik deze zeker kopen, ook als het geen zicht is. en deze was veel te breed mn kleed is zeker niet smal maar het ging er niet over... en nu had ik gelezen dat je onderrokken kan huren bij La Tiara maar vind het precies wat arrogant om met een kleed dat ik elders heb gekocht daar langs te gaan en een onderrok de gaan halen...



Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik5-4-2013 9:56:42

Bij onze trouwwinkel was een onderrok een must .. zelf geen optie :-) en het zit zalig! Wij trouwen augustus 2014 en warm of niet ... ik draag enkel mijn kleed :D



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik5-4-2013 15:29:21

Ik draag ook enkel mijn kleed...maar het is een kort dus ik heb dat probleem niet :)



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik5-4-2013 16:39:15

Ik zou me niets aantrekken van waar je je kleed gekocht hebt. Bel desnoods eens eerst of ze dat een probleem vinden. Geld is geld dus ze hebben de keuze: aan je verdienen of niet. Misschien vind je nog ergens een 2 de hands onderrok?



sahine
31-8-2013
 Meld misbruik5-4-2013 16:39:56

Ik heb ook vele lagen tule , en dat zit niet altijd even gemakkelijk. Ik kan mij voorstellen als het warm is dat het een sauna wordt daaronder. Dus heb ik er ook een onderrok bij genomen. Voor het stappen alleen al is het veel gemakkelijk en dus ook luchtiger.
Wie mooi wil zijn moet afzien denk ik dan :)



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik5-4-2013 16:46:49

Ik heb ook een wit kort kleedje bijgekocht om een iets specialere openingsdans te kunnen doen, ik weet nog niet of ik daarna mijn lang kleed terug aandoen, zal van de temperatuur afhangen, denk ik. :)



Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik5-4-2013 17:11:00

Ik zou voor één kleed gaan, al wordt het warm... No pain, no gain, zo gaat dat bij vrouwen, hè. Het is al maar één dag en geef toe, de kans dat het hier een hittegolf wordt, is vrij beperkt. Als zo'n onderrok inderdaad wat luchtiger is, is dat natuurlijk een goed idee.
Bij ons is de wettelijke trouw op vrijdag en het feest op zaterdag (geen kerk) en ik draag op beide dagen mijn trouwkleed. Daar kijk ik ook al keihard naar uit. Dan is het toch al niet voor maar één dag. En de wettelijke trouw is in het Gravensteen, dus het is te jammer om dan niet mijn sprookjesjurk aan te hebben als ik in een kasteel trouw. En nog zal ik achteraf spijt hebben dat ik die prachtjurk "maar" twee dagen gedragen heb...



Jasmijn
24-8-2018
 Meld misbruik6-4-2013 11:33:44

Kan je trouwen in het gravensteen?



hanne
3-9-2011
 Meld misbruik6-4-2013 13:09:18

Ik had in tegenstelling tot de meeste dames wel 2 kleedjes. 1 kort dat ik gedragen had op onze wettelijke trouw in februari en een lang voor het feest in september. Aangezien wij getrouwd zijn op de warmste dag van het jaar, was ik super content dat ik een kort kleedje mee had. Ik werd niet goed van de warmte en wilde vooral goed kunnen dansen :-) je gevoel volgen dus en eventueel gewoon iets meenemen en dan zie je wel? Groetjes, Hanne



Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik7-4-2013 13:40:34

@Jasmijn: sinds 2010 kun je in plaats van in het stadhuis van Gent trouwen in het Gravensteen. Er kan wel maar één koppel per week trouwen (enkel op vrijdag) en het is wel wat prijziger. Maar aangezien wij geen enkele andere dienst of ceremonie hebben, vonden we wel dat het wat specialer mocht. Omdat je de enige bent, is het wel geen 'bandwerk' zoals in het stadhuis en de ceremonie duurt een halfuur. Erna kun je de zaal nog zo'n 45 minuten gebruiken voor een minireceptie, zelf voor te zorgen. Let wel, het is vechten om die ene plek per week te kunnen bemachtigen!



betty
21-6-2013
 Meld misbruik8-4-2013 12:06:26

Als je verloofde zegt koopt een tweede kleed,zou ik een kopen . De mijne zegt dat niet ze. Je kan dan de dag zelf nog altijd zien. Mss moet je maken dat je het daarna nog kan dragen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info